LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packerd Bell & BCC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
roelf1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2007 16:47

Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door roelf1978 »

Ik heb vorige maand een PC gekocht bij BCC. Deze is nu al stuk. Dus ik denk even terug. Daar aangekomen krijg ik te horen dat dit een voedingsprobleem is en de pc moet worden opgestuurd.

Ik geef daar aan dat ik de pc niet missen kan ivm bouwen van websites. Maar daar hadden hun niets aan. Dus ik moest of de pc achterlaten en ongeveer 2 tot 4 weken wachten tot die gerepareerd was, of ik moet maar een nieuwe voeding kopen.

Nou BCC low prices high services??? Nee geen service. Ik ga me maar een nieuwe pc kopen want zonder betekend geen inkomsten! , maar nimmer meer bij BCC en ook geen packerd bell meer. Binnen 1 maand voeding defect!! :evil:

Heb nu dus de defecte pc thuis staan, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen????

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door G7 »

Hier wil ik wel even op reageren.

Mijn dochter had precies hetzelfde euvel als jij. Zij had een PC van ons met kerst gekregen en gekocht bij Its met die 10% visa korting. Binnen een week deed hij al niet meer. Wij naar Its en wij moesten maar de klantenservice van PB bellen. Je komt er met pijn en moeite door en dan mag je eerst proberen via de telefoon of je het zelf kunt oplossen en zo niet (niet dus), zouden ze hem komen halen.

Zij is hem ook 3 weken kwijt geweest en tot nu toe doet ie het goed. Maar dat is toch geen manier van die winkel, waar het je het koopt.

In principe, je hebt garantie, maar mag het zelf oplossen hoe dat ding in orde komt. Plus je hebt gewoon 3 weken geen PC.

Mepmiep
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 10:26

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door Mepmiep »

ja, dit is geen klantvriendelijkheid.

als ik jou was zou ik het ze wel zelf laten oplossen. misschien kun je van vrienden een computer lenen voor een paar weken? of eentje tweedehands kopen die je daarna weer doorverkoopt op marktplaats?

ik zou hem wel echt door hen laten repareren. ik zou net zo lang gaan zeuren tot ze wat voor me zouden regelen denk ik.

succes ermee!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door NAK »

Probeer het daar eens, daar zit de helpdesk.

Postbus 337
6600AH Wijchen
Tel 0900 2025117
Web www.packardbell.nl


Succes

martijnp
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:56

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door martijnp »

Beste Vraagsteller,

als een product een defect vertoont, dient de verkoper zorg te dragen voor het oplossen van het defect. Binnen de afgesproken garantietermijn dient dit kosteloos te gebeuren. U dient de verkoper wel in de gelegenheid te stellen het defect te verhelpen. Hij mag hiervoor een extern reparatiebedrijf of de fabrikant inschakelen. U mag als consument in principe kiezen of u wenst dat het product gerepareerd of vervangen wordt. Als reparatie veel goedkoper is dan vervanging, of dat vervanging niet in relatie staat tot de aard van het probleem, dient u echter genoegen te nemen met reparatie.

Het lijkt me algemeen bekend dat BCC (evenals vrijwel elke grote elektronicawinkel) geen eigen computers maakt en repareert. Het is dus niet redelijk dat u directe reparatie in de winkel verlangt.

Als u uw pc om zakelijk redenen niet kunt missen, had u bij aankoop duidelijk moeten informeren naar de procedures bij defecten. U was dan ongetwijfeld verteld, dat het wellicht geen verstandige keuze zou zijn voor dit product te gaan. Een betere keuze is dan bijvoorbeeld een HP, Dell, Compaq uit he zakelijk segment. Deze zijn uiteraard duurder, maar kennen wel een lager uitvalspercentage. Vaak is er ook de mogelijkheid tegen meerprijs versnelde serive te krijgen (bijv. bij Dell en HP kun je tegen meerprijs reparatie/vervanging on site binnen 1 werkdag krijgen).

