LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik zie hier nu zo veel mensen met een medion computer, geheid bij de aldi gehaald
mensen snappen klaarblijkelijk niet dat je een computer koopt in een elektronica winkel (bij voorkeur gewoon computer shop)
en je boodschappen netjes bij de supermarkt doet
en een computer valt niet onder de boodschappen!
dus denk nu gewoon even normaal na, en koop je PC niet naast de hagelslag

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarom heb ik het ook zo rustig.
Omdat de mensen massaal hun computers bij Dell, Aldi en Packard-Hell kopen.

Vaak zeggen ze:

Aldi, Aldi, Aldi.

En dat is maar niet uit hun kop te praten.

Al praat ik met die mensen, geef ik duidelijk aan wat voor meerwaarde ik heb t.o.v. de Aldi, dat ze bij mij vaak goedkoper uit zijn.

Het helpt allemaal niets.

Ze gaan massaal naar de Aldi.


En als er dan computerwinkels failliet gaan, snappen ze er totaal niets van!

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dus U gaat ook bij de bouwmaat tampons halen?
We gaan ineens gezellig naar de Etos om een stale bint te halen?
we gaan naar de computer winkel om een pak melk aan te schaffen?
Er zullen best mensen tevreden zijn over medion, maar er zijn er zat ontevreden, of op een manier tevreden dat ze denken tevreden te zijn maar eigenlijk zichzelf de schijn voorhouden

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door caruso »

Da's wel de realiteit en daar is niks aan te doen! Mensen kiezen namelijk zelf waar ze hun spulletjes kopen. Het feit dat je vroeger voor je bloemkool naar de groenteman ging, voor je vlees naar de slager en voor je halfje bruin naar de warme bakker is achterhaald. Helaas het is zo!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

je gaat naar de aldi, ziet daar een computer staan en koopt hem? terwijl je niets over de kwaliteiten weet?
staat daar dual core processor dan denkt de consument ohh grappig, ik krijg 2 van die leuke dingentjes
als er bij de supermarkt vlees, brood enz. van kwaliteit wordt ondergebracht
is dat geen probleem
maar ziet U uzelf stalen binten in de supermarkt halen? beton boren?
dan weten de mensen daar van alles maar een heel klein beetje
en als ik iets van boven de 200 euro ga komen zou ik als consument toch wel graag juiste en duidelijke info hebben over wat ik nu ga aanschaffen, wat ik mag verwachten enz.
mooie is wel, je kan dat ding over 3 jaar naar de prullenbak gooien
terwijl ik nog 10 jaar kan doen met mijn PC, en als hij dan een beetje over datum raakt kan ik er (terwijl ik gewoon garantie blijf houden :'))
wat leuke dingen bij prikken
Paar GB ram erbij? geen probleem?
leuke video kaart? allemaal mogelijk
net zoals het aanschaffen van zooi van trust
die zooi is ook afgeschreven

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

ja ikbenik dat is dan jammer voor je want er zijn namelijk meer dan genoeg consumenten die wel tevreden zijn met hun aldi pc .


Omdat men doof is voor de waarschuwingen van de echte experts!

Als een Medion goed werkt is er niets aan de hand (nou ja, niets aan de hand) maar als er problemen zijn, dan komen ze bij ons met hangende pootjes smeken of ik ze wil helpen.

En dat Medion het goed voor de consumenten heeft is echt een fabeltje.

Dat Medion bij veel mensen geliefd is, is te danken aan de smerige trucjes om hun rookgordijn op te trekken.

Medion houdt de mensen riant voor de gek, beduveld ze, spreekt totaal niet de waarheid.
Ik heb een tijdje geleden Medion hier op het forum zelfs beticht van pure oplichting.

En waarom denk je dat ik dit doe?
Omdat het misschien broodroof zou zijn?

Nee.

Oneerlijke concurrentie en dat de consumenten bedonderd worden!
Ik wil de consumenten waarschuwen voor de illegale praktijken van Medion!

Daarnaast zoekt Medion steeds de mazen in de wet op ten nadele van jullie als consumenten!

En wat doen jullie?

Jullie houden dat merk het hand boven het hoofd, terwijl je door dat dezelfde merk riant genaaid wordt!!!!!!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dat ikbenik niet aan broodroof bezig is moge duidelijk zijn, je had zijn bedrijfs informatie hier anders allang gezien
en de tijd die hij hier besteed had hij inderdaad net zo goed aan zichzelf kunnen besteden, maar hij waarschuwt/informeert ect. de consument
maar als die meer vertrouwen in een medion waarbij het geld met bakken naar binnen stroomt
dan een PC bouwer die nog nooit 1 verwijzing naar zijn eigen bedrijf gemaakt. kiezen de mensen dom genoeg nog steeds voor medion

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik reageer hier op Tros-Radar, maar ook op het forum van Vara's Kassa.

