LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell easynote BU?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik een offerte voor iemand maak wordt de offerte vaak ook met Packard-Hell, Dell en vooral Medion vergeleken.

En als het dan wat duurder is zeggen ze:

Waarom kan Packard-Hell, Dell of Medion dat dan wel leveren voor een veel lagere prijs?

En als ze vinden dat de prijs te hoog is, en ik kom wat later bij die mensen, dan staat er 99 van de 100 keer wel een Packard-Hell, een Dell of een Medion bij hun.
Ikbenik; Het is vrij makkelijk om dergelijke domme kritieken te uiten. Vooral ook omdat niemand er mee gebaat is om dergelijke nonsens te moeten lezen.


Het zijn geen domme krikieken.
Het is de keiharde waarheid.

Maar zoals zovaak, de waarheid mag niet gezegd worden als het betekent dat het een negatief bericht over de consument is.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ ikbenik,
Je hebt in grote lijnen gelijk.
Ik was me bewust van de twijfelachtige reputatie van PB,maar kreeg van mijn werkgever niet de mogelijkheid om zelf een systeem samen te stellen.Jouw reactie op mijn bericht zal ik als vergissing zien.
Jij kon immers niet weten waarom ik vast zat aan PB.
Dat PB niet goed was wist ik al, maar dat een PB systeem met een AMD 3200 processor trager bleek dan mijn eigenbouw systeem met Epox moederbord en AMD 8) 1800 processor verbaasde zelfs mij!

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dan heb jij een baas die niet weet waar hij het over heeft als hij voor Packard-Hell kiest.


Het probleem bij de 3 bovengenoemde merken zijn:

- het werkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

- Als er problemen zijn, dan heb jij echt problemen.

Zelf vind ik Packard-Hell behoorlijk onbetrouwbaar.


De beste computers zijn geen merkcomputers, maar zelfbouwcomputers.

Dat is geen verzinsel, maar een keiharde feit.

Ik was me bewust van de twijfelachtige reputatie van PB,maar kreeg van mijn werkgever niet de mogelijkheid om zelf een systeem samen te stellen.Jouw reactie op mijn bericht zal ik als vergissing zien.
Jij kon immers niet weten waarom ik vast zat aan PB.
In jouw geval is het anders, maar veel gevallen is het wel zoals ik noemde.

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Nou dan moet je zeker veel geluk hebben als je een Packard Bell computer hebt.

Laat ik er nu een aantal hebben draaien en dat er maar eentje tussen zit die een gebruiksaanwijzing nodig heeft tijdens het opstarten en allemaal rond de 8 jaren oud. Werken nog steeds optimaal en geen behoefte om dit voorlopig te wijzigen. Dus . . . . ik barst van het geluk.

Natuurlijk zijn er bij die een vooroordeel hebben en de boel hekelen maar er zijn waarschijnlijk nog veel meer mensen die er erg blij mee zijn.

Afkraken is makkelijk maar doe dat dan wel met reden.

Natuurlijk zullen er betere zijn maar voldoen die ook aan de eisen die er door de consument aan gesteld worden.

Ach, ze zijn simpel te onderhouden en een heleboel mensen zijn er echt wel mee geholpen als je niet de techniek in huis hebt om alles zelf in elkaar te zetten.

Het vak Systeem/Applicatiebeheerder is nog steeds dun gezaaid en de kennis is ook lang niet overal aanwezig, zie de vragen maar.

Uncle Willy

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ach, ze zijn simpel te onderhouden en een heleboel mensen zijn er echt wel mee geholpen als je niet de techniek in huis hebt om alles zelf in elkaar te zetten.


De mensen hoeven die computers ook helemaal niet zelf in elkaar te zetten.

Dat doe ik voor ze, en ik geef er dan 3 jaar garantie op.

