LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Printerkop defect door navulinkt......

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

Printerkop defect door; Ik noem bewust geen merknaam,daar er veel meer printers zijn met deze problematiek,als het gaat om refill.en niet weten waar de schuldvraag ligt.
Als het gaat over printerkoppen,praat je over microelectronica waar je voor met zorgen dat de omgeving waar je printerkoppen geparkeerd staan als je niet print.Helaas is het zo,dat juist dat gedeelte het meest kwetsbaar is,waar je zuinig mee moet omspringen. Verantwoordelijkheid dat is een verhaal voor twee partijen. Als gebruiker en eigenaar moet je zelf er zorg voor dragen voor een gedegen onderhoud,maar ik ben nog nooit een eigenaar van een printer tegengekomen die zijn of haar printer dagelijks schoon houd. En dat geld ook voor mij als ik in de spiegel kijkt. Verder,de Printerleveranciers mogen zich niet verschuien achter leveringsvoorwaarden. Gelukkig voor de prive gebruikerer komt daar verandering in. Maar tot die tijd,is er maar een mogelijkheid,zuinig zijn met je spullen,een miniscul druppeltje is al voldoende om je printerkop onherstelbaar kapot te maken,Ref.,of hoe je printercartridge onderhouden moet worden staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing van je printer. Over de vele onduidelijkheden en de vele kleine lettertjes in de gebruiks voorwaarden daar mag je de wederverkoper en printerleverancier best op aanspreken, ook zij hebben zich te houden aan de Queality of CE norm, En een vewijzing naar een CE zal voor menig leverancier duidelijk zijn,het kan laten vermoeden dat ook al weet je niets of iets van een computer de Leverancier aan het denken zet,Een CE nrm krijg je niet zomaar,en daar mag je als consument de Leverancier op wijzen. Het is wel aan te raden om Hardware bij een winkel te kopen die daar gespeci. in is. Dus geen Vobus ITS enz. daar zij geen eigen werkplaats hebben voor reparaties. Verder veel Succes.

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jaja, als verkoper heb ik totaal geen inbreng op de fabricage van de printers. Maar als er stront aan de knikker is mag ik wel gaan betalen.
Wel een beetje krom.

Daarbij lezen de meeste mensen de handleiding niet. De schade die daardoor ontstaat kun je niet verhalen op de winkelier of de fabrikant, maar op de gebruiker zelf.
Daarbij komt ook nog dat de gebruikers hun verantwoordelijkheden afschuiven op de winkelier. Dat is een trent die echt doorzet. Daar ben ik zelf niet gelukkig mee.
Verder is het zo dat de patronen gemaakt worden om 2 keer mee te gaan. Omdat de patronen wegwerpproducten zijn, hoeven de fabrikanten de levensduur van die patronen niet langer te maken.
De patronen zijn gemaakt om na gebruik weg te gooien, maar dat de consument die patronen steeds na willen vullen, dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Als er dan iets mis gaat, is het hun eigen verantwoordelijkheid en van niemand anders.
Ik neem dan in ieder geval niet de schade op me en als er voor de klant grote kosten aankomen, dan mag hij dat zelf betalen.

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Verder,de Printerleveranciers mogen zich niet verschuien achter leveringsvoorwaarden.
Tuurlijk wel! Als mensen normaal met hun spullen omgaan is er niets aan de hand.
Maar gebruiken ze de spullen waarvoor ze niet gemaakt zijn, dan is de schade voor hun eigen rekening.
Wat jij wilt is als jij misbruikt maakt van het apparaat dat ik voor de schade mag betalen. Daarnaast klaag je over de kwaliteit van de printers.
Als het gaat over printerkoppen,praat je over microelectronica waar je voor met zorgen dat de omgeving waar je printerkoppen geparkeerd staan als je niet print.Helaas is het zo,dat juist dat gedeelte het meest kwetsbaar is,waar je zuinig mee moet omspringen. Verantwoordelijkheid dat is een verhaal voor twee partijen. Als gebruiker en eigenaar moet je zelf er zorg voor dragen voor een gedegen onderhoud,maar ik ben nog nooit een eigenaar van een printer tegengekomen die zijn of haar printer dagelijks schoon houd. En dat geld ook voor mij als ik in de spiegel kijkt. Verder,de Printerleveranciers mogen zich niet verschuien achter leveringsvoorwaarden. Gelukkig voor de prive gebruikerer komt daar verandering in.
Wat bedoel je in hemelsnaam hiermee?

