LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt :(:(

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Als je een rechtsbijstand verzekering heb zou ik zeker doorzetten.
En Mediamarkt op de garantie blijven wijzen ,het product voldoet niet aan de verwachtingen van een portable apparaat.
De Fabrikant maakt zich wel heel makkelijk af door de schuld bij de klant te leggen.
Een laptop gaat nu eenmaal open en dicht daar moet hij tegen kunnen.

Meestal zit de sluiting in het midden en heb je twee handen nodig om hem te openen.
(bij sommige HP notebooks zit zelfs geen slotje en daar heb ik nooit van deze problemen gehoord)

Ik zie hier zoveel commentaren naar de topic starter ,dat het haar fout is maar wat als je hetzelfde mee maak.
Zeg je dan ook eigen schuld had je er maar niet zo dom mee om moeten gaan.
En wie zijn wij om te bepalen of iemand er dom mee om is gegaan.
Fujitsu Siemens moet gewoon een deugelijk produkt leveren waarbij dit niet voor kan komen,je koop perslot een draagbaar product en dat moet tegen een stootje kunnen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Als je een rechtsbijstand verzekering heb zou ik zeker doorzetten.
En Mediamarkt op de garantie blijven wijzen ,het product voldoet niet aan de verwachtingen van een portable apparaat.
De verwachtingen van een portable apparaat zijn dat het portable moet zijn. Dat lijkt me nog steeds het geval.
De Fabrikant maakt zich wel heel makkelijk af door de schuld bij de klant te leggen.
Een laptop gaat nu eenmaal open en dicht daar moet hij tegen kunnen.
Een laptop moet helemaal niet tegen misbruik te kunnen. Als je het scherm de andere kant op wilt openklappen en het gaat stuk, dan is dat ook niet gedekt. Een laptop moet kunnen wat er van beschreven staat. Dat houdt niet in dat het tegen elke vorm van misbuik moet kunnen en wanneer de fabrikant kan aantonen dat de laptop verkeerd is gebruikt, is de fabrikant niet schuldig.

Ik zie hier zoveel commentaren naar de topic starter ,dat het haar fout is maar wat als je hetzelfde mee maak.
Zeg je dan ook eigen schuld had je er maar niet zo dom mee om moeten gaan.
En wie zijn wij om te bepalen of iemand er dom mee om is gegaan.
Fujitsu Siemens moet gewoon een deugelijk produkt leveren waarbij dit niet voor kan komen,je koop perslot een draagbaar product en dat moet tegen een stootje kunnen.
Het moet helemaal niets. Het moet zijn volgens de specificaties en "tegen een stootje kunnen" is zelf bedacht. Niets kan "tegen een stootje" en daarom staat het ook niet in een handleiding/specificatie. Een stootje is namelijk relatief. Iets van de eifeltoren gooien kan dan ook een stootje zijn. Ook ik heb wel eens een nieuw produkt van een paar honderd euro gesloopt en toen heb ik een nieuwe gekocht, zonder ook maar om iets gevraagd te hebben. Dat is mijn verantwoordelijkheid als klant.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Fujitsu Siemens moet gewoon een deugelijk produkt leveren waarbij dit niet voor kan komen
Fabrikanten hebben zeker zulke producten in hun assortiment zitten, maar worden door de consumenten niet gekocht.

De reden?

Wat roepen ze dan?

HET IS TE DUUR!!!!!!

Ik merk het zelf als winkelier.
De consument is niet bereidt op kwaliteitsproducten te kopen!
Men koopt massaal producten van vage kwaliteit.
De reden is omdat die goedkoop zijn.


Willen de consumenten kwaliteitsproducten?
Dan moeten ze die goedkope troep links laten liggen en echt kwaliteitsproducten kopen!

