LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Printerkop defect door navulinkt......

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door joopataa »

In mijn vorige printer heb ik 1 keer een navulsetje gebruikt en voor mij nooit meer. De afdrukken waren beduidend slechter en ook inktvlekken kwamen voor. Nu heb ik al een poosje een nieuwe HP-al-in-one. en bij aankoop zitten daar 8-ML Cartridges in. Dat is de reden dat de printer goedkoop is. Maar er zijn voor dezelfde printer ook grotere Cartridges te koop ,Hier zit 19-ML in en dus voordeliger. Hij print geweldig mooi en ik waag hem er niet meer aan gezien de rusultaten in het verleden.

Joopataa

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

Het doet mij goed dat het Forum Printerkoppen serieus aanpakt. De vele mogelijke oplossingen zegt iets over het meedenken van een probleem,welke door een mede Forumlid is aangedragen.
Printerkoppen zijn geen speelgoed,en als gebruiker wil je zolang als het mogelijk is van je printer genieten.
:twisted: Het Probleem :roll: De meeste printers hebben een parkeerstand, en door de electronica ( opdracht printen ) verlaat hij zijn parkeerstand. Navulcartridges of een andere printerkop welke niet door de Leverancier ( lees inporteur of de printerfabrikant ) zijn geleverd,is het mogelijk dat wanneer er een druppeltje ink gemorst wordt in de parkeerstand op de electronica van je printer,is het leed niet te overzien,met veel moeite een Cartridge met een navulsetje gevuld, of een ander cartridge van bv. Wecare.,kan de ondergang en niet meer te repareren printer ( eigenlijk wel,maar een nieuwe printer kost goedkoper dan een reparatie. Ik weet zeker dat dit weer een reactie oproep, maar ik hoop nu eens op een positieve,, Arnulf

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Inderdaad is er bij mij ook al eens een printer kapot gegaan door gebruik van wecare.
Ik doe bij voorkeur zelf vullen. Met dan wel de duurdere navul-inkt overigens.

ik wijk af van de meeste goedbedoelde beschrijvingen.
1 ik weeg een nieuwe cardridge ( originele) vóór gebruik. en schrijf het gewicht op de cartridge.

2 als die leeg is reinig ik de kop met een alcohol doekje. en plak 'm af met beschrijfbaar tape
ik boor aan de zijkant van het inktreservoir een gaatje van 0.9 mm en bovenaan in de zijkant van de cartridge nog een

3 ik vul 'm bij tot exact het goede gewicht via het gaatje in het reservoir. na vullen plak ik die dicht met goed tape.

4na 5 minuten plak ik het 2e gaatje dicht . Deze is om de overdruk te laten ontsnappen die ontstaat bij het vullen
hierna zet ik 'm ik normale positie ( rechtop dus)

na ca 5 minuten is de cartridge weer als nieuw.
als je oplet wat je doet kan iedereen het best zelf en vaak beter dan de navul jongens die het toch niet interresseert wat de afdruk kwaliteit is.
en Ja ik stel hoge eisen aan mijn afdrukken.

ik werk oa met canon 2x ,brother 1x, lexmark 1x, HP 1x, en een metaza diamant metaal printer/plotter.
Op dit moment dan wat er moeten nog 2 laser printers georganiseerd worden

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als verkoper van printers kan ik wel het een en ander melden.

De printcartridges worden ontworpen en gemaakt voor eenmalig gebruik.
Waarom zouden de fabrikanten de levensduur moeten verlengen terwijl deze maar 1 keer gebruikt worden.
De gebruikte techniek in de spuitmondjes laten dit ookniet toe. Alle merken (behalve Epson) maken gebruik van thermisch printen. Dit houdt in dat de inkt zeer sterk verhit wordt zodat deze uitzet. En er komt een druppeltje uit de printkop. Epson maakt gebruik van piëzo elementen. Hier wordt door de inkt samen te persen de inkt naar buiten gespoten.
De thermische koppen gaan maar kort mee. Dus voor 2 of 3 inktladingen. De piëzo elementen gaan langer mee.

