LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat voor laptop??

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Bep K »

Bedankt voor dit bericht ik zal morgen even bellen naar de helpdesk.

Bep

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door marieke26 »

heb nu mijn oog laten vallen op een HP Pavilion dv5041...

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik dacht "ff"een laptop aan te schaffen, maar zie ff door de bomen het bos niet meer. Wat si een aanrader, of kan je ergens ze makkelijk vergelijken?

Ik wil gewoon een goede laptop, die evt het nieuwe systeem kan draaien ( dus 1 gb intern geheugen)
wie heeft er tips?
Wat is je budget? Wat wil je er mee doen? Zou zelf gaan voor een Apple Ibook of een MacBook Pro (al het budget het toelaat tenminste)

Zou in ieder geval geen HP of Compaq aanschaffen. Hebben, zo is mijn ervaring, een nogal zwak accusysteem.

berendrikken
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2006 21:45

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door berendrikken »

kijk eens op dell.nl, ik heb een prima laptop (voldoende geheugen) gevonden voor 1200 euro en het kan ook nog goedkoper. Erg tevreden over hoe dell zaken doet via internet.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door mr T. »

kijk eens op dell.nl, ik heb een prima laptop (voldoende geheugen) gevonden voor 1200 euro en het kan ook nog goedkoper.
Het vervelende van Dell is dat het vaak lijkt of ze goedkoop zijn. Ga je dan verder kijken, dan blijkt dat de goedkope computer een nagenoeg kale uitvoering is. Voor alle uitbreidingen (intern geheugen, grotere harde schijf e.d.) betaal je flink. Het gevolg is dat Dell al snel net zo duur of duurder is dan een kwalitatief beter ander merk. De laatste verkooptruc die Dell uithaalt is dat ze zogenaamd een gratis printer meeleveren. Gevolg hiervan is dat je nog lang aan Dell bent gebonden in verband met de koop van cartridges (daarop verdient men dat die zogenaamde gratis printer dan ruimschoots terug). Een printerkabel moet je er dan vaak wel weer voor een woekerprijs bij meebestellen. Verder is het gebruikelijk dat men rustig € 90,- rekent voor verzendkosten (soms zijn er acties). Dit terwijl andere postorderbedrijven hiervoor een aanzienlijk geringer bedrag rekenen. Vaak is het bezorgen ook gewoon gratis (en zo hoort het ook). De ondersteuning van Dell is ronduit beroerd. Zo mag je hopen dat de meegeleverde software (altijd Windows, of je wilt of niet) de hardware wel aanstuurt en of alle vereiste drivers wel aanwezig zijn.

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

De printerkabels worden nooit met de printer meegeleverd.
Die moet je altijd bijkopen

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Punt 1 is het aankopen.

Punt 2 is de aftersales.

Als bij een bedrijf punt 2 niet goed is, dan zal ik nooit bij dat bedrijf naar punt 1 gaan.

Maarja........
Mensen zijn vaak naïef. En denken goedkoop uit te zijn.

Mensen, de prijsvechters en Dell zijn altijd duurder! Staar toch niet steeds blind op de prijs en de garantieduur.

Maarja........

Ik ben bang dat men mij weer niet hoort........ Jammer..........

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door mr T. »

De printerkabels worden nooit met de printer meegeleverd.
Die moet je altijd bijkopen
Dacht het niet. In ieder geval niet bij de prijsstunter waar ik ooit een printer heb gekocht. Kreeg er gewoon een printerkabel bij. Maar goed: een USB-kabel kost bij een prijsstunter ongeveer € 2,50. Bij Dell € 16,66. Inderdaad: easy as Dell!

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dacht het niet. In ieder geval niet bij de prijsstunter waar ik ooit een printer heb gekocht. Kreeg er gewoon een printerkabel bij. Maar goed: een USB-kabel kost bij een prijsstunter ongeveer € 2,50. Bij Dell € 16,66. Inderdaad: easy as Dell!

Bij de printer zelf zitten geen datakabels meer. Zoals ik al eerder zei moeten deze apart los gekocht te worden. Wat dat betreft klopt dat wel, want de kabels zitten niet meer in de doos.
Dell is wel ontzettend duur met die kabels.
Bij mij kost een USB A-B kabel van 1.8m €2,20.
En van 3 meter €2,50.

En ik ben dan geen prijsstunter!

berendrikken
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2006 21:45

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door berendrikken »

ik wil toch even reageren over de service van dell en de kale prijzen die goedkoop lijken te zijn. Ik ben het niet mee eens dat de service niet goed is, je hebt echt een prima service. De prijs, daar ben je zelf bij. Ze zijn echt niet veel goedkoper maar wel hebben ze veel ervaring, ze zijn een van de best verkopende computerbedrijven wereldwijd. Je krijgt vaak de verzendkosten voor niets en geheugen is elders niet echt goedkoper. Ik ben sinds de aanschaf van mijn centurion 6000 erg tevreden mn over de vormgeving en stabiliteit, de beste koop sinds tijden. Eindelijk geen grote pc meer op de tafel. Zeg nou zelf, als je een losse pc koopt, hoe vaak vervang je iets in je pc. De meest pc's zijn na 3 jaar afgeschreven. Koop vooral een laptop bij een bedrijf waar je vertrouwen in hebt en niet bij een winkel waar ze maar voor 10% met computers bezig zijn en waar jonge mannetjes in de winkel alleen de kassa kunnen bedienen.

