LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion MD 8808 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door aussienl »

Wat een forum om niks. Of XP home nu wel of niet dual core ondersteund of niet? Aldi levert gewoon een product af wat concurrerend is t.o.v andere PC leveranciers. Ze melden dat er een dual core CPU inzit. verder niets. De ondersteuning daarvan zal in de nabije toekomst in orde komen. Niks nepperij.
En als iemand een pc nodig heeft koopt ie voor beduidend minder geld deze bij Aldi dan dezelfde bij iemand anders. Goed toch?
Je gaat toch niet elk apparaat compleet analyseren of wat er inzit misschien wel met een andere uitvoering beter had kunnen werken als het apparaat voldoet aan je eisen en de prijs gewoon goed is?

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door xenonbyte »

aussienl: Je hebt gelijk, je wordt ook niet genept zoals ikbenik beweerd, de tijd dat hij hier op het forum z'n reacties post had hij beter kunnen besteden aan z'n eigen bedrijfje. Kunnen de marges weer omlaag :D
Zoals ik ook al eerder zei, het is ook een verschil van niets, ik zie nu hoeveel (teveel) tijd ik in deze achterlijke discussie heb gestopt om niets. Vele kleine winkels worden het al moeilijk gemaakt door de opkomst van de mediamarkt, en zoals altijd is dat weer een aanleiding om de grote dumpzaken af te kraken, terwijl dat niet hoeft.
Zelfs ALS Home geen dual-core ondersteund, wil dat nog niet zeggen dat de gebruiker bij Home moet blijven. Koop (download?) je toch gewoon XP Prof, ben je nog goedkoper uit.

Deze al gezien? :D http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_19/OFF01.HTM

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-----------------------------------------------------------------------
Je gaat toch niet elk apparaat compleet analyseren of wat er inzit.
-----------------------------------------------------------------------

Nou, zeker wel hoor.
Als ik een nieuw apparaat aanschaf kijk ik zeker wel naar de specificaties.
Dat is bij mij zelfs zo erg dat ik zeeen van tijd spendeer om dat uit te zoeken voor ik koop.
En of dat nou een pc of een camera of een tv is maakt niet uit.
Ik zoek naar het beste in prijs/kwaliteit/prestatie verhouding.

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door DonJan »

Ik dacht dat Tros Radar juist bedoeld is om dit soort zaken aan het licht te brengen. En als dat dan gedaan wordt, krijgen deze mensen de volle laag van gebruikers die het er niet mee eens zijn. Volgens mij zitten die op het verkeerde forum. Het gaat hier toch juist om het belang van de consument. Als daar wordt gesproken over dual core processoren zet je met XP home dus verkeerde verwachtingen, en dat is voor de meeste leken gewoon misleiding. Daar gaat het toch om bij tros radar?! ;o)
Laatst gewijzigd door DonJan op 09 mei 2006 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door aussienl »

Fijn voor jouw. Voor jouw zijn dan de speciaalzaken. 99% van de mensen doen dat niet en willen gewoon een apparaat wat doet wat ze nodig hebben en wat er in zit zal ze een reet roesten

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door DonJan »

Het gaat hier helemaal niet om wat een klant wil aanschaffen, maar om de misleiding. Ze verkopen een porsche motor, maar je kunt er niet harder mee als 100, en voor 99% van de consumenten is dat hard genoeg. Maar dat neemt toch niet weg dat het hier gaat om misleiding! Waar hebben we het eigenlijk over. Om dat 99% van de mensen er geen nadeel van zal ondervinden dat je die tweede kern niet kan gebruiken, wil nog niet zeggen dat je dat dan zo kan aanprijzen.
Laatst gewijzigd door DonJan op 09 mei 2006 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

hehe, eindelijk iemand die begrepen heeft wat ik bedoel.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door aussienl »

Nee, Ze verkopen een porsche motor die 100 rijdt. Nou? als je zegt die porsche is goed genoeg voor mij koop je hem. Jij zegt dat is niet goed voor mij, koop je hem niet. Simpel

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus het kan jouw niet schelen wat je koopt aussienl?
Dus jij wilt bedrogen worden?
Ik hoop dat je een keer flink op je b*k gaat. Maar dan hoef je hier niet te komen schreeuwen dat de genept ben.

