LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt :(:(

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat klinkt logisch ikbenik.
Misschien moeten laptop fabrikanten meer aandacht besteden aan de degelijkheid van de behuizing dan aan het steeds lichter en platter maken van de laptop. Daar heeft TS niets aan maar nieuwe kopers wel.
Het kan toch nooit de bedoeling van de fabrikant zijn dat mensen zo snel ontevreden zijn over hun nieuwe laptop.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door 16again »

-Staat bij dit model wel in de handleiding een waarschuwing dat je het scherm in het midden moet vasthouden bij open/dicht klappen??

In bijvoorbeeld de engelstalige handleiding voor AMILO Pro V en Xi serie kom ik weinig meer tegen dan "Slide the release button in the direction of the arrow (1) and unfold the LCD screen upward (2)."
LEES DE GEBRUIKSAANWIJZING!
EN
GEBRUIK DE GEBRUIKSAANWIJZING!
Dat is het font dat gebruikt zou moeten worden voor de waarschuwingssticker.

m.i. Kan een fabrikant zich niet verstoppen achter de gebruiksaanwijzing indien ogenschijnlijk normaal gebruik al tot zulke reparatiekosten kan leiden.
Zo heb ik bijvoorbeeld apparaten gezien waar voor gebruik transport schroeven verwijderd dienen te worden, en waren die schroeven opgesierd met opzichtige waarschuwingslabels

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat is het font dat gebruikt zou moeten worden voor de waarschuwingssticker.

m.i. Kan een fabrikant zich niet verstoppen achter de gebruiksaanwijzing indien ogenschijnlijk normaal gebruik al tot zulke reparatiekosten kan leiden.
Zo heb ik bijvoorbeeld apparaten gezien waar voor gebruik transport schroeven verwijderd dienen te worden, en waren die schroeven opgesierd met opzichtige waarschuwingslabels
Je wilt niet weten hoeveel mensen niet meer goed lezen. Alles moet snel en in hapklare brokken aangediend worden. Als het zo moet als hierboven dan krijg je dit:

1: Op de doos: LEES DE STICKER OP DE DOOS

2: Sticker: LEES DE STICKER OP DE LAPTOP

3: Een sticker waarop staat: LEES DE TEKST OP DE GEBRUIKSHANDLEIDING

4: Een gebruikshandleiding waarop staat: LEES DIT ALVORENS TE GEBRUIKEN

5: Een melding tijdens het opstarten: LEES DE STICKER

6: Een melding in Windows: LEES DE GEBRUIKSHANDLEIDING

En dan nog denkt 99% van de mensen: "ach het is zo simpel, ik begin wel ergens". Mensen zijn tegenwoordig gewoon lui en denken dat ze én alles weten, én dat ze toch wel geld kunnen vangen als het mis gaat. Het zit gewoon scheef in het hoofdje.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

In bijvoorbeeld de engelstalige handleiding voor AMILO Pro V en Xi serie kom ik weinig meer tegen dan "Slide the release button in the direction of the arrow (1) and unfold the LCD screen upward (2)."
Nou hieruit maak ik dus ook niet op hoe je dat scherm precies (aan welke hoeken) beet moet pakken, dus hier heb je als consument geen rare dingen gedaan met je laptop.

Kortom: als consument heb je gewoon recht op kostenloze reparatie van scheurtjes, maar je recht halen is een probleem omdat fabrikanten dan zich kunnen verschuilen achter zgn. onzorgvuldigheid van de gebruiker. Alsof je met je nieuwe laptop van ca. 1000 euro loopt te smijten ...

Welles/nietes verhaal waar de klant dus de dupe van is. Beetje jammer.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

maar je recht halen is een probleem omdat fabrikanten dan zich kunnen verschuilen achter zgn. onzorgvuldigheid van de gebruiker.
Dat niet alleen, maar ook verschuilen ze achter de regels dat de consumenten niets met de fabrikanten te maken hebben.

Dus als ze iets fout doen, mogen de winkelieren de klappen opvangen.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Dat niet alleen, maar ook verschuilen ze achter de regels dat de consumenten niets met de fabrikanten te maken hebben. Dus als ze iets fout doen, mogen de winkelieren de klappen opvangen.
Maar het is meer dan logisch en ook wettelijk vastgelegd dat de winkelier het aanspreekpunt is voor garantiegevallen. Anders kun je net zo goed die "middle man" uitschakelen als die winkelier toch helemaal niets voor je betekent.

En als winkelier moet je ook gewoon kunnen bouwen op goede service van de fabrikant, anders moet je als winkelier geen artikelen verkopen van die fabrikant. Er zijn nl. ook fabrikanten die zich wel wat aantrekken van aftersales.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Het gezeik ontstaat wanneer 90% van de klanten niets om kwaliteit geeft, totdat het stuk gaat. Dan doet het ineens pijn en is het huis te klein. Vervolgens moeten ze zich in allerlei bochten wringen om toch nog ergens geld uit te slaan, zodat de financieele klap iets lichter wordt.