Gelukkig voor de prive gebruikerer komt daar verandering in.

Wat gaat er dan veranderen?

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

Dit is precies de pleiset op de wond,Als het gaat over een beroep doen op garantie of service, wordt tijdens de melding die men als klant doet over de aard van de storing,en dan blijkt opeens dat de klant er zelf schuld aan heeft.
een citaat uit mijn eerste stukje is :

Als gebruiker en eigenaar moet je zelf er zorg voor dragen voor een gedegen onderhoud,maar ik ben nog nooit een eigenaar van een printer tegengekomen die zijn of haar printer dagelijks schoon houdt
Dit is de essentie als het gaat OM GEBRUIKSARTIKELEN

Voor de rest noemde ik de CE norm,deze geld zowel voor de gebruiker of als leverancier.

Verder,en dit is voor mijn eigen rekening, Voordat ik mij heb ik eerst een tijdje zitten volgen als het gaat om vraag en antwoord, Helaas heb ik te vaak in de diverse forums e.d. gemerkt dat er forumleden zijn die zichzelf willen horen of een menig heeft welke eerst vertaald moet worden en in alle respect vraagt om hulp en krijgt helaas antwoorden en/of oplossingen welke kant nog wel raakt,zonde van de tijd en moeite,Forums zijn er om anderen te kunnen helpen of zelf geholpen worden. De beantwoording hoort dan ook transparant,,begrijpbaar en inhoudelijk op de vraag of antwoord wordt ingegaan.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door gozik »

Helaas, maar het belangrijkste is het tijdig vullen......

Als Uw inkpot leeg is droogt de bodem, en net als een verfblik,
dus onbruikbaar.....

Epson en Canon hebben aparte printkoppen, en als je tijdens het vullen Uren van huis bent, en de kop kan uitdrogen...
je moet bijde merken direkt van een volle of gevulde cartridge voorzien, zodra je de lege weg haalt...

Bij HP en Lexmark worden de sponsjes onderin hard als ze te leeg zijn...
eerst een weekje met 10% reiniger laten staan, en daarna de inkt bijvullen, dan heb je dus verdunde inkt (90%) maar zal de kop minder snel dicht slippen en dus geen 10X maar 50X meegaan, gezien de streepjes die ik er in kras...

Lees eerst goed alles, en denk aan het uitdrogen.
Oude cartridge van mensen die er ongeveer 2 jaar mee doen nooit bijvullen, totaal uitgedroogt, tenzij ze bij mij een nagevulde met 20% schoonmaakmiddel krijgen... maar dan max. 1 pagina printen of direkt weghalen wegens vlekken en effe wachten dat het droog is...
ik kreeg zwarte vingers..

Pijlstok; Niet het olie van mijn auto, maar de sate prikker in de inktpot, zodat je de rest kunt meten en weet hoeveel kleur er bij moet.

De zwarte doe ik meestal op gewicht vullen, met goede weegschaal, maar enkele merken hebben teveel verschil dus ook peilstokje..

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het spijt me dat ik het moet zeggen Arnulf, maar ik begrijp jouw probleem niet.
Als je de regels opvolgd zoals die omschreven staan in de gebruiksaanwijzingen en handleidingen, is er niets aan de hand.
Echter als je ervan afwijkt, dan komen de problemen.
Ik wil je wel een paar punten noemen:
- De printers hoeven heus niet dagelijks schoongemaakt te worden.
- De inktpatronen zijn gemaakt voor eenmalig gebruik.
- Als de patronen leeg zijn, moet je ze gelijk vervangen. Dus niet uit de printer halen en een dag later een nieuwe plaatsen (dit geld alleen voor de patronen zonder spuitmondjes).
- De printer moet je regelmatig gebruiken. Puur om te voorkomen dat de inkt uitdroogd.

