Pagina 1 van 3

Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 11:40
door melker
In februari dit jaar een Medion PC gekocht bij Aldi. Half Juli stopt hij er mee, medion gebeld en met een week (25-07-2007) kreeg ik een monteur via ICC die de reparaties voor Medion doet, die zei ik ga het Moederbord vervangen, want dat is het probleem met deze computers, vervangen was zo gebeurd, maar de PC deed het nog niet, ik heb geen andere onderdelen bij me, dus binnen kort komt er een andere monteur. Welnu 1-08-2007 komt er een andere monteur en vervangd de Cooler, maar ook nu deed de PC het nog steeds niet, de monteur zei, ik zal hem mee moeten nemen, daar hij op de zaak goed na gekeken kan worden, ik zei tegen hem, het ligt toch niet aan de Hard Disk he! Nee zei hij die heb ik net getest en die is prima in orde, dus ik hoef nu geen backup te maken? vroeg ik want dat kon nog wel, door middel van de PC opstarten via een CD, nee meneer u hoeft u geen zorgen te maken over uw gegevens, ik houd uw PC zelf onder mijn hoede en breng hem met een paar dagen weer terug, u raad het al, het werd geen 2 dagen maar een paar weken, toen werd de PC bezorgd door een courier. Ik start de PC op en wel verdraaid er zit een nieuwe HD in en na het opstarten, heeft hij weer het zelfde probleem. Daar ik zelf wel aardig kan knutselen met computers, wist ik wel wat er aan de hand was met de PC, n.l. de PC kreeg gewon te weinig koeling, heb er toen een extra cooler (vin) in geplaatst en de PC deed het weer.
Ik heb Medion en ICC gebeld, met de mededeling dat ik mijn oude HD terug wilde, daar de HD dus bij ICC moest liggen kwam ik dus weer bij ICC terug en in 1e instantie zeiden ze, meneer die is er al niet meer, maar na lang aandringen en dat ik zei wat de monteur met mij had afgesproken, n.l. dat ik mijn PC met de HD met de gegevens daarop weer terug zou krijgen, omdat het immers niet aan de HD lag!!
Toen was de HD er weer wel!!
Ik kreeg toen na een paar dagen een brief van ICC die ik moest ondertekenen, dat ik de oude HD terug zou nemen, maar moest dan wel even 214,00 euro overmaken!!!
Toch te gek voor woorden?? Ik heb toen Medion gebeld (de eind verantwoordelijke toch?) met deze mededeling, en kreeg toen een grote mond, dat was niet mooi meer.
Allerlei argumenten werden aangevoerd, het was dus niet gebruikelijk dat een vervangen HD geretouneerd werd en als ik hem terug wilde het bedrag aan ICC over moest maken en dat voor een bedrag, waar je 2 nieuwe Harddisks voor hebt. Ik koop dus nooit geen PC meer bij Medion.

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 12:54
door ikbenik
Sinds wanneer is de winkelier niet meer het aanspreekpunt?

Bij computerproblemen moet je naar de Aldi gaan en niet naar Medion.

Daarnaast moeten ze de oude schijf kosteloos terugsturen en de harde schijf die jij nu in jouw computer hebt zitten moet jij kosteloos naar de reparateur sturen.

Wat hier gebeurd is, is echt schande.

Zulke gasten maken de computerbranche naar de vervelend!!!

Voor dit soort praktijken heb ik totaal geen woorden voor. :evil:

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 13:24
door melker
Ga maar eens naar de Kassa bij Aldi en kom dan met dit probleem aan, dan kijken ze je aan, of ze denken waar heeft hij het over, maar ook bij de garantie papieren, word je verwezen naar Medion, dus die moet je echt bellen!!

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 13:58
door ikbenik
Ga maar eens naar de Kassa bij Aldi en kom dan met dit probleem aan, dan kijken ze je aan, of ze denken waar heeft hij het over, maar ook bij de garantie papieren, word je verwezen naar Medion, dus die moet je echt bellen!!
Moet ik als winkelier zo doen, dan heb je gelijk de stront aan de knikker.

Bij de meeste winkels wordt dit gedag totaal niet geaccepteer en getolereerd, en waarom wordt er dan voor de Aldi een uitzondering gemaakt.

Vaak is het zo dat de overige winkeliers ten schande worden gezet en bij de Aldi en Medion is het hulde.

Ik heb dat al zovaak gezegd, maar de consumenten blijven het gewoon doen.