Als mensen nu eens eerst keken naar een geschikt produkt en dan pas naar de prijs en of ze het kunnen betalen, dan heb je geen gezever meer. Maar nu stappen mensen die winkel binnen: "ik ben op zoek naar een notebook (want die heeft iedereen) en hij moet niet te duur zijn". Dan zien ze een Fujitsu Siemens laptop voor 700 euro en een Toshiba voor 900 terwijl de specificaties hetzelfde zijn. "Waarom zou je dan meer uitgeven?". Omdat het langer mee gaat!

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik ben op zoek naar een notebook (want die heeft iedereen) en hij moet niet te duur zijn". Dan zien ze een Fujitsu Siemens laptop voor 700 euro en een Toshiba voor 900 terwijl de specificaties hetzelfde zijn. "Waarom zou je dan meer uitgeven?". Omdat het langer mee gaat!
Dan beginnen ze over de prijzen te z e i k e n omdat die te duur zijn.
Want bij de Aldi liggen de notebooks voor €400,- / €450,-!!!!

Waarom kan de Aldi dat dan wel en de winkelier dan niet?

Als de winkelier de prijzen van de Aldi niet aanneemt, dan hoeft de klant die Toshiba en die Fujitsu Siemens niet meer en ze gaan dan naar de Aldi, waar ze die notebook voor €400,- / €450,- gaan kopen!

Ik heb dit zelf al diverse keren meegemaakt.

En dan vinden ze het vreemd dat ik daar boos over wordt!

Bulldog14
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 aug 2006 14:02

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Waar het op neer komt Jan9 is dat iemand bij de fabrikant heeft gewoon "een uitspraak" gedaan over hoe de schade is onstaan, en wat jij beweert doet er niet toe. In dit geval het blijkt dat het niet helemaal eerlijk uitpackt voor jou. Wat heleveel mensen niet beseft is dat deze uitspraken zijn bindend en er valt nix te bewijzen of te laten zien aan de klant als zo een beslissing eenmaal gemaakt is. 'Tis koud maar wel de realitiet. Opzicht er valt weinig te verwijten aan media markt. Die zijn ook kiehard verbonden aan de uitspraken van de fabrikant. Het is zo als Magel zegt, pakt niet de eerste en best goedkopste oplossing. Cheap products = cheap service.

-Een fabrikant vertegenwoordiger

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

magel725 schreef:Als mensen nu eens eerst keken naar een geschikt produkt en dan pas naar de prijs en of ze het kunnen betalen, dan heb je geen gezever meer.
Maar de gemiddelde klant ziet in de winkel niet dat de ene laptop wat zwakker is dan de andere: Je moet daar haast een natuurkundige voor zijn! En de verkoper maakt je ook nog wijs dat je gewoon een jaar garantie hebt, zonder erbij te vermelden dat dit soort gevallen door deze specifieke fabrikant uitgesloten worden ...
Bulldog14 schreef:Opzicht er valt weinig te verwijten aan media markt. Die zijn ook kiehard verbonden aan de uitspraken van de fabrikant.
Wat de MediaMarkt wel te verwijten valt, is dat zij zaken doen met dit soort fabrikanten. De MediaMarkt weet donders goed met wat voor klachten de klanten terugkomen: Een kleine moeite om deze even per laptopfabrikant te verzamelen en te kijken of het gezien de naam die je wilt hebben in de electronicawereld, wel zo verstandig is om nog laptops van deze fabrikant te wederverkopen.

Bulldog14
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 aug 2006 14:02

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

Ja, ik vraag mijnzelf ook af soms waarom distro A doet zaken met retailer B. De enige aantwoord is dat het gaat simpelweg om geld. De retailer kan x veel euros maken op product x als volg van een goed deal met distro A. Welcome to the capitalist world we live in waarin geld gaat boven de kwalitiet. (Niet altijd, maar vak wel)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Een mega deal zegt niet zoveel wanneer klanten het produkt niet kopen. Uiteindelijk moet er bij iedereen brood op de plank komen dus de consument en zijn koopgedrag blijft het machtigste wapen. Als mensen geen rotzooi wilden kopen dan bestond het niet.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Natuurlijk belachelijk dat je voor de reparatie van een scheur 50% procent van de nieuwwaarde kwijt bent.
Dit alleen omdat de fabrikant geen goede behuizing heeft gekozen.
Ik heb eens gelezen dat veel van die laptops gewoon door derden gemaakt worden en dat die bekende merken er alleen hun naam op plakken. Dan is het gewoon gebrek aan kwaliteitscontrole van degene die ze inkoopt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Alleen is er niet mis met de kwaliteit. De een verdraagt alleen iets meer misbruik dan de ander. De eerste kost dan ook meer geld en je kiest er als klant zelf voor of je de goedkope of de duurdere neemt.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat ben ik niet met je eens.
Joke heeft een Fujitsu-Siemens gekocht, dan mag je kwaliteit verwachten.
Een laptop is gemaakt voor mobiel gebruik.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

En een Fujitsu Siemens is ook gemaakt voor mobiel gebruik. Alleen niet tegen het schuin optillen van het deksel. Bovendien is Fujitsu Siemens een goedkopere fabrikant, dus je moet juist niet dezelfde kwaliteit verwachten als van de duurdere Toshiba en Asus notebooks. Doe je dat wel dan houd je jezelf voor de gek.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een laptop is gemaakt voor mobiel gebruik.
Wat bedoel je daar nu weer mee?