En ja, die kosten iets duurder.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Er reageren hier heel wat winkeliers die hun straatje schoon proberen te vegen.
@ ikbenik
Ik merk het zelf als winkelier.
De consument is niet bereidt op kwaliteitsproducten te kopen!
Men koopt massaal producten van vage kwaliteit.
De reden is omdat die goedkoop zijn.
En de winkelier verkoopt het als zijnde een A classe product,en strooit zand in de ogen van de consument met mooie praatjes dat het een super product is.
Blijkt het product dan ondeugelijk, dan is het de schuld van de consument die had beter moeten weten en aan de prijs moeten zien dat het een B classe product is, of de consument heeft het verkeerd gebruikt.
Dat is dus echt onzin ,want als ze deze notebook 300 euro duurder op de plank zetten gaat het tft scherm niet kapot,want ik heb dan een hele dure notebook gekocht en die moet wel lang mee gaan want de prijs bepaalt hier schijnbaar de kwaliteit.
In de wet staat nog steeds dat de winkelier een deugelijk product moet leveren wat aan de verwachting moet voldoen.
En in dit geval doet het dat dus duidelijk niet.
In dit geval geeft de consument al verschillende keren aan dat zij er normaal mee om is gegaan.
En dat de scheuren in het notebook scherm spontaan zijn ontstaan.
Iemand op die afdeling van Fujitsu Siemens had misschien geen trek om de proceduren van garantie op te starten ,en paste de weg van de minste weerstand toe.
Zo werdt er maar van gemaakt dat de consument de schuldige is en de notebook verkeert heeft gebruikt.
Fujitsu Siemens verkoopt de laatste tijd niet goed meer en probeert op deze manier schijnbaar wat terug te winnen.
Het begint hoe langer hoe meer op te vallen trouwens dat de consumenten steeds minder op dit forum aan het woord zijn en de winkeliers zelfs hier bij Radar de consument wat op de mouw wil spelden.
Dan daarbij heeft de medewerker van Mediamarkt zelf gezegt dat het door een schroefje kwam en het probleem bekend was bij Fujitsu Siemens,later heeft hij dat weer terug gedraait omdat Mediamarkt uiteraard nog steeds aansprakelijk is als de garantie nog loopt.
En zou voor de goede orde Mediamarkt voor de reparatie op moeten draaien zij hebben namelijk een ondeugelijk product verkocht.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Sorry, maar ik ben een consument waar je het over hebt en ik ben het niet met je eens. Wanneer iemand niet voor de klant opkomt is het meteen een winkelier die zijn straat probeert schoon te vegen. Ik ben geen winkelier en toch kies ik niet meteen de kant van de klant. Ik kies voor degene die gelijk heeft.

In de wet staat nog steeds dat de winkelier een deugelijk product moet leveren wat aan de verwachting moet voldoen.
En in dit geval doet het dat dus duidelijk niet.
Fujitsu Siemens heeft aangetoond dat de oorzaak waarschijnlijk valschade is. Het is de plicht van de winkelier om dat in de garantieperiode aan te tonen en dat is nu gebeurt. Dan houdt het gewoon op voor de topicstarter. Een deugdelijk produkt betekent uiteraard niet dat het een onbreekbaar produkt is.
Blijkt het product dan ondeugelijk, dan is het de schuld van de consument die had beter moeten weten en aan de prijs moeten zien dat het een B classe product is, of de consument heeft het verkeerd gebruikt.
Dat is dus echt onzin ,want als ze deze notebook 300 euro duurder op de plank zetten gaat het tft scherm niet kapot,want ik heb dan een hele dure notebook gekocht en die moet wel lang mee gaan want de prijs bepaalt hier schijnbaar de kwaliteit.
Kwaliteit heeft een prijs. Het is namelijk duurder om foutmarges terug te brengen. Dat kan iedere brugklasser je nog wel vertellen. Een goedkoop produkt voor twee keer zoveel verkopen maakt het nog geen kwaliteit, maar ik neem aan dat je dit "humoristisch" bedoelt. Tot zover is je post zelf behoorlijk ondeugdelijk.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Dus als iets duurder is is het kwaliteit??
Dat is wat jij nu zegt,maar hoe kan een consument dat dan bepalen.
Jij zegt hier dat een product wat duurder is ook kwalitatief beter is.
Nou ik heb vele tests bij kassa gezien waarbij het goedkoopste product ook nog eens het beste bleek te zijn.

Dan wordt er niet gezegd dat ze de notebook heeft laten vallen, maar waarschijnlijk heeft laten vallen dus men weet het niet precies.
Het kan dus ook bij Mediamarkt zijn begonnen misschien zelfs al bij het vervoer van Fujitsu siemens naar Mediamarkt.
Je wil niet weten hoe ruw die vervoerder met spullen om gaan.

