LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion MD 8808 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

@Bulldog

Maar hoeveel komt er dan terug als defect?
Bij een goed moederbord is dat meestal maar 0,2 %.
Dat is door de importeur vaak al ingecalculeerd in de prijs.
Er is altijd een klein groepje mensen wat echt experimenteert met de bios en waar het bij mis gaat.
Dit is ook wel eens te wijten aan de software die erbij geleverd word.
Bovendien heeft de importeur meestal wel een adres waar ze de defecte borden aan verkopen.
Die zetten een nieuwe chip en verkopen hem weer door op marktplaats of ebay.

Ik heb ook wel eens een bios om zeep geholpen.
Als ik die dan bij de importeur wilde bestellen was de prijs belachelijk hoog en niet in verhouding tot de prijs van het bord of was niet leverbaar.
Het gaat hier om een geflashte chip van een paar centen.
Logisch dat geprobeerd wordt om het onder garantie te claimen.

Just my 2 cents

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ze kunnen alleen maar zeggen dat het allemaal rommel is zonder zelfs nog maar te weten wat er in die kasten zit
ik weet weldegenlijk wat er in zit.. maar "at the risk of repeating my self" zou ik zeggen lees nog eens wat andere topics.... :?

As an MB support tech a very common issue I see is that someone has flashed their BIOS, it went wrong, and are in need of a new one. The interesting part is how they go about requesting a new chip. More often than not they "claim" that the power went out during the exact moment that the chip was being flashed. Thereby making it "not their fault" The flashing of a chip takes about 30 secs. I think most people would agree that this seems suspicious. (The power going out at that EXACT moment.) Over a period a time I have received claim after claim of this "phenomenon". Each time increasing my skepticism, to the point where I don't believe this claim at all anymore. With each such claim it becomes more and more statistically improbable that a "sudden local power failure" was the problem. If that was so I think we would be seeing a lot more complaints against the energy companies on the local news each night!
Euh.. nail? head! .... YEP!... its just an example on "Oh damn.. i fluked..." oh well... just say it aint my fault!... (shaggy had a song on that... "it wasnd me!") this is just a small example on a standard reaction of a customer that flukes himselve and how people react, this is not hardware related at all! it can happen with a microwave for example...(dont try and dry your dog in it... just becous the manual did not say you could not....)

maar over expirementeren gesproken... er is juist een hele grote groep Hobbie pc vern..ers.. hobby pc reperateurs of techneuten kan ik ze nl niet noemen.. zo ben ik op moederboarden al verschillende malen verbogen plastik strips en afgeboken bruggen tegen gekomen bij de memmory banks (die gap zit niet voor niets in een geheugen strip...!)

afgebroken heatsinks door het verkeerd klemmen van het koelblok en de ventilatoren op de processor.

verdwenen jumpers of verkeerd ingestelde switches... verbogen USB slots...

Usb stekkers in Netwerkaansluitingen (ok dat heb ik in een vlugge bui ook al eens gehad... toch sluit ik narigheid niet uit..

Live ISDN stekkers in netwerkkaarten...

Live ISDN of Netwerk kabels in testers...

van afgebroken pinnen van de processors naar aangepaste AT EN ATX voedingen (die stekkers op het mb... en dan afvragen waarom het mb rookte of het net meer werkte....

tot uitgezaagde AGP videokaarten om ze in een PCI slot te passen... en waarom zou dat nou niet werken.....

VGA Cables in COM ports...DVI in gameports...

Ps2 in S-video

en flashen van de bios... die inderdaat fout gaat... zelf doe ik dat op een UPS wel zo veilig :) maar de keren dat ik het deed op op live stroom... 0 to 0 fails becous of power loss....

Maar het blijft nog altijd:

If it ain't broke... dont (try and) fix it!