Ik heb ook zulke klanten als jouw gehad aussienl. Maar toen ze bedonderd waren kwamen ze wel bij mij met hangende pootjes en smeekte of ik hun wilde helpen.

Ik vind het wel triest dat je helemaal niet geïnteresseert bent in wat je koopt.
Er zijn ook veel mensen die eerst goede informatie willen voordat ze een nieuwe computer kopen. Jij weet misschien wel alles van computers af, maar er zijn toch veel mensen die dat niet weten.

Nogmaals, Ik val het merk niet aan maar het apparaat zelf. Daar is in mijn ogen van alles mis mee.
En ik vind dat je als klant hiermee misleidt wordt!

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nogmaals aussienl, jij hebt iets tegen de vakman! En dat laat je duidelijk blijken ook.
Oke, rotte appels heb je overal.
Wat is er nu mis met de vakman?

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door DonJan »

Jazeker verkopen ze een porsche die 100 rijdt, maar zijn ze ook zo aardig voor niets wetende leken omdat even te vermelden.

Nu met dual-core proseccor, maar u kunt maar een core gebruiken!

Dat zou super zijn, dan hoeven we ons allemaal niet meer druk te maken!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door aussienl »

Effe goed blijven lezen ikbenik, dan zie je dat ik al gezegd heb dat ik niks tegen de vakman heb. Voor de mensen die er diep in duiken en belangrijk vinden dat hun systeem precies is afgestemd op hun behoefte doen ze waarschijnlijk goed werk. Maar voor het gros van de mensen is die diepte helemaal niet belangrijk.
Dus het kan jouw niet schelen wat je koopt aussienl?
Dus jij wilt bedrogen worden?
Ik hoop dat je een keer flink op je b*k gaat. Maar dan hoef je hier niet te komen schreeuwen dat de genept ben.
en maak je maar niet ongerust "vakman". Ik ga heus niet op mijn bek. Ik programmeerde al RAM's in 1979. Dus ik ga echt niet op mijn "bek".
En schreeuwen doe ik al helemaal niet.

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door DonJan »

Stel dat ze een PC aanbieden met 8 GB aan intern geheugen, Windows Xp ondersteund maar tot 4 GB, dat kan je toch niet verkopen! Ongeacht of 4 GB meer dan genoeg is!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door aussienl »

In dat geval zullen ze waarschijnlijk aan bieden :
twee geheugen modules van 4 Gig

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door DonJan »

Nee, dat is in dit geval dus zo gegaan als het voorbeeld.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door aussienl »

dual =twee
twee geheugens van 4 gig, miscchien kunnenw e het dan maken :
dual memory ?

Zout op slakken leggen

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

In dat geval zullen ze waarschijnlijk aan bieden :
twee geheugen modules van 4 Gig


Als ze dat doen is het je reinste oplichting!

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

dual =twee
twee geheugens van 4 gig, miscchien kunnenw e het dan maken :
dual memory ?

Zout op slakken leggen
Nee, beweringen doen die technisch niet waar zijn.
Dan lieg je gewoon mensen voor.

En dat is precies wat Medion gedaan heeft!

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er wordt gewoon misbruik gemaakt van de ontwetendheid van de consument.
En daar heb ik een bloed hekel aan.

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Was ik weer!

Heeft Medion ooit ergens gezegd dat XP Home net zo goed gaat als XP Pro met een Dual-Core processor? Volgens mij niet, ze leveren het product zoals ze het leveren. Lijkt me sterk dat er dan sprake is van misleiding...

Gesloten