Ik ben trouwens wel een winkelier ik verkoop notebooks en computers.
laatst nog kwam er bij mij een klant terug met een TFT scherm dat stuk was.
Dat wordt door ons gewoon omgeruild voor een nieuwe in de garantie.
Net zo als alle andere spullen die ik verkoop
En ik ga dan met mijn leverancier of de fabrikant in conclaaf zo hou ik tevreden klanten.
Ik handel de garantie dan wel af ,als winkelier heb je namelijk veel meer invloed en krijg je het wel voor elkaar om een defect apparaat te laten omruilen voor een nieuwe.
Maarja daar heeft zòn melkmuil van de Mediamarkt die een beetje intressant loopt te wezen achter zijn balie geen kaas van gegeten.
Als dat ventje van de Mediamarkt een heel verkeert raport maakt en er veel te veel in omschrijft,komt dat verkeert over bij die fabrikant.
Hij had gezien de korte tijd dat de klant de notebook had, ook kunnen aangeven bij de fabrikant dat de notebook na opening van de doos de scheuren vertoonde.
En beschadigd is aangekomen bij de winkel een DOA noemen wij dat.
Ook denk ik dat de mediamarkt nog wat bovenop de reparatiekosten heeft gedaan.
380 euro voor een scherm via de fabriek is heel veel geld.
dat kost een acer notebook scherm nog niet eens als ik dat moet bestellen

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Dus als iets duurder is is het kwaliteit??
Dat is wat jij nu zegt,maar hoe kan een consument dat dan bepalen.
Jij zegt hier dat een product wat duurder is ook kwalitatief beter is.
Nou ik heb vele tests bij kassa gezien waarbij het goedkoopste product ook nog eens het beste bleek te zijn.
Kwaliteit kost geld. Niet bij een rookworst, maar in elektronica is het in elk geval wel zo. Je hebt gewoon A-merken en B-merken en een kenmerk van een B-merk is dat het goedkoper is. Zo werkt het nu eenmaal.
Dan wordt er niet gezegd dat ze de notebook heeft laten vallen, maar waarschijnlijk heeft laten vallen dus men weet het niet precies.
Het kan dus ook bij Mediamarkt zijn begonnen misschien zelfs al bij het vervoer van Fujitsu siemens naar Mediamarkt.
Je wil niet weten hoe ruw die vervoerder met spullen om gaan.
Het is niet bij de vervoerder gebeurt (die inderdaad wel eens ruw omgaan met spul van een ander), aangezien Media Markt altijd alle schade in een rapport zet voordat het verzonden wordt; juist om dit te voorkomen. En als hij waarschijnlijk gevallen is, betekent dat ook dat er misschien een olifant op is gaan zitten. Het valt in elk geval buiten garantie.
Ik ben trouwens wel een winkelier ik verkoop notebooks en computers.
laatst nog kwam er bij mij een klant terug met een TFT scherm dat stuk was.
Dat wordt door ons gewoon omgeruild voor een nieuwe in de garantie.
Dus als ik mijn TFT laat vallen onderweg naar huis, dan krijg ik een nieuwe van je? Dat zou erg netjes zijn, maar economisch is dat onverantwoord.


En ik ga dan met mijn leverancier of de fabrikant in conclaaf zo hou ik tevreden klanten.
Ik handel de garantie dan wel af ,als winkelier heb je namelijk veel meer invloed en krijg je het wel voor elkaar om een defect apparaat te laten omruilen voor een nieuwe.
Maarja daar heeft zòn melkmuil van de Mediamarkt die een beetje intressant loopt te wezen achter zijn balie geen kaas van gegeten.
Voordat je verder gaat moet je maar eens bedenken hoeveel invloed de Media Markt heeft op leveranciers en fabrikanten. Ze zijn de grootste in Nederland en een groot deel van Europa, en krijgen daardoor meer voor elkaar dan de kleine zaakjes.
Als dat ventje van de Mediamarkt een heel verkeert raport maakt en er veel te veel in omschrijft,komt dat verkeert over bij die fabrikant.
Gokje wagen om iemand zwart te maken?
Hij had gezien de korte tijd dat de klant de notebook had, ook kunnen aangeven bij de fabrikant dat de notebook na opening van de doos de scheuren vertoonde.
En beschadigd is aangekomen bij de winkel een DOA noemen wij dat.
Ja, en hij kan ook eerlijk zijn zoals ook van de klant wordt verwacht. De boel belazeren is op langere termijn niet handig.
Ook denk ik dat de mediamarkt nog wat bovenop de reparatiekosten heeft gedaan.
380 euro voor een scherm via de fabriek is heel veel geld.
dat kost een acer notebook scherm nog niet eens als ik dat moet bestellen
En hiermee vraag ik me af of je wel degelijk bedreven bent in deze bedrijfstak. De waarde van het scherm is ruwweg de helft van een notebook. Pak een notebook van 1000 euro en dan is 380 euro erg weinig voor een scherm.