Naar mijn mening is uw klacht hier op de site dan ook niet terecht, en had u zich bij aankoop betere moeten informeren. De winkel handelt hier juist door het appararaat voor u op te sturen, en kosteloos te laten herstellen door de fabrikant.

Het probleem is op te lossen door de computer door de winkel te laten innemen. Elke dag dat je de pc langer thuis laat staan, kun je het apparaat een dag langer niet gebruiken. Als de fabrikant een eigen storingsnummer heeft, kun je ook met hun in contact treden of een mogelijke oplossing. Wellicht kunnen zij uw pc sneller maken dan deze 2-4 weken als u direct contact met hen opneemt. Zelf de voeding vervangen, zonder toestemming van de winkel of fabrikant, ontodoet hen in principe van elke garantieverplichting bij toekomstige defecten. Dat kan ik u dan ook niet aanraden.

ikbenik

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door ikbenik »

U mag als consument in principe kiezen of u wenst dat het product gerepareerd of vervangen wordt.
In de praktijk bepaald de winkelier of de fabrikant dit.

Als eerste wordt er gekeken of het product gerepareerd kan worden.
Kan dat niet, dan wordt het product vervangen.
Kan dat ook niet, dan pas krijgt de klant zijn geld terug.

Dus wat jij zegt, zal niet vaak voorkomen.

De klanten bepalen dat niet, maar de winkelier/fabrikant.

ikbenik

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tja, de TS is nu de dupe van zijn eigen gierigheid!

Als je de computer gewoon in de computerwinkel gekocht had en die computer nog zelf samen laten stellen en door de computerwinkel had laten bouwen, dan had je (als je geluk hebt) de computer binnen een half uur terug.

Maarja, de meeste consumenten gaan niet meer naar de computerwinkel om een computer te kopen.

Want ze zijn allergisch geworden voor die vakmensen!

Ik zeg maar:

Eigen schuld!

Een computer kopen bij MM is verkeerd, en al helemaal dat je een Packard-Hell gekocht hebt.

Ik zie dat wel vaker bij zeer eigenwijze consumenten.

Je kunt ze zo vaak waarschuwen, maar ze gaan toch eigenwijs dat merk kopen.

Boontje komt om zijn loontje.

Of

Wie niet horen wilt, moet maar voelen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door 16again »

Weer een generaliserend bericht van ikbenik, waar elke consument die bij een grote computerketen koopt in plaats van bij de kleine computerwinkel voor gierig en eigenwijs versleten wordt.....

Zo zijn er voor de consument meer overwegingen:
-Staat er in elke computerwinkel wel een echte vakman (zoals bij jouw wel het geval) ?
-Waar kan je heen met garantieaanspraak als die kleine computerwinkel na anderhalve maand niet meer bestaat? (kon niet langer op tegen het prijsgeweld van die grote ketens)
-Waarom meer betalen voor een lokaal kleinschalig geassembleerde computer, terwijl assemblage elders grootschaliger (en tegen lager uurtarief) gebeurt?
-Naamsbekendheid van een groot merk ( HP PB Dell Compaq Acer...) is bij de consument meestal groter dan merken van de onderdelen die in een kloon (eng woord trouwens) gebruikt worden.


Wat is er tegen packardBell?
(Misschien kan ik mij gelukkig prijzen dat ik amper PBs heb gehad)
Ook die computers zijn gewoon opgebouwd met componenten van andere merken. PackardBell maakt geen eigen harddrives, DVDrecorders etc.
Wel is het mij opgevallen dat moederborden etc speciaal voor PB gemaakt worden, en zijn voorzien van speciale firmware/bios. Voor upgrades kan je dan niet terecht bij fabrikant van het moederbord

Mepmiep
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 10:26

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door Mepmiep »

ja, kom op zeg, ikbenik.

je mag verwachten dat de computer die je wilt bij elke winkel in de zelfde staat verkeerd omdat het uit dezelfde fabriek komt. en sommige merken zijn misschien beter dan anderen maar bij geen enkel merk is het normaal dat iets zo snel stuk gaat.

ik vind dit wel erg kort door de bocht.

en trouwens. wij hebben ook wel eens een pc van een kleine onderneming gekocht en toen er een onderdeel kapot ging moest hij het bestellen wat minstens een paar weken duurde. want ja, een kleine winkel heeft niet zomaar iets op voorraad.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Computerboer of........

