LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moppentapper loze kreten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door Wombarg »

Moppentapper heeft zelf een Acer notebook. een merk dat zich naast Medion kan scharen.
Alleen de helpdesk en service van Medion is beter.....wat zeg ik...Acer heeft iets wat men helpdesk noemt, service kennen zij niet, dooddoenners wel.

Acer is toch ook een Merk artikel, en geen zelfbouw.
10 jaar doen met een Pc??
Dat is je reinste onzin, zet jij krachtstroom op een 386 om het klokkie wat harder te laten tikken ofzo.
Garantie op een zelfbouw Pc?...op de onderdelen...maar upgraden kan niet onder garantie zoals je schrijft.
10 Jaar met een Pc, dan heb je het over de systeemkast, als deze het al red, ATX/BTX mobo's?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Levensduur van een PC?

Hier wordt gesteld dat het onwaar moet zijn dat een PC 10 jaar of ouder kan zijn en nog goed werkend.
Welnu, mijnheer!!
Ik heb (gekregen) XT's die deze leeftijd bereikten en overschreden van de geschikte programma's voorzien (b.v. Windows 1.1 waarop ook Write,Kaartenbak en Paint bijv.) en deze werkend weggegeven aan hen die wel eens wilde proberen of computeren wel wat voor hem/haar was.

Ik heb boven nog staan een 386-er, samengesteld uit verschillende onderdelen op de computerclub waar ik toen lid van was en dat ding heeft mij nooit in de steek gelaten al is íe dan ook heel er
l a n g z a a m m m m m. En..... ouder dan 12 jaar!

Een VobisPC en een PC van BCC hebben eigenlijk nooit goed gewerkt (de PC geleverd door BCC was en is gewoon niet te formatteren=fout in harde schijf!).

Het is dan ook logisch dat ik adviezen geef in de trand van; Laptop niet echt nodig? Begin er dan ook niet aan!!
PC kopen? Ga dan naar een (goede) computerboer.Geef aan hem op wat je met zo'n PC zou willen gaan doen en reken dan (in overleg) dat je er later nog altijd extra's aan die PC zou kunnen toevoegen en het geheel ook upgraden.

Dat is dus bij veel "merk"-PC's dus duidelijk NIET het geval en worden in die PC's ook maar onderdelen gebruikt die voor de desbetreffende fabrikant het beste (goedkoopste) uitkomt.

PC's zulenl dan weliswaar technisch snel verouderen zoals heel gewoon in die techniek maar een uit goede onderdelen samengestelde PC kan vele, vele jaren mee!!
Wie dit wenst te ontkennen heeft een andere bedoeling dan goede objectieve voorlichting!

Grootvader.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door Moppentappers »

PC kan jaren meegaan, en bij een PC boer kun je altijd nieuwe onderdelen bij laten zetten
Wanneer je veel van je PC eist, zul je waarschijnlijk om de 3 jaar een onderdeel erbij kopen, extra ram nieuwe video kaart enz.
service van acer heb ik nog nooit hoeven te gebruiken,
en jij wombarg, welke bevoegdheid tot het stellen van dergelijke expertise heb jij?
Wat heb jij nu gedaan dat jij verstand van PC's hebt
Ik zit hier met een IT community, en daar moeten wij inderdaad NIETS van dell hebben (tenzij het gratis is, wat toevallig zo was bij een abonnement)

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

en daar moeten wij inderdaad NIETS van dell hebben (tenzij het gratis is, wat toevallig zo was bij een abonnement)
Dan is het niet gratis, want je betaald er gewoon min. 2 jaar lang voor via het abonnement.
service van acer heb ik nog nooit hoeven te gebruiken
En ik heb nooit de service van Dell hoeven te gebruiken, dus mijn persoonlijke perceptie van Dell is positief.

De redelijk representatieve poll onder de HCC lezers spreekt boekdelen over de perceptie van laptopgebruikers in het algemeen:
http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=333

De uitslag vind ik ook weinig verrassend met minder dan de helft van Acer-gebruikers die tevreden zijn over het merk. Bij Dell is slechts 1 op de 3 ontevreden, maar toppertje blijft natuurlijk Asus met een combi van prima garantie (standaard 2 jaar) en weinig defecten.