Bovendien KAN Media Markt niet met de prijs klooien aangezien ALLES wordt opgeslagen op de centrale servers. Daar valt niet mee te klooien tenzij iemand een deel cash geld moet betalen voor een reparatie die niet eens op papier staat. Zomaar met beschuldigingen strooien is gewoon asociaal. Als ik jouw post lees kom ik ook zaken tegen die onder "belazeren" vallen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Zo werdt er maar van gemaakt dat de consument de schuldige is en de notebook verkeert heeft gebruikt.
Fujitsu Siemens verkoopt de laatste tijd niet goed meer en probeert op deze manier schijnbaar wat terug te winnen.
Het begint hoe langer hoe meer op te vallen trouwens dat de consumenten steeds minder op dit forum aan het woord zijn en de winkeliers zelfs hier bij Radar de consument wat op de mouw wil spelden.
Ik ben het helemaal met U eens vdberg35.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat zijn jullie als consumenten toch zielig, en wat hebben jullie het toch slecht.

Winkeliers mogen niets zeggen.
Het ligt altijd aan de winkelier.

De fabrikanten maken alleen maar troep.

Jaja.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

De fabrikanten maken alleen maar troep.
Hahaha ikbenik iets wat jij het vaakste zegt oa over Packard Bell :)

Als bedrijven hier iets willen zeggen dan moeten ze een naam kiezen waaruit dat blijkt.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

De reden dat de schermen scheuren is wel te verklaren.

Voor zover ik het kan nagaan scheuren alleen de breedbeeldnotebooks.
Bij de 4:3 (oude formaat) heb ik het nog nooit gezien. Als bij mensen ook bij dit formaat het scherm scheurd, herstel me dan maar.


Doordat bij het breedbeeldscherm de scharnieren verder uit elkaar staan, komen er meer torsiekrachten op het scherm te staan.
Als je dan het scherm niet vanuit het midden opend, maar het scherm vanuit de hoeken, dan komt op het ene scharnier meer krachten op te staan als op het andere.
Dus het scherm gaat dan scheef open.
De behuizing is hierop niet berekend en zal gaan scheuren.

Nu kun je het scherm bij de scharnieren gaan verstevigen, maar of dit helpt weet ik niet.
De behuizing is van kunststof en een veel gehoorde klacht is dat de scharnieren te strak staan afgesteld.
Nu kan dit wel lichter worden afgesteld, maar het probleem dan is dat na een tijdje het scherm naar beneden zakt, omdat het scharnier ook iets zal inslijten.

Dus wil je de kans op scheuren verkleinen, dan kun je als gebruiker het scherm echt vanuit het midden open en dicht maken en niet vanuit de hoeken.

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hahaha ikbenik iets wat jij het vaakste zegt oa over Packard Bell
Het is de waarheid!

Ga jij die troepmerken maar verdedigen!

Alle experts zeggen dat Packard-Hell troep is, maar weet jij het beter?

Packard-Hell, Dell en Medion, het is gewoon troep!

Weet je waarom jij deze kritiek niet verdragen kan?

Omdat het goedkope troep is.

En als de voeding kapot is, dan koop jij zeker een nieuwe voeding van het merk Sweex!

Sweex, Trust, het is en het blijft troep!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Hahaha jij maakt me erg aan het lachen vanavond ikbenik :) dankjewel.
Nee hoor ik zeg niet dat je altijd ongelijk hebt.
Alleen blijkt soms dat je ook met goede merken een miskoop hebt.

Ik ga er nog steeds vanuit dat Joke terecht een klacht had over de laptop en de gang van zaken bij Mediamarkt.
Volgens mij worden veel van die dingen tegenwoordig door derden goedkoop in elkaar gezet en onstaan daardoor problemen met de kwaliteit.

