Pagina 5 van 37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 12:13
door angel1978
Een breder assortiment betekent vevlakking en als je geen kennis van die andere produkten hebt ben je geen haar beter dan die supermarkt.
Dat is tegen mijn principe en ik denk ook van ikbenik.
Je principes kunnen je dan de kop kosten.
Waarheid als een koe !!! ( en die heb ik nog nooit horen liegen 8) )

afgeven op de rest is echter niet de oplossing. Op de consument ook niet.

Denk overigens nog steeds dat het mogelijk is om een dergelijke zaak in leven te houden... Je zal echter je werkwijze en instelling 180% moeten omgooien en of dat voor iedereen mogelijk is...

Hoop wel dat je met je ervaring nog het een en ander kan doen. Deze is namelijk mijn inziens goud waard !

Gr. angel1978

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 12:14
door mr Floppy
Quote:
En als dan zo'n consumnent bij mij komt vragen waarom dat ik dan bijvoorbeeld failliet ben gegaan, die krijgt me dan een vuistslag op de neus!!!!!!


En daar komt de echte mentaliteit naar boven !

* Minachting voor elke klant die het niet eens is met de stelling van ikbenik
* Pretenderen kennis te hebben van zaken die duidelijk niet aanwezig zijn !
* Wel kennis hebben van consumentenrecht, maar in plaats daarvan continu overbodige zaken erbij halen om zo te proberen het echte antwoord een beetje te verdoezelen !
* Producten van klanten die ter reparatie aangeboden worden vernielen.
* Continu verkondigen zo'n vakman te zijn en zoveel ervaring te hebben, maar blijkbaar zijn eigen winkel niet fatsoenlijk rond kunnen krijgen !!!

En dan daar ook nog je eigen topic(s) over openen ( over de 3000 posts )

Sorry hoor, maar zou soms wel willen dat ikbenik zijn winkel eens zou noemen... weet ik in ieder geval waar ik NIET heen zou moeten !!!

Ben het soms met ikbenik eens over de manier van oplossen en aangegeven oplossingen, maar de houding, manier van doen en vooral de air die deze meent te hebben ga ik werkelijk over me nek !!!

angel1978
angel1978,
Je slaat de spijker precies op zijn kop :!:
Die ikbenik is een walgelijk persoon, die zich keer op keer tegenspreekt; die de waarheid mbt garantie probeert te verdoezelen; die de consument afzeikt; die andere leveranciers afzeikt; die zich niet aan de consumentenwet wil houden omdat hij die oneerlijk vindt; die onzin verkoopt; in elk topic tot vervelens toe 100x hetzelfde schrijft; enz. enz.
Onbegrijpelijk dat sommige mensen het voor hem opnemen. Waarschijnlijk zijn deze mensen net zo eigenwijs en dom, maar voor hetzelfde geld zijn al deze mensen 1 en dezelfde persoon. :wink:

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 12:27
door mr Floppy
Overigens bouw ik altijd zelf mijn computers, zodat ik precies de onderdelen en de kwaliteit/specificaties heb die ik wens. (ook geen overbodige onderdelen die ik toch niet nodig heb)
Echter heb ik toch wel vaak met verbazing gekeken naar de prijs/kwaliteits verhouding van die Aldi computers.
Hierin worden dus ook gewoon A-merken gebruikt. Voor veel mensen is dit dus gewoon een goede computer. En het argument dat van goedkope producten geen of nauwelijks garantie mag worden verwacht, is natuurlijk grote onzin, want elke verkoper dient zich aan de wet te houden. (Aldi geeft zelfs 3 jaar garantie)
Ik ken diverse mensen met zo'n Aldi computer, en deze hebben eigenlijk nog nooit geen hardware defecten gehad.
Wat van Medion (Aldi computers) wel tegenvalt, is de gebrekkige of verkeerde info op de Medion-site of in de documentatie. Het is dus even zoeken als je een driver nodig hebt. Ook staat er een hoop troep op geinstalleerd, maar je kunt natuurlijk altijd een schone Windows installatie doen.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 12:32
door resp00112469
Geplaatst op 11 Jun 2007 08:27 door angel1978