Iedere notebook is mobiel te gebruiken, de ene meer dan de andere.

De desktopvervangers zijn minder zuinig en gaan veel korter met een acculading mee.

So what? Daar kies je voor!

Je moet de spullen wel voorzichtig gebruiken en niet lomp!

Als ik zie hoe sommige mensen met de spullen omgaan is het niet verwonderlijk dat die spullen kapot gaan.

Het is niet zo dat jij zegt:
Ik vind dat die daar tegen moet kunnen, dus moet hij er tegen kunnen.

Het is nog altijd zo dat de fabrikanten bepalen hoe iets gebruikt moet worden en dat jij als consument een product uitzoekt die daar werkelijk tegen kan.

sciep
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 08:12

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door sciep »

@ Joke86

Joke,
Ik heb ook een laptop van Fujitsu-Siemens. De amilo M1425. Ook deze heeft scheuren bij de scharnieren van de laptop.
Na contact te hebben gehad met Fujitsu-siemens, zeggen zij hier geen andere meldingen van te hebben en er niks aan te kunnen doen omdat ik buiten de garantie val. Ook was dit geen fabrieksfout...
Lees nu onderaan dit forum bericht mijn email naar het bedrijf waar ik de laptop gekocht heb. Volgens de consumentenbond moest ik deze stap eerst ondernemen.
Kijk ook even naar dit commentaar:
http://tweakers.net/productsurvey/100163

Bij deze wil ik iedereen verzoeken contact met mij op te nemen of op dit forum je klacht duidelijk te beschrijven + het merk en type laptop te beschrijven. Ik wil hier namelijk werk van maken bij Fujitsu-Siemens.

Ik heb een kantoor baan, waar mijn laptop de hele dag staat en alleen maar open/dicht wordt geklapt. Ook ben ik ICTer dus ik weet heel goed hoe ik om moet gaan met een pc en/of laptop.


--------
Geachte lezer,


Een tijd geleden kocht ik via jullie website een laptop, de Fujitsu-Siemens Amilo M-1425. Deze laptop begint nu te scheuren bij de scharnierpunten (zodat het scherm omhoog kan klappen) en deze worden steeds erger. Ook kan ik op internet meerdere teksten vinden waarin staat dat deze laptops scheuren bij de scharnierpunten. De laptop staat dagelijks op mijn werk, een kantoorbaan(gemeente) en er niks raars gebeurd met de laptop. De laptop werkt verder perfect en zonder problemen.

Voor dit probleem heb ik afgelopen donderdag Fujitsu-Siemens gebeld waarop de medewerker mij vertelde dat dit een fabrieksfout was en er meerdere meldingen van waren. Er waren bij deze modellen/types verkeerde of te zware schroeven gebruikt, vertelde hij mij. Zijn optie was de laptop terug te sturen ter reparatie.

Ik ging hiermee akkoord en vroeg wat dit dan ging kosten, omdat ik geen garantie meer heb. Hierna was het even stil en vervolgens begon deze persoon terug te krabbelen. Hij wist ineens niet meer zeker of het type dat ik had ook de te zware schroeven had en of er wel meerdere meldingen waren... Hierop attendeerde ik hem dat hij me dit nog geen 5 minuten daarvoor had verteld. Hierop vertelde hij me weer dat hij het ging uitzoeken en me een email stuurt zodra hij iets wist. Ik heb hier geen callnummer(storingsnummer) van gekregen.

Vrijdags heb ik voor informatie de consumentenbond gebeld met de vraag wat ik hiermee moest. Deze vertelde mij dat ik het bedrijf waar ik de laptop heb gekocht (jullie dus) de informatie van het gesprek moest geven en jullie hiermee met Fujitsu-Siemens contact op moesten nemen om vervolgens een oplossing te vinden.

Nu mijn vraag;
Kunnen jullie wat aan dit probleem doen en hebben ook jullie hier meerdere meldingen van ontvangen?

Alvast bedankt,

joke86
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2007 14:03

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door joke86 »

ik hoor veel kritiek dat ik er lomp mee omgegaan ben (tenminste dat denken jullie). Maar dat is dus niet zo, ben altijd erg voorzichtig met mijn laptop geweest. dat wilde ik hier nog even kwijt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Er zijn genoeg mensen die voorzichtig met een produkt omgaan, maar niet op de juiste manier. Dat is ook een mogelijkheid.

Gesloten