Ik heb het weleens aan de stok gehad met ikbenik maar in dit geval moet ik hem (vanuit een zeer ruime ervaring) toch gelijk geven.

Wie persé altijd een PC ter beschikking moet hebben voor zijn werk of hobby zou zich eerst eens goed moeten informeren.

Uit die informatie zou hij/zij moeten hebben kunnen constateren dat een merkPC vaak minder presteerd, vaker mankementen vertoond en problemen oplevert qua garantie en reparatie dan een PC op maat gemaakt naar wens bij een of andere computerboer.

Dat komt ook mede doordat een merk-PC vaak te krap behuisd is (koelingsproblemen!!),achteraf te weinig uitbreidingsmogelijkheden heeft (videokaarten/geheugen e.d.) en op het gebied van harde schijven en voeding, juist zeer essentiële onderdelen voor het goed funktioneren niet het beste wordt gebruikt.

Tenslotte; een computerboer (zoals Mycom of een PCboer in uw buurt) hoeft niet duurder te zijn dan BCC of "ze zijn hardstikke gek".

Een PC kan heel veel kwalen krijgen en dit niet alleen met de hardware!!
Winkels zoals onder andere V&D,HEMA,IT's,BCC en Media-Markt zijn daardoor volkomen ongeschikt z e k e r v o o r e e n b e g i n n e n d e computeraar!!

In dat geval adviseer ik altijd om rond te kijken naar een computerclub in de buurt en -of een krijgertje/2-e handsje om te proberen-- of een samengestelde PC te kopen bij een computerboer of computerclub die dit zal kunnen doen naar U W specifieke wensen.
Gaat er D A N iets fout dan is dit vrijwel altijd in één dag op te lossen!!

Kunt u echter ook zonder PC? Dan mag u natuurlijk het advies van ikbenik en ondergetekende gewoon negeren en uw PC bij die Mediamarkt of BCC kopen.
Een BCC-PC die niet te fomatteren valt en een clubsamengestelde PC van ruim 12 jaar oud en nog (zij het heel langzaam) nog steeds verder perfect werkt.
En de PC waarop ik dit rammel komt dan ook van de computerboer, 5 minuten lopen van mijn huis. E n d a t i s a l e e n e n k e l e k e e r v e r d r a a i d m a k k e l ij k g e b l e k e n!!

Grootvader.

roelf1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2007 16:47

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door roelf1978 »

Als je de computer gewoon in de computerwinkel gekocht had en die computer nog zelf samen laten stellen en door de computerwinkel had laten bouwen, dan had je (als je geluk hebt) de computer binnen een half uur terug.
Normaal gesproken haal ik daar ook mijn pc's vandaan, dit was ook zeker geen goedkope, maar aangezien mijn oude pc het had begegeven op een zondag dacht ik, laat ik eens kijken bij een BCC op koopzondag.

En dat Packard Bell geen sterk merk was, wist ik niet.

Ik denk dat het erop neer komt, dat ik mij maar een 2e pc aanschaf en deze ondertussen retour stuur voor reparatie, maandag(morgen) zal ik eens met Packard Bell bellen of ik hem rechtstreeks op kan sturen. Heb als consument geen andere mogelijkheid.

