Pagina 5 van 5

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 10 aug 2007 14:01
door leroyw
zo werd het mij wel vertelt in de winkel waar ik was. maargoed er zit uiteraard nog wel verschil in de mens en dus winkel

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 11 aug 2007 04:32
door ikbenik
Weet je wat het grote verschil is tussen de Aldi en mij qua HP printers?

De Aldi is geen servicepunt en bij problemen in de garnatie periode moet de klant de printer zelf opsturen.

Ik ben zelf een servicepunt van HP en als er iets opgestuurd moet worden, dan doe ik dat zelf.

De klant hoeft dan zelf niks te doen.

Dat is pas service.

De klant zelf de printer op laten sturen is geen service.

Als na de garantieperiode de printer kapot is, dan neem ik die printer zelf in reparatie en ik zal dan die printer niet opsturen maar zelf zorgdragen voor de reparatie.

En dat doet de Aldi dus niet.


Als jij bij een notebook van de Aldi een softwarematig probleem hebt, dan moet jij de fabrikant bellen (of een servicebedrijf aangewezen door de fabrikant) en dan dient vaak de notebook opgestuurd te worden.

Als je bij mij een notebook gekocht had en je hebt er een softwarematige probleem, dan zal ik die zelf oplossen en de notebook nooit opsturen.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 12 aug 2007 23:24
door ikbenik
Bij garantieclaims mogen ze overigens (volgens bestaande wetgeving) een consument nooit doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier.

Maar waarom wordt dat dan wel bij de Aldi en Lidl toegestaan?

Als jij zegt dat de winkelier jouw als consument nooit mag doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier, waarom accepteer je dat dan wel als de Aldi of de Lidl jouw doorverwijs naar de fabrikant of leverancier?

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 18:55
door leroyw
Bij garantieclaims mogen ze overigens (volgens bestaande wetgeving) een consument nooit doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier. Dus als een medewerk(st)er of filiaalchef(fin) moeilijk doet is dat altijd eigen initiatief van de betreffende persoon.
schijnbaar is een servicebedrijf geen fabrikant en/of leverancier...... :!:

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 19:33
door ikbenik
Dat servicebedrijf is een bedrijf die aangewezen is door de fabrikant om de garantieclaims uit naam van de fabrikant op te lossen.

Dus of het naar de fabrikant of naar dat servicebedrijf gestuurd wordt, maakt niet uit.
De fabrikant besteedt dit namelijk uit.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 21:07
door ikbenik
Ha zuidoosten, dan zullen we niet te ver van mekaar liggen..... zou best willen weten wie je bent ha.
Ik heb een envelopje bij mijn naam staan.

En voor de wijsneuzen:

Ik geef me nu prijs.

Dat betekent dus dat jullie nu achter mijn ware identiteit komen.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 21:33
door Nita
OEI

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 21:35
door ikbenik
Geschrokken? :wink:

Geschokt? :wink:

Of juist opgelucht? :wink:

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 22:43
door Nita
Alle drie eigenlijk,


DIRK :shock: :shock:

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 13 aug 2007 23:13
door ikbenik
Ik begrijp 1 ding niet:

Waarom zeggen meerdere van jullie nu DIRK?

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 08:54
door Nita
Waarschijnlijk omdat we niet zo goed in het rechercheren zijn.

Als het niet D1RK is ?????????

Ik denk dat ikbenik gewoon Ik is.....JUIST :?:

Groet.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 08:58
door ikbenik
Kijk maar op mijn website.

Dan zie je wie ik ben.

En nee, ik heb hier nooit onder een andere naam gezeten.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 09:18
door Flipipo
Hoi ikbenik, mooie bedrijf heb je. Succes he en vraag zal altijd wel groot blijven, alhoewel laptops nu wel erg goedkoop gaan worden... rond 500 euro al een complete ding gezien.... dan zullen Lidl's en Aldi'd wel behoorlijk ver moeten gaan, ook onder 500 euro??? Markt is wel moordend oef

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 09:31
door ikbenik
Hoi ikbenik, mooie bedrijf heb je.
Bedankt! :oops: :lol:

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 09:33
door ikbenik
alhoewel laptops nu wel erg goedkoop gaan worden... rond 500 euro al een complete ding gezien
Laptops zijn in de loop der jaren veel goedkoper geworden.

Alleen hebben sommige merken toch moeite met de betrouwbaarheid.

Vooral de accu's van sommige merken willen het nog wel eens begeven.

Maar ik denk dat dit maar voor korte duur is.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 09:50
door Nita
Eens met flipipo.

Mooi bedrijf ikbenik .

Waarom denk je dat probleem accu nog van korte duur zal zijn.

Heb dat inderdaad met de vorige laptop gehad en heb toch weer voor het zelfde merk gekozen.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 10:21
door Flipipo
Inderdaad geven accu's korte stroomverbruik... jammer. Anders zou ik meer van zulke laptops kopen.. volgens mij is langste stroomduur iets van 3 uren?

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 10:41
door ikbenik
Dat verhaal gaat alleen op voor zeer zuinige computers.

Ik heb zelf een Acer Aspire 1700.
Als ik daar volop mee aan het werk ben, dan mag ik blij wezen als de accu dan 30 minuten volhoudt.

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Geplaatst: 14 aug 2007 12:55
door Nita
Probeerde het bij deze Tosh uit en dat blijkt +/-1uur te zijn .

Ook niet veel dus.

Heb ook gemerkt dat ik nu veel harder op de toetsen moet (rammen) slaat anders letters over.Ook een nadeel.