Dit in tegenstelling tot Targa en Medion, die bovenaan staan omdat de met de 3 jaar garantie prima service geleverd wordt. Persoonlijk vind ik deze twee merken echter minder, omdat deze laptops relatief gezien wel erg vaak defect raken en dat is niet meegenomen in deze poll.

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door Wombarg »

@dennisdepennis
En welke bevoegdheden heb jij om dit te zeggen?
Het klopt wel maar toch....bevoegdheden he.....


@Moppentappers

Ik heb de nodige paparassen om mijn werk als IT'er te kunnen doen.
Dat je bevoegdheden?! whoehaa! nodig hebt om ... waarvoor?....wist ik niet....hoe wie wat bevoegdheden?
In eerste instantie betrof dit topic "Notebooks", ga die maar eens upgraden...uhuh?!
Dat je anti Dell bent, ok...daar is wat voor te zeggen, de gx270 reeks vertoonde veel mobo problemen maar werden netjes opgelost (gold support), thuisgebruikers die ik ken waren minder tevreden met de helpdesk, en terecht zo heb ik ondervonden.
Natuurlijk kan je onderdelen gaan vervangen.
Zo zijn voor een Pc van 10 jaar terug de vilgende nieuwe zaken nodig.
Moederboard omdat ISA niet meer ondersteund wordt.
Daarbij komt nieuw intern geheugen en processor
Oja, de videokaart trekt zoveel stroom dat ook de voeding vervangen moet worden.
Oude systeemkast en HDD van 6Gb kan nog wel gebruikt worden.
Tel uit je winst met het "upgraden" van het oude lijk.
hebben er net 140 afgestort (HP-vectra 333)....eigenlijk waren ze nog nieuw als we een kleine update hadden uitgevoerd.

Volgens mij breng jij de koffie rond bij deze "IT community" of wat het ook moge zijn, wat kan jij een moppen tappen.
Success met je acer...hoop voor je dat je de acer helpdesk niet nodig hebt. :twisted:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik heb met dat ding in ieder geval wel minder problemen dan met dat compaq ding, wat nieuwer is en bij beide laptops zijn de accu's alweer kapot
acer helpdesk 1 keer moeten contacteren, ik ben prima geholpen
met bevoegdheid bedoel ik, wat is de rede dat je hierover een goed oordeel kunt vormen,
ik kan ook wel zeggen dat een brug goed gebouwd is en stevig is
ik heb totaal geen verstand van bruggen en kan daar dus geen oordeel over vormen
en mensen die dat niet kunnen, moeten het soms ook gewoon laten

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door Wombarg »

En wat maakt dat jij vind wel verstand van x te hebben.
Jij praat mee en vind dat je verstand hebt van:
- Hardware (electronica gestudeerd?)
- Merkgerichte kwaliteitsoordelen kan geven (welke papieren heb jij daarvoor gehaald?)
- Kwaliteiten van Helpdesken / Afhandelen RMA's (diploma "helpdeskmedewerker?)
- Besturingssystemen MCSE? programmeur?

Aan jouw wijze van schrijven te zien ben jij een puber die zonder papieren commentaar geeft en op school zit.

Nota bene: je hebt het alleen over de hardware welke bij jouw thuis staat, ik baseer mijn commentaren op ervaringen in het veld.

Hier een paar lachwekkende quotes van onze expert:
(Tip: begin een funsite met je uitspraken!)


