LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

Hoezo slap gelul ?

Feit is dat er meer dan genoeg winkels zijn die de klant niet per definitie als crimineel behandelen.

Feit is dat ze (Mediamarkt dus) niet eens 1% van het winkelend publiek van een passende 'kluis' kunnen voorzien.

Resultaat kan niets anders zijn dan pure willekeur.

Zelfs de politie weigert op te treden bij 30-kilometer-zones als ze niet te handhaven zijn.

En dan durven jullie te beweren dat die winkels desondanks toch nog die absurde regel mogen hanteren ?
Zelfs als diezelfde winkelier weigert ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen voor de eigendommen die je in bewaring geeft vanwege die 'regel' ?

Laat de cijfertjes maar eens zien die bewijzen dat dat 'strenge' beleid van MM hun helpt in het bestrijden van diefstal.

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door xenonbyte »

En dan durven jullie te beweren dat die winkels desondanks toch nog die absurde regel mogen hanteren ?
Van wie is die winkel nu eigenlijk? Toch nog wel van de mediamarkt of niet? Ze verlenen een dienst aan de consument en bepalen daar nog zeker zelf wel de regels. Zou helemaal een mooie boel worden dat de klant de regels bepaald. Ga ik met lege tassen naar binnen en volle naar buiten!

Security128
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2006 11:56

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Security128 »

Beste forumgangers,

ik ben zelf werkzaam in beveiliging, nl. bij de Mediamarkt
in Breda.

Allereerst kunnen we vooropstellen dat iedere Media-Markt een
op zichzelf staand filiaal is met zijn eigen beveiligingsmaatregelen
en zodoende ook zijn eigen beveiligingsbedrijf.

Het kan dus zo zijn dat men in Utrecht de tassen in de kluisjes
dient te plaatsen en ergens anders weer wat minder.

Ik vind het erg triest dat men zich aangesproken voelt als zijnde
potentiele dief wanneer men vriendelijk wordt verzocht de
rugtas in een kluisje te plaatsen. Als iedereen met zijn/haar
rugtassen/sporttassen etc. door de winkel gaat zeulen is e.e.a.
niet meer overzichtelijk, bovendien andere winkelende klanten
kunnen dit als irritant ervaren. En ja, ook beveiligingstechnisch is
het beter wanneer grote tassen in de kluis liggen.

Er bestaat geen standaardtype dief. IEDEREEN kan een mogelijke dief
zijn. Van jong tot oud, iedere nationaliteit. We kunnen dan ook geen
onderscheid maken tussen een vriendelijk uitziende oude dame of
een agressief ogende dertiger.

Wat ook eerder is genoemd klopt: Een Media-Markt winkel is GEEN
openbare gelegenheid. Wanneer de voorwaarde is dat u uw tas in
een kluis moet plaatsen, dan zult u aan die voorwaarde moeten
voldoen om de winkel te betreden. De keuze is aan u!
Nl. Als ik uw huis wil betreden maar wel mijn schoenen moet uitdoen,
dan heb ik mij daar toch ook aan te houden ?

Ik ben blij dat winkeliers steeds meer kunnen en mogen om de
kleine criminaliteit tegen te gaan.


Groet,

Security128

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door xenonbyte »

Ik ben blij dat winkeliers steeds meer kunnen en mogen om de
kleine criminaliteit tegen te gaan.
Helemaal mee eens, de overheid stelt ook preventie voorop in de strijd tegen winkeldiefstal (diefstal in de detailhandel heeft nog steeds weinig begrip bij de mensen, het wordt eens tijd dat daar verandering in komt).

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

tja daar is de handel zelf aan schuld.

Aan de ene kant plaatsen ze alles 'grijpklaar' en aan de andere kant moet het dan maar weer 'beveiligd' worden met allerlei onzinnige en onnodig dure maatregelen (waardoor de producten duurder worden ...).

Weet je wat ook helpt ?
Vriendelijk personeel en een consequent beleid.
Niet van zo'n stelletje uitgerangeerde figuren die voor een hongerloontje voor 'bewaker' mogen spelen (...).

Wat mij betreft mag MM er gerust eens op worden aangesproken dat ze zo inconsequent als de pest zijn.
Er bestaat geen standaardtype dief.
Ga dat je moeder wijsmaken.
Reken er maar op dat diegenen die er een beetje sjofel uit zien eerder worden aangesproken dan de 'nette dames' in de rij.
Het is gewoon een feit dat bepaalde mensen er gewoon 'verdacht' uitzien.
Dat is iets dat er bij ons als mens is ingebakken. En dat krijg je er niet met een stoom-cursus 'beveiligen' eruit. Zeker bij een cultuur-verschil speelt dat een grotere rol dan je denkt.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door aussienl »

mediamarkt mag regels stellen wat ze willen. Maar als ze mij vragen om mijn tas (met daarin autopapieren, rijbewijs, identiteitskaart, portemonnee etc etc) in een kluis te doen en dan ook nog zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn bij diefstal hiervan, kunnen ze mij dus ook als klant afschrijven.