[/quote]

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door magel725 »

Vandaag is het weer zondag, dus bij deze de tip om een dag te wachten en de andere pc bij een officecenter o.i.d. te kopen, zodat je een vervanger krijgt als de pc ermee stopt. Zakelijke pc's worden niet bij een consumenten electronica winkel gekocht.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door Moppentappers »

office center is inderdaad beter dan een consumenten winkel
omdat je zwaar in de **** zit als een bedrijf stopt met inkopen doet bij jouw op bedrijven gerichte zaak
costum made is nogsteeds beter, maar als je dan bij een vanalles en nogwat winkel koopt doe het dan bij office center

ikbenik

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door ikbenik »

Veel mensen begrijpen maar niet waarom dat de zelfgebouwde computers veel beter zijn dan de merkcomputers.

Ten eerst de stabiliteit en de kwaliteit.

Ten tweede hoeft de computer in de garantieperiode opgestuurd te worden, omdat de computerwinkel de fabrikant van de computer is.
Dus kan ik als computerbouwer zelf de garantie afwikkelen, wat bij merkcomputers niet kan.

Ten derde:
De kwaliteit. De zelfgebouwde computers zijn van dermate kwaliteit dat ze bij problemen niet gelijk doorfikken!
Ik heb dat zelf meegemaakt.
De zelfbouwcomputers zijn ook veel beter bestand tegen oververhitting en de zelfbouwcomputers zijn ook veel beter gekoeld als de merkcomputers.

Dat alles heeft te maken met de zorg voor de computers.
Bij de merkcomputers moet alles zo snel mogelijk met zo goedkoop mogelijke onderdelen in elkaar gezet worden.

Bij mij niet.
Ik kies de onderdelen uit die goed met elkaar werken (stabieler).
Ik besteedt daar gewoon tijd voor.
Bij het in elkaar zetten van de computer gaat het niet om dat de computer zo snel mogelijk in elkaar gezet moet worden, maar daar besteedt ik gewoon tijd voor.
Het moet goed gebeuren.

De prijs:
Het is gebleken (door zeer kritische klanten) die mijn offertes met andere computerzaken en merken bekeken, dat de prijzen bijna hetzelfde zijn. Misschien een paar Euro duurder.

Mepmiep
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 10:26

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door Mepmiep »

ik geloof ook wel dat computers sterker en beter zijn als ze zelf in elkaar worden gezet door een expert. alleen maakt de reparatietijd volgens mij niet uit omdat het onderdeel toch besteld moet worden.

het lijkt mij ook logisch dat je onderzoek doet voor je een computer koopt. als het zakelijk is kun je dit beter bij een zakelijke winkel doen omdat die is ingespeeld op dit soort problemen.

als ik een computer koopt doe ik eerst dagenlang onderzoek op internet. als ik dan weet wat ik wil ga ik uitzoeken waar de beste mogelijkheid is om hem te gaan kopen. het is niet zomaar een koopje, ik vind het best kostbaar en daarom belangrijk dat het doordacht is.... dan maar niet op koopzondag maar een dag later.

ikbenik

Re: Packerd Bell & BCC

Ongelezen bericht door ikbenik »

alleen maakt de reparatietijd volgens mij niet uit omdat het onderdeel toch besteld moet worden.
Die reparatietijd is bij mij wel een stuk korter dan bij een merkcomputer.

Dit heeft te maken dat als ik een merkcomputer verkocht zou hebben en in de garantieperiode is er iets mee, dan mag ik van de fabrikant de computer niet onder de fabrieksgarantie zelf repareren, maar dan moet ik de computer naar het door de fabrikant aangestelde bedrijf sturen die de computer onder de fabrieksgarantie mag repareren.
En daar gaat een tijdje overheen.

Als ik een door mij zelf samengestelde computer in de garantietijd terugkrijg, dan heb ik alle bevoegdheid om het zelf op te lossen.

Computervoedingen e.d. heb ik op voorraad liggen.
En dan is het probleem op de dezelfde dag nog verholpen.

Dat is dus de reden dat ik geen merkdesktopcomputers lever, alleen maar eigenbouw.

De reparatietijd is hiermee wel sterk teruggebracht.

Gesloten