LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] European Office Systems oplichters

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
yuriruis
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2012 15:52

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door yuriruis »

Ik ben vanmiddag benaderd door EOS, een zeer onvriendelijke medewerkster kreeg ik niet aan haar verstand dat ik niet geïnteresseerd was in haar product. Hierbij heb ik haar niet de kans gegevens om te noemen wat zij mij aan wilde bieden. Ook zij begon over dat er al eerder contact is geweest. Te gek voor woorden dat een sales persoon zo durft te spreken. Wat ik vervolgens op dit forum lees bevestigd mijn gevoel (en boosheid).

Wel heel nuttig dat we dit op internet kunnen delen. Laten we hopen dat EOS enige schade hierdoor ondervind.

---------------------------------------------------------------------------------

Holland and Belgium
European Office Systems B.V.
Vasteland 12A
NL-3011 BL Rotterdam
Tel.: +31 10 7988 000
Fax: +31 10 7988 001
The Netherlands
E-Mail: [email protected]

---------------------------------------------------------------------------------

MAXIEM

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door MAXIEM »

yuriruis

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Sukses, Maxiem.

The-Hulk
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2012 19:50

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door The-Hulk »

Wat grappig om al deze reacties te lezen.
Ik zelf heb vandaag een 2de bestelling gedaan voor een bedrag van zo € 1000,-
De dame die mij belde was heel vriendelijk en totaal niet vervelend.

Een jaar of 4 geleden toen mijn vrouw en ik begonnen met ons bedrijf zijn wij ooit eerder benaderd door een van de verkoopsters van Eos.
Destijds werden wij dmv cadeautjes en hoge kortingen het bedrijf ingelokt .
Service was des tijds ver te zoeken en de kwaliteit zeer slecht.

Nu 4 jaar later zijn wij pas geleden opnieuw benaderd door een vriendelijke jongedame die absoluut niet opdringerig of vervelend overkwam.
Na mijn wantrouwen en de vragen die ik had over mijn ervaring van 4 jaar terug werd ik zelfs netjes doorverbonden met de nieuwe sales manager en zelfs de nieuwe directeur van het bedrijf.
In het kort werd mij een uitleg gegeven over het product en de service die sterk verbeterd waren.

Het gaf mij een hoop vertrouwen door met beide heren gesproken te hebben waardoor ik ben overgegaan op een nieuwe koop .
nu een half jaar later zelfs een 2de koop en ik hoop nog vele meer .

Paar jaar terug was ik het eens met de meeste van jullie hier op het forum maar een positieve reactie mag ook best geplaatst worden toch ?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door Guardian72 »

The-Hulk schreef: Paar jaar terug was ik het eens met de meeste van jullie hier op het forum maar een positieve reactie mag ook best geplaatst worden toch ?
Als dat klopt heeft men in elk geval lering getrokken uit het verleden...
Heeft het forum toch nog zin gehad :)

cees033
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2012 16:17

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door cees033 »

Die jongens (of meisjes) van EOS Eco Supplies hangen in 2012 nog steeds hetzelfde verhaal op. Toner die 3 keer langer meegaat en maar 2x duurder is.
Met als binnekomer dat ze een paar maanden geleden gebeld hebben met een onderzoekje (wat ik mij niet herinner). Allemaal nonsens, niet toehappen.
Ze mailen overigens ook niet met een voorstel. Foute boel allemaal

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

The-Hulk schreef: Nu 4 jaar later zijn wij pas geleden opnieuw benaderd door een vriendelijke jongedame die absoluut niet opdringerig of vervelend overkwam.
Na mijn wantrouwen en de vragen die ik had over mijn ervaring van 4 jaar terug werd ik zelfs netjes doorverbonden met de nieuwe sales manager en zelfs de nieuwe directeur van het bedrijf.
Het is maar hoe geloofwaardig dit verhaal overkomt. In mijn geval...totaal niet!


Familie of goede kennis of werkzaam voor EOS?

johkupo85
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:15

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door johkupo85 »

hallo ik ben nieuw hier en las deze forum.

in 2009 heb ik 2 weken bij eos gewerkt of european office systems.
op dag 1 moest ik meteen de lijn in en klanten bellen. ik mocht mijn eigen naam niet gebruiken.
als er werd gevraagd door de klant (zo zal ik het maar noemen) hoe eos aan hun telefoonnummer komt. dan moest ik vertellen dat ze die van de KVK krijgen wat niet zo was. ze haalden de telefoonnummers van de goudengids/internet.

ook werd er twee verschillende bedrijfsnamen gebruikt. ene moment was het eos en andere european office system. en beide namen waren een ander bedrijf en had niks met elkaar te maken dit moest ik ook vertellen als de klant vroeg of we eerder hadden gebeld.

de cartridges was nog het vreemde, 3x langer meegaan. ook dit was/is een leugen. zelfs de directeur (denk dat hij dat was) melde dat zoiets niet bestond.
het vreemde was dat er werd verteld dat het eigen cartridges waren (van eos). terwijl die cartridges niet in het pand aanwezig waren, wel van hp, brother en vele andere bekende printersmerken. en gek genoeg ook lege.