Lemming
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2006 12:16

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Lemming »

Och, de manier waarop sommige beveiligingsmedewerkers klanten benaderen valt niet altijd even goed en daar mag best wat aan verbeterd worden, maar ik zie ook wel in waarom MediaMarkt dit op deze manier oplost. Het alternatief zou een overvloed aan beveiligingsmederwerkers zijn en honderden fouilleer-acties per dag, iets waarvan ik aanneem dat je ook niet op zit te wachten.

Voorkomen is beter dan genezen.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Leuk onderwerp! :lol:
Hou alsjeblieft op zeg, je loopt op schiphol een grote kans dat je gefouilleerd wordt als je een vliegtuigje wilt pakken. Jij bent volgens mij dan ook echt zo'n type die dan ook niet het vliegtuig in gaat, maar gaat lopen protesteren dat je voor potentiële terrorist bent uitgemaakt.
Nou, ik weet niet of je wel eens gevlogen hebt, maar IEDEREEN moet door zo'n detectiepoortje en wanneer er een signaal afgaat, wordt er ATIJD gefouilleerd. Er is dus geen sprake van discriminatie.
Wat ontzettend kinderachtig om te gaan zeuren over het deurbeleid van een bedrijf. Het is toch *#$^! hun eigen winkel en mogen ze dan aub ook even hun eigen deurbeleid voeren?
Als dit het beleid is, discrimineer dan niet en laat IEDEREEN z'n tas en jas opbergen in zo'n locker. Verder moeten ook alle lichaamsgaten stevig afgeplakt worden, want je kunt bijv. zo'n klein MP3 spelertje natuurlijk ook ergens anders verstoppen dan in een tas ... :lol:

Nee, alle gekheid op een stokkie: val je klanten niet lastig met dit soort praktijken: het is ook veel spannender om mensen op heterdaad te betrappen met bijv. beveiligingscamera's dan vooraf hun tas af te pakken. Toch? Een beetje fatsoen begint bij jezelf.
Het alternatief zou een overvloed aan beveiligingsmederwerkers zijn en honderden fouilleer-acties per dag, iets waarvan ik aanneem dat je ook niet op zit te wachten.
Volgens mij mag een beveiligingsmedewerker alleen fouilleren als hij/zij kan aangeven dat hij/zij je iets heeft zien jatten (en bij welk schap dat was). Als die persoon dat niet kan aangeven, gewoon weigeren en eisen dat de politie komt. Da's teveel rompslomp voor ze en haken ze wel af.

MAXIEM

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@
Volgens mij mag een beveiligingsmedewerker alleen fouilleren als hij/zij kan aangeven dat hij/zij je iets heeft zien jatten (en bij welk schap dat was).
Klopt dus niet!!! Al weet de beveiligingsmedewerker nog veel meer, dan nog is hij niet bevoegd om in een winkel te fouilleren. Voor het slachtoffer: eis dat de politie in zo'n geval erbij geroepen wordt, die uiteraard wél mag fouilleren!

Maxiem.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Al weet de beveiligingsmedewerker nog veel meer, dan nog is hij niet bevoegd om in een winkel te fouilleren. Voor het slachtoffer: eis dat de politie in zo'n geval erbij geroepen wordt, die uiteraard wél mag fouilleren!
Kijk eens aan, nog meer rechten. :D
Enne die politie-agent, moet die niet eerst weten of de beveiligingsbeambte wel gezien heeft wat er gestolen is voordat ie bevoegd is te fouilleren? :roll:

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

Overigens had ik laatst eenzelfde ervaring bij MM.
En dat terwijl ik met precies dezelfde tas zo'n beetje wekelijks doodleuk langs de beveiliging was gelopen en een groepje voor mij met plastic tassen ook door mocht (ik zei dat toen ook maar de sukkel kon daar niks alleen op zeggen behalve dat het type tas er schijnbaar ook toe deed) ...

tja ... toen heb ik mij gewoon omgedraaid en mijn inkopen in een andere winkel gedaan. Hadden zij lekker pech want het waren nogal wat centen ...

jiping

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door jiping »

"Mediamarkt, ik ben toch niet blut."

(vrij uit het duits vertaald)

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Of: "Mediamarkt, ik ben toch niet bloot?"