De pigmentdeeltjes in de inkt wordt ook steeds kleiner. Dus als je de inkt navult met grotere pigmentdeeltjes dan weet je dat er problemen van komen.
Inkt is duur. Daarom zijn de prijzen van de cartridges ook zo hoog. De hervulstations gebruiken verdunde inkt. Bij printtesten is dit ook gebleken. De kleuren waren toch anders en het zwart was niet zwart.

Ook niet alle cartridges zijn geschikt om te hervullen. Dus bij de bedrijven die de patronen navullen, vallen 75% van de cartridges af.

Wil je zeker zijn dat de printer en de cartridges het blijven doen. Koop dan gewoon de orginele cartridges. Dan weet je zeker dat er niets mis mee is.

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

ikbenik Geplaatst op 22 Mei 2006 20:41 door ikbenik.
En ik ben wie ik ben,hulp en ondersteuninig geven aan.En als ikbenik heb leren lezen begrijpt die misschien het hiernavolgende, Hoewel ???
Een antwoord van Arnulf, duidelijk leesbaar en vooral in begrijpelijke taal. (spellingsfouten niet meegerekend) Persoonlijk heb ik enorme hekel om op de man te spelen, dit heb ik overigens ook bij RADAR aangegeven, voor ik verder ga nog even deze opmerking juist en alleen bestemd voor ikbenik " Als verkoper van printers kan ik wel het een en ander melden." als ik denk aan de reglementen van RADAR om mee te doen met dit Forum hoor je als verkoper van ??? niet in dit FORUM thuis. Want de meeste gebruikers van het Radar Forum willen raad en advies op een probleem, en geen gepraat of onzin lezen die nergens op slaan. Natuurlijk weet ik dat er ook wel eens leden van diverse Forums dezelfde iritantante gewoonte hebben om alleen maar zichzelf willen zien staan op en in een Forum af te kraken. Of zich anders voordoen dan zij zijn, dus geld dit ook voor het Forumlid ikbenik. Dit soort Forumleden, spelen het klaar om een Forum zoals Radar voor een ander te verpesten. Dus ikbenik doe mij en andere Forumleden een plezier"stil zijn is zilver, zwijgen is goud" Gaarne een reactie of het bericht van ikbenik of zijn opmerkingen wel in overeenstemming zijn met de door het Radar Forum gevraagde profielschets, wat ik tot nu toe ben tegengekomen van ikbenik voldoet in ieder geval niet aan die profielschets.
Het bovenstaande wilde ik eerst door het RADAR FORUM laten beoordelen,Maar nu en ook voor de laatste keer voor ikbenik. Ik ben wie ik ben,en wil er zijn voor Forumleden met een echt probleem,problemen met een computer en / of randaparatuur. Dus ikbenik als jij datzelfde doel heb,houd je daar dan ook aan. En een klein aviesje,ik heb eens rond zitten bladeren op verschillende onderwerpen en ook daar ikbenik geeft stof tot nadenken.En geef als hobby gebruiker of of doe zoals ik als erkend ITCer (Ms.ir gergistreerd) Geef advies waar je wat mee kan doen,maar stop alsjeblieft met het plaatsen van reacties die kant nog wal raken :oops: :arrow: Verder weet ik dat ik de RADAR regels heb overtreden door op de persoon te gaan,het zij zo

Arnulf


















-






0[/quote]

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door joopataa »

Om te beginnen is jou stukje door het ontbreken van punten/ komma's/ en hoofdletters moeilijk leesbaar ! En dan zie ik niet in waarom ,,ikbenik,, niet net als iedereen zijn reactie hier kan neerzetten op de manier die hij wil. Naar mijn idee overtreed hij geen enkele forumregel en zijn de stukjes van hem duidelijk genoeg.

