LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gatsie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Gatsie

Ongelezen bericht door Flipipo »

We leven in democratisch land en ik mag best HULDE zeggen tegen Lidl als ik dat wil... ikbenik wil dat ik ZIJN woorden overneem, wie is hier huichelachtig bezig? Ik laat me toch ook niet dwingen een opel te kopen als ik een Lada wil kopen??? En als ik tevreden zou zijn over Lada, HULDE roep?? Mag dat niet... respect heeft ikbenik niet en ik hoop dat ik ikbenik niet ken!!! Want zulke mensen hoef ik niet op mijn stoep hebben die woorden in ander mans monden wil stoppen.....

ikbenik, wat voor bedrijf heb je dan? Je geeft nog steeds geen antwoord hierop.... geen HULDE dus!

Ik vind dat je jezelf onderuit halt door mij huichelachtig te noemen als je mij dwingt geen Hulde mag roepen. Dat bepaal jij niet!

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door Flipipo »

**** verkeerde plaatst... maar goed deze topic mag afgesloten worden

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Wanneer jij lada een hulde geeft om bepaalde service, en jij doet dat bij de opel niet met dezelfde service is dat inderdaad niet normaal.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Maar de consument kan alleen maar service geven aan het bedrijf waar hij mee te maken heeft gehad, over de service die hij zelf heeft ervaren. Ik zal bijvoorbeeld alleen hulde geven aan Ford, omdat ik mijn Fiesta zo'n fantastisch auto'tje vind. Hoe een Opel rijdt, zou ik niet weten :).

In het bewuste topic zeggen jullie wel dat jullie zoveel service bieden. Maar omdat de respondenten daar geen ervaring mee hebben, kunnen ze daar geen hulde over geven. Bovendien merk ik aan jullie (ikbenik en Moppentappers) dat jullie het werken met computers toch een vak apart vinden, waar leken toch geen verstand van zouden hebben. Dat zal wel zo zijn, maar door deze houding (op dit forum in ieder geval) komen jullie totaal niet toegankelijk over. En als ik een computer koop, wil ik graag dat degene die mij die computer verkoopt mij en mijn eigen bescheiden ervaring op ICT-gebied serieus neemt. Dat de verkoper toegankelijk is. En dat gevoel heb ik bij jullie allebei eigenlijk totaal niet, moet ik eerlijk zeggen (ook al ken ik jullie in het echt natuurlijk niet).

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door magel725 »

We leven in democratisch land en ik mag best HULDE zeggen tegen Lidl als ik dat wil... ikbenik wil dat ik ZIJN woorden overneem, wie is hier huichelachtig bezig? Ik laat me toch ook niet dwingen een opel te kopen als ik een Lada wil kopen??? En als ik tevreden zou zijn over Lada, HULDE roep?? Mag dat niet... respect heeft ikbenik niet en ik hoop dat ik ikbenik niet ken!!! Want zulke mensen hoef ik niet op mijn stoep hebben die woorden in ander mans monden wil stoppen.....

ikbenik, wat voor bedrijf heb je dan? Je geeft nog steeds geen antwoord hierop.... geen HULDE dus!

Ik vind dat je jezelf onderuit halt door mij huichelachtig te noemen als je mij dwingt geen Hulde mag roepen. Dat bepaal jij niet!
Gatsie is hier inderdaad het goede woord voor. Je weet je eigen bericht goed te omschrijven.

ikbenik

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik merk dat het totaal niet duidelijk is wat ik bedoel.


Kijk, als de Aldi (of de fabrikant van het product) een product kosteloos repareer, dan is het hulde, pluim, enz.

Als ik de dezelfde reparatie ook kosteloos uitvoer, dan is het geen hulde, pluim, enz.

Bij de ene (Aldi) wordt er hulde gezegd en de andere (ik) niet.

Dus bij mij is het vanzelfsprekend dat ik iets kosteloos repareer of vervang in de garantieperiode en dus geen pluim waard?

Ik lees heel vaak hier op het forum dat forumgebruikers steeds hulde en pluimen geven aan de Aldi als er iets in de garantieperiode kosteloos wordt opgelost, en bij de speciaalzaak niet.

Dat vind ik niet eerlijk.

Dus aan de ene wordt dan dus wel hulde geroepen en tegen de andere niet.

En dat vind ik dus huichelachtig.

ikbenik

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Bovendien merk ik aan jullie (ikbenik en Moppentappers) dat jullie het werken met computers toch een vak apart vinden, waar leken toch geen verstand van zouden hebben.
Hoho, je ziet het helaas toch verkeerd.

Computers is inderdaad een heel moeilijk vak.

De klanten mogen altijd bij de reparaties erbij blijven en dan kan ik die klanten ook wat bijleren.

Daarnaast is het ook mijn taak om de klanten goed voor te lichten, vooral als ze grote problemen gehad hebben.

Ook over de beveiligingen van de computer.

Kijk, de jongere computergebruikers hebben niet zoveel begeleiding nodig, maar de oudere computergebruikers wel.

