LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Paradigit ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Prikker
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik heb bij een van de reparatiebeurten wel gevraagd of Paradigit een recovery DVD voor me wilde maken wat ze ook gedaan hebben. Ik ben het met Joopaata eens dat je minimaal dit erbij moet krijgen bij aflevering van je PC. Ik snap dit beleid niet helemaal, ik weet niet hoe andere leveranciers dat doen.

Uiteindelijk is na in totaal 3 reparatiebeurten (en 4 x 50 km op en neer rijden) mijn pc'tje wel helemaal werkzaam. Ik begon me eerlijk gezegd wel zorgen te maken over de aankoop maar gelukkig kreeg ik wel de indruk dat de Paradigit medewerkers Breda m'n klacht serieus namen en hard aan een oplossing werkten. Dat is wel belangrijk vond ik.
"t duurde al met al dan wel lang maar ik heb nu wat ik besteld heb en ik kreeg een dvd spindle en 'n netwerkkabeltje om data over te hevelen van m'n oude naar m'n nieuwe pc cadeau het geen ik wel erg waardeerde. Conclusie : eind goed, al goed.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dus ben je tevreden????????

Prikker
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

Nou... ja en nee dus, maar dat heb ik hierboven beschreven.

Het product zoals mij dit in eerste instantie aangeboden werd was niet goed geconfigureerd, miste de WindowsXP recovery DVD en bevatte een defecte verloopstekker waardoor het beeld uitviel. Hiervoor moest ik 4x op en neer (4x100 km) om het product ter reparatie aan te bieden en op te halen.

Waar ik wel tevreden over ben is de manier waarop mijn klacht serieus genomen werd en de wijze waarop ze hun best deden om de problemen op vlotte wijze op te lossen. Ook de goodies 'ter compensatie' van de extra reiskosten die ik moest maken wist ik erg te waarderen.

Een simpel ja of nee zou deze ervaring tekort doen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Het verhaal van prikker doet me erg denken aan mijn ervaring met paradigit eindhoven.

Lange reparatie is inderdaad een relatief begrip. In mijn geval 6 weken in plaats van de beloofde 2 weken. En dan geen telefoontje of zo , gewoon 3 keer voor niks terugkomen. ( telefoon wordt niet opgenomen waarschijnlijk vanwege de drukte in de zaak ) .

Toen uiteindelijk na 6 weken bleek dat mijn pc niet meer te repareren was (?!) , heb ik bij paradigit Eindhoven een nieuwe bestelt. De pc was net een paar maanden uit de garantieperiode van 3 jaar, en bij paradigit gekocht via een pc-prive project

Op dag van aflevering gebeld, en daar werd mij vertelt dat de 200GB harde schijf niet op voorraad was en dat de nieuwe PC daarom nog niet kon worden afgeleverd. Levertijd waarschijnelijk 1-2 weken.

Toen was ik het zat en heb de order gecanceld en by Mycom een computer bestelt

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

miste de WindowsXP recovery DVD

Bij notebooks is dit normaal.
Als je de computer voor het eerst aanzet en alles is geïnstalleerd, dan wordt er gevraagd of je de recovery-cd/DVD wilt branden.

Bij de desktopcomputers lever ik altijd de orginele legitieme windows installatie cd.

Prikker
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

't was geen notebook maar een complete desktop configuratie.

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wordt vaak gedaan.
Want dan is de prijs voor windows goedkoper.
Dus is het complete systeem goedkoper.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Dit is nu juist de reden dat ik dus de merk-pc links laat liggen. De computer is misschien een paar tientjes goedkoper maar als er een probleem komt kost het jezelf meer ergernis en geld.Bij elke computer Hoort een orginele Windows CD-ROM naar mijn idee. Al kost dat dan wat meer, het voorkomt gezeur achteraf zoals bij prikker.Mijn Athlon 64 3000+ staat op het punt te worden vervangen en dan verkoop ik de pc Met de OEM-versie die erbij blijft ( makkelijker verkopen ). Zelf ga ik op Vista over op het moment van uitkomen.In eerste instantie nog een paar maandjes op XP en daarna via een coupon op Vista.Ook hier weer een Echte Vista CD-Rom.

Joopataa

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mijn Athlon 64 3000+ staat op het punt te worden vervangen en dan verkoop ik de pc Met de OEM-versie die erbij blijft ( makkelijker verkopen ).

Je bent het zelfs verplicht!
Als er op de computer een OEM versie van windows zit en je verkoopt de computer, dan ben je verplicht om windows ook mee te verkopen met die computer.
Dus de computer en windows blijven altijd bij elkaar.

Dat is ook één van de voorwaarden die Microsoft stelt bij de OEM licentie.

Dus licentiematig mag je niet de computer verkopen en windows zelf houden. En als je dan een andere computer gekocht hebt mag je dus windows daar niet op installeren.

Prikker
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

Je bent het zelfs verplicht!
Als er op de computer een OEM versie van windows zit en je verkoopt de computer, dan ben je verplicht om windows ook mee te verkopen met die computer.
Dus de computer en windows blijven altijd bij elkaar.

Dat is ook één van de voorwaarden die Microsoft stelt bij de OEM licentie.

Dus licentiematig mag je niet de computer verkopen en windows zelf houden. En als je dan een andere computer gekocht hebt mag je dus windows daar niet op installeren.
Daar kan ik me geen enkel rechtsbeginsel bij voorstellen... dit kan niet waar zijn.