--------------------------------------------------------------------------------

Als ikbenik netjes de A-drive zou vervangen zoals ik gevraagd zou hebben, dan is een backup van de HD absoluut niet nodig. Deze KAN namelijk niet stuk gaan door die actie en data kan niet verloren gaan.
----------------------------------------------------------------------------------
Softwarematig gezien niet, maar hardwarematig gezien ja.
Je hebt er geen idee van wat er mis kan gaan als een PC een tijdje uit het stopcontakt is geweest!
Vooral met die goedkope apparaten, de voeding is zeer krap bemeten, de elco's staat erg dicht op elkaar in een zeer beperkte ruimte die ook nog eens vrij warm wordt.
Werkt het ding bij de eerste aanzet, maak dan voor de zekerheid even een backup, want bij de volgende aanzet kan de HDD opeens spontaan de geest geven!
Heb je geen backup, dan zijn de rapen echt gaar.
Dus wat ikbenik doe, is volkomen verantwoord. Echter mag hij geen misbruik maken van die gegevens en daar zie ik hem ook niet voor aan.
U kunt het onzin vinden, maar technisch is het wel verantwoord.

Vr. Gr. Hans.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 12:42
door mr Floppy
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor een backup. Iedereen dient ten allen tijden een backup te hebben. (al gebeurd dat in de praktijk vaak niet, omdat de meesten niet goed overweg kunnen met de pc of erg laks zijn)
Als je als winkelier de data ongevraagd veilig stelt, dan kost dat ongevraagd meer uurloon. (terwijl de klant misschien zelf al een backup heeft)
Altijd in overleg dus. (het is natuurlijk wel goed om het even aan te kaarten bij de klant, omdat de meesten natuurlijk geen backup hebben)

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 12:57
door angel1978
Die ikbenik is een walgelijk persoon, die zich keer op keer tegenspreekt; die de waarheid mbt garantie probeert te verdoezelen; die de consument afzeikt; die andere leveranciers afzeikt; die zich niet aan de consumentenwet wil houden omdat hij die oneerlijk vindt; die onzin verkoopt; in elk topic tot vervelens toe 100x hetzelfde schrijft; enz. enz.
Onbegrijpelijk dat sommige mensen het voor hem opnemen. Waarschijnlijk zijn deze mensen net zo eigenwijs en dom, maar voor hetzelfde geld zijn al deze mensen 1 en dezelfde persoon.
sorry, maar hier distantieer ik mij van !
Ik ben het niet eens met de werkwijze van ikbenik en de manier van benaderen. Dit heeft echter niets met de persoon te maken ( die ken ik niet ) en daar doe ik dan ook geen uitspraak over ! Ditzelfde geldt voor de overigen die in dit topic spreken.

angel1978

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:01
door angel1978
Dus wat ikbenik doe, is volkomen verantwoord. Echter mag hij geen misbruik maken van die gegevens en daar zie ik hem ook niet voor aan.
U kunt het onzin vinden, maar technisch is het wel verantwoord.
Of ikbenik misbruik maakt van de gegevens weet ik niet. Ik ga uit van niet ! Echter ongevraagd een backup maken is ook niet de bedoeling. Spreek dit van te voren af met de klant en er is niets aan de hand !
Dat 95% accoord gaat achteraf zegt me ook niets. daar blijft nog 5% over die er niet tevreden over zijn en dat kan je achteraf niet meer terugdraaien. Indien van te voren geregeld zou je wat mij betreft op 100% kunnen komen !

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:42
door ikbenik
Dat 95% accoord gaat achteraf zegt me ook niets. daar blijft nog 5% over die er niet tevreden over zijn en dat kan je achteraf niet meer terugdraaien. Indien van te voren geregeld zou je wat mij betreft op 100% kunnen komen !
Voor alle duidelijkheid:

In het begin deed ik alleen wat mij gevraagd was. Toen heb ik er veel gedonder mee gehad.

Toen heb ik het roer omgegooit en ik stel voordat ik na virussen ga speuren de gegevens veilig.

Ik ben nu iets meer dan 3 jaar met mijn bedrijf bezig en sinds 2 jaar kijk ik het systeem compleet na.