Joopataa

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is duidelijk dat Arnulf een probleem met mij heeft.
Oke, ik heb soms wat te fel gereageerd, mijn excuses hiervoor.
als ik denk aan de reglementen van RADAR om mee te doen met dit Forum hoor je als verkoper van ??? niet in dit FORUM thuis. Want de meeste gebruikers van het Radar Forum willen raad en advies op een probleem,
Ik snap het probleem niet.
Is het probleem dat ik je niet vertel wat je graag horen wilt?
Komt het door mijn laatste reactie hier op dit topic? Ik dacht dat ik juist een heel duidelijk en rustig antwoord gegeven heb. Dus ik begrijp de reactie totaal niet.
Ik ben een zelfstandige ondernemer en ik heb een eigen computerbedrijf.
Om even ontopic te blijven: ik zie vaak de problemen met het navullen van de patronen. In het verleden heb ik dit ook zelf gedaan, maar daar heb ik alleen maar ellende mee gehad.

Ik ben inderdaad een tegenstander van het navullen en ik hoop ook dat ik dit duidelijk omschreven heb.

als ik denk aan de reglementen van RADAR om mee te doen met dit Forum hoor je als verkoper van ??? niet in dit FORUM thuis. Want de meeste gebruikers van het Radar Forum willen raad en advies op een probleem

Ik lever inderdaad ook printers. Ik wil er wel bij vermelden dat ik samen met de klant bekijk wat de beste printer voor haar/hem is. Welke dat is hangt van een hele hoop factoren af. Daarbij moet ik ook weten welke technieken er gebruikt worden en ook wat de wensen van de klant zijn.
Ik ben zelf ook consument en als monteur zie ik vaak problemen en probeer hiervoor een goede oplossing voor te vinden. Dus vanuit dat oogpunt denk ik dat het helemaal niet verkeerd is om de ervaringen uit te wisselen en mensen te adviseren hoe een probleem op te lossen.

Dus nogmaals: Als mijn laatste reactie op deze topic de aanleiding geweest is om mij zo aan te vallen, dan begrijp ik er helemaal niets van.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Ulbe »

Sommige printers zijn ook met de originele merkcartridges erg gevoelig voor opdrogen! :(

Wanneer je de printer iedere week gebruikt is er in de praktijk weinig aan de hand,

Wanneer echter de printer 14 dagen of langer niet gebruikt wordt, kan het gebeuren dat de foto doorzeeft is door strepen of wegvallende kleuren!,

Rommel dus!, je mag dus niet verwachten wanneer een printer die 14 dagen of langer niet gebruikt is, dat de merkcartridges dan al uitgedroogt zijn!,

Helaas gebeurt dit in de praktijk maar al te vaak!, :(

Inktjet is een leuk systeem dat mooie foto's kan afdrukken!, maar een zeer gevoelig systeem voor bepaalde storingen!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Goed dan. Heel veel constatering van de feit dat inktjet printers gevoelig zijn voor navul inkt en voor uitdroog problemen. Maar wie komt er nu eens met een oplossing voor de diverse problemen??

Okee de fabrikant is niet verantwoordelijk, begrijpelijk, en ook logisch omdat hij geen enkele controle heeft over wat voor troep er in de cartridge gaat.

en dan?? Alleen maar origineel? Of accepteren we het risico dat het mis gaat?

Dat ligt aan de omstandigheden, namelijk:

1 heeft de printer een vaste printkop of de printkop in de crtridge.
bij een vaste kop kun je de hele printer weggooien als het misgaat
bij een kop in de cartridge kun je alsnog de cartridge vervangen voor origineel als het misgaat


2 Wat is het prijsverschil ? is het de moeite waard om het risico te lopen, voor een besparing van een paar tientjes per jaar moet je niet gaan klooien.

3 Wat doe je ermee? Eis je perfecte foto's, en super afdrukken, vul dan niet na. of als je heel erg veel moet printen, wees dan heel erg bedacht met wat je doet.
Voor mijn commerciele fotowerk gebruik ik alleen originele cartridges. die ik verwijder als ik massa werk wil printen van lager belang. gebruik dan wel de opberg units tegen uitdrogen anders ben je net zover van huis.