De ervaring leert dat veel klanten het prettig vinden dat ze bij de reparaties erbij mogen blijven, zodat ze nog veel bij kunnen leren.

Dat valt vaak niet mee, want je moet in begrijpbare taal (Jip en Janneke taal) de zaken uitleggen, zodat ze het ook begrijpen.


Het is echt een fabeltje dat de leken de computers zelf kunnen repareren en dat de leken de softwareproblemen zelf op kunnen lossen.

Dat is echt de grootste onzin.

ikbenik

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar de consument kan alleen maar service geven aan het bedrijf waar hij mee te maken heeft gehad, over de service die hij zelf heeft ervaren. Ik zal bijvoorbeeld alleen hulde geven aan Ford, omdat ik mijn Fiesta zo'n fantastisch auto'tje vind. Hoe een Opel rijdt, zou ik niet weten
Klopt helemaal.
En als ik een computer koop, wil ik graag dat degene die mij die computer verkoopt mij en mijn eigen bescheiden ervaring op ICT-gebied serieus neemt.
Daar heb ik 2 opmerkingen over:

- Ik neem altijd de klanten serieus. Ook iemands ervaring of gebrek aan ervaring. Voor mij de uitdaging om iemand toch iets bij te kunnen leren.

- Sommige mensen zeggen dat ze veel van computers afweten, maar maken meer kapot dan goed is en kwaken veel onzin uit. En dan mag ik weer puinruimen. (eigen ervaring).

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door D1RK »

Meestal heeft ik ben ik gelijk, maar soms maakt een monteur alles kapot, en een doe het zelver, haalde dit uit afvalbak en werkt nu gratis met wel repareerbaar notebook!

Er zijn ook slechte monteurs en goede Hobbyisten!
Meestal is het andersom, maar de uitzondering bevestigde de regel.

Als ik bij de Lidl betere service kreeg dan ik gezien de prijzen verwachte is een complimentje normaal!

Net als ik sommige dure vakmensen verrot scheld omdat ze ondanks het extra geld dat ik bij aanschaf betaalde niets meer doen dan opsturen!
Als ik het later met val en breukschade extra duur buiten garantie terug krijg, zonder een krasje ingeleverd!
Deze fotocamera had probleem dat flitser niet werkte, rest was goed, en ik krijg hoge rekening van Display dat defect was, en nog steeds geen flits, mag je toch wel boos worden en gratis een nieuwe eisen?
Als ik bij een duurdere winkel zulke slechte service krijg, ga ik liever online, om na de garantie een willekeurige service werkplaats op te zoeken tegen normale prijzen, want ook diverse dure winkels beloven alleen maar service, en als ze straks moeten sluiten, jammer, hadden ze deze klant die alles op Radar en Kassa plaatste maar beter moeten helpen, en bij opsturen, het produkt beter moeten verpakken!
Ik had de orginele verpakking,maar dat was niet nodig, meestal doen ze het zelf, en als daarna het zonder enige verpakking word opgestuurd?

ikbenik

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik bij de Lidl betere service kreeg dan ik gezien de prijzen verwachte is een complimentje normaal!

Daar heb je dan wel gelijk in.

Maar ik bedoelde als bij de Aldi of bij een computerwinkel precies hetzelfde gedaan werd.

Voor de Aldi wordt dan Hulde uitgesproken en voor die computerwinkel niet.

En dat vind ik huichelachtig.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gatsie

Ongelezen bericht door magel725 »

Meestal heeft ik ben ik gelijk, maar soms maakt een monteur alles kapot, en een doe het zelver, haalde dit uit afvalbak en werkt nu gratis met wel repareerbaar notebook!

Er zijn ook slechte monteurs en goede Hobbyisten!
Meestal is het andersom, maar de uitzondering bevestigde de regel.

Als ik bij de Lidl betere service kreeg dan ik gezien de prijzen verwachte is een complimentje normaal!

Net als ik sommige dure vakmensen verrot scheld omdat ze ondanks het extra geld dat ik bij aanschaf betaalde niets meer doen dan opsturen!
Als ik het later met val en breukschade extra duur buiten garantie terug krijg, zonder een krasje ingeleverd!
Deze fotocamera had probleem dat flitser niet werkte, rest was goed, en ik krijg hoge rekening van Display dat defect was, en nog steeds geen flits, mag je toch wel boos worden en gratis een nieuwe eisen?
Als ik bij een duurdere winkel zulke slechte service krijg, ga ik liever online, om na de garantie een willekeurige service werkplaats op te zoeken tegen normale prijzen, want ook diverse dure winkels beloven alleen maar service, en als ze straks moeten sluiten, jammer, hadden ze deze klant die alles op Radar en Kassa plaatste maar beter moeten helpen, en bij opsturen, het produkt beter moeten verpakken!
Ik had de orginele verpakking,maar dat was niet nodig, meestal doen ze het zelf, en als daarna het zonder enige verpakking word opgestuurd?
Italics hoef je enkel te gebruiken bij quotes, niet bij elk stuk dat je typt om op te vallen.

Gesloten