De één vindt dat fijn, de ander niet.

De degene die er niet mee eens zijn kun je op 1 hand tellen.
En je kunt niet iedereen naar de zin maken.

Over die backups!

De consumenten maken veel te weinig backups.
Dat heeft te maken dat ze verwachten dat binnen 3 of 5 jaar de harde schijf niet zal crashen.
Is ook weer door sommige consumentenorganisaties wijsgemaakt.

En gaat de harde schijf eens een keer kapot, dan raken ze helemaal in paniek en de verkoper moet het dan ontgelden!

Waar het om gaat is dat de consumenten rekening moeten houden dat er de mogelijkheid bestaat dat de harde schijf kapot kan gaan.
Dus je moet die instelling hebben dat als je de computer de volgende dag niet meer opstart, dat je dan al je gegevens nog hebt.

Heb je als consument zijnde deze instelling en de computer gaat inderdaad eens een keer kapot of je harde schijf, dan heb je in ieder geval jouw zeer waardevolle data nog.

Soms gaat de harde schijf dermate kapot, dat alle gegevens verloren zijn.
Tuurlijk probeer ik altijd te redden wat er te redden valt, maar als de data kapot is, dan kun je er ook niets meer aan redden.

Of ikbenik misbruik maakt van de gegevens weet ik niet. Ik ga uit van niet ! Echter ongevraagd een backup maken is ook niet de bedoeling.
Ik maak nooit misbruik van de gegevens.
Ik maak wel een complete backup bij een reparatie. Die zet ik dan op mijn eigen computer. Mocht er wat bij de herinstallatie gebeuren, dan zijn in ieder geval die gegevens veilig.
De backup bewaar ik meestal ongeveer een week, waarna ik de backup wis.
Ik meld altijd aan de klant dat ik een reservecopie heb van de gegevens. De meeste mensen vinden dat wel een fijne gedachte.

Een ander punt is dat voor de rest niemand op mijn computers komt, dus die gegevens zijn veilig.

Ik heb niet alleen met particulieren te maken, maar ook met gegevens van bedrijven.

In deze tijd kan ik heel goed voorstellen dat er consumenten zijn die voor die reserve-backups huiverig zijn.
Want het is wel zo dat op dit moment er vet misbuik van gemaakt wordt en dat die gegevens doorverkocht worden.

Ik doe dat niet. Want ik wil op die manier niet mijn geld verdienen.

Ik kan iedere klant recht in de ogen kijken.
Dit heeft allemaal te maken met vertrouwen.

Je kunt 20 jaar bezig zijn met het opbouwen van vertrouwen, en je kunt dat in 5 seconden allemaal kapot maken.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:45
door hharteman
Ook ik ben het met Hans en ikbenik eens dat het technisch verantwoord is een back-up te maken en de software veilig te stellen.
Op het moment dat de installatie om zeep is heb je een probleem waarbij klanten tegenwoordig van alles proberen te claimen.

Dat van die voeding is een klassiek voorbeeld waarbij de klant de stekker van zijn 24 uur per dag aan staande pc trekt.
Als de voeding dan afkoelt voor het eerst in misschien een jaar en de pc gestart in de winkel kan dat vernietigende gevolgen hebben.
Verschillende keren bij de hand gehad.

Het is een kwestie van vertrouwen dat je niets met de software doet als winkel maar we hebben toch laatst iemand aangegeven die alleen maar de meest grove kinderporno op zijn pc had staan.
Vertrouwen van de klant beschaamt dus maar vond het wel gerechtvaardigd.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:48
door ikbenik
Altijd in overleg dus. (het is natuurlijk wel goed om het even aan te kaarten bij de klant, omdat de meesten natuurlijk geen backup hebben)
Ik zie maar weinig klanten die backups maken.

Ze zijn er wel (gelukkig!) maar veel te weinig mensen doen dat.

Pas als ze een flinke crash gehad hebben, schakelen ze over.

Tuurlijk zijn de harde schijven veel betrouwbaarder geworden.

Maar ze zijn nog altijd heel kwetsbaar. En dat is niet te veranderen.