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 16:26
door aussienl
herhaling, herhaling, herhaling.

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 16:38
door ikbenik
herhaling, herhaling, herhaling.
Helaas wel. :cry:

Maar zolang de mensen zo blijven doen, zal ik het blijven herhalen.

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 16:43
door aussienl
koop dan een papegaai en irriteer andere er niet mee

Re: Medion computers

Geplaatst: 11 okt 2007 16:47
door ikbenik
En ik irriteer me eraan dat mensen met twee monden praten!

Tegen een computerwinkel zeggen dat ze de consument niet naar de fabrikant mogen doorverwijzen en tegen de Aldi en Medion hulde zeggen. Dus de ene afstraffen en de andere hulden, terwijl ze dan precies hetzelfde doen.

Daar irriteer ik me aan.

Mensen moeten niet met twee monden praten.

En zolang mensen dat wel doen, blijf ik dit herhalen.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 09:04
door aussienl
Weet ja wat een groot verschil is?
De computer speciaalzaak pretendeert alle kennis te hebben en technisch onderlegt genoeg te zijn om oplossingen te geven. Hiervoor vraagt men meer geld dan de door jouw verguisde "algemene zaken".
Deze pretenderen niets meer en minder dan dat ze een goedkope pc leveren zonder enige technische kennis of ondersteuning. Hiervoor leveren ze heel goedkoop en geven ze in hun voorwaarden aan dat men bij problemen rechtstreeks met de fabrikant zaken moet doen.

Dus m.a.w. : het feit dat je meer geld vraagt dan deze door jouw genoemde "dozenschuivers" en pretendeert de kennis en ervaring te hebben geeft mensen de verwachting dat ze ook meer krijgen voor het extra wat ze betalen. Dus houdt er onderhand nu eens mee op af te geven op deze algemen zaken. Ze leveren waar voor het beetje wat ze vragen (goedkoop zonder service) en jouw bestaansrecht en meerprijs die je kunt vragen is het feit dat je meer moet doen voor de klant. Wil je dit niet? Of ben je jaloers op het feit dat een Lidl of Aldi dit niet hoeft? Stop dan met service en onderhoud. Koop massaal pc's in in Taiwan en wordt dozenschuiver. Neem genoegen met een minimale marge en kun je hier stoppen met klagen over hoe zielig je wel niet bent en wat voor een boze wolven de consumenten (-organisaties) wel niet zijn.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 09:55
door ikbenik
Dus m.a.w. : het feit dat je meer geld vraagt dan deze door jouw genoemde "dozenschuivers" en pretendeert de kennis en ervaring te hebben geeft mensen de verwachting dat ze ook meer krijgen voor het extra wat ze betalen. Dus houdt er onderhand nu eens mee op af te geven op deze algemen zaken. Ze leveren waar voor het beetje wat ze vragen (goedkoop zonder service) en jouw bestaansrecht en meerprijs die je kunt vragen is het feit dat je meer moet doen voor de klant. Wil je dit niet? Of ben je jaloers op het feit dat een Lidl of Aldi dit niet hoeft? Stop dan met service en onderhoud. Koop massaal pc's in in Taiwan en wordt dozenschuiver. Neem genoegen met een minimale marge en kun je hier stoppen met klagen over hoe zielig je wel niet bent en wat voor een boze wolven de consumenten (-organisaties) wel niet zijn.
Volgens mij is het niet duidelijk wat ik bedoel:

Neem twee winkels: Mycom en de Aldi.

Iemand koopt een laptop bij Mycom en de Aldi en er is iets mis met de laptop.

De verkoper van Mycom zegt tegen de klant dat ze daar zelf niks aan doen en dat de klant maar zelf contact op moet nemen met de fabrikant.

De klant is daar verontwaardigd over en zegt ook op de verschillende fora dat hij als consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de winkelier dat voor hem moet regelen.

Tot zover is dat heel duidelijk.

Maar dan komt het:

De klant krijgt bij de Aldi precies hetzelfde te horen (dat hij maar zelf met de fabrikant contact op moet nemen) en opeens is het allemaal Hulde aan de fabrikant en aan de Aldi.

DAT noem ik met twee verschillende monden praten.
Twee winkels die hetzelfde doen, de ene wordt keihard afgestraft en de andere wordt de hemel in geprezen!

En daar iriteer ik me dus aan.

