LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] langzame computer na installatie windows xp

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door gvalk »

ik heb onlangs een nieuwe legale versie van windows xp op mijn computer geinstalleerd, omdat de oude versie een illegale versie was en diverse foutmeldingen gaf als ik bepaalde software van o.a. Microsoft wilde downloaden. Na de installatie van de legale windows xp is mijn computer veel langzamer geworden zowel met het opstarten als tijdens het werken met de computer.
waar kan dit aan liggen? ik heb al van alles geprobeerd: tijdelijke bestanden verwijderen, defragmenteren enz.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door djmaze »

Heb je Linux of OS X Tiger al geprobeerd op de pc?
Wat zijn je computer specs?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door hharteman »

heb je ook alle drivers van je moederbord geupdate.
Chipset drivers videokaart driver enz.
Ben je van Pro naar home gegaan.
Inderdaad kunnen meer gegevens over je pc wel helpen..

Draai je xp volledig geupdate incl service pack2 ???
Processor ???
Moederbord ????
videokaart ???
Geheugen hoeveelheid ???
Versie xp home of pro ???

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Dirkie »

djmaze: Waarom Linux of OS X Tiger. gvalk wil Windows XP en niet iets anders blijkbaar!

Er vanuit gaande, dat er niets gewijzigd aan de hardware bij de installatie en dat er nu dezelfde XP versie (maar dan legaal) opstaat, kunnen er een paar zaken aan de hand zijn.

Je draait nu SP2 van Windows XP. Deze kan iets trager zijn dan een kale Windows XP, omdat er nu eenmaal wat meer toeters en bellen inzitten.

Je hebt niet alle drivers van je hardware (moederbord chipset, grafische kaart enz) geinstalleerd, waardoor je niet optimaal draaien.

Bij dezelfde hardware kan er eigenlijk niet veel meer aan de hand zijn.

gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door gvalk »

dank jullie voor je reacties, maar volgens mij heb ik alleen maar de ene (illegale) versie van windows xp vervangen door de legale versie en verder niets. het enige dat ik heb gedaan was de cd-rom van microsoft met de legale versie van windows xp in de computer stoppen en de aanwijzingen volgen. Volgens mij is zo alleen de illegale versie overgeschreven en vervangen door de legale versie.
Ik denk dat er op deze manier geen wijziging is opgetreden in de hardware, of zou ik die ook opnieuw moeten installeren.
De computer werkt wel met windows xp en alle programma's doen het ook maar alleen zo vreselijk traag, veel langzamer dan met de illegale versie van windows xp het geval was.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door ronald g »

Er zullen nog restanten van SP2 de meest zielige update van windows opstaan. Het is gewoon zo dat ook al heb je een ilegale versie van xp, microsoft toch verdient maar je kunt hun mallotige updates niet krijgen, maar goed ook want sp2 werkt voor geen meter bagger is het.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ongefundeerde onzin is dat. Dat het bij jouw illegale windhoos niet meer werkt is pech voor jou.

De grap is dat mensen tegenwoordig wel slim genoeg zijn om de meest illegale software te downloaden en installeren, maar oh wee als er problemen zijn, dan krijgt de producent van de software de schuld?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door joopataa »

Al bijna 1 jaar word op elke nieuwe merkcomputer XP met SP2 geinstalleerd. Gewoon onzin dat SP2 niet deugd. Het deugd alleen niet als de boel niet legaal is, Dan heb je inderdaad een probleem. Ook als het wel legaal is maar er is sprake van Virussen of andere vreemde zaken ,kan SP2 problemen geven.Onzin dus om microsoft de schuld te geven.

Joopataa

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Komen er nog zonvolle reacties on dit onderwerp? of gaan we kizzebissen over linux of sp1 en sp2..? (SP2 werkt prima overgens, ik draai legaal ;) )

JA! dat komt er :) en wel nu:

Mijn advies is om eens de pc helemaal te formatteren en opnieuw te beginnen omdat je huidige illegale versie mogenlijk toch enkele updates geinstalleerd zal hebben en deze zullen ervoor zorgen dat je systeem langzaam werkt (misschien in combinatie met norton antivirus of een andere AV en eventuele updates, AV haken in realtime in op de bestanden die gebruikt worden door windows en zullen die blijven scannen) ). Dit is niet de schuld van Norton een andere virus scanner of windows (nou jah eigenlijk wel van windows) maar tijdens het installeren heb je de orginele bestanden (niet geupdate) over de geupdate bestanden heen gezet. Naar ik meen is dit het probleem..