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toch is het zo.
OEM-licentie voor de eindgebruiker
Voor de eindgebruiker geeft de OEM-software licentie alleen het recht om de software te gebruiken op de PC waarbij ze is geleverd. De OEM software licentie is onlosmakelijk met het computer systeem verbonden. Een kopie installeren voor bijvoorbeeld thuisgebruik of op een laptop, is niet toegestaan. Bij voorgeïnstalleerde OEM software moet bij de eerste keer dat de PC wordt opgestart, de End User License Agreement (EULA) door de gebruiker geaccepteerd worden. De EULA is een overeenkomst tussen de PC fabrikant en de eindgebruiker. Legale en originele voorgeïnstalleerde Microsoft OEM software bevat een Certificate of Authenticity (COA, echtheidscertificaat) zichtbaar op het device (PC, laptop, etc.) geplakt, en wordt in de meeste gevallen geleverd met installatiemedia en handboeken.

Ondersteuning bij de OEM-software wordt, in tegenstelling tot bij standaardsoftware, niet gegeven door Microsoft, maar door de desbetreffende hardwareleverancier.
Bron: www.microsoft.nl
Link: http://www.microsoft.com/netherlands/li ... n/oem.aspx

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoewel het moeilijk te begrijpen is heeft ikbenik volkomen gelijk.De OEM-Versie van XP-Home nl die ik erbij kocht dient bij deze computer te blijven.En inderdaad verplicht microsoft de mensen in hun voorwaarden bij het kopen van een OEM-verie hiertoe. Of dat eigenlijk wel mag kan je over van mening verschillen maar ikbenik heeft daar een terechte opmerking over gemaakt. ( al wist ik dat ook wel zelf ).
Bij de volgende pc die eraan komt heb ik een nieuwe OEM-versie van XP met de garantie via een coupon van microsoft dat zodra Vista uitkomt dit te wijzingen in Vista-OEM CD/dvdrom.Met een kleine bijbetaling uiteraard :D

Joopataa

Je was mij even voor ikbenik. :idea:

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bij de informatiedagen van
Windows XP Media Centre Edition en
Windows XP Service Pack 2

is daar heel veel aandacht aan besteedt.

Dus koop je 3 computers dan moet je ook 3 keer windows kopen.

Ik heb eens een klant gehad die tegen mij begon te schelden en te tieren, het was echt niet normaal meer.

Hij had een computer met een OEM licentie.
Hij wilde 2 nieuwe computers kopen en de oude wegdoen.
Ik zei hem daarbij dat hij ook windows moest kopen.
Hoef niet, zei hij, heb ik al.
OEM vroeg ik hem.
Ja, was het antwoord.
Ik deelde hem mede dat hij toch 2 keer windows moest kopen.
Hij werd kwaad en riep dat hij al voor die vorige windows betaald had.
"Ik heb er al voor betaald en ik bepaal wat er mee gebeurd!"
"Ik ga niet voor iets betalen wat ik al heb".

En toen klonk het: "Tuut, tuut, tuut".

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Begrijpelijk, Had ik ook gedaan. Maar goed, zodra hij zou proberen dan die oude OEMversie te activeren op zijn nieuwe pc komt hij niet door de activatie heen en zal zijn XP Cdrom onbruikbaar zijn.Natuurlijk zijn er veel mensen die wel een oplossing weten maar als je het allemaal legaal wilt houden ( zoals ik, geen geze*k wil hebben ) is een nieuwe
OEM aanschaffen het enige wat je te doen staat.Wil je dat het wel meekan naar de nieuwe computer , schaf dan een Full-versie aan, Kost een stuk meer maar dan kan het wel.

Joopataa

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar goed, zodra hij zou proberen dan die oude OEMversie te activeren op zijn nieuwe pc komt hij niet door de activatie heen en zal zijn XP Cdrom onbruikbaar zijn.
Iedere re-activatie van windows XP met het OEM licentie kun je niet via internet activeren. Je krijgt dan de melding dat de activatie mislukt is.
Je moet dan de code opnieuw invoeren en de telefoon pakken en de activatie via de telefoon uitvoeren.

Er is niets mis met de OEM-licentie, maar dit is het beleidt van Microsoft. Die willen iedere re-activatie van de OEM windows per telefoon afhandelen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Klopt, Zodra deze klant dan De activatie per telefoon aanvraagt zal in zijn geval blijken dat de vorige configuratie totaal niet meer gelijk is en word de activatie geweigerd,Hij zal dan voor zijn twee nieuwe computers ook nieuwe software moeten kopen zoals je al vertelde. :D

Joopataa

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Sterker nog:

Als het moederbord kapot gaat moet je ook een nieuwe windows aanschaffen.
Zelf heb ik hierbij nog geen problemen gehad, maar je weet maar nooit.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Klopt, Zodra deze klant dan De activatie per telefoon aanvraagt zal in zijn geval blijken dat de vorige configuratie totaal niet meer gelijk is en word de activatie geweigerd,Hij zal dan voor zijn twee nieuwe computers ook nieuwe software moeten kopen zoals je al vertelde.
Hier geen problemen mee. Heb zo'n OEM-versie een keer op een compleet andere PC geinstalleerd (ander moederbord, andere alles eigenlijk) en activatie per telefoon werd gewoon geaccepteerd. Gewoon proberen dus.

shirabel
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:47

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door shirabel »

ik wil even waarschuwen, als je je pc bij Dunnett Roterdam(Paradigit) brengt voor reparatie moet je geluk hebben dat je hem terugkrijgt. Ik heb het pas ondervonden, kreeg mijn laptop vorige week niet mee, omdat het hoofdkantoor de reparatieafdeling al 3 maanden niet had betaald. Ze hielden lekker alles vast. Na stennis gemaakt te maken, heb ik hem vandaag terug kunnen halen, ongerepareerd. Dus bedenk je eigen maar voor je hem daar brengt. Het was Dunnett, maar heet nu zgn Paradigit.

Dit is mij een paar maanden geleden pas overkomen bij Paradigit te Rotterdam. Een waardeloze zaak, met hele slechte service.

Gesloten