Dus als de consument tegen de Aldi hulde zegt, mogen ze niet tegen Mycom (gewoon als voorbeeld) zeggen dat zij de consument niet mogen doorverwijzen naar de fabrikant, omdat zij als consumenten niks met de fabrikant te maken hebben.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 09:58
door ikbenik
Weet ja wat een groot verschil is?
De computer speciaalzaak pretendeert alle kennis te hebben en technisch onderlegt genoeg te zijn om oplossingen te geven. Hiervoor vraagt men meer geld dan de door jouw verguisde "algemene zaken".
Deze pretenderen niets meer en minder dan dat ze een goedkope pc leveren zonder enige technische kennis of ondersteuning. Hiervoor leveren ze heel goedkoop en geven ze in hun voorwaarden aan dat men bij problemen rechtstreeks met de fabrikant zaken moet doen.
Klopt, maar dat rechtvaardigd nog niet om de speciaalzaak keihard aan te pakken als die de consuement doorverwijst naar de fabrikant en de andere de hemel in te prijzen als hij datzelfde ook doet.

Ik vind het niet rechtvaardig dat de ene wordt afgeschilderd als een oplichter, omdat hij niet zijn verantwoordelijkheid neemt en de andere de hemel in te prijzen, terwijl de op dat moment precies hetzelfde doen.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 10:03
door aussienl
De verkoper van Mycom zegt tegen de klant dat ze daar zelf niks aan doen en dat de klant maar zelf contact op moet nemen met de fabrikant.

De klant is daar verontwaardigd over en zegt ook op de verschillende fora dat hij als consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de winkelier dat voor hem moet regelen.
Ik denk dat jij het niet begrijpt.
Mycon is een computer speciaalzaak. Aldi is een grutter die er (voor weinig) computers bij doet.
Van een computer speciaal zaak mag je VERWACHTTEN dat men de kennis heeft en tecnische ondersteuning. Als men dat bij een speciaal al niet meer hoeft te verwachtten kan men deze net zo goed allemaal opdoeken. Gaan we gewoon alles bij een Aldi en Lidl kopen.
Je kunt toch niet van consumenten verwachtten als deze naar een winkel gaan die pretenderen alles op computer gebied in huis te hebben dat men na verkoop gewoon doorverwezen wordt? Als dat normaal is dan kan ik het niemand verwijten bij een Aldi een PC te kopen. Vlgs jouw redenering heeft een zaak als Mycom vrijwel geen meerwaarde.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 10:25
door ikbenik
Ik begrijp wat jij bedoeld.

Heel soms verwijs ik ook een klant door naar de fabrikant, maar dat is alleen omdat sommige fabrikanten rechstreeks de service aan de consumenten geven. Dus dat ze dan zelf een afspraak met de transporteur van de fabrikant moeten maken, om het product om te ruilen. Meer niet.

In eerdere topics wordt dan gezegd dat ik mijn verantwoordelijkheid afschuif op de fabrikant.

Maar tegen de Aldi die altijd de klanten keihard doorverwijst naar de fabrikant, is het allemaal hulde.

Een ander voorbeeld:

De Aldi verkoopt hele goedkope muizen en als die muis kapot is, gooien de mensen die weg en kopen een nieuwe. Tot zover niks aan de hand.
Tegen mij zeggen ze dat ik te duur ben, maar als ik een goedkope muis zou verkopen (en dit tegen de klanten zeg) dan roepen ze dat ik troep verkoop!

De consumenten maken een te grote onderscheidt tussen de vakman en iemand die dergelijke zaken erbij doet.

Oke, bij de vakman verwachten ze meer service e.d., maar wat er nu gebeurd vind ik niet door de beugel kunnen.

De ene afslachten en de andere de hemel inprijzen. Sorry hoor, maar daar raak ik dus aan geïrriteerd.

Tegen de vakman zeggen dat hij te duur is en als hij dan ook mindere kwaliteit producten gaat vekopen dat hij dan troep verkoopt.

Kijk, als ik ook producten wil gaan verkopen in de prijsklasse die de Aldi verkoopt, dan moet ik dus ook producten gaan verkopen die van mindere kwaliteit zijn (net als die van de Aldi).

Voor de muizen:

Ik als vakman verkoop voornamelijk muizen van Logitech. De Aldi ook van Trust.

Dus de vakman mag dus geen muizen verkopen van Trust, omdat hij dan troep levert, terwijl de Aldi dat wel doet is het opeens hulde?