Prettig weekend ikbenik.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik ga er nog steeds vanuit dat Joke terecht een klacht had over de laptop en de gang van zaken bij Mediamarkt.
Volgens mij worden veel van die dingen tegenwoordig door derden goedkoop in elkaar gezet en onstaan daardoor problemen met de kwaliteit.
Er zitten nergens zo veel fouten in als in een aanname.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door vdberg35 »

magel725

Is duidelijk iemand van Mediamarkt aangezien hij of zij de procedure van Mediamarkt zo goed weet te omschrijven.
het valt gewoon bijzonder op dat je steeds in de aanval gaat als het over Mediamarkt gaat.
Veel klanten komen toch weer bij ons terug als ze de prijzen van Mediamarkt hebben gezien.
Daar zijn alleen de aanbiedingen soms goedkoper andere artikellen zijn net zo duur of duurder hoor ik ze vaak zeggen,en je krijgt geen persoonlijk advies ,want daar hebben ze geen tijd voor.
Alleen kwantiteit en een hoge omzet daar gaan ze voor.
Kwaliteit kost geld. Niet bij een rookworst, maar in elektronica is het in elk geval wel zo. Je hebt gewoon A-merken en B-merken en een kenmerk van een B-merk is dat het goedkoper is. Zo werkt het nu eenmaal.
En staat dat dan met een sticker op de electronica aangegeven dat het een A merk is of een B merk dan wordt het voor de consument ook wat duidelijker.
want van de verkoper van Mediamarkt wordt je ook niet wijzer.
Nee dat is een lekker advies dan Deze is duurder meneer dus ook beter dan die goedkope daar hoor dus ik zou die dure maar nemen.
Dus gaat de klant verder vragen en dan hebben ze ineens geen tijd meer.

En hiermee vraag ik me af of je wel degelijk bedreven bent in deze bedrijfstak. De waarde van het scherm is ruwweg de helft van een notebook. Pak een notebook van 1000 euro en dan is 380 euro erg weinig voor een scherm.
Wij bestaan al meer dan 12 jaar en ik weet donders goed waar ik over praat.
En dat scherm kost geen 380 euro ik heb vandaag eens navraag gedaan bij EET en daar kost dat scherm 170 euro.
Jij bent hier gewoon mensen aan het intimideren en dat lukt je toch niet hoor.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dingen die recht uit de doos komen zijn vaak wel goed 9net zoals de kwaliteit bij fruit wel uitmaakt of je het bij de aldi of albert heijn koopt maar het katten voer niet)
ik koop daar wel een logitech toetsenbord, maar een PC zie je me daar nooit kopen.
kennis stond al bijna bij de kassa met zo'n ding en gelukkig heb ik haar die miskoop kunnen besparen (wat een toeval dat ik er ook was toen zij daar rond liep)
tsja, dit is toch meer een wellis nietes spellentje
als de laptop inderdaad altijd vanaf de zijkant gesloten is (en dus niet netjes in het midden) is de klant gewoon schuldig, alhoewel media markt vaak wel nalatig is over het informeren van de klant
zo kwam ik er nog wel eens en liepen ze gewoon klinklare onzin over een PC te verkopen
deze discussie komt er gewoon op neer,
heeft klant scherm vanaf zijkant gelopen
is de klant voldoende geinformeerd?<ja
nee>fabrieksfout, gratis geregeld

klant voldoende geinformeerd?
eigen schuld klantje, betalen<ja nee> ik zou persoonlijk zeggen recht op korting op de reparatie ivm klant het ook best zelf had kunnen weten
(net zoals men moet weten dat je een laptop niet in bad kunt gebruiken)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door magel725 »

magel725

Is duidelijk iemand van Mediamarkt aangezien hij of zij de procedure van Mediamarkt zo goed weet te omschrijven.
het valt gewoon bijzonder op dat je steeds in de aanval gaat als het over Mediamarkt gaat.
Ik ben bekend met alle zaken, ook met Media Markt. Misschien valt het je bijzonder op omdat ik dat al veel vaker gezegd heb?
Veel klanten komen toch weer bij ons terug als ze de prijzen van Mediamarkt hebben gezien.
Daar zijn alleen de aanbiedingen soms goedkoper andere artikellen zijn net zo duur of duurder hoor ik ze vaak zeggen,en je krijgt geen persoonlijk advies ,want daar hebben ze geen tijd voor.
Alleen kwantiteit en een hoge omzet daar gaan ze voor.
Dat is per situatie verschillend. "Van horen zeggen" ken ik er ook nog wel een paar en natuurlijk heeft een speciaalzaak meer tijd voor een klant dan de Media Markt (of BCC of Scheer en Foppe) heeft. Dat is nu juist het bestaansrecht van de speciaalzaken.
Quote:
Kwaliteit kost geld. Niet bij een rookworst, maar in elektronica is het in elk geval wel zo. Je hebt gewoon A-merken en B-merken en een kenmerk van een B-merk is dat het goedkoper is. Zo werkt het nu eenmaal.


