LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke laptop _ acer of asus?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door jrabel »

hoi ik heb een paar vragen
ik heb 2 laptops op het oog .
de ene is een asus met pentium m centrino 745 processor , 1.8 gh
15.4 inch beeldscherm,
de andere een acer met celeron processor 1.5 gh maar met een 17 inch beeldscherm
beide merken hebben 1024 mb geheugen en 80 gb harde schijf
de acer is van het type 7111 wsmi
de asus is van het type a6vm
welk merk is beter en wat zegt de processor kwa kwaliteit snelheid etc
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ik ken asus alleen van de moederborden en die staan heel goed aangeschreven. De pentiumprocessor kan meer aan dan de celeron. De acer heeft weer een groter scherm. De asus lijkt dus beter, terwijl de acer er voor het oog leuker uitziet. Tja, lastig.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

PS jrabel: je bent al een tijdje bezig met die laptops en al die tijd heette je john. Nu heet je ineens josé?

<edit>josé is op 29 september om 14.40 weer john geworden</edit>
Laatst gewijzigd door Kangoeroe op 30 sep 2006 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.

A1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2006 03:03

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door A1 »

celeron processor maakt meer lawaai!!!
warmer, meer koeling enz,enz...
Zeker in een laptop blijf de koeling zoemen.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

celeron processor maakt meer lawaai!
Het gaat hier denk ik om een Celeron M, een beetje uitgeklede Pentium M dus. Wordt dus niet per definitie warmer dan een Pentium M.

De CPU van de Asus is sneller, het beeldscherm van de Acer is groter. Ik zou persoonlijk de Asus nemen, gewoon omdat er standaard 2 jaar garantie op zit (op de Acer maar 1 jaar).

En garantie is vaak hard nodig bij laptops: ze gaan eerder kapot dan desktops (vanwege vervoer) en zijn moeilijk zelf te repareren.

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door eksoj »

Mijn advies zou zijn, KOOP GEEN ACER.
Ik heb zomer 2004 een Acer laptop gekocht , 1299 euro,. In het begin twee keer opgehaald voor reparatie, erg onbeschofte helpdesk medewerkers, de spatie balk begaf het vorig jaar en vorige week starte de laptop niet meer op, mogelijk moederbord of harde schijf.

Ik zelf ga voor Asus nu en nooit meer een Acer !!!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door queenfan »

De asus zou mijn voorkeur hebben, liever nog een apple maar daar gaat het nier niet over.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik zou puur naar de prijs kijken als je 'm koopt voor Office gebruik. Daarvoor voldoen de beide laptops meer dan goed aan de eisen. Voor nieuwe spelletjes kun je ze niet gebruiken, want daar zijn de videokaarten niet goed genoeg voor.

Ik heb zelf inmiddels 5 Acers aangeschaft. 2 voor mezelf, 1 voor mijn oudere zus, 1 voor mijn jongere zus en mijn ouders hebben er 1. Geen problemen mee gehad, behalve met mijn eigen. DVD brander begaf het 3 maanden na de garantie. Gebeld, gemeld dat ik dat jammer vond zo na de garantie en kreeg te horen dat het ook dan niet mocht. UPS kwam hem halen en nog geen 2 weken later werd hij weer afgeleverd met een nieuwe brander. Dus ik heb goede ervaringen met Acer.

Een van mijn beste vrienden heeft een Asus laptop en die is er ook dik tevreden over.

Al met al zou ik alle specs naast elkaar leggen en die prijzen ook vergelijken. Bij mediamarkt zag ik toevallig de Acer in de aanbieding voor 859 Euro. Geen idee wat ie bij anderen kost hoor, maar dan weet je dat.

Suc6 met je keuze!!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Bij mediamarkt zag ik toevallig de Acer in de aanbieding voor 859 Euro. Geen idee wat ie bij anderen kost hoor, maar dan weet je dat.
Daarvoor heb je dus de PriceWatch op Tweakers.net. Dan zie je ook meteen dat een aanbieding van de Mediamarkt niet altijd zo goedkoop is: Acer Aspire 7111WSMI en Asus Asus A6VM

Ik zou zelf trouwens deze Asus A6F-AP026H nemen, dan heb je een modernere laptop te pakken met Intel Core Duo aan boord. Ook niet duur trouwens.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door jrabel »

ik heb nu de asus gekocht
specs onder andere:
type A6VM QO71H
1024 mb geheugen
80 gb harde schijf
intel centrino M 745
15,4 crystal brite scherm
n vidia geforce 7300 go
wifi
ingebouwde microfoon
s/ddif surrounded
8 cells accu



de acer had een celeron processor ,en een mindere videokaart , en 6 cells accu, enige voordeel was de ingebouwde webcam en groter 17 inch scherm maar dat vreet ook meer accu,daarom de asus genomen .
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

goede keus lijkt me voor dat bedrag
Absoluut ... een keertje een echte aanbieding van de MediaMarkt! :lol:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik weet dat de 7111 bij een Media Markt voor €777,- staat. Om echter prijzen te vergelijken moet je wel eerlijk zijn. Een echte winkel of een tiener met een garage die voor 1% marge verkoopt is nogal een verschil. Raad eens welke er duurder is.