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 10:39
door aussienl
Tegen mij zeggen ze dat ik te duur ben, maar als ik een goedkope muis zou verkopen (en dit tegen de klanten zeg) dan roepen ze dat ik troep verkoop!
Dat ligt aan hoe je iets verkoopt. Als mijn klanten naar iets vragen en vinden dat duur dan geef ik ze een goedkoper alternatief waarbij ik vermeld dat men absoluut niet dezelfde kwaliteit mag verwachten. Dit accepteerd men dan wel en koopt of niet en betaald meer voor betere kwaliteit.
Kijk, als ik ook producten wil gaan verkopen in de prijsklasse die de Aldi verkoopt, dan moet ik dus ook producten gaan verkopen die van mindere kwaliteit zijn (net als die van de Aldi).
Ik durf nog wel te betwijfelen of het altijd zo'n troep is wat men bij de Aldi verkoopt. Voor de prijs is de kwaliteit uitstekend. Kijk? Als men veel beter wil hebben moet men er meer voor uitgeven. Maar prijs/kwaliteit is gewoon ok.
Dus de vakman mag dus geen muizen verkopen van Trust, omdat hij dan troep levert, terwijl de Aldi dat wel doet is het opeens hulde?
Tuurlijk mag hij dat wel, zolang de vakman er maar bij vermeld dat dit een kwalitatief veel minder product is. Maar qua interactie zijn de meeste detaillisten niet echt geweldig. Vooral de techneuten die een winkeltje voor zichzelf begonnen zijn hebben commercieel verbaal nogal eens probleem.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 10:42
door ikbenik
Mycon is een computer speciaalzaak. Aldi is een grutter die er (voor weinig) computers bij doet.
Van een computer speciaal zaak mag je VERWACHTTEN dat men de kennis heeft en tecnische ondersteuning.
Kijk, de consumenten en de consumentenorganistaties roepen allemaal keihard dat de winkelier de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen, omdat de consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant.

Als dus Mycom tegen de klant zegt dat hij het zelf maar met de fabrikant moet uitzoeken is het antwoord van de klant:
"Doe ik niet, ik heb niks met de fabrikant te maken en dat jij als winkelier de klanten nooit mag doorverwijzen rechtsteeks naar de fabrikant."

Echter als dus de Aldi tegen de klant zegt dat hij het zelf maar met de fabrikant moet uitzoeken is het antwoord van de klant:
"Hulde!!!"


Mijn punt:

Tegen de ene winkel zeggen dat de winkelier de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen, omdat de consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant en tegen de andere Hulde zeggen! :evil:

Als je tegen Mycom zegt dat hij de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen, omdat de consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, behoort die dezelfde consument dat ook tegen de Aldi te zeggen.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 10:46
door ikbenik
Vooral de techneuten die een winkeltje voor zichzelf begonnen zijn hebben commercieel verbaal nogal eens probleem.
Het probleem daarvan is dat die techneuten in technische taal dingen tegen de consumenten gaan uitleggen.
Sommige consumenten kunnen het verhaal dan wel volgen, maar veel consumenten die twee linkse handen qua computers hebben moet je dus dat niet doen en in Jip en Janneke taal de boel uitleggen.

En geloof me, dat is soms moeilijker dan je denkt.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 11:12
door aussienl
Als je tegen Mycom zegt dat hij de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen, omdat de consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, behoort die dezelfde consument dat ook tegen de Aldi te zeggen.
Heb je ooit gehoord van "verwachtingspatroon"? Je kunt blijven roepen wat je wilt. Bij een pc speciaalzaak zijn er verwachtingen. Bij een grutter niet.
Speciaalzaak is duurder en afficieert zich als "de Kenner en hulp", dus meer doen voor de klant.
De grutter zegt: hier is een pc voor weinig, we weten er niks van, we geven geen service, dat doet de fabriek. maar je betaald ook weinig.

Accepteer dit nu gewoon en probeer niet je eigen mening door te drukken.

Het probleem daarvan is dat die techneuten in technische taal dingen tegen de consumenten gaan uitleggen.
Sommige consumenten kunnen het verhaal dan wel volgen, maar veel consumenten die twee linkse handen qua computers hebben moet je dus dat niet doen en in Jip en Janneke taal de boel uitleggen.

En geloof me, dat is soms moeilijker dan je denkt.
Meesten kunnen dat niet eens.
Maar tevens is het zo dat een techneut vanuit zijn eigen belevingswereld werkt. Wil de consument alleen het beste van het beste verkopen. Verwacht ook nog eens dat die consument, net als hij, precies weet hoe alles werkt en er goed mee kan omgaan. Een techneut kan niet begijpen dat een consument ook wel met minder wil en kan toekomen als dat maar duidelijk voor verkoop wordt vermeld.