4 Wat zijn de en jouw mogelijkheden als het misgaat? Heb je de mogelijkheid om goed te reinigen ( ultrasoon bv ) als die verdroogt is? En ben je creatief gnoeg om te verzinnen wat je kunt doen om iets op te lossen. ( zowel via software als de hardware)

5 Wees erg voorzichtig met imitatie cartridges, veel van die dingen geven zeer slechte resultaten en de prijs is daarbij niet een maatstaf, Bv. Origineel lexmark X85 kleur € 39.= , wecare € 19.= maar gooit alle kleuren door elkaar. supermarkt imitatie € 4.95 perfecte afdruk en heldere foto's.
bij de zwarte het zelfde alleen gaf die van wecare grote delen niet of erg streperig weer.
De imitatie inkt had wel een veel langere tijd nodig op glanzend papier ( geen foto papier) en wordt bij vochtig handen bv erg snel vlekkerig.



mijn oude hp printer heeft van alles te vreten gehad tot en met ecoline en vulpen inkt toe, de cartridges waren toch leeg en als het mis zou gaan, jammer dan.
overigens NIET deze inkten gebruiken, Dat gaat niet goed, het werkt alleen als je continu door print, een half uur pauze en de kop is verdroogt. ik moest op speciaal folie printen en daarvoor werkt het wel.
Het was wel super goedkoop toen ik 10.000 A4 reklame folders moest printen.

afijn er zijn voor en tegens op navullen en inderdaad wordt de afdruk steeds mooier en daarmee ook de eis aan de printer en inkten vooral papier. Weet wat je wilt en maak een keuze, ik zelf maak een combie van navul en origineel waarbij tot wel 8 keer wordt nagevuld, op de methode die ik al eerder vermeld heb. Ik bespaar hiermee ca € 600.= jaar. ergo zo'n 6 printers per jaar dus, hiermee is de keuze dan ook al snel gemaakt. Maar.... soms ben ik 2 uur bezig met het herstel wellicht zo'n 10 keer per jaar. en dan is het uurloon misschien toch ineens de factor waardoor origineel goedkoper zou zijn. :cry:

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een aanvulling:
Wecare is een bedrijf die gebruikte cartridges inneemt, schoonmaakt, hervult en weer verkoopt. Ze zijn goedkoper ze besparen in de fabrikagekosten van de cartridges.
Bij hun valt 70% tot 75% van alle ingenomen cartridges af, omdat deze defect of niet geschikt zijn om te hervullen.
Dus wat die hervulstations doen, doet Wecare ook. Met 1 verschil: dat de hervulstations alle cartridges hervullen.

Mijn eigen ervaring is dat dit nogal wel eens mis gaat.