Wat is hier dan het probleem van?

Wat jij wilt is de inktpatronen hervullen. Tja, daar zijn ze niet voor gemaakt. De fabrikanten wijzen terecht hun verantwoordelijkheid af als je dat doet.
Vergeet niet dat de inkt die ze gebruiken vrij duur is. Ook is het zo dat de pigmentdeeltjes steeds kleiner worden. De doorvoerkanaaltjes en de spuitmondjes worden ook steeds kleiner.
Ga je de inktpatronen hervullen met grovere pigmentdeeltjes, dan is de kans op verstopping stukken groter.
En daar zit nu het probleem.
Moeten de printerfabrikanten met de hervullers rekening houden? Ik ben van mening van niet. Ja, als de hervullers ook die inkt gebruiken waarbij de pigmentdeeltjes ook steeds kleiner worden. Maarja, dat is weer duurder.
De meeste problemen ontstaan ook door de goedkopere inktsoorten.

De printerfabikanten zijn steeds bezig om de inkt en de printmethode te verfijnen en te verbeteren. Niet als doel om de consument te pesten maar om de consument steeds betere printers te kunnen leveren. Kijk alleen maar hoe de afdrukkwaliteit de afgelopen twee jaar enorme sprongen voorwaards gemaakt heeft. De inkdruppeltjes zijn behoorlijk kleiner geworden, en de inktdruppeltjes zijn ook steeds dichter op elkaar gaan zitten. Dit vergt wel wat aapassingen van de inkt.
De printerfabrikanten zijn ook steeds bezig om de samenstelling van de inkt aan te passen en te verbeteren. Dit om de afdrukkwaliteit te verbeteren.


Ik weet ook wel Arnulf, dat je met jouw laatste stukje mij bedoelt.
Dit is precies de pleiset op de wond,Als het gaat over een beroep doen op garantie of service, wordt tijdens de melding die men als klant doet over de aard van de storing,en dan blijkt opeens dat de klant er zelf schuld aan heeft.
Ik heb hierboven duidelijk omschreven wat de achtergrond is. Maar wat jij wilt is de schuld in mijn schoenen schuiven. Als jij de verkeerde inktsoort gebruikt dan gaat het hele mechaniek naar de knoppen. En dan wijs je de winkelier aan dat hij fout is.
Daarbij volg je de aanwijzingen en de aanbevelingen van de handleiding niet op. Daardoor gaat er iets fout en is de winkelier fout.
Ik vind dit persoonlijk zelf behoorlijk onbeschoft.
Printerleveranciers mogen zich niet verschuien achter leveringsvoorwaarden.
Doe ik ook niet.
Gelukkig voor de prive gebruikerer komt daar verandering in.

Nogmaals, welke verandering komt er dan aan?
En wat bedoel je ermee?


Je klaagt steen en been Arnulf, alleen is me niet duidelijk waar je naar toe wilt en wat het probleem nu is.

Ik wil altijd de vinger op de zere plek leggen en ik wil ook altijd alles uitzoeken om te kijken wat de beste oplossing voor een probleem is.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Als je de kop makkelijk kunt verwijderen kun je even langs een juwelier ofzo om 'm ultrasonisch te laten reinigen.
Juweliers en goudsmeden ( ook opticiëns) maken met zo'n machine sieraden schoon, met gewoon heet water.
Houd daarbij wel alleen de spuit kopjes in het oppervlak van het water. in één minuut is alle verdroogde inkt er weer uit. Eventueel eerst even op een stukje keukenrol met spiritus de inkt losmaken.

Zelfs cartridges die totaal verdroogt zijn krijg je zo weer aan de gang.

Ik doe het zelf al jaren zo en gebruik voor normaal werk m'n cartridges tot 10 keer zonder problemen.

Inderdaad is epson erg vervelend met dit soort dingen. zowel de sevice als de printers zelf. binnen 3 maanden kon mijn printer naar de schroothoop.