Trouwens nog mooier is... dat een klant naar je toe komt met het boekje van de concurrent en dat hij aan jou wil vragen hoe hij het beste zijn pc inelkaar kan gaan zetten... met onderdelen van de concurrent... dat je geen medewerking verleend aan die onzin, dat ze gewoon de onderdelen bij jezelf kunnen kopen en dat je ze dan pas advies geeft... en dan achteraf toch zelf de pc inelkaar gaat zetten met de onderdelen van de conccurent en daarna (hoe kan het ook anders... euh nou jah..) terug naar jou komt omdat het een en het ander niet werkt... met allerlij tekeningetjes van hoe en wat het inelkaar steekt aankomt en dan het liefste op je vingers wil gaan staan kijken hoe jij dat allemaal inelkaar zet, Jah he... Hoepel op zeg kben geen filantropische instelling.... als je er van wil leren kom je maar op cursus a 175,- euro per uur dan heb ik alle tijd voor je :) ..

En dat meen ik dus he.. dat gebeurt gewoon... of is dat gewoon een teken van goede service? mjah.. dan vindt ik ook weer ga dan ook naar de concurrent voor service..of je betaald gewoon meer... :)

met het risico een beetje te overdrijven... denk ik dat dat toch per 3 maanden minstens 1x gebeurt.... (in het verleden behaalde scores bieden geen garantie voor de toekomst :lol:)

maar geeft ook weer een kick hoor, tenminste bij mij wel.. mijn medewerkers vinden het maar niets maar ok dit is mijn standaard zin :) ... "ag meneer... met alle liefde en plezier kunt u mee kijken hoe het werkt maar daar berekenen wij wel een ander uur tarief voor, dit uur tarief is 175,-- per uur en dit gaat minstens 2 tot 3 uur duren maar dan hebben we wel alle tijd voor u... schikt maandag ochtend of dinsdag ochtend 10:00 voor u?"

en dan blijft het of stil...of grinniken ze een beetje en hoeft het ineens niet meer... of loop je het risico dat men de pc op pakt en weg is... nou toedeledokie zou ik zeggen :) ik heb mijn handen vol aan mijn eigen klanten die WEL een pc bij mij gekocht hebben en die WEL onderdelen bij mij kopen en tevreden zijn... (vaak zijn dat soort mensen ook nooit tevreden te stellen, niet mijn klanten dus maar die conccurentkopers..(alweer een nieuw woord heden nacht :lol: ) :lol: ) :lol:

HedenWasIkNuchter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:22

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door HedenWasIkNuchter »

ik weet weldegenlijk wat er in zit.. maar "at the risk of repeating my self" zou ik zeggen lees nog eens wat andere topics.... Confused
Hehe, mss kun je beter zeggen: "at the risk of saying the exact opposite of what I said before"

Verder is er geen reden om neerbuigend te doen - zo komt het toch bij mij over - ik lees heus wel andere topics.
En als u effectief weet wat er in zit, zoveels te beter - like I care - .

Ook zou ik willen aanraden uw berichten niet vol te stouwen met losse gedachtenflarden. Het vergt namelijk heel wat analytisch denkwerk voordat iemand die heeft ontcijfert. Uw spelling is dan ook...bijzonder te noemen, vandaar het volgende: "If you can' t write english...don' t use it!"
Mss ook handig om informatief te blijven, want op uw uitleg kan ik alleen het volgende antwoorden: What the **** are you talking about??
Laatst gewijzigd door HedenWasIkNuchter op 20 aug 2006 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Bulldog14
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 aug 2006 14:02

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

@hharteman

Ik zal een poging doen om te aantwoorden in Nederlandse. Excuses voor de grammatische fouten die zal wel verschijnen in dit text. Je heb gelijk dat +/-2% van alle moederborden zal in levensduur van de garantie een reparatie nodig hebben. De aantals dat terug komt zijn hoger, maar naar wat screening is ruim de 50% van wat terug komt beschouwd als NPF (No Problem Found). Simpelweg als wij verkoopt 100 borden van type X, verwachten wij dat 4 zal terug komen. Van de 4 zal vaste wel 2 NPF zijn, waarvan de andere 2 zijn dusdanig beschadigd dat en reparatie op component niveau nodig is.