Nou, dus wel als je volgend jaar niet alleen je tas en jas, maar ook al je kleren in die locker moet stoppen als je nog naar binnen wilt ... :lol:

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

of gewoon een Mediamarkt openen op Schiphol ... wordt er tenminste een beetje eerlijk gecontroleerd :lol:

Cyron
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006 01:22

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Cyron »

grappig dat die jongen van Media-markt het begrip on-overzichtelijk aanhaalt. Da's nou precies wat ik vind van Media-markts indeling, zeer onoverzichtelijk, volgepropte zaak. Vooral die kartonnen dozen bij de Tv afdeling, met de tv's erboven op.

Vind het slappe smoezen; het gaat ze natuurlijk vooral om diefstal tegen te gaan en niks anders. Vind het ronduit stuitend zulke maatregelen, kunnen ze niks beters verzinnen ?

Wat straks? Jas uit, naar de garderobe? Parkeerplaats voor kinderwagens, buggy's ? Nee, onze burgelijke vrijheden worden weer eens afknepen. Over normen en waarden gesproken, bah.

Media-markt doet maar wat graag zijn deuren open, ze willen geld verdien; nietwaar? Liefts een paar euro meer. Maar een bedrijf dat er zulke huisregels op na houdt word van mij geen cent rijker.

Ze zijn geeneens de goedkoopste, ik ben toch niet gek! :D

Integendeel, vaak zijn ze beduidend duurder!
extreem voorbeeld: Benq DVD-RW brander, alom op internet voor rond de 40 euro verkrijgbaar, ja ook bij verschillende echte pc winkels. bij media-markt; 80 euro! 100% duurder!

En da's geen uitzondering! (weet even niet meer te noemen, kom er dus bijna nooit; en nu helemaal niet meer!)

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ze zijn geeneens de goedkoopste, ik ben toch niet gek!
Klopt, als je kijkt naar het gehele assortiment zijn ze helemaal niet zo goedkoop, zeker met computeronderdelen. Je kunt meestal alleen een redelijke korting pakken op de folderaanbiedingen (waar je heel snel bij moet zijn).

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

Dat ze onoverzichtelijk zijn is juist het hele idee achter (de meeste) winkelontwerpen.
Ze lokken je eerst binnen met de folders en dan zorgen ze ervoor dat je de hele winkel door moet voor je bij de 'aanbieding' komt, want hoe langer je in hun bereik bent hoe groter de kans is dat je dat 'ene' extra ding ook nog koopt.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Integendeel, vaak zijn ze beduidend duurder!
extreem voorbeeld: Benq DVD-RW brander, alom op internet voor rond de 40 euro verkrijgbaar, ja ook bij verschillende echte pc winkels. bij media-markt; 80 euro! 100% duurder!
Nou kun je zelden een winkel vergelijken met een onlineshop. Daar kunnen winkels als Mediamarkt gewoon niet tegen op. Vind ik ook niet meer dan normaal. Even een paar dingen die een onlineshop niet heeft:
- gebouwen door heel het land
- personeel in al die gebouwen
- een enorme voorraad

Niet dat ik zo een fan ben van mediamarkt. De aanbiedingen zijn soms leuk, maar personeel dat verstand heeft van wat ze verkopen zou leuk zijn. Voorbeeldje:
Ik wilde een printer kopen. Ik moest absoluut geen lexmark nemen, maar een canon. De Canon was twee keer zo duur, maar veeeel beter en goedkoper in inkt.
Ik heb uiteindelijk een HP gekocht en die bevalt me heel goed, maar anderhalve week later staat er een test in een computerblad met deze printers. Komt de Lexmark er toch mooi als betere uit dan diezelfde Canon! Overigens kon de verkoper het ook niet onderbouwen. Waarom is hij dan beter? Ja, dat is hij gewoon. Uhm.... :shock:

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

Mediamarkt heeft een groot voordeel : ze kunnen massaal inkopen doen en daardoor kortingen afdwingen.
Een webshop kan dat niet want daarvoor verkopen ze te weinig ...

Cyron
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006 01:22

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Cyron »

tjoektjoek, ik noem dus ook Mycom, die echte winkelpanden heeft. Of computer-land, Informatique....etc.

Saillainr detail; heb er zo'n half jaar geleden nog gesolliciteert; 16jr pc ervaring, zeer veel hardware kennis etc. Ze hadden 14 verschillende vacatures, voor geen een kwam ik in aanmerking; " ik paste niet binnen het bedrijfsprofiel...." , was hun enige commentaar.

Sjur, let me gues; liefst onder de 20.

Gesloten