Dus ik vind het echt onzin om te zeggen dat mensen die geen verstand van computers dan beter een merkcomputer kunnen kopen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi Uncle Willy, een lada gaat ook vooruit, maar als ik betaal voor een mercedes hoef ik geen genoegen te nemen met een daf.
Met andere woorden. Als ik weet hoe snel een AMD 1800 kan zijn, dan mag ik er vanuit gaan dat een AMD 3200 sneller is. Als dat na het betalen van ruim 1600 euro niet zo blijkt te zijn dan ben je behoorlijk genaaid door PB. De pc was wel stabiel maar retetraag. Mijn oude pc was stabiel en snel. PB besodemietert de boel. Men beweert dat je alle gegevens over het systeem kunt vinden...Dat klopt, maar je moet dan wel het serienummer hebben! Het serienummer krijg je pas na aankoop!
Pas dan kun je beoordelen of het systeem aan jouw eisen voldoet.
Een beetje laat dus. 8)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door magel725 »

Een 3200 processor kan best trager werken als een 1600. Het ligt eraan of je processoren van hetzelfde type vergelijkt en of de ondergrond hetzelfde is. Een Sempron 4000 is echt langzamer dan een Athlon X2 1800.

Verder moet dus je moederbord niet totaal brak zijn, de multiplier moet goed staan in je BIOS, je moet geen 4200rpm schijven gebruiken (zal wel niet tegenwoordig) en dat soort zaken meer. De processor is niet het enige dat de snelheid bepaalt.

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

De mensen hoeven die computers ook helemaal niet zelf in elkaar te zetten.

Dat doe ik voor ze, en ik geef er dan 3 jaar garantie op.
Waar zit dit verschil, Packard Bell en b.v. Dell doen dat ook.
Dus ik vind het echt onzin om te zeggen dat mensen die geen verstand van computers dan beter een merkcomputer kunnen kopen.
Dit zal ik niet beweren, juist niet. En heb dit dacht ik niet gezegd.

De volgende keer zal ik op dergelijke topics niet meer reageren, ik heb er geen zin in om mijn uitspraken verder te moeten gaan verdedigen.

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:

De mensen hoeven die computers ook helemaal niet zelf in elkaar te zetten.

Dat doe ik voor ze, en ik geef er dan 3 jaar garantie op.



Waar zit dit verschil, Packard Bell en b.v. Dell doen dat ook.
Dat ik voor de betrouwbaarheid ga en alleen A-merken kies.

De grote verschillen tussen Packard Bell en b.v. Dell en mij:

- Mijn systemen zijn veel betrouwbaarder
- Mijn systemen zijn uitbreidtbaar (Packard Bell en Dell) niet.
- Mijn systemen zijn veel stabieler.
- Mijn systemen kunnen veel beter tegen een stootje.
- Ik lever zelf alle support op mijn systemen en in de garantieperiode hoeft de computer niet opgestuurd worden.
- De consument kan bij de moederbordfabrikant zelf de nieuwste drivers downloaden.
- De systemen bouw ik helemaal naar de wensen van de klanten, iets wat bij Dell niet mogelijk is en al helemaal niet bij Packard Bell.
- Ik geef standaard 3 jaar garantie op mijn systemen, Dell maar 90 dagen.
- Ik besteed heel veel zorg bij het samenstellen van de systemen en ook bij het assembleren. Dell en Packard Bell gaan voor het zo goedkoop mogelijk maken van hun systemen.

Ik wil het volgende opmerken:
Ik heb hierin mijn systemen gezegd. Maar dit geldt tuurlijk voor alle computerwinkels die hun eigen systemen bouwen.