Heleveel mensen begrijp niet dat een retour% en de defect% zijn 2 verschillende dingen. Vak woord het gezien als de "RMA%". Het is belangrijke te weten dat alleen de importeur (wij dus) kan bepalen wat de defect% is. Defect % is niets meer dan aantal DAADWERKELIJK defect borden tegenover de aantal die verkocht woord. Omdat geen andere partij kan een bindende uitspraak maaken over de status van onze moderborden, kan men alleen over de retour% hebben.

Bijvoorbeeld in dit thread is het duidelijk te zien ikbenik vind de Medion PCs bagger wegens zijn ervaring mee. Begrijp me niet verkeerd het is beste mogelijk dat deze PCs zijn minder in qualitiet maar ik durf geld opteleggen dat een groot aantal klachten over deze PCs zijn niet terecht. Simpel voorbeeld. Klant zegd "Hij boot niet". PC komt aan bij de reparatie dienst van de assembler en boot hij wel. Case closed in de ogen van de assembler, en alle voorafhande verhaalen van de klant zijn "nul and void".

In de geval van voor-assembleerd PCs (zoals de genoemd Medions) het is belangrijk te herrineren dat de mensen die zo een apparaat koopt heeft in het algemeen (before that I get jumped on for this note I said "in het algemeen") wat minder verstand van PCs. Die koopt zo een bak en verwacht dat het gewoon aan gaat en als er wat misgaat staan ze voor raadsel. Het is helelaas deze mensen die verzint wat absurd verhaalen soms of zijn makkelijk te beinvloeden door de meningen van anderen. "Mijn buurman die heeft al verstand van PCs zegd....". Ik kan niet genoeg op hammeren over de belang van geen voorbarige conclusies trekken.

Ik hoopt dat dit wat ophelderd.

-MB Tech[/u]

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

As usual the most common problem is located between the monitor and the chair.
And most problems are software related.
Also virus problems sometimes give the user the idea something is wrong with the hardware of the computer.
People jump to fast conclusions if it doesn't work.saying must be the hardware.
They assemble a computer with al kind of cheap stuff bought from different cheap resources, not realy knowing what they are doing.
There are so much variables invalved in puting a pc together that I consider it a wonder it even works sometimes.

Also al lot of manufacturers have there own toughts about standards, sometimes going there own way, making things more problematic.
This in combination with software that has a lot of bugs when it appear on the market makes the rma percentage high.

Another fact is that manufacturers are always looking for ways to produce cheaper and that also has effect on the quality of the products.

Is it getting worse you might ask?
It depends how well the computer is assembled and the materials used.
If you put a computer together with a mobo from ECS or PCchips (wich is very cheap stuff), you can wait for the problems to appear.
I lost so much time with this cheap stuff to repair that I desided only to go for reference stuff.
My choice of materials building a computer is
Intel processor, Intel/Asus/Abit mobo, Samsung memory, Seagate HD, Creative soundcard,NVidia gamecard and one of the little more expecive powersupply's giving high amperage on the 12volt rail.
A good powersupply is important, because I have seen a lot of mobo's blowed to the graveyard by bad powersupply's.

If I use the above described materials I have less problems with rma concerning hardware.
This doesn't say nothing will come back because they also sometimes make bad series.

Also i think software is getting more mature.
The first versions of windows is not what I see as userfriendly, but people that used computers in that time had some kind of knowledge to find things out.
Since the introduction of XP the computer is made for a wider group of people, without any knowledge of the technical inside of the device.
And if it doesn't work there is always someone around that pretends he knows it all.
This people are realy good in f*cking up a system is my experience.
And if this friend can't fix it there is always the computershop as a last resource.
The shops have to put in expencive time to fix the problems.
In the past we always tried to find out the software problems but because of the complexity nowadays we put a image back to get fast conclusions.
You can't put in a day work to find out someone f*cked up the registry by puting in some tweak that made the system unreliable.

At the moment I only do this part time if it is busy in the shop, and if I look at the pile of rma it isn't any bigger then 10 years ago concerning the better quality stuff.

If I look at the pile of cheap chinese rma stuff, hmmm, yep its bigger.

Just my 2 cents

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Je verhaal klopt aardig, maar waarom in het engels?

Gesloten