LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbruik

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jojo1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:19

Verbruik

Ongelezen bericht door Jojo1960 »

Mijn zoon heeft sinds een paar maanden een grote computer staan (beest zoals hij zelf zegt ).
Ik heb hem toen gevraagd wat dat wel niet koste aan energie verbruik maar daar kreeg ik geen bevredigend antwoord op.

Nou is mijn vraag kan iemand mij vertellen wat het stroomverbruik is.
Ik hoorde hem zeggen door de beest van een video kaart moest hij een 750 Wat voeding hebben.

Bij voorbaad dank

Jo

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Verbruik

Ongelezen bericht door fietsje »

Het geinstaleerde vermogen (750 Watt) zegt niets over het stroom verbruik, maar wel over het maximum stroomverbruik.

als u het precies wilt weten kunt het beste een energiemetertje kopen ( ong 15 euro in de diverse doe het zelf zaken ) Dan kun u behalve de PC ook andere energievreters opsporen in het huis.

Het wordt pas spannend als uw zoon ook een airco op z'n kamer wil voor sinterklaas, omdat het anders te warm wordt op z'n kamer...... 8)

let er in elk geval op dat hij wel wordt uit gezet en niet permanent aan staat.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Verbruik

Ongelezen bericht door rhodi »

Als hij "beesten"van spellen speelt zal het verbruik hoger liggen dan wanneer hij gewoon internet o.i.d.
Vermogen van 750W betekent niet dat het altijd zo hoog is. Ik schat dat het verbruik zo tussen de 200 en 300 W is, met uitschieters naar boven en naar beneden.

Gesloten