Vergeet niet dat de koppen van de harde schijf heel dicht boven het oppervlak van de harde schijf zweven.
Een mensenhaar kan daar niet tussen. Die is veel te dik.

Op de site van Wikipedia staat het duidelijk omschreven met foto's van het binnenwerk van de harde schijf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Harde_schijf

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:52
door ikbenik
maar we hebben toch laatst iemand aangegeven die alleen maar de meest grove kinderporno op zijn pc had staan.
Vertrouwen van de klant beschaamt dus maar vond het wel gerechtvaardigd.
Ik ben het gelukkig ook nog niet tegengekomen.

Ik open nooit foto's en filmpjes van de klanten, dus ik weet niet wat de inhoud ervan is.

Ik vind dit zelf heel moeilijk.
Aan de ene kant gaat de integerteit van mij naar de knoppen, aan de andere kant ben ik het juridisch verplicht om het aan te geven.

Stel voor dat ik het niet aan de politie zou doorgeven, dan bestaat de mogelijkheid dat ik beschuldigd wordt voor medeplichtigheid, omdat ik er van afwist.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:54
door ikbenik
Wel word ik een beetje moe van dat continu maar afgeven op de consument en het de hele tijd proberen mensen richting je zaak ( niet die van jou specifiek, maar de vakhandel in zijn algemeenheid ) te krijgen !

Wat me gewoon opvalt is dat de huidige generatie consumenten de vakhandel massaal ontlopen.

Ook al is de vakhandel net zo duur en betere service.

Waarom dat de consumenten dit doen, is me volstrekt onduidelijk.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 13:55
door hharteman
Inderdaad dat is moeilijk,maar als de klant in volle glorie zelf deelneemt aan de activiteiten is het anders.
Hij is ook opgepakt en veroordeeld

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:01
door ikbenik
In dat geval heeft de vakman ook geen bestaansrecht en is het misschien maar beter dat deze verdwijnt !
Als computerdeskunige weet je toch dat je uit je nek zit te kletsen!

Een computer is geen wegwerpproduct!

Het probleem is dat de mensen onredelijk zijn (ja, daar gaan we weer!)

Men wilt alles voor niks.

Nu zijn er concurrenten die producten tegen vet verlies verkopen, en dat doe ik dus niet.

Punt 2:

Bij de Aldi, Liddle, Kruidvat enz. worden producten aangeboden tegen scherpe prijzen.
Dit zijn echter grote restpartijen van producten waarvan de modellen sterk verouderd zijn en die modellen vervangen zijn door nieuwe modellen.
Deze partijen kunnen niet meer in de normale winkelketens verkocht worden en deze winkelketens verkopen die dan tegen dito prijs.

Let maar eens op bij de aanbiedingen van de printers bij de Aldi.
Het zijn altijd sterk veroudere modellen en ook nog altijd de goedkoopste modellen.

HET ZIJN RESTPARTIJEN EN AANBIEDINGSPRIJZEN!

Maar dat wordt even vergeten.

Ik kan geen Toshiba van €700,- verkopen voor de Medionprijs van de restpartij en in de aanbieding van €450,-!!!!

Dan leg ik er vet geld bij, en dat verdom ik.

Jullie kijken als consumenten naar je eigen portemonee, en dat doe ik als winkelier zijnde ook.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:06
door angel1978
ikbenik,

economisch gezien is een computer dat wel !
Hoewel je technisch gelijk hebt ( en ik als technicus gevoelsmatig ook die kant op neig ), word je ingehaald door de realiteit !

Als je als zaak de boel niet rond kunt krijgen en niet kunt overleven op de diensten ( danwel produkten ) die je biedt, dan heb je simpelweg ( economisch ) geen bestaansrecht !

Dat jij dat anders wil zien als eigenaar snap ik, maar een supermarkt zonder klanten verdwijnt ook.

Je moet dus OF zorgen dat je genoeg klandizie houdt om te overleven of je tent opdoeken ! Op welke manier je deze klandizie werft is jouw zaak en bijvoorbeeld ook die van de Aldi ( die precies hetzelfde probleem heeft, maar het anders oplost ).+
Jullie kijken als consumenten naar je eigen portemonee, en dat doe ik als winkelier zijnde ook.
Precies !!!
Maar op de een of andere manier verwijt je dit de klant en dat snap ik dus niet !