WEL even een backupje maken van het systeem ;)


Ps. ook MCaffee kan een probleem geven! ik heb deze maand al een aantal pcs gehad waarbij het niet pluis was met MCafee en een of andere update! even mcaffee eraf en dan moet het probleem opgelost zijn... WEL even MCaffee er opnieuw op zetten daarna!.. mogenlijk lost dit op en anders gewoon Symantec Norton Antivirus erop ;)

pss. AV= antivirus :)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door hharteman »

Gewoon toch even alle drivers updaten.
XP zet standaard drivers neer.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

en hoe weet je dan ooit zeker of alle beveiligings patches nog steeds werken? 8)

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Prikker »

Je kunt ook geen legale Windows XP over een illegale copy van Windows XP zetten, dat is vragen om problemen.

Je moet doen wat dutch_com aanraadt.

Formateren is de enige manier om een nieuwe start met een nieuw besturingssysteem te maken.
Nu is je systeem helemaal vol drivers en ondersteuningsbestanden (wellicht in verschillende talen/versies) die zowel het oude (illegale) als het nieuwe (legale) systeem ondersteunen. Valt nog mee dat je geen crashes hebt... In ieder geval geen wonder dat ie langszamer draait.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door ronald g »

Een nieuwe start is helemaal zo gek nog niet. Wel je belanrijke bestanden op cd rom zetten. Als dan de installatie voltooid is automatische updates uit zetten en bij netwerk de firewall inschakelen. En al die beveiligings software die windows zo belangrijk vind kun je ondervangen met zone alarm en antivir keuzes genoeg. Sp2 op een illegale versie zorgt er voor dat de pc niet eens meer doorstart. Er zijn ook nog progjes te vinden op internet die stieken xp legaal maken. Xp herkend veelal de ge-installeerde hardware en controleerd ook de internet verbinding.

Ronald.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

zelfs legaal over legaal is een probleem... waarom zou je legaal geen updates installeren? het klotp inderdaad dat als je een illegale versie (lees gekraakte versie) van windows met SP2 upgrate dat je pc niet meer start dat klopt :) en dat je alle beveiligings software kunt vervangen door antivirus en firewalls is de grootste onzin... hoe wil je problemen met het bestandssysteem FAT en NTFS opvangen door een antivirus oplossing of firewall oplossing? en nieuwe drivers voor apparaten kun je ook niet opvangen door een av en firewall... en lekken in IE..(EN DAT ZIJN ER EEN HELE BERG!) kun je daardoor ook niet opvangen....
Laatst gewijzigd door Dutch_com_freak op 26 aug 2006 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.

gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door gvalk »

hallo mede forumbezoekers,
bedankt voor jullie adviezen; ik denk dat ik inderdaad maar de C:schijf ga formatteren, maar dat betekent dat ik alle programma's die ik er onlangs weer opnieuw op heb gezet, weer opnieuw kan installeren. ik denk hierbij aan microsoft office 2000; word, excel, Soundmax (geluid)
enz.
ik wil best een backup maken van mijn belangrijke bestanden maar hoe moet dat? ik heb geen cd-brander en kan dus alleen bestanden naar floppydisks schrijven.
hierbij nog wat technische gegevens van de computer:
INtel (R)
Celeron (R) CPU 2.000 Ghz
kloksnelheid 2.02 Ghz, 224 MB
ik heb Windows XP PRofessional 2002 Servicepack 2 eropzitten(legale versie)
ik wacht nog even met formatteren tot jullie nog andere adviezen hebben!!

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

office backuppen heeft weinig zin.. die moet je zoiezo opnieuw installeren infeite kun je geen enkel programma backuppen. de bestanden (de documenten enzo) die zijn vaak niet zo groot en kun je verdelen over 1 of meerdere floppy disks (of een memmory stick) grotere bestanden kun je kwijt op een grote memmory stick of een externe hd... (kun je ook lenen van iemand).

gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door gvalk »

o.k bedankt zover, ik heb toch nog 1 vraag:
als ik dus wil formatteren om daarna alle programma's er opnieuw op te zetten inclusief windows xp professional, dien ik dan alleen format C: te doen? is dat voldoende?
of dien ik nog meer te doen?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

format c: zal niet werken :) gewoon de windows CD erin en daar mee opstarten dan krijg je vanzelf de mogenlijkheid ;)

gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door gvalk »

best dutch com freak,
dat wat jij adviseert heb ik juist gedaan de allereerste keer: de cd-rom met de legale versie van windows xp in de computer stoppen en de aanwijzingen volgen, en sindsdien loopt dus en de computer traag en alle programma's ook!!
ik snap nu helemaal niet meer wat ik nog kan doen: wellicht nog een keer de cd-rom met windows xp erin stoppen en van voor af aan weer alle stappen doorlopen?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: langzame computer na installatie windows xp

Ongelezen bericht door gsm-it »

Windows XP kan wel iets langzamer zijn met SP2 en diverse updates, maar veel langzamer is toch wel vreemd.
Probeer eens een hardware reset:

Zet de computer uit.
Verwijder de aansluiting op de netspanning (schakelaar uit of snoer los).
Druk een aantal keren op de knop waarmee de PC wordt aangezet.
Sluit de netspanning weer aan.
Start de PC.

Gesloten