Ik heb op beide fora nog nooit mijn ware identiteit prijsgegeven.
Ook heb ik nog nooit mijn bedrijfsgegevens prijsgegeven.
Ik heb ook nooit aangegeven waar ik woon, al zaten sommige forumgebruikers soms heel warm. :lol:


Ik doe dit, omdat ik hier een reden voor heb.

Ten eerste is het bij de fora verboden om reclame voor jezelf te maken.

Ten tweede ben ik nogal rebels. Ik ben wel eerlijk en rechtvaardig.

Zoals ik al eerder aangaf, ben ik ook heel rebels. En om te voorkomen dat ik gestalkt wordt (door mijn rebelse reacties) geef ik mijn ware identiteit niet prijs.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Mop + ik: misschien is het handig om je écht eens af te vragen waar de consument nou op zit te wachten. Consumenten willen niet (meer) afhankelijk zijn van experts: zij willen zelf hun keuzes maken en zelf in staat zijn om te begrijpen wat er nu precies gebeurt. 'Experts' strooien vaak kwistig met moeilijke termen om de consument het gevoel te geven dat er buitenaardse machten aan het werk zijn. Maar als er dan bedrijven zijn die de consument wél in heldere bewoordingen duidelijk kan maken waar hij op moet letten, dan zal de consument dáár zijn heil zoeken. Om over de prijs nog maar te zwijgen!

En consumenten zijn ook niet achterlijk, hoor. Ze zullen niet alle ins en outs van een computer weten, maar met kennis van processorsnelheid, RAM-geheugen en harde-schijfgrootte kom je een heel eind. Er zijn genoeg sites op het internet die je hierbij op weg kunnen helpen.

De tijd dat 'experts' zich als een soort tovenaar kunnen presenteren is voorbij. Consumenten willen het zélf doen, en als dat bij jullie niet kan, dan doen ze het wel bij een bedrijf die wat meer consument-gericht is.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het is misschien wel waar, dat consumenten tegenwoordig meer kennis van zaken hebben dan in het verleden, maar dat zegt niet alles. Belangrijker zijn de kosten, het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

En dat is nu juist het probleem. Want daardoor gaan ook de leveranciers proberen hun produkten zo goedkoop mogeljk te maken. En dus krijg je bijvoorbeeld kwalitatief mindere onderdelen (want wie kijkt er nu in het kastje), geen handleidingen meer (heeft toch niemand nodig), moet je er van alles los bij kopen (bijv een USB kabel en normaal gevulde inktpatronen ipv. al bijna lege bij een printer) en als je wat wilt weten, moet je bellen met een duur 0900-nummer, waar meestal uitzendkrachten zitten, die ook nergens vanaf weten.

En dus beland je vanzelf wel een keer bij een expert, die overigens geen tovenaar is, maar die wel duur betaalde opleidingen gevolgd heeft en de nodige praktijkkennis heeft opgedaan. En die kan, tegen een vergoeding uiteraard, je probleem wel verhelpen.
Consumenten willen het zélf doen, en als dat bij jullie niet kan, dan doen ze het wel bij een bedrijf die wat meer consument-gericht is.
Dit lijkt wel heel veel op de definitie van het niet verlenen van enige vorm service en garantie :shock:

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

misschien is het handig om je écht eens af te vragen waar de consument nou op zit te wachten.
Daar is heel moeilijk achter te komen.
Maar als er dan bedrijven zijn die de consument wél in heldere bewoordingen duidelijk kan maken waar hij op moet letten, dan zal de consument dáár zijn heil zoeken. Om over de prijs nog maar te zwijgen!


Zelf leg ik altijd alles zo goed mogelijk uit. En daar neem ik tijd voor.

De prijs.

De consument heeft een totaal verkeerd beeld van de prijzen, en ook wat ze ervan mogen verwachten.

Als ik een offerte maak voor een computer hoor ik vaak dat men zo'n €400,- wilt uitgeven voor de hardware, Windows en Office.

Dus de degene die troep levert en ook nog illegale software levert is dan dus de man.