Vandaar dat ik nu alleen een HP, canon en een lexmark ( en metaza metaal printer) in gebruik heb. Ja ontwerp en print erg veel verschillende dingen. en heb dan ook veel ervaring met het onderhoud .

Wil je een perfect resultaat voor bv. foto's gebruik dan alleen de originele cartridges dat bespaart een hoop ergernis.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Oja voor ik het vergeet. iedere printer zet z'n kop veilig als je 'm afsluit. Ik bedoel op een plaats waar hij niet makkelijk kan verdrogen. Sommige mensen ( ik ook ) gebruiken een stekker blok waarmee je alle randapparatuur in één keer uitzet. Veel printers zetten hiemee niet de kop op de veilige plaats, deze Moet je echt apart uitschakelen ( lexmark X85 bv.) anders is het meteen mis.

En ik ben het met de meest mensen eens, als je gebruik maakt na immitatie inkt neem je bewust het risico op je en kun je dat niet verhalen op de leverancier.

Als voorbeeld noem ik de bij mij dan de horloge batterijen. Als ik hier bij een garantie geval een goedkoop type ( Blokker, Gamma, markt ) tegen kom vervalt alle garantie omdat die dingen lekken na een paar weken. Het uurwek wordt daardoor zo aangetast dat het niet meer te redden is. Uiteraard bied ik de consument dan wel een redelijk alternatief bv. tegen kostprijs een nieuw uurwerk plaatsen maar van garantie is geen sprake.

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb het vermoeden dat sommige mensen hier door hervulling schade hebben opgelopen. En deze nu willen verhalen op de leverancier.

lobo
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:34

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door lobo »

Als je twee soorten inkt met elkaar mengt kun je ee chemische reactie krijgen waardoor de nozzles verstoppen. Dan is de kop "kapot".
feitelijk is dat een risico dat je aangaat als je navult.
De ene printer is er gevoeliger voor dan de andere en met name Epson dus heel erg, maar ook Canon sommige modellen.
Maar een verkoper van navulinkt hoort volgens mij wel op de een of andere manier kenbaar te maken dat dit risico er is.

Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende. (als de kop erg slecht print en toch al opgegeven is)
Neem een lege cartridge en vul dei met lauw water waar afwasmiddel in zit. Maak met een programma een egaal scherm van de kleur(en) die slecht werkt en waarvan je dus die cartridge met dat sopwater hebt gevuld.
Print meerdere keren dat scherm tot je een vrij egale afdruk hebt want je blijft uiteraard toch wel wat van die inkt in je cartridge en kanalen houden.
Verwijder die cartridge en plaats de volle.
vervolgens de cleaning procedure volgen en duimen dat het nu wel goed is. Succes

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zou van Arnulf graag willen horen wat hij met de verschillende uitspraken van hem bedoeld.
En dan niet van pleister op de wond, maar gewoon wat hij ermee bedoeld. Ik begrijp niet wat hij wilt en waar hij naar toe wilt.

raketnet
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2006 21:28

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door raketnet »

Een EPSON printer is NIET zo zeer gevoeliger voor andere inkt dan originele inkt. Ik print nu al tijden met hetzelfde merk compatible cartridges in een EPSON R300, terwijl ik eerder een EPSON printer met originele inkt naar de schroothoop heb mogen brengen. Waar printers wel gevoelig voor zijn, is de zuiverheid van de inkt (ik laat hier de andere eigenschappen zoals vloeivermogen en droogtijd etc. even buiten beschouwing)

Grondstoffen voor inkt niet schoon? --> dan is de inkt niet schoon en zullen de spuitgaatjes sneller verstoppen. Ik heb er nu dus geen last van. Maar het blijft je eigen verantwoording om ze te gebruiken. Ik vind het nogal onvolwassen om altijd maar met het beschuldigende vingertje in de richting van de winkelier en/of fabrikant te wijzen (!). Wel flink willen besparen op de printkosten, maar als het fout gaat.... GET A LIFE!

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zag laatst een reactie.
I.p.v. €40,- nu voor €4,-!!!!!!

Tja, en als er dan iet mis is dan gelijk de verkoper van de printer aansprakelijk stellen. Alsof hij er iets aan kan doen.