En staat dat dan met een sticker op de electronica aangegeven dat het een A merk is of een B merk dan wordt het voor de consument ook wat duidelijker.
want van de verkoper van Mediamarkt wordt je ook niet wijzer.
Nee dat is een lekker advies dan Deze is duurder meneer dus ook beter dan die goedkope daar hoor dus ik zou die dure maar nemen.
Dus gaat de klant verder vragen en dan hebben ze ineens geen tijd meer.
Duurder hoeft niet beter te zijn. Lees nou eerst eens een post voordat je halfverwege stopt met lezen en selectief reageert. Als je het niet wilt lezen heeft een uitleg geen zin.

Quote:
En hiermee vraag ik me af of je wel degelijk bedreven bent in deze bedrijfstak. De waarde van het scherm is ruwweg de helft van een notebook. Pak een notebook van 1000 euro en dan is 380 euro erg weinig voor een scherm.


Wij bestaan al meer dan 12 jaar en ik weet donders goed waar ik over praat.
En dat scherm kost geen 380 euro ik heb vandaag eens navraag gedaan bij EET en daar kost dat scherm 170 euro.
Jij bent hier gewoon mensen aan het intimideren en dat lukt je toch niet hoor.
Enig idee wat intimideren is? Ik ben het alleen niet altijd eens met degene die een probleem heeft. Dat je daar niet tegen kunt en dan maar moet proberen om op andere manieren een discussie te voeren is jouw aanpak, niet die van mij. Jij gooit met beschuldigingen die je niet kunt onderbouwen en dat doe je dus ook niet.

Als laatste hoeft 170 euro niet de eindprijs te zijn. BTW, onderzoekskosten en uurloon komt er ook nog allemaal bij wanneer je iets repareert voor een klant die zelf iets stuk heeft gemaakt. Bovendien kan het scherm elders veel duurder zijn, dus je conclusie raakt kant noch wal. Of vind je dat intimiderend?

ikbenik

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als laatste hoeft 170 euro niet de eindprijs te zijn. BTW, onderzoekskosten en uurloon komt er ook nog allemaal bij wanneer je iets repareert voor een klant die zelf iets stuk heeft gemaakt. Bovendien kan het scherm elders veel duurder zijn, dus je conclusie raakt kant noch wal. Of vind je dat intimiderend?
Klopt.

Zelf ben ik ook klant van EET en die prijs is ex btw.
Daarboven komt de winstmarge en de btw.

Daarbij komt de verzendkosten ook nog erbij.
Die bedragen ongeveer €17,- als ik het goed heb.

Daarbij komt ook nog het uurloon van de monteur.

Dus tel alles maar eens uit.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ze bekeken de laptop en zeiden ah kijk het scheurtje begint precies bij het schroefje waarschijnlijk een fabriekfoutje,
Als dit door de verkoper wordt gezegd dan verwacht je geen rekening.
Er zitten nergens zo veel fouten in als in een aanname.
Behalve de aannames die jij maakt?

Stel Joke had een Apple gekocht die verkleurde omdat de batterij te heet werd had je dan gezegd dat Joke die niet in de zon had moeten neerzetten of dat de laptop te lang heeft aangestaan?

Veel van dit soort dingen komt op hetzelfde neer:
Wat moet je doen als een apparaat bij normaal gebruik binnen de garantietermiijn stuk gaat en de winkel zegt dat je de reparatie moet betalen anders krijg je je apparaat niet terug.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Mediamarkt :(:(

Ongelezen bericht door vdberg35 »

onderzoekskosten en uurloon komt er ook nog allemaal bij wanneer je iets repareert voor een klant die zelf iets stuk heeft gemaakt
Daar gaat ie weer wederom beschuldig jij de topic starter dat zij zelf het scherm heeft stuk gemaakt.

Bovendien kan het scherm elders veel duurder zijn, dus je conclusie raakt kant noch wal. Of vind je dat intimiderend?
Hij is gerepareerd door Fujitsu Siemens lijkt me sterk dat die hun schermen aan een importeur goedkoper verkopen dan de schermen die ze zelf laten fabriceren.

Deze discusie loopt toch op niets uit ,alleen dat de mensen die het lezen mischien nu wel tweemaal na gaan denken voordat ze een duurzaam product bij een zaak als de Mediamarkt gaan kopen.
En niet op de garantie terug kunnen vallen ,omdat er geen goede zorg aan wordt besteed.

Gesloten