en natuurlijk zijn de verkopers opdringerig, de bonussen van de elke verkoop kon 2x de maandsalaris
worden.

als verkoper mochten we geen vragen stellen, gewoon domweg bellen.
gelukkig ben ik optijd weggegaan. en nog gelukkiger voor mij heb ik geen enkele cartridges verkocht.

ik wil dit toch even melden niet vanuit de klant maar als verkoper van een schandalige bedrijf en zijn product.

johkupo85
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:15

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door johkupo85 »

tevens wil ik melden dat er in 2005 een uitstpraak is gedaan van de rechtbank rotterdam.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AU8551

uitspraak:
5. De beslissing

De rechtbank,

verbiedt EOS de volgende misleidende verkoopmededelingen openbaar te (laten) maken:
- dat EOS super long life toners verkoopt die (drie tot vier maal) langer meegaan dan gewone toners;
- dat de toners van EOS relatief goedkoop zijn, dan wel veel goedkoper zijn dan de toners van de gangbare merken;
- dat de toners van EOS originele toners zijn, die niet nagevuld zijn en waarvan de kwaliteit beter is dan die van gerecyclede toners;
en/of mededelingen van vergelijkbare strekking;

bepaalt dat EOS aan Refill vanaf twee dagen na betekening van het onderhavige vonnis een dwangsom verbeurt voor iedere keer dat zij in strijd met het vermelde verbod handelt, ter hoogte van € 1.000,00 per overtreding met een maximum van € 500.000,-- in totaal;

veroordeelt EOS in de proceskosten, tot aan deze uitspraak aan de zijde van Refill bepaald op € 2.435,00 aan vast recht, op € 113,44 aan overige verschotten en op € 2.486,00 aan salaris voor de procureur;

wijst af het meer of anders gevorderde.

Iron-Man
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 13:43

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door Iron-Man »

Ook wij zijn ooit in het verhaal van EOS (eosprint) getrapt omdat ze tijdens een vakantieperiode bellen met de opmerking "wij leveren de toners voor uw printer, hoe staat het met uw voorraad?". Omdat de persoon die normaal de bestellingen doet niet aanwezig is, en omdat het verhaal rondom de kadootjes en de high-capacity toners te mooi klinkt om waar te zijn trapt men snel in de verkoop-truuk.

Gelukkig hebben wij al twee en een half jaar geleden bij European Office Systems aangegeven niet meer klant te zijn en hebben we de zakelijke relatie opgeschort.

Helaas belden ze vandaag, na 2 1/2 jaar, maarliefst twee maal. Bijzonder is dat ze bij EOS personen in dienst hebben die een tweeling zijn en bijna dezelfde stem hebben óf schyzofreen zijn.

JeanLH
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2013 11:06

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door JeanLH »

EOS (European Office Systems) heeft een zeer betrouwbaar (uitziende) en internationale website. Het lijkt een keurig bedrijf maar het tegendeel is waar. Alle positieve reacties op diverse websites zijn waarschijnlijk door hun eigen medewerkers geplaatst alsof het klanten zijn. Niets dan lof en cadeau's als er iets niet helemaal goed gaat. Flauwekul! Het is een irritant bedrijf dat dure rommel levert aan nietsvermoedende en goedgelovige klanten. Ook hun incassobureau is irritant en (gelukkig) incompetent. Vermoedelijk staan de telefoons van EOS en het incassobureau naast elkaar...

Blaffende honden bijten niet. Ze blazen hoog van de toren met aanmaningen en dreigementen maar durven het er niet op aan te laten komen.

Kantoorartikelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2013 13:01

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door Kantoorartikelen »

Ook wij zijn gebeld door EOS.
Je wordt haast gedwongen te bestellen; Dit heb ik dan ook gedaan, maar 2 dagen wilde ik de bestelling annuleren. Eerst kreeg ik een mevrouw aan de lijn die de order uit het systeem zou halen. Maar twee uur later werd ik door de verkoopster gebeld dat ze met haar directeur had overlegd dat de bestelling niet kon worden geannuleerd. Ik heb haar goed duidelijk gemaakt dat ik de toners niet wil hebben en dat ik nog nooit een bedrijf voor kantoorartikelen ben tegengekomen dat toners niet retour kan doen.

Toch werden de toners opgestuurd. ik heb ze retourneerd naar Vasteland 12 te Rotterdam, maar de levering werd domweg geweigerd. Vervolgens heb ik de bestelling naar Duitsland gestuurd, daar werd hij wel aangenomen. Nu krijg ik telkens aanmaningen over de post die ik ongeopend weer retourneer.
Als ik ook lees dat hun incassobureau ook zo nep is, dan wordt ik niet bang van aanmaningen etc. Van mij krijgen ze geen geld!