Ik vertel mijn klanten altijd: Dit product is een topklasse Mercedes, peperduur maar je kunt bij wijze van spreken 2.000 kilometer rijden zonder moe te worden. je mag van dit product onzettend veel verwachten, maar wel heel duur.
Dit is een Trabant. Kost niets, je mag er niets van verwachten. Je kunt er boodschappen mee doen en als het kapot gaat moet je het gewoon weggooien.

Als ik zo het verschil tussen twee producten beschrijf begrijpen ze heel goed wat ze kopen en accepteren ze welke kwaliteit ze krijgen. Nooit geen gezeur

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 11:31
door kanovaarder
Grutter of speciaalzaak/computerboer op de hoek.

Verleden week een ALDI-aktie met een nieuwe MedionPC voor € 499,- zonder scherm!!
Lees de specifikatie's dan zijn de twee geheugenbankjes bezet met totaal 1054 Mb geheugen. (En dat met Vista oem)

En dan een opmerking hier gelezen: [quote] "De grutter zegt: hier is een pc voor weinig, we weten er niks van, we geven geen service, dat doet de fabriek. maar je betaald ook weinig." [einde quote].

Nou, die grutter maakt net zoveel.zo niet meer winst op zo'n bovengenoemde PC dan die PC-boer om de hoek hoor!!
Maar dan wel voor zo'n zelfde prijs een ruimere kast,een betere voeding en meer geheugenbankjes vrij om (indien nodig) er meer geheugen bij te prikken.

Kijk, dat Medionscherm voor € 199,-? Tsja, dat gaat nog als je ervan uitgaat dat als het stuk gaat het dan maar weggegooid kan worden maar een PC bij die ALDI ???
Met die specifikaties??
'k Lijk bijna wel die zaak met die voetbaltrainer: "Ben ik nou gek??

Tenslotte, IKBENIK draaft weleens door maar hier heeft hij het grootste gelijk van de wereld!!
Wie zich laat afschepen bij een ALDI-vestiging is inderdaad hardstikke gek!
Kom nou. Voor die prijs zoals eerder genoemd en ik bij problemen die zaak maar moet oplossen en met een bedrijf zoals die vaak genoemde boxford of Medion zelf !!

Ja,ja, malle Louïtje!!

Grootvader.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 11:34
door melker
Ik ben dit onderwerp begonnen, omdat misschien meerdere mensen dit bij Medion hebben mee gemaakt en of dit zo maar kan om een Harddisk te vervangen, die volgens de monteur niets mankeerde en dat ik die Harddisk (met veel belangrijke gegevens o.a. Belasting aangiften) na lang aandringen terug kon krijgen (lees kopen) voor 214,00 euro incl. verzend kosten, dat was mijn vraag, ik vind de discusie nu een andere kant opslaan. Wat ik te horen heb gekregen is dat Medion de Computers leverd aan de Aldi en dat Medion de hoofdverantwoordelijke is, die moet zorgen dat op mijn vraag of ik mijn oude HD terug krijg, dat dit geregeld word, en dat hun reparateur (ICC) dit uitvoerd, dat ik zelf de verzend kosten moet betalen oke, maar 214,00 euro is toch te gek voor woorden? als ik die niewe, ongevraagde HD moet kopen, ben ik voor 90,00 euro klaar, dat zijn mijn vragen.
De laatste keer dat ik Medion belde met deze vraag, gooide de Mevr. aan de andere kant gewoon de hoorn op de haak, ik heb toe naar Medion gemaild, wat er gebeurd was, maar krijg gewoon geen antwoord terug. Wat kan hier nu aan gedaan worden? ik heb de bewijzen hier zwart op wit.

Re: Medion computers

Geplaatst: 12 okt 2007 12:03
door Flipipo
Denk dat moeilijk is terug te vragen.. maar goed niet geschoten is mis. Bij Lidl of beter gezegd Targa was het beter, harddisk zelf weggehaald en thuis bewaard.. later kwam pc terug met vervangen onderdelen en hup harddisk erin, werkt gelukkig ok.

Maar ik ga denk ik overstappen op apple's.... tegenwoordig zijn apple's ook niet super duur meer.... en vaak veel beter... of zijn er ook slechte ervaringen??