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:16
door ikbenik
Maar op de een of andere manier verwijt je dit de klant en dat snap ik dus niet !
Toch wel.

Ik ken voorbeelden genoeg van winkeliers die de klanten bedonderen, oplichten, echte troep leveren en illegale software leveren.

Die beleven nu gouden tijden! (raar maar waar!)

Dus eerlijkheid duurt op dit moment niet het langst.

Punt 2:

Wat ik al vaker aangaf:

Als de vakman net zo duur is en betere service levert, waarom gaan de consumenten dan massaal naar de Aldi?

Als de vakman net zo goed of beter is, waarom gaan de mensen dan naar de Aldi?

Dus als bij de Aldi een computer €700,- kost en bij mij €675,- met gelijke specificaties, waarom gaan de mensen dan toch massaal naar de Aldi?

En dat begrijp ik dus niet.

En daar krijg ik maar geen antwoord op.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:26
door angel1978
Dus als bij de Aldi een computer €700,- kost en bij mij €675,- met gelijke specificaties, waarom gaan de mensen dan toch massaal naar de Aldi?

En dat begrijp ik dus niet.

En daar krijg ik maar geen antwoord op.
Ikbenik,

punt 1 heet dit keuzevrijheid. Dat hoef je niet te begrijpen. Je hebt het maar te accepteren. Niet dat ik het er altijd mee eens ben, maar zo is het nu eenmaal !

Daarnaast red je het absoluut niet om dezelfde specificaties op een pc te krijgen als bij de Aldi. Zoals je zelf al aangaf zijn dit aanbiedingsprijzen en krijg jij het niet voor elkaar dit voor die prijs aan te bieden
Ik kan geen Toshiba van €700,- verkopen voor de Medionprijs van de restpartij en in de aanbieding van €450,-!!!!
Dat zijn je eigen woorden en dat red je dus niet... Logisch en goede redenen voor, maar de getallen spreken voor zich !

We praten hierbij niet over service, maar over het produkt !
Daarnaast moet ik ook jouw uurloon nog betalen als jij het produkt samenstelt. Jij leeft ook niet van de lucht en dus zit dat bij de prijs inbegrepen !

Logisch, maar voor veel mensen teveel.
Dus eerlijkheid duurt op dit moment niet het langst.
Toch wel, maar blijkbaar is jouw geduld en/of je financiele positie momenteel niet sterk genoeg om dit uit te zitten.

En de andere kant: Als deze trend zich doorzet en men alleen nog maar bij dit soort zaken wil kopen, dan is er geen plaats voor een normale computerwinkelier ( hoe zonde ook ) en dus tijd om wat anders te doen.

Ook dat is een pijnlijke manier van marktwerking.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:27
door ikbenik
Wat er nu gebeurd heeft helemaal niets met eerlijke concurrentie te maken.
economisch gezien is een computer dat wel !
Hoewel je technisch gelijk hebt ( en ik als technicus gevoelsmatig ook die kant op neig ), word je ingehaald door de realiteit !


Dit is de pure tegenstrijdigheid van de consument.

Aan de ene kant beschouwen ze de computer als wegwerpproducten, aan de andere kant beschouwen ze de computer als kwaliteitsproducten.

En daar begint dus het gelazer.
Men koopt hele goedkope computers waar niets van verwacht kan worden (wegwerp).

Denk ook aan de idiote lage prijs van sommige tv's die te koop zijn.
Als die kapot gaan, gooi je ze weg en koop je een nieuwe.

Dat is de achterliggende gedachte erbij.

Maar wat gebeurd er?
De consument stelt dat je van de goedkoopste troep hetzelfde mag en kunt verwachten als van de duurste kwaliteitsproducten.

Dus wat is er dan zo gruwelijk mis?

Het beeld dat de consument heeft.
Dat beeld probeer ik te veranderen naar de realiteit.

Hoe dat beeld zo gekomen is. Tja, dat is moeilijk.

