LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Correct Computers Rotterdam

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Moeten prijzen excl. BTW verboden worden

ja
5
56%
nee
4
44%
 
Totaal aantal stemmen: 9

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Ergert U zich ook aan die "aanbiedingen"van Correct ?

Met VETTE letters een aantrekkelijke prijs en dan kleintjes er onder vermelden de werkelijke prijs incl. BTW.

Er zou een gedragscode moeten komen dat zoiets niet meer mag

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door Moppentappers »

BTW verhoogd de prijs altijd heel erg, niet de verantwoordelijkheid van de winkel. wel vind ik da het er duidelijk onder moet staan

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@ moppentapper

Ik ben van mening dat Correct de tarieven incl. BTW moet vermelden en dat evt. daar onder excl. BTW
Vet afdrukken excl. BTW is misleidend

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Als Correct Business Electronics zich richt op de zakelijke markt, dan is het alleen maar logisch dat die prijzen excl. BTW vetgedrukt worden. Die BTW is bij zakelijk gebruik immers terug te vorderen.

Verder staat voor de particulieren de incl. BTW prijs er ook gewoon bij, dus ik zie het hele probleem niet. Als men geen kleine lettertjes kan lezen, dan zul je toch eerst eens langs de opticien moeten.

De incl. BTW prijs staat nota bene even groot afgebeeld als de specificaties. Dus misschien moet je ook maar gaan mekkeren dat de specificaties te klein afgebeeld worden? :lol:

Bij Correct Consumer producten worden trouwens de incl. BTW prijzen getoond.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@DennisThePennis
Als Correct Business Electronics zich richt op de zakelijke markt,
En dat doen ze juist niet. Ze adverteren in huis aan huisbladen, foldertjes voor particulieren e.d.

Het is ook geen probleem dat ik het niet kan lezen, het gaat mij om het principe.
Afdeling Bergweg geeft alles incl. BTW, Ceintuurbaan excl. BTW, waarbij dan de koopjeskelder afwisselend incl. en excl. wordt aangeboden.

Hoe zou je het vinden als alle tarieven (supermarkt, bakker, slager, auto's, reizen enz. enz. ) voortaan allemaal excl. BTW worden vermeld omdat ondernemers die BTW toch kunnen aftrekken ?

Ondernemer of niet, je moet toch incl. BTW afrekenen !
Geef dan alles incl. af, de ondernemer kan goed genoeg rekenen hoeveel de BTW is

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@Dennis ThePennis

Vooradt je gaat mekkeren dat levensmiddelen e.d. niet aftrekbaar zijn, kijk dan even naar de Makro !
Maar inderdaad, normaal gesproken, kan de BTW op deze producten niet teruggevorderd worden.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En dat doen ze juist niet. Ze adverteren in huis aan huisbladen, foldertjes voor particulieren e.d.
En zakelijke klanten lezen totaal andere materie? :lol:
Hoe zou je het vinden als alle tarieven (supermarkt, bakker, slager, auto's, reizen enz. enz. ) voortaan allemaal excl. BTW worden vermeld omdat ondernemers die BTW toch kunnen aftrekken ?
Als de AH een Business supermarkt wil openen, vind ik het prima. Maar ik denk dat voor bedrijfsdoeleinden een groothandel wat handiger is de zakelijke boodschappen te gaan doen (zoals idd. bij de Makro).
Ondernemer of niet, je moet toch incl. BTW afrekenen !
Klopt, maar op de balans van de onderneming komt die BTW als activa te staan: "Te vorderen BTW". Jaarlijks wordt dit verrekend met de belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken.
de ondernemer kan goed genoeg rekenen hoeveel de BTW is
Een particulier ook, anders moet ie terug naar de basisschool.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of de prijs incl of excl BTW vermeld wordt, want Correct is zowieso aan de duren kant met z'n computers :lol:
Laatst gewijzigd door Dirkie op 02 apr 2007 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Correct Computers Rotterdam

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

want Corrects is zowieso aan de duren kant met z'n computers
Inderdaad, die aanbiedingen stellen zelfs niets voor, dan kun je nog beter naar de Mediamarkt gaan. Ik ben toch niet gek! :lol:

Gesloten