En van een Medion mag je niet de dezelfde kwaliteit verwachten als van een zelfbouwcomputer.
Consumenten willen niet (meer) afhankelijk zijn van experts: zij willen zelf hun keuzes maken en zelf in staat zijn om te begrijpen wat er nu precies gebeurt.
Ik leg aan de klanten uit wat de mogelijkheden zijn en ik help ze bij het maken van de keuzes.
Maar de uiteindelijke keuze moeten ze zelf maken, dat kan ik niet voor hun doen.
En dat zal ik ook niet doen.
Consumenten willen het zélf doen, en als dat bij jullie niet kan, dan doen ze het wel bij een bedrijf die wat meer consument-gericht is.
Daarbij hebben ze wel de hulp nodig van ons als ervaren computergebruikers.

Ik wil nog het volgende op zeggen:
Ik hoor vaak van mensen die zeggen dat ze "verstand" van computers hebben, vaak de grootste onzin uitkramen. Ze weten het allemaal beter.

En de consumenten kunnen niet alle problemen oplossen.

Ik heb wel eens een consument horen klagen dat de computer zo ingewikkeld is en of het niet gemakkelijker kan.

Mijn antwoord was:

Jullie als consumenten willen alles met de computer doen. Dus heeft de computer zeer veel mogelijkheden.
Dus je hebt gekregen waar je om vroeg, dan moet je nu niet beginnen met zeuren!

Net als de afstandsbediening.
Mensen klagen altijd dat er teveel knoppen op zitten, maar alle functies moeten wel met dat affie op afstand bediend worden!

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Want daardoor gaan ook de leveranciers proberen hun produkten zo goedkoop mogeljk te maken. En dus krijg je bijvoorbeeld kwalitatief mindere onderdelen (want wie kijkt er nu in het kastje),


En dat is dus het grote punt.

Ik stel zelf de computers samen en ik bouw ze ook zelf.

Ik gebruik alleen A-merken en ik wil voor de klant altijd de beste kwaliteit bieden.

Die computer kost dus bijvoorbeeld €800,-.

Wat Medion, Dell en vooral Packard-Hell doen is troep in hun systemen doen en voor de helft van de prijs.

Wat is het verschil dan?

Bij die computer die ik zelf gebouwd heb kan tegen een stootje, die van die goedkope troep niet. Bij het geringste fikt de boel eruit of wordt opgeblazen.

Die goedkope merken hebben regelmatig problemen en daar moet dan geregeld de monteur bijkomen.
Die van mij gaat zeker 3 jaar mee zonder veel problemen.

Een ander verschil is dat als mijn systeem kapot gaat, ga ik kijken wat de oorzaak ervan is en deze zo verhelpen dat de kans dat het probleem terugkomt zeer klein is.

Een ander punt heeft met de stabiliteit te maken.

De zelfbouwcomputers zijn veel stabieler en veel beter van kwaliteit.

En de prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

Bij die troep krijg je troep voor troepprijzen.

Neem eens een voeding van Sweex en Chieftech.
Sweex is onstabiel en kan niks hebben (goedkoop)
Chieftech is zeer stabiel en kan tegen een stootje (wat duurder).


Dus hier geldt ook weer:

GOEKOOP IS DUURKOOP!

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

En dus beland je vanzelf wel een keer bij een expert, die overigens geen tovenaar is, maar die wel duur betaalde opleidingen gevolgd heeft en de nodige praktijkkennis heeft opgedaan. En die kan, tegen een vergoeding uiteraard, je probleem wel verhelpen.
En dan dacht je goedkoop uit te zijn met die computer van Medion, Dell of Packard-hell, blijkt het dan dat je uiteindelijk veel duurder uitbent.

Een concurrent van mij hier in de buurt zit ook vet onder de normale prijzen.

Maar hij kan niks zelf oplossen, bedonderd de boel, levert illegale software mee met de computers die hij verkoopt, kan niks installeren.

Och, och, och, wat ga je er dan als consument op voorruit!!! (niet dus).

Dus consumenten:

Kijk verder dan je neus lang is en blijf toch ver d o m m e niet zo gefocust op de prijs!!!!!

Want daar gaat het dus fout.

De elende bij de meeste producten nu wordt door jullie zelf als consumenten veroorzaakt!
Je doet het als consument allemaal zelf!

Door stug de goedkoopste producten van de slechtste kwaliteit blijven kopen!

Dus wordt er massaal geklaagd over Medion, Dell en Packard-Hell?
KOOP DIE TROEP DAN NIET!
Dan zijn die merken zo van de markt verdwenen!

Klagen jullie over bepaalde winkelketens die de boel bedonderen?
GA ER DAN NIET MEER KOPEN!!!
Dan verdwijnen die winkels vanzelf van de markt.