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

ikbenik Geplaatst op 20 Jun 2006 20:52 door ikbenik

Geacht mede Forum lid ikbenik ;
Uw reactie op mijn reactie van 19 juni 2006 verdient respect en alleen daarom al reageer ik op uw opmerking en eigenlijk gelijktrijdig een vraag(een citaat uit uw bericht van 20 juni 2006)Dus nogmaals: Als mijn laatste reactie op deze topic de aanleiding geweest is om mij zo aan te vallen, dan begrijp ik er helemaal niets van. Mijn Lidmaatschap Forum Radar is gebaseerd om hulp en advies te bieden aan gebruikers die een probletem hebben met hun PC en randapparatuur en verder niets.De doelstelling van RADAR is in mijn optiek,mensen helpen.Deze mening is en blijf voor mij vooropstaan. Gebruikstaal,is een hoog goed voor en bij RADAR en dar eld ook gvoor mij. Nu het antwoord op uw vraag mede Forum lid ikbenik,het is voor een gebruiker die een hulpvraag stelt,van groot belang om een kort en bondig antwoord te krijgen op hun vraag. Een antwoord op hun probleem, en een vingerwijzing te geven naar een eventuele een door hun zelf gemaakte fout. Kort bondig en duidelijk,en denkend aan de beroepsprofessie van u,hoort u dat ook te doen. Een antwoord op een fout, gemaakt door en door wat ,moet een antwoord zijn zonder kritiek (afbrekend)en zonder een cynische verwijzing naar. Er is een probleem en men vraagt om hulp of raad op een probleem. In het aanvang stukje heb ik al aangegeven dat ik respect heb voor uw reactie, en dat zegt eigenlijk al genoeg. U heb een technische achtergrond en een winkel,en daar is klantvriendelijkheid voor nodig. En juist daarom Geacht mede Forum lid ikbenik gebruik uw kennis om te helpen,wijs op hun fouten enz.maar wel met respect. En uit mijn antwoord en reactie op uw reactie welke door u is geplaatst op 20 juni 2006 zegt eigenlijk al genoeg. Geef een gebruker advies en waar mogenlijk de reden van de storing en helaas ook wel eens tegen een gebruiker moeten zeggen,sorry ik kan u niet helpen omdat u de gebruikrshandleiding niet goed gelezen heb. En ten aanzien van printerkoppen,navul setjes van cartridges blijf daar ongezouten kritiek op geven,zeker als het gaat om een HP of Epson en nog wat meer merken. De huidige generatie printers hebben een eigen geheugen voor het opslaan van een af te drukken document. En dat is iets wat door 85% van de thuisgebruikers niet weten,het af te drukken document wordt in de wachtrij geplaats,in de parkeerstand van de printerkoppen en dan is een miniscul druppeltje ink al voldoende om schade aan te richten,en vaak het soort schade,dat een nieuwe printer goedkoper is dan je printer te repareren, en dat is ikbenik het enige maar juiste antwoord of actie op een reactie. In ieder geval heeft u mijn respect door uw reactie en de wijze waarop weer terug gewonnen. Helpen waar het mogelijk is,advies geven op en waardoor storingen zijn ontstaan. En hoewel ik een Ms.ir. voor mijn naam mag zetten,weet ik ook niet overal een antwoord te geven. Daar ik weet dat ik een reactie
van u terug zal krijgen,zeg ik tot ziens. met vriendelijke groet Arnulf

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door magel725 »

@ ruwassieraden

Als je zoveel moet printen, dan is een inktjet printer een vreemde keuze. Waarom gebruik je niet gewoon een laser printer, of breng je het niet naar de drukker om de hoek? Zo bespaar je enorm veel geld uit. Een inktjet is leuk om af en toe eens een foto of tekst te printen, maar voor grote hoeveelheden zijn ze erg prijzig. ik zou zeker eens een ander optie overwegen.

@ Arnulf
Nadat we op de hoogte zijn gebracht van uw titel, tot twee maal toe, kunt u dan uw ingenieursschap laten blijken door het toepassen van een spellingscontrole en een opmaakcontrole?

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Een laser printer kan niet aan wat ik van de printer wil.
Zoals posters, foto en logo afdrukken op horloge-wijzerplaten, reparatie-zakjes, speciaalsoorten UV- inkt voor de taxatie rapporten, etsbestendige inkt en metaalgravures ( dmv. een soort plotter een diamant in een metaal oppervlak rammen waarmee een foto of logo samengesteld wordt in mat/ gepolijst)
Vandaar dat ik dan ook meerdere printers gebruik met ieder zijn specifieke toepassing, vor het ABC-werk gebruik ik een Brother BCP 115C all in one en een canon 560

Voor het massa werk wil ik dus inderdaad een laserprinter, maar omdat ik maar eens per jaar een folder maak is dat niet zo belangrijk.
En uitbesteden, mag ik bedanken, de ene fout na de andere zeker als dit ook nog gecombineerd wordt met de verspreiding. Schadepost inmiddels zo'n € 4000.= vandaar dus. Met alle respect voor de goede copyshops.
Maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik misschien té hoge eisen stel aan het werk dat ik laat doen.

Ik ga ervan uit dat deze toepassingen boven 'normaal' gebruik gaan, maar die wil ik graag aan u toe toelichten. Via ruwassieraden.nl kunt u uw vraag stellen en die zal ik dan met genoegen behandelen. Ook voor vragen die meer in mijn vakgebied liggen uiteraard.

Ik ben zeker geen expert op het gebied van printers, ik heb er alleen heel erg veel ervaring mee.