Maar over het verschil tussen de Asus en de Acer. Asus is zonder meer de beste. Zij zijn een A+ merk, en Acer zit ergens tussen B en A merk in. Garantie zou ik niet eens naar kijken. Als het niet de eerste week kapot gaat is de kans klein dat het alsnog binnen de garantie periode kapot gaat. Snelheid is bij de Asus beter, maar de Acer heeft een 17" scherm. Beiden zijn echter geschikt voor mailen, typen, internetten, alleen is de Asus wat sneller wanneer je meerdere dingen tegelijk doet en de Acer kun je niet op je schoot nemen. De afweging kun je alleen zelf maken.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ken asus alleen van de moederborden en die staan heel goed aangeschreven.
Deze moederboarden werken goed als je wilt overklokken daar betaal je dan ook naar. Ze hebben ook een buged lijn die ze uitbrengen onder de naam ASRock. Ik heb zo een besparing van 100 euro gerealizeerd.
De pentiumprocessor kan meer aan dan de celeron.
De celeron is een budet pentium processor en leverd een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik zou overgens gewoon de intel duo core aanraden ondanks de hogere prijs. Intel meld dat processor een stroombeparing opleverd van 40% of meer en te gelijke tijd 40% sneller is dan de oude generatie.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door jrabel »

kan inmiddels wel zeggen dat de accu zeer zuinig is , zelfs in de high performance stand ( gemiddeld 3.5 uur )
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik zou ook geen acer kopen.
mijn gloednieuwe laptop is al 2x opgehaald door acer en ligt nu bij de harense smit.

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door andre@home »

al jaren een problemloze Asus hiero, was wel wat duurder destijds maar kan nog jaren mee (nu al 4 jaar)

eveline38
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2007 18:36

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door eveline38 »

ik ben voor mijn zoontjes een laptop aan het zoeken en toen kwam ik deze tegen is dat iets??

X51RL-AP009C

€ 583.00


Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Intel Core Duo T2310 Dual Core (1.46GHz)
Geheugen: 2GB (2x 1024MB) DDR2 PC5300 (max. 2GB)
Videokaart: ATI Radeon X1100 128MB
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Optische drive: DVD Super Multi (Double Layer)
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
4-in-1 cardreader
4x USB2.0
1x PCMCIA
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 365x263x36mm
Gewicht: 2,8Kg


of deze
F3U-AP058C

€ 672.50


Display: 15.4", Resolutie 1280x800
Processor: Mobile AMD Turion64 X2 TK55 (1.8GHz)
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300
Videokaart: ATI Radeon X1250 128MB
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Optische drive: DVD Super Multi (Double Layer)
Modem 56K V.92
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
7-in-1 cardreader
4x USB2.0
DVI
1x Firewire
1x ExpressCard
Microsoft Windows Vista Home Premium


de onderste is duurder maar is ie dan ook beter en is dat nodig dan, wat kun je er wel of niet mee.

Mijn zoontjes zijn 9 en 11 maar ik wil niet dat de laptop over 1/2 jaar hardstikke traag en vol zit en dat ik dacht had ik toch maar een betere gekocht??

wie geeft me advies?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: welke laptop _ acer of asus?

Ongelezen bericht door queenfan »

@ eveline 38, beide laptops zijn in zo vere ik het zie wel goed en het trage worden van een Windows pc heeft te maken met het register.

Alles wat geinstallerd wordt, wordt een stukje van dit programma in je register geschreven.

Vaak blijft er dan iets in zitten na deinstalleren.

Ook onstaan er 'gaten' op je hardeschijf, defragmentatie wil nog wel eens helpen.

Het is Windows eigen jamer genoeg, en nee kraak Windows niet af.

Zorg er voor dat je kinderen geen dingen installeren en let op b.v. MSN, Limewire en andere wondload programma's daar zitten veel Spyware en virussen in die ook je laptop trager maakt.

Gooi antivirus als Mc Afee en Norton er gelijk af en neem een beter alternatief als AVG of AVAST.

Een goede (gratis) firewal, ook niet onbelangrijk, is zonealarm.

als je je goed beschermd tegen spyware, virussen en andere ongenodigde spul zal de traagheid meevallen maar blijft altijd een hekelpunt bij Windows.


hoop je zo een bevredigende antwoord te hebben geven

Gesloten