------------

e hebt liever 1x 1 GB dan
2x 512 MB
volgens mij is 2x 512 MB dual core en dus sneller
----------

ik had hier zo'n kapot moederbord, maar dacht dat de video kaart stuk was
wat een redelijk logische gedachte was
toen had ik iemand even gevraagd hoe of hij mogelijk nog wat wist, en toen werd mij vertelt dat als het moederbord niet gaat schreeuwen als de video kaart weg is het moederbord hersendood is
vraag me af op welke cursussen je dat soort dingen leert
---Nederlandse cursus? :?
----------

spam is jullie EIGEN schuld
want wie versturen spam? JULLIE EIGEN COMPUTERS
hoe dan? met BOTNETS
---------

computer is complex, er kan best (met name in het begin) een klein foutje gemaakt zijn
maar in princiepe hoort hij gewoon te functioneren

---------

NIET WAAR
die scanners kunnen het PROBLEEM NIET OPLOSSEN
WAAROM? R O O T K I T S
ga nu niet gezellig de expert uit lopen hangen, terwijl je die niet bent
KOMT BIJ dat elke infectie anders is en er dus GEEN standaard instructies zijn

------------

ikbenik.. scart aansluiting voor mijn PC zie ik wel zitten (playstation aansluiten?)
waar kan ik een goede krijgen
----waar gaat dit over playstation aan Pc uhuh?!...en dan
-----------


belangrijke features vind ik
het zoek meganisme
plug n play
en dat soort zaken
die vista styles zijn groot n deels ook mogelijk zonder vista

----------------

WAAROM zou iemand 64 bit vista nemen, is alleen voor speciale doeleinde en hoewel over het algemeen de stabiliteit groter zou moeten zijn
is dit nogsteeds prut

-----------------

ik heb 1 keer een mac uitgeprobeerd en toch zit ik liever met mijn vista PC
vaak zit het probleem ook tussen het toetsenbord en de stoel

-----------------

t is blijkbaar nodig, want jullie consumenten lijken het NIET TE BEGRIJPEN
-----jullie consumenten? jij niet dan of sta je boven alles?
----------------

Je schaft bij de aldi een leuke PC van 700 euro aan
je doet daar 3 jaar mee als je geluk hebt en pleurt hem naar de prullenbak
1400 euro
je koopt 1 PC bij onze PC speciaal zaak, van 1600 euro
geniet van een snelle PC service en nog een mooie case ook!
je doet met die PC een 5 jaar
maar.. dan doe je hem niet weg
dan ken je hem gaan upgraden.
Nieuwe case? geen probleem
nieuw moederbord? kan geregeld worden (maak het maar zo gek)
processor? no problemo
noem het maar op!
je bent voor 10 jaar HEERLIJK PC'e bij onze vakman ongeveer 2100 euro kwijt
------Aldi Pc kan ook upgrade krijgen, waar haal je het vandaan?!

-------------

het hoeft maar ergens fout te gaan en je buren zitten gratis te internetten
de consument weet niet wat praktisch is, en wil het vaak niet eens begrijpen
geen wonder dat als ik uit school kom naar de mensen moet racen om ze te helpen met hun aangekochte apparatuur
--- UIT SCHOOL KOM? agossie.....bleren zonder papieren dus!
----------------------

ik trek hier voor mijn buro dagelijks de haren uit mijn hoofd, zo gek wordt ik van de consumentjes die alles zo enorm goed weten, gaan lopen blauwhelmen of zeggen dat de kwaliteit van een product goed is, net zoals dat ze denken dat je cookies kunt opeten
--- BUREAU OP SCHOOL? consumenten komen daar klagen??
------------------------

volgens mij is het bios niet te beheren (ben hier best zeker van) en moet je dit doen bij een goede PC zaak

------------------------

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door Moppentappers »

om wat te weten hoef je nogsteeds geen diploma's te hebben.
Ik heb mijn kunnen al prima bewezen op andere forums
ik werk hier ook gewoon voor een bedrijf, en weet het prima te managen
Ik heb overigens veel meer verstand van software dan van de hardware
maar ik oordeel niet over dingen die ik niet weet.
inplaats dat je mij loopt aan te vallen kom eens met dingen die ik heb uitgesproken die niet waar zijn

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Moppentapper loze kreten

Ongelezen bericht door queenfan »

Wat een zinloze discussie is het hier, ervaring en meer weten over een bepaald product leer je alleen door de praktijk.

En het is een forum loze opmerkingen horen daar ook bij maar zinloze discussies die ook nog gericht zijn een een persoon vindt ik helemaal laf.

Beheerders van dit forum doe er wat aan.

Gesloten