Maar daar gaat het hier niet om.
Ik geef wat tips en mogelijkheden om een cartridge en printer optimaal te houden en daarbij de hoogst mogelijke resultaten te houden.
Hierbij heb ik de voorens en tegens naast elkaar neergelegd. Iedereen mag daarmee doen wat hij of zij wil.
Ik ventileer alleen de ervaringen die ik heb met de verschillende problemen en hoop dat ik daarmee iemand anders kan helpen.
Evenwel heb ik nog geen enkele reactie gehad op mijn tips, helaas ook geen negative want daar kan ik iets mee.
Dus zit u met een printer probleem? Leg het voor en misschien kan ik een oplossing bieden.

Ruud Stratmann FGA NGVE
Als u dan ook mijn titel wilt weten: Fellow Gemmological Association, Nederlands Genootschap Voor Edelsteenkundige. Meester Goudsmid, Juwelier.

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

wassieraden Geplaatst op 22 Jun 2006 11:31 door ruwassieraden en zijn laatste opmerking.
Ruud Stratmann FGA NGVE
Als u dan ook mijn titel wilt weten: Fellow Gemmological Association, Nederlands Genootschap Voor Edelsteenkundige. Meester Goudsmid, Juwelier.Fijn kennis te maken,en voor de goede orde zal ik mij dan ook maar voorstellen. Met 1 uitzondering mijn achternaam. Zakelijk gezien niet juist en ook naAR DE ANDERE fORUMLEDEN niet juist. Eerst een stukje beroepsprofessie,IT , ITC enz zijn mij niet vreemd, hoewel ik een grote vrijheid heb om op prive titel sugesties,een helpende hand te bieden maar ook helaas wel eens moet zeggen niets daar is niets meer aan te doen,Triest voor mensen met een low budget,helaas ook ik kan u niet helpen. Binnen de IT en de ICT ben ik aardig bekend,en heb ik ook van hun wel eens commentaar gehad,met opbouwende kritiek, leerzaam en behulpzaam,en mijn titulair Ms.ir. doet daar dan ook niet aan toe. Wel willen helpen maar niet kunnen omdat een apperaat zodusdanig is beschadigt,dat reparatie niet meer mogelijk is. Daar mijn werkzaamheden mij weer opslokt. Gelukkig heb ik een panellid gevolgd, en ik hoop dat ikbenik het stokje van mij wil overnemen,kritisch en toch duidelijk een antwoord of visie geven. EIGENLIJK HEB IK MAAR EEN BOODSCHAP VAN EN AAN GEBRUIKERS,WEES ZUINIG MET JE SPULLEN,EEN NIEUWE PRINTER KOPEN OMDAT JE INK OP IS IS DE NATTE DROOM VAN IEDERE VERKOPER VAN. Tot ziens ikbenik,ik weet zeker dat ik wel weer wat over en van je zal HOREN.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

beste Arnulf

Ik sluit me aan bij magel 725 en deel zijn mening over de nederlandse taal en het gebruik.

Wederom :
Ik heb de plussen en minnen geschetst.
Maak daarmee de juiste afweging.
Succes


Vr. groet Ruud

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Ulbe »

mijn oude hp printer heeft van alles te vreten gehad tot en met ecoline en vulpen inkt toe, de cartridges waren toch leeg en als het mis zou gaan, jammer dan.
overigens NIET deze inkten gebruiken, Dat gaat niet goed, het werkt alleen als je continu door print, een half uur pauze en de kop is verdroogt. ik moest op speciaal folie printen en daarvoor werkt het wel.
Het was wel super goedkoop toen ik 10.000 A4 reklame folders moest printen.

In jouw situatie zou ik sparen voor een 5 kleuren Vellen-Offset pers!, :lol: en liefst grootformaat!, pomp je in een morgen die 10.000 folders in full colour er doorheen! :lol:

Diep respect heb ik echter wel voor dat printertje van je! :) dat ding heeft misschien wel een week staan te draaien!, :lol:

Als hij vandaag stuk gaat, neem toch mijn hoed voor die printer af!, de meesten halen de 10.000 afdrukken nog niet eens!,

Tof printertje!, :D

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Yes een hele toffe was dat, oud model wel Hp 540. Kon zelfs papier rollen van 6 meter in één keer aan onder publisher wel te verstaan. Alle posters een makkie!!