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door marieke26 »

nog een laatste vraagje...

Bne er bijna uit, maar nu had ik mijn oog op een compaq maar een acer was net zo goed. Maar die verkoper zei dat je in een compaq alleen compaq/Hp onderdelen kan inbouwen. Dat klopt toch niet? Een ander zei nml dat HP niets zelf maakt.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Function »

ikbenik



Notebooks zijn in twee categorieën de verdelen:
- Notebooks voor onderweg. Zijn zuinig met energie, handzaam, puur voor onderweg.
- Notebooks ter vervanging van de desktop PC. Deze zijn minder energiezuinig, hebben de dezelfde functionaliteiten als de desktopcomputers.

je hebt ook DESK-Notes, dit zijn laptops/notebooks zonder een accu.
die zijn ook bloedsnel qwua prestatie's, alleen één nadeel is dat ze niet te upgraden zijn behalve een HDD of meer geheugen.
een videokaart vervangen zit er bij de modellen er niet in.

wel was er ooit een notebook op de markt dat je de videokaart (chip) wel kon vervangen.
alleen als er niks meer voor wordt gemaakt, valt er ook weinig uit te breiden :lol:

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

wel was er ooit een notebook op de markt dat je de videokaart (chip) wel kon vervangen.
alleen als er niks meer voor wordt gemaakt, valt er ook weinig uit te breiden
Dan ben ik een gelukkige bezitter van zo'n notebook. :lol:
Ik heb mijn notebook geupgrade. Meer geheugen, een grotere harde schijf en ik kan zelfs de videokaart vervangen.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Function »

@ IKBENIK

wat zijn je specs nu? :D :?:

ikbenik

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door ikbenik »

17" SXGA TFT
P4 3.06 GHz
2x 512MB
160 GB 7200RPM harde schijf
nVIDIA GeForce FX Go5600,128MB
DVD brander
Externe HD van 320GB

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door jansofie »

Momenteel super notebook de HP 5140 989,- http://www.databyte.nl

turion processor 64 bit 32 > Lange accuduur (3.5/4 uur zonder stroom)
1024 MB werkgeheugen
100 GB Opslag
eigen 128 mb specifieke cideokaart ( grafisch dus veel beter dan een onbaord kaart deze gebruikt je intern geheugen)
firewire > aansluiting videocamera
3 x usb > voor bv fotocamera
Cardreader 6 in 1 > voor kaartjes fotocamera
wlan > draadloos internet
lan > bekabeld internet

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door jansofie »

en het mooiste is dat hun zelf reparaties mogen uitvoeren.
gratis helpdesk hebben en voor advies i de computer winkel zelf terrecht kunt.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Function »

@ Jansofie,

dat systeem ziet er goed uit, en voor die prijs :shock:
nu weet ik niet of je enkel een internetter en msnér bent, of iemand die de volle systeemprestatie's benut, wat maakt het uit, met dit systeem zit je goed :wink:

@ Ikbenik.

mag ik je een trap onder je kont geven :shock:
jou systeem is op papier sneller als de mijne :D :wink:

hethof
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2004 10:41

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door hethof »

Maar neem zeker geen Acer. Ik ben nu anderhalf jaar bezig om een Travelmate behoorlijk aan de praat te krijgen. Acer in Den Bosch belooft alles, maar doet helemaal niets. Als je naar het normale telefoonnummer belt, wordt je ongevraagd doorgeschakeld naar een 0900-nummer, ik heb zeven (!) keer meegemaakt, dat men iets zou toesturen en even vaak dus, dat men maar niet begreep waarom het niet was aangekomen. Klachten ingediend bij de directie worden niet beantwoord en de helpdesk is van een niveau gelijk aan het DOS-tijdperk!

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Wat voor laptop??

Ongelezen bericht door Function »

@ hethof,

dus ze zijn stabiel en betrouwbaar :lol:
sorry hoor, maar de oude Dos tijd was wel de beste tijd.
vergeleken met windows is Dos nog steeds het beste.
mits je van simpel houd.

en een acer hoeft niet slecht te zijn, ook compaq, dell, fujitsu etc hebben minder goede producten.
MUV packard bell, die hoef je helemaal niet om support te vragen :roll:
en wees blij dat ze nog wat doen bij acer, de meesten laten je gewoon stikken :shock:

Gesloten