De patronen zijn er niet voor gemaakt om hervult te worden.
De bedrijven die alle patronen innemen en hervullen en daarna weer verkopen, testen de patronen voordat ze hervult worden. 70% tot 80% van de patronen vallen al af om hergebruikt te worden.
De hervulstations hervullen alle patronen. En de verantwoordelijkheid is voor de consument.

Ik heb vorig weekend ook naar een printer gekeken die niets meer deed. De oorzaak was een defecte patroon. Deze was net hervult, en deed niets meer.
Tja, als deze patroon zou gaan lekken, ben je gelijk de garantie van de printer kwijt. Wel logisch. De fabrikanten waarschuwen niet voor niets.
Maarja, we zijn Nederlanders!

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

Even een aantal antwoorden op de juiste plaats zetten;
Aanschaf aparatuur. : Helaas is de praktijk dat wanneer men een syteem koopt bij een firma welke als werderverkoper systemen verkoopt. Nu ben ik de laatste die twijfels heb over de kennis van de wederverkoper,de informatie die zij geven is correct en met voldoende kennis de klant informeren,wat bij die klant past. een uitstekende service. Waar ik wel op doel,wanneer je bij een tussenverkoper een systeem aanschaft, men bij een storing is aangewezen op en van de
service van het computermerk.Als klant wordt je daar ook op gewezen en kan men een servicecontract kopen (3 jr.) waar men zich kan wenden naar de importeur en hun servicedienst.Dat een wederverkoper opmerkt dat hij dus geen verstand heeft van computers en verder heeft,was het zeker niet mijn bedoeling om te insuneren dat zij geen verstand van zaken heeft. Het tegendeel is al vaak bewezen,en dat hun kennis meer dan voldoende is,en soms beter dan die van de inporteur.

Printerkoppen en egenissen.
Daar kan ik kort in zijn,als die personen die reageren op een door mij gegeven reactie over printerkoppen. Ik heb de opmerking CE norm niets voor niets geplaatst,want het is tevens een garantie voor hetgen wat je koopt,altijd de orginele spullen moet gebuiken,als het gaat over printer Cartridges.Doe je dat niet dan telt de garantie niet meer
Dus gebruikers van refill cartridgers pas op,want als de importeur hoort dat je bij voorbeeld w.care gebruikt is hun antwoord je had de handleiding moeten lezen en dat de garantie daar door vervalt.
Helaas ben ik wel tot de conclusie gekomen,dat de meeste reacties welke een antwoord was op 4een vraag van iemand die problemen met Cartridges had / heeft Dus voor hen die mijn eerste reactie hebben gelezen verwijs ik daar maar naar.En adviseer ik het laatste stukje goed te lezen en verder pas ik ervoor om te reageren op iets war duide;ijk te lezen is.En maar een ding waar iop doel,wees zuinig op je spullen.

:roll: Op het moment dat ik een norm aanhaald is al voldoende antwoord op sommige opmerkingen welke gemaakt zijn.Nog een keer dat eerste stukje lezen

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Wubo »

Het eerste waar ik aan d8, aangezien ik een C62 heb, misschien ingedroogde inkt.
Dan nog, als ze niet meer goed printen door het inkt, waar zou dat dan door komen, de dikte misschien die de spuitgaatjes verstoppen.
Volgens mij moet na loop van gebruik, en nadat je weer tijdje originele cartridges gebruikt te hebben, die ouwe inkt er weer uit wezen toch??

Heb het iid zelf nog nooit gebruikt replica's, want wil geen onnodige risico's lopen.

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

Printerkopvervuiling ;helaas een aallerdaags probleem.Dat veek gebruikers er last van heben is begrijpelijk.