Zelfbouwcomputers zijn nu eenmaal veel betrouwbaarder en stabieler als merkcomputers.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

- Mijn systemen zijn veel betrouwbaarder
- Mijn systemen zijn uitbreidtbaar (Packard Bell en Dell) niet.
Uitbreidbaar met ? geheugen, no problem, extra mogelijkheden zoals TV-kaart, andere soundcard e.d. ? Kan allemaal...

qua processor? Je leeft in een tijd waarin nu de AM2 (voor AMD) standaard is. Het heeft dus geen zin om een processor upgrade te doen over 3 jaar, want tegen die tijd zal deze zelfs een nieuw moederbord aan moeten schaffen. AM2 is dan allang achterhaald.
Mijn systemen kunnen veel beter tegen een stootje.
Ik weet niet wat jouw klanten met hun PC's doen?! Maar die van mij werkten meestal op en een computer. Zo'n ding hoef je niet te verplaatsen hooguit als je wat wilt stofzuigen ofzo maar meer ook niet... en zelfs dan vraag ik mij nog af of je PC dan tegen een stootje moet kunnen... hooguit tegen wat schuifwerk. En jawel, PackardBELL, Dell, Medion etc. etc. je kan ook die PC's veilig verplaatsen.
Ik lever zelf alle support op mijn systemen en in de garantieperiode hoeft de computer niet opgestuurd worden.
Dus stel dat ik als klant in groningen woon en de PC bij jouw koop terwijl jij bijvoorbeeld in rotterdam zit dan kom je kosteloos bij mij langs om die PC te repararen?!? Da's inderdaad een waanzinnige service. Wat zeg ik... een gat in de markt.
De consument kan bij de moederbordfabrikant zelf de nieuwste drivers downloaden
Met een beetje zoekwerk lukt dit ook met de merk PC's.
Ik geef standaard 3 jaar garantie op mijn systemen, Dell maar 90 dagen.
Helaas! Maar 90 dagen is voorzover ik mij meen te herinneren de omruil garantie... normaalgesproken is deze 14 dagen (wettelijk gezien) de normale garantie is gewoon 1 tot 3 jaar. Dit kan nooit voor minder dan 1 jaar zijn omdat dit wettelijk is vastgesteld. En hiervoor is trouwens als je een beetje onderzoek werk had gedaan Dell door de HCC en consumentenbond voor het gerecht gedaagd en heeft Dell de zaak verloren (overigens is het geen waarover jij het hebt al iets wat meer dan 1 JAAR!!!! geleden betreft).
Ik besteed heel veel zorg bij het samenstellen van de systemen en ook bij het assembleren. Dell en Packard Bell gaan voor het zo goedkoop mogelijk maken van hun systemen.
En dat wilt de consument, goedkoop en geen dure producten kopen. De (gefrustreerde) praatjes lezen ze tegenwoordig wel op trosradar.

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

En dat wilt de consument, goedkoop en geen dure producten kopen. De (gefrustreerde) praatjes lezen ze tegenwoordig wel op trosradar.
Dus de consument wilt alleen maar troep hebben? :shock: :evil:

Want dat is toch waar het op neerkomt.

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:

Mijn systemen kunnen veel beter tegen een stootje.


Ik weet niet wat jouw klanten met hun PC's doen?! Maar die van mij werkten meestal op en een computer. Zo'n ding hoef je niet te verplaatsen hooguit als je wat wilt stofzuigen ofzo maar meer ook niet... en zelfs dan vraag ik mij nog af of je PC dan tegen een stootje moet kunnen... hooguit tegen wat schuifwerk. En jawel, PackardBELL, Dell, Medion etc. etc. je kan ook die PC's veilig verplaatsen.


Ik bedoel dat ze beter electrisch tegen een stootje kunnen.

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:

De consument kan bij de moederbordfabrikant zelf de nieuwste drivers downloaden
Met een beetje zoekwerk lukt dit ook met de merk PC's.
Toch niet, voor support moet je dan wel bij Dell, Packard-Hell en Medion zelf wezen.

Oke, Asus is wel de fabrikant van het moederbord, maar de bovengenoemde merken hebben een eigen versie van het bord en Asus geeft voor deze versies geen support naar de eindgebruikers.
Die borden worden exclusief voor bepaalde merken gemaakt.

