LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vastlopen pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dolfijn98
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2006 23:27

vastlopen pc

Ongelezen bericht door dolfijn98 »

ik heb regelmatig last van een vastlopende pc. eerst dacht ik dat ie te warm werd dus opengemaakt en schoongemaakt van binnen. dat was het dus niet. als de pc vastloopt dan druk ik op ctrl+alt+delete en zie bij processen dat het cpu gebruik van IEXPLORE.EXE een cpu gebruik heeft van 95. als ik dat proces beindig dan kan ik alles weer met mijn pc doen. heb hier nooit last van gehad maar sinds een week of 3 wel. ik heb in mijn kennissenkring nog een paar mensen die het ook hebben. wie weet hoe ik hier vanaf kan komen want het is best irritant. het is niet iedere dag zo maar vaak wel

alvast bedankt

groetjes dolfijn :D

teve
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2005 22:29

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door teve »

heb het zelfde probleem. inmiddels heb ik van diverse kanten gehoord dat het komt door dat microsoft de beveiliging nogal strak aandraait. ik krijg (en verschillende met mij) als ik iexplore.exe als taak beeindig in windows taakbeheer een foutmelding en die verstuur ik elke keer maar weer naar microsoft. als iedereen dat doet doen ze er misschien wat aan.

dolfijn98
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2006 23:27

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door dolfijn98 »

ik zou het wel willen doen maar ik krijg helemaal GEEN foutmelding.
en degene waar het ook gebeurd ook niet

teve
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2005 22:29

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door teve »

als hij vast loopt druk je op alt-ctrl-del dan krijg je het menu van windows-taakbeheer dan klik je op toepassingen en sluit je betreffende toepassing via taakbeheer af dan krijg je als het goed is vanzelf een foutmelding.

skelter
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:58

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door skelter »

Kan spyware zijn, daar zijn een aantal programmaatjes voor (tegen), of andere software die je hebt geinstalleerd en zich bemoeien met internet (ik heb het zelf eens met McAfee gehad).

Kijk eens bij Control Panel/Add remove programs (configuratiescherm/software) en verwijder eens wat programma's die je niet gebruikt of niet kent (wel oppassen wat je doet natuurlijk!) en zoek daarna naar een anti-spyware programma (microsoft heeft er ook een).

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door mr T. »

als de pc vastloopt dan druk ik op ctrl+alt+delete en zie bij processen dat het cpu gebruik van IEXPLORE.EXE een cpu gebruik heeft van 95. als ik dat proces beindig dan kan ik alles weer met mijn pc doen. heb hier nooit last van gehad maar sinds een week of 3 wel.
Zeer waarschijnlijk spyware. Gebruik iets van ad aware of installeer de computer opnieuw (en gebruik voortaan geen Internet Explorer en/of Outlook meer).

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door djmaze »

verwijder alles in C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Folders

Daarin staat alle crap die explorer inlaad.

Kijk ook hier eens: http://browsehappy.com

dolfijn98
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2006 23:27

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door dolfijn98 »

ik denk niet dat het spyware is. gebruik 3 programma's nl. hitman pro ad aware en windows defender. djmaze ik heb je advies opgevolgd en nu maar weer ff afwachten of dit werkt. en nog maals als ik het proces via windows taakbeheer afsluit krijg ik GEEN melding van rapport verzenden.

ik hoop dat jullie voldoende info hebben

groetjes

ikbenik

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

De hardware is het zeker niet. Dat kun je uitsluiten.
Als het de hardware kapot was, dan bevroor het systeem en dan reageerd het systeem totaal nergens op, behalve dan de power en reset knop.

Aangezien je wel op de toetsen kunt drukken en de computer reageerd dan, dan is het een softwareprobleem.
Ik heb veel te weinig informatie om een goede diagnose te kunnen stellen, maar mijn vermoeden gaat inderdaad uit naar spyware of virussen.
Vergeet niet dat sommige virussen en spyware zich heel moeilijk laten opsporen en verwijderen.
Dat kom ik zelf ook regelmatig tegen.
De beste oplossing is om de persoonlijke bestanden veilig te stellen en dan de harde schijf compleet te wissen en alles opnieuw installeren.
Ik weet het dat het veel werk is, maar soms is dat de enige manier.
Ik kom dit regelmatig tegen. Dan is windows dermate beschadigd dat er maar 1 ding opzit.
Meestal is dan het probleem opgelost.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie en........

Succes! :wink:

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Probeer eens op te starten met een Knoppix CD (Live-linux)
Indien de computer dan NIET vastloopt, moet het echt gezocht worden binnen de geinstalleerde software.

Loopt ie wel vast, zoek het dan eens in de bios instellingen (zet dezen op de beginwaarden door de clr cmos jumper te gebruiken met de computer UIT natuurlik)

Loopt ie dan NOG vast met Knoppix, dan moet je mogelijk toch in de hardware zoeken.

ikbenik

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Probeer eens op te starten met een Knoppix CD (Live-linux)
Indien de computer dan NIET vastloopt, moet het echt gezocht worden binnen de geinstalleerde software.

Loopt ie wel vast, zoek het dan eens in de bios instellingen (zet dezen op de beginwaarden door de clr cmos jumper te gebruiken met de computer UIT natuurlik)

Loopt ie dan NOG vast met Knoppix, dan moet je mogelijk toch in de hardware zoeken.
Mijn excuses dat ik het zeg, maar als de hardware crashed, dan kun je helemaal niks meer doen. Daarintegen als de software crashed, dan kun je wel degelijk nog iets doen.
Dus die stappen die je beschrijft, is nogal overbodig.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Inderdaad!

dit is gewoon ordinaire spyware (ben even vergeten welke het ook weer was) deze gaat op dat moment gegevens verzamelen over je computer om te gaan verzenden. het verzenden gaat staps gewijs maar het verzamelen slurpt alle bronnen op. misschien als de pc een tijdje zo blijft staan lost het op, maar dat is natuurlijk geen oplossing ;)


www.hitmanpro.nl draaien :)

dolfijn98
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2006 23:27

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door dolfijn98 »

ik draai hitman pro iedere week en ook microsoft defender en adaware. spyware dokter die in hitman zit die werkt niet meer althans verwijderd niks meer.
is er soms nog een goed programma? het gekke is dat er nog meer mensen last van hebben in mijn omgeving dus aan de hardware zal het zeker niet liggen. ook met opstarten heb ik nergens last van.

groetjes :D

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

als het eenmaal zo ver is dat antispyware programmas worden uitgeschakeld of geen spyware verwijderd wordt dan is het toch verstandig het hele spul opnieuw te installeren...

ikbenik

Re: vastlopen pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Precies wat ik ook zei.

Mijn ervaring is dat hoe meer spyware op de computer zit, des te groter het risico is om alles opnieuw te moeten installeren.

Ik wil nog wel een opmerking maken.
Als je alles opnieuw gaat installeren, vergeet dan niet om de bestanden die je wilt bewaren te controleren op virussen en spyware.
Doe je dat niet en je hebt alles opnieuw geïnstalleerd, loop je het risico dat als je de persoonlijke bestanden terug gaat zetten, dat het systeem weer helemaal besmet raakt! En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik spreek hier uit eigen ervaring.

Gesloten