Aan de ene kant heb je sommige consumentenorganisaties die de consumenten opzetten tegen de winkeliers.
Je hebt winkeliers die precies doen wat sommige consument willen.
Aan de andere kant heb je behoorlijk gierige consumenten, die een computer van €1400,- willen voor €500,-.
Dat kan alleen als je gaat rotzooien met de kwaliteit. En dat gebeurd dus dan ook.
Daar komt ook nog dat er winkelketens zijn die restpartijen verkopen tegen idiote en onverantwoorde lage prijzen en aangeven dat hun prijzen de normale prijzen zijn.

Dus conclusie:
De consument heeft een totaal verkeerd beeld van wat ze nu van de producten mogen en kunnen verwachten.
En daarbij heeft de consument een compleet totaal verkeerd beeld van de werkelijke prijzen.

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:33
door Mepmiep
halleluja, wat een discussie zeg! er worden wel steeds weer dezelfde dingen gezegd en ik vraag me af of het over de inhoud of het betrekkingsniveau gaat :roll:

ik heb zelf 2 jaar geleden een laptop gekocht. Deze was niet zo duur (€900) maar wel van Toshiba met de functies die ik nodig heb. Ik heb hiervoor veel onderzoek gedaan naar wat ik wilde en welk merk. Uiteindelijk maakt het voor mij dan niet uit waar ik hem koop, als het maar het product is wat ik heb uitgezocht en de winkel service biedt.

ik kan me goed voorstellen dat mensen huiverig zijn voor pc's uit winkels als de aldi. meestal zijn het ook computers met weinig functies of een minder goede processor en dat soort ongein. dan koop ik liever is met meer kwaliteit voor een wat hogere prijs. mijn vader heeft toevallig zijn notebook bij de aldi vandaan en dat ding doet het prima. dus op zich hoeft er niets mis mee te zijn. alleen verwacht niet dat ze even sterk en kwalitatief goed zijn als bij A-merken.

het is jammer dat veel mensen niet meer naar een vakman gaan maar ook begrijpelijk. we leven tegenwoordig toch in een maatschappij die dingen "haalt" en niet "koopt". ook bestellen we het liefst online zodat we niet uit onze luie bureaustoel hoeven. op zich niets mis mee voor de consument maar het benadeelt zeker de vakmensen. toch vraag ik me af of het anders zou zijn als deze vakmensen zich bereikbaarder op zouden stellen. dus ook bijvoorbeeld met een website enzo.

maar als jij tevreden bent met je aldi-pc en meer heb je niet nodig, what's the problem? ik stel toevallig veel eisen en koop daarom van een merk als toshiba. maar niet iedereen heeft veel geld. sommigen kunnen een aldi-pc net betalen en zijn ontzettend blij dat deze producten er zijn. en dan ben ik blij voor hen!

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Geplaatst: 11 jun 2007 14:33
door ikbenik
En de andere kant: Als deze trend zich doorzet en men alleen nog maar bij dit soort zaken wil kopen, dan is er geen plaats voor een normale computerwinkelier ( hoe zonde ook ) en dus tijd om wat anders te doen.


Ik heb het ook al vaker gezegd:

Als de consument massaal de computers bij de Aldi gaan kopen en massaal de computerzaken de rug toekeren, en ik zou daarom failliet gaan, als er dan een consument na mijn faillissement (is nog lang niet aan de orde) het lef heeft om aan mij te vragen waarom dat ik failliet ben en dat ze er niets van snappen, die zal ik me toch flink op hun neus gaan timmeren!!!!!!

Als de consument massaal de computerzaken gaan ontlopen, moeten ze niet verbaast staan kijken dat die computerzaken dan massaal het loodje leggen.

En van dat schijnheilige gedoe, daar ga ik over mijn nek!
Daarnaast moet ik ook jouw uurloon nog betalen als jij het produkt samenstelt. Jij leeft ook niet van de lucht en dus zit dat bij de prijs inbegrepen !
Dat valt bij mij reuze mee. Ik reken €50,- voor de assemblage en testkosten.
Op het totaal plaatje van de computer merk je dat bijna niet eens.