Quote:

Ik besteed heel veel zorg bij het samenstellen van de systemen en ook bij het assembleren. Dell en Packard Bell gaan voor het zo goedkoop mogelijk maken van hun systemen.
En dat wilt de consument, goedkoop en geen dure producten kopen. De (gefrustreerde) praatjes lezen ze tegenwoordig wel op trosradar.
Dell goedkoop?

Ik heb net een systeem samengesteld voor een veeleisende gebruiker en daar komt dus een prijs van € 1.491,24 uit.

Niet goedkoop.

En de kale systemen kan ik ook al vanaf €500,- leveren (zonder monitor, muis, toetsenbord, office).

Ik ga voor kwaliteit en kwaliteit hoeft helemaal niet duur te zijn.

Dit kan nooit voor minder dan 1 jaar zijn omdat dit wettelijk is vastgesteld. En hiervoor is trouwens als je een beetje onderzoek werk had gedaan Dell door de HCC en consumentenbond voor het gerecht gedaagd en heeft Dell de zaak verloren (overigens is het geen waarover jij het hebt al iets wat meer dan 1 JAAR!!!! geleden betreft).


Ik moet mezelf herstellen. Het klopt inderdaad dat Dell de basisgarantie heeft veranderd. Dit was eerst 90 dagen, nu is dat inderdaad 1 jaar.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Geplaatst op 25 Jul 2007 21:00 door magel725


--------------------------------------------------------------------------------

Een 3200 processor kan best trager werken als een 1600. Het ligt eraan of je processoren van hetzelfde type vergelijkt en of de ondergrond hetzelfde is. Een Sempron 4000 is echt langzamer dan een Athlon X2 1800
____________________________________________________________________

Hoi Magel725, Ik ga geen appels met peren vergelijken!
Ik heb het over een AMD Athlon 64 3200 die sneller zou moeten zijn dan een AMD Athlon 1800. In het PB systeem was het niet zo.
Na vervanging van het moederbord en het werkgeheugen bleek deze processor veel sneller...Zoals het hoort! 8)

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik een systeem samenstel, dan zorg ik ervoor dat alle onderdelen op elkaar passen en dat de maximale prestatie eruit gehaald kan worden.

Iets wat bij PB, Dell en Medion niet belangrijk vinden.
Bij hun moet alles zo goedkoop mogelijk zijn, terwijl de winkels die hun eigen systemen bouwen de prestatie zeer belangrijk is.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

idd, ikbenik...
Mijn PB had een snelle processor in combinatie met een moederbord wat de snelheid van de processor niet aan kon en traag werkgeheugen.
Niet zo vreemd dus dat deze computer trager was dan mijn oude pc.
8)

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mijn PB had een snelle processor in combinatie met een moederbord wat de snelheid van de processor niet aan kon en traag werkgeheugen.
Niet zo vreemd dus dat deze computer trager was dan mijn oude pc.


Ook logisch.

Want de processor werkt wel met het eerste moederbord. Dat het dan wat trager gaat is een bijzaak.
Het belangrijkste is dat het eerste moederbord goedkoper is en het werkt gewoon met die processor.
Dat daardoor de prestatie naar beneden gaat, doet er niet toe.

Want overal waar op bezuinigd kan worden is mooi meegenomen.


Dat is de visie van Dell, Medion en PB.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat is dus wat ik al zei. Hetzelfde is vaak het geval in Medion pc's. Enorm veel hardware die maar voor een fractie werkt omdat de ondergrond (mouderbord) slecht is.

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil niet overdrijven, maar het valt gewoon op dat de systemen die ik bouw heel soepel lopen, en die budgetmerken daar niet aan kunnen tippen.

Ik besteed er gewoon veel meer zorg aan.

En ja, tegen concurerende prijzen.

Wie zegt dat kwaliteit duur moet zijn?

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat is dus wat ik al zei. Hetzelfde is vaak het geval in Medion pc's. Enorm veel hardware die maar voor een fractie werkt omdat de ondergrond (mouderbord) slecht is.
Maar niet te spreken over de voedingen die ze gebruiken.

Gesloten