Helaas is het beestje overleden. maar de volgende HP 915 komt er ook wel al heeft die wat meer moeite met 200 grams papier :?

Eh ja ik ben een beest met m'n printers maar krijg wel het resultaat wat ik wil.
en de enigste printer die bij mij voortijdig overleden is was een epson omdat die in de werkplaats stond en daar de temperatuur wel regelmatig opliep tot 35 graden celcius. de hp's konden er best tegen, en reken maar dat het er erg stoffig was.
De overigen waren gewoon echt op.

Overigens wie kan mij helpen: ik ben bezig een soort plotter / graveer machine te maken voor sieraden/ sjablonen. Ik ben van plan dat te doen met rolimax blokken en besturing onder HPGL. maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Mijn huidige fabrieksmodel bevalt mij niet en de fabriek weet geen oplossing.

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil het even een hele andere wending even.
Een stof voor om na te denken.

Wat nu gebeurt is dat de inktpatronen gemaakt worden voor eenmalig gebruik. Dus na gebruik weggooien.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij nam HP in het verleden de gebruikte patronen in om te hergebruiken. Ze konden deze dan weer verkopen als nieuw. Daar verdien je dan toch wel wat op.

Nu doen ze dat niet meer. Dus als het hervullen van de patronen zo goed was, waarom nemen alle printerfabrikanten dan hun patronen dan niet massaal in om te hergebruiken?

Waarom bieden die fabrikanten dan niet van die diensten aan zoals patronen hervullen of van die hervulstations?

Dat is een goeie hè?
Denk daar maar eens over na.
Misschien dat je het antwoord vind waarom ze dat dus niet doen.
Want als er echt een grote markt voor was,dan hadden ze dat allang gedaan.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Het is logistiek niet haalbaar. De fabrikant kan niet iedere cartridge uitvoerig testen om te kijken of alle spuitgaatjes het wel doen. Ze hebben de verplichting om een feilloos product te leveren en met het het steeds nauwkeuriger worden van de koppen kan er steeds meer mis gaan. De fabrikant kan er dus te moeilijk garantie op geven om het haalbaar te maken .
Daarbij kijken wij ( de consument ) alleen naar de eind verkoopprijs. De fabrikant kijkt naar de kostprijs en die ligt nueenmaal veel lager. Uiteindelijk zijn er heel wat mensen tussen begin en eindproduct die ervan moeten eten en die hebben ook liever beleg op hun brood, toch?

Wat ik al eerder aangaf mijn hp 540 vrat alles omdat ik de techniek ter beschikking had om dat ding heel goed te reinigen, ik kocht ook regelmatig voor fl 2.= per stuk oude cartridges op ( de verzameldoos die je nog wel eens tegen kwam) en hervulde ze , ook al rammelde de oude inkt als klontjes rond, tegenwoordig kun je dat wel vergeten.
Maar aan de andere kant, vergelijk eens een afdruk uit je archief van 10 jaar geleden met een afdruk van nu.
Het verschil is gigantisch toch?

Vriendelijke groet Ruud

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Arnulf »

Ik weet mijn beperkingen,als het gaat om de Nederlandse Taal, Helaas op de Universiteit wordt daar geen aandacht aan gegeven, en moet ik bekennen dat mijn gebruikstaal,voor 95 % Technisch Amerikaans Engels is. Mijn gebruikstaal is daarom ook ondergeschikt aan de techniek. En helaas op de locaties waar dan ook ter wereld is het Technisch Amerikaans Engels mijn gebruikstaal. En verder,hulp bieden is en blijft belangrijker dan spellingsfouten. Titulair,is een resultante van en na het verdedigen en toelichten aan de Gecommiteerde die mij beoordeelt en mijn kennis toetst,welke in mijn Proefschrift(en) beschreven staan.

Voorlopig heb ik verder helaas geen tijd,dus tot ziens.

ikbenik ga verder op je weg,en bied hulp aan hen die het nodig hebben.
Ms.ir. Arnulf[/b]

Gesloten