Dus jullie willen toch allemaal goede kwaliteitsproducten hebben waar je bijna nooit geen ellende mee hebt?
KOOP DAN OOK KWALITEITSPRODUCTEN!!!!!!

En laat die troep liggen!!!!

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

jora, we zijn er nu wel mee bekend dat jouw PC goed functioneert,
(dat het goed functioneert zegt natuurlijk niet, of het wel dualchannel is of niet zoals ikbenik aangaf)
blijf het merk vooral trouw, maar het zal waarschijnlijk niet zo lang meer duren

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

@jora39:

Je zegt wel dat ik niet moet zeuren en dat ik Medion niet af moet kraken.

Maar is het wel eens in je opgekomen waarom dat ik Medion afkraak?

Nog maar een keer dan:

Ik had Medion ook hoog in het vaandel staan.

Ik ben computermonteur, en ik repareer veel computers.

Ik weiger geen merken, omdat ik de klant graag wil helpen.

En de slechte beeld van Medion is gekomen, puur door de reparaties van Medioncomputers van de klanten.

Daarbij komt ook nog de misleidende reclameuitingen die ze doen!

Nu kun jij daar wel niets mis aan vinden, maar ik als computerkenner erger me rot aan de misleidingen en de onwaarheden die ze uitspreken!

De ontwerpfouten die ze maken.

Noem maar op.

Mijn slechte beeld van Medion is dus ontstaan bij het zien van de reclameuitingen en de reparatieervaringen van mij.

Dus voortaan wel eerst eens nadenken voordat je zulke uitspraken doet!

en over het algemeen zijn de meeste consumenten wel thuis is de pc wereld die een pc bij de aldi kopen.
Waarom blijven de mensen computers kopen als ik:
- Goedkoper ben
- Betere service biedt
- Klantvriendelijker ben
- Betere kwaliteit computers lever.

Waarom vermijden de consumenten de vakman en gaan ze de computer halen bij de degene die er totaal GEEN verstand van heeft?

Leg me dat maar eens uit!

En gewoon echt eerlijk antwoord geven aub.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

en over het algemeen zijn de meeste consumenten wel thuis is de pc wereld die een pc bij de aldi kopen.
De echte kenners van computers gaan juist niet bij de Aldi de computer kopen!

Die laten een computer samenstellen.

De beste computers zijn zelfsamengestelde computers.

Dat is geen leugen, dat is een keiharde feit.

Maar je neemt dat toch niet van mij aan.
De experts weten in jouw ogen toch niet waar ze het over hebben!
Wij praten maar onzin.

Oke, ga jij maar lekker bij de Aldi jouw computer kopen, maar als er problemen komen, wil ik je hier niet horen klagen!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door queenfan »

Moet ikbenik en moppentapers gelijk geven, altijd een goedkope computer gekocht heb ook ooit een Packard Hell gekocht alleen aar problemen.
Ben toen begonnen met het bouwen van mijn eigen PC en wat een zegen was dat goed spul gekocht en kon (bijna) alles doen.

Nu was ik weer toe aan een nieuwe computer ik wilde over op een dual core proccessor, nieuwe en snellere videokaart maar dat was zo prijzig dat ik maar een complete systeem gekocht heb.
Het koste mij een paar centen maar toen had ik ook wat namelijk een Apple iMac.

Ook mijn tip is koop een goed merk die gebruik maakt van goed spul, mijn ouders hebben dit ook gedaan iets meer geld uitgegeven aan een computer (met Vista) op mijn aanraden en na alle goedkope prut geven ze mij ele keer als het te sprake komt gelijk.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is bekend dat ik diverse merken afkraak.

Maar heb je mij ooit Acer, Fujitsu-siemens, HP, Asus, Toshiba horen afkraken?

Tuurlijk kan er met iedere computer wel iets mis gaan.

Maar de bovengenoemde merken en vooral zelfbouw is gewoon het beste.

Het gedonder is altijd met Medion, Dell en Packard-Hell!!!

En dan wordt er tegen mij gezegd dat ik niet moet zeuren en dat ik niet weet waar ik het over heb.


Jaja,

Een computermonteur die hardware en software problemen oplost en nooit tegen de klant zegt dat hij er niet uitkomt en dat de klant het maar moet bekijken.
Die computermonteur veel computers onder ogen krijgt, veel computers repareerd en zeer verschillende problemen tegenkomt, weet niet waar hij het over heeft?

Ik ga mezelf niet ophemelen, maar ik denk wel dat ik meer verstand van computers heb dan de meeste forumgebruikers hier bij elkaar!

Ik weet donders goed waarover ik praat.

Gesloten