CE Norm en gedragscodes welke staan bechreven in de handleidinen van het aangekochte mtrtiaal,rn wat de klantverolichtingen zijn, en nu waar het omgaat. Het is als klant bijna niet aan te tonen,gevolg "weg garantie. En de klant is de dupe zonder het kunnen maken van een weerwoord. Ik geloof en hoop dat juist dat het fabrikanten gedrag een keerrtje klantvtiendelijke worden,en niet steeds verwezen wordt nnar de kleine lettertjes. Verder ben ik van mening dat de printerfarikant eigenlijk op dezelfde wijze (terecht) zoals bij Microsoft eens moeten denken aan universele printerkoppen ( cartridges). Dat is pas klantvriendelijk. Maar genoeg daarover.
Verder ben ik in het Forum actief geworden om juist te probeer om gebruikers te helpen en niet te belanden in geen oeverloze kdiscussies te beantwoorden. Daar ik daar niet voor in het forum ben gaan plaatsnemen. Dit kan men eigenlijk wat uitgebreidere in mijn vorige reacties kezen. Techniek daar gaat het mij om.

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Verder ben ik van mening dat de printerfarikant eigenlijk op dezelfde wijze (terecht) zoals bij Microsoft eens moeten denken aan universele printerkoppen ( cartridges). Dat is pas klantvriendelijk. Maar genoeg daarover.


Op zich heb je daar gelijk in. Vergeet alleen niet dat de ontwikkeling van de kwaliteit enorm in beweging is. De inktdruppeltjes worden steeds kleiner, waardoor de pigmentdeeltjes in de gebruikte inkt ook steeds kleiner wordt. Het gevolg daarvan is dat als je inkt gebruikt met grotere pigmentdeeltjes, dat er grote problemen ontstaan.
Daarnaast is inkt duur. Met de goedkopere varianten loop je meer kans dat de boel verstopt.
En dan mag de fabikant zich daarvoor niet afschermen?
Mensen kiezen ervoor om de boel te verklooien. En de fabikanten hoeven daarvoor niet voor de kosten op te draaien. Punt!

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Ik ben het met je eens, zodra je zelf gaat ( laten ) bijvullen loop je een risico. maar de
printer-prijzen zijn tegenwoordig zodanig dat je het risico best kan nemen. Maar ga dan hiet zeuren als het misgaat. ter illustratie een set cartridges is duurder dan een nieuwe printer. ( lexmark all in one € 59.95) bijvullen kost slechtes 15 % € 13.= van een nieuwe printer / set cartridges( 69.50) .

En als je een beetje oplet gaat gaat best goed. een printer gaat bij mij met heel veel gebruik ca 2 jaar mee. hierbij gaan er gemiddelt 3 nieuwe originele cartridges in en wordt ca 30 keer nagevult. alles bij elkaar puur winst dus.

En ja de techniek gaat steeds verder dus de gevoeligheid op storing ook. maar de kwaliteit van de navulinkten wordt ook steeds beter. kies wel voor een beter merk dan ben je stuk zekerder.

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik me niet vergis zijn er hier toch wel mensen die beweren dat de printerfabrikanten met de hervullers rekening moet houden.
En mocht er dan iets mis gaan dat die fabrikanten dan aansprakelijk gesteld moeten kunnen worden.

Zelf vind ik dit de grootste onzin.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door magel725 »

Printen is precisie techniek. Het gaat om een fractie van een mm waar de inkt doorheen moet, en als je dan gaat zitten klooien met navul dan kan er zoveel mis gaan... Een minuscuul stofje en je printkop is om zeep. Om nog maar niet te spreken over de inkt die met een andere inkt kan reageren en kan gaan klonteren. Bovendien zit er in originele inkt een tracer zodat de fabrikant ALTIJD kan zien of je de laatste keer met namaak inkt hebt geprint. De garantie zal dan ook meteen vervallen zijn.

Wil je het probleem oplossen? Koop dan geen printer van twee tientjes, maar een degelijke printer. Daarvan is de originele inkt al niet duur en heb je dus nooit gezeur. Helaas wil Nederland altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Deze navul stations hebben trouwens nog een nadeel... Fabrikanten verkopen veel van hun printers met verlies en dat verlies verdienen ze terug op de cartridges. Als veel mensen gaan vullen verdienen ze dat verlies niet terug en je kan dus al raden wat er gaat gebeuren met de prijzen van de volgende generaties printers.

Gesloten