LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4launche webwinkel computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

dat kan zowat elke HDD case.. dat echt niet iets schokkend nieuws wat alleen een Digitus case kan... je hebt ze zelfs van bv sweex of gewoon Oem :)

en we willen geen partitie redden...(tenminste daar gaat het topic niet over, de vraag is overegens of je een eisa config (een Extended Industry Standard Architecture patitie, zo heet dat nu eenmaal) zomaar kan over kopieren, naar wat ik gelezen heb gaat dat niet zonder slag of stoot...je kan geluk hebben maar werkt niet altijd.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Function »

bij de packard bell moest ik onder MS Dos, dus opstarten via CD-Rom, TS in te typen, ( Technical Support)
daar kreeg je een heisa gebruikers optie's, en je kon dan de optie kiezen de config bestandje opnieuw te configureren.
je moest de model laptop kiezen, versie van windows, je had namelijk ook ME op de CD, maar niet aktief, tenzij je dat aanfinkte.
ook kon je de software pakket kiezen, de een had weer ander programma's als de andere. dan hardware vermelden en moederbord.
dan het system serial number invoeren, maar dan had je de techincal SP code nodig, maar die kun je vergeten bij Packard bell service center :(

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

bij de packard bell moest ik onder MS Dos, dus opstarten via CD-Rom, TS in te typen, ( Technical Support)
dan heb je nog geluk dat dat op de CD-rom staat en niet in die verborgen partitie :)

skelter
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:58

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door skelter »

@Function:
de topic starter klikte door onhandigheid frans aan bij de eerste installatie. (nogmaals: niet beledigend bedoeld! :D )
Je wilt hem nu een HD laten losschroeven, die in een case laten doen en dan via een andere PC de partities laten verwijderen........ begrijp je nu mijn advies?

Is het probleem trouwens al opgelost of gaan we gewoon oeverloos verder zonder dat iemand er nog iets aan heeft?

madambesson
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 08:31

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door madambesson »

Nee opgelost is het probleem niet, Acer zou mij deze week (niet dus) de cd-roms nogmaals opsturen, ik heb niks aanzien komen. Ik vertrek dinsdag naar zuid frankrijk, (daarvoor had ik in eerste plaats de laptop aangeschaft, zodat ik door kan werken). Ik ben nu begonnen met de installatie van mijn programma's en het opzetten van de FTP's , gewoon op de franse windows dan maar (voorlopig) want de tijd is op.
Gelukkig spreek ik wel wat frans (en leer er nog een hoop bij op deze manier :wink: )
Iedereen bedankt voor de adviezen :D

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

De adviezen zijn graag gedaan, maar als je ze ook gelezen had had je gezien dat je met de nieuwe recovery cd nog steeds NIET de taal terug kan zetten.
Maar ik geef het op. Veel plezier in Frankrijk met de Franse installatie. Toeval?

Au Revoir!

ikbenik

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik moest laatst een laptop alles opnieuw installeren.
Schijf erin gedaan.
Van de schijf opgestart.
Ik kon gewoon een taal uitkiezen, terwijl de oude windows nog gewoon op de harde schijf stond.
Dus het kan wel.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: 4launche webwinkel computers

Ongelezen bericht door magel725 »

Het kan wel, maar niet bij Acer. Ik installeer wekelijks enkele tientallen acers, en het kan echt niet. Bel Acer zelf maar of spreek met de vertegenwoordiger en ze zeggen dat het niet kan. (Tenzij je goed weet wat je doet) Maar ik ben het zat om hier nog verder over te prutsen. Probeer het maar uit met een nieuwe acer en je bent gegarandeerd een hele tijd kwijt om het goed te krijgen. Eventueel een low level format en natuurlijk kan het.

Groeten

Gesloten