Dit is echt een belachelijk bedrijf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeeridder
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2013 15:58

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door jeeridder »

Tja daar gaan we weer EOS European Office Systems (de vos)
EOS verliest wel zijn haar maar niet zijn streken.

Onder het mom van goedkoop werd ons een aanbieding gedaan voor tonercassettes voor een brother printer, helaas werkte ze niet en kregen we een nieuw aanbod: een andere (HP) printer en bijbehorende cassettes. Toen begon de ellende, iedere 3 maanden werden ons 11 willekeurige kleurencassette toegestuurd, ongevraagd en voor een prijs die bijna dubbel zo hoog is tov andere aanbieders (de cassettes kosten bij EOS 140 euro, gelijkwaardige maar originele cassettes van andere kosten rond de 80 euro). Omdat we niet om de zending hadden gevraagd (zoals afgesproken) stuurde wij de zending retour, maar EOS weigerde de zending aan te nemen. Na een hoop heen en weer getelefoneer en gemail staat de zending weer op ons bedrijf en dreigt EOS European Office Systems nu met incassobureaus, meerkosten en meer nare zaken. Er valt ook niet redelijk met deze mensen te praten om tot een aanvaardbare oplossing te komen. WAARSCHUWING ga niet in zee met dit bedrijf, het blijkt een onbetrouwbare partij in zaken.

Karel78
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2013 12:02

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door Karel78 »

Onze zwarte toner van EOS is bijna op en heeft 4100 pagina's geprint. Bijna lange na niet 3x zo veel als een HP toner (3500 pagina's). De bewering van EOS is dus vals. Enorm stom van ons om een salespersoon te geloven (gewetenloze mensen die alles doen voor een beetje geld :twisted: :twisted: )

Kantoorartikelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2013 13:01

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door Kantoorartikelen »

Als je de toners terug wilt sturen moet je ze naar Duitsland sturen, daar worden ze wel aangenomen;
Nu krijg ik incassobureau Certin op mijn dak;
Ze krijgen alleen geen geld!

patricia64
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2013 09:51

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door patricia64 »

Even een update over deze organisatie. Ik ben afgelopen woensdag gebeld (16 ok 2013). Hetzelfde verhaal als ik hieronder op tros radar heb gelezen. toner gaat 3x langer mee en nu geen grote cadeaus maar bij bestelling van 5 toners een zesde gratis. klonk heel aannemelijk. Ik heb ook de prijs snel gechecked en de toners waren ca 5 euro goedkoper dan waar ik ze normaal haal. Dus ook daar rook ik geen onraad. Ik zou binnen een half uurtje teruggebeld worden om een afspraak te maken over de levering. Dit gebeurde ook. Tevens zou ik een bevestigingsmail krijgen met de afspraak en de leveringsdatum. Ook dat is netjes gebeurd. Echter de levering heeft niet plaatsgevonden. ook niet de dag er na. vandaag geprobeerd het telefoonnummer uit de bevestigingsmail te bellen. deze geeft "niet beschikbaar". hmmmm. Toen maar het internet op en nakijken of er klachten zijn over deze firma. Zodoende op deze site gekomen en de verhalen gelezen die al een aantal jaren gelden speelden. Het ziet er dus naar uit dat ze weer of nog steeds bezig zijn. het zag en klonk heel aannemelijk. Gelukkig geen contract en geen betaling. Maar ik zit nu even zonder toner. Ach er zijn ergere dingen. Wees gewaarschuwd.

patricia64
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2013 09:51

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door patricia64 »

Eerlijkheid gebied mij ook de volgende reactie te plaatsen in opvolging van mij reactie van 19 okt jl.
Na mijn telefoontje dat de bezorging niet op de afgesproken dag was en ook niet de dagen erna, ontving ik direct daarna wel mijn zending, met excuses voor het ongemak. Ik heb verder de kwaliteit nog niet uitgeprobeerd, maar tot nu toe reageren ze zoals je van en normaal bedrijf mag verwachten. En er kan altijd iets fout gaan in de verzending. Maar ik blijf alert.

ekn67
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 18:11

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door ekn67 »

Zojuist werd ik gebeld door EOS, ofwel European Office Systems. Een vriendelijke dame aan de telefoon die mij vertelde dat EOS toners en cartridges verkoopt die 3x langer meegaan.

Omdat ik het bedrijf niet kende heb ik haar verhaal aangehoord, en wat me het meeste opviel in dit gesprek is dat de dame in kwestie bijzonder weinig kennis van zaken had.

Zij vroeg mij in eerste instantie om welke printer het ging, waarbij ik aangaf dat het om een printer ging in de Lexmark 900 series. Ik had op dat moment het precieze typenummer niet bij de hand, echter wel de code van het originele zwartwit partroon. Maar daar kon ze niets op vinden. Het zwartwitte inktpatroon heeft als typenummer Lexmark 105XL, en ineens zat de dame in kwestie te zoeken in een Lexmark 500 series printer.

Uiteindelijk vond ik het juiste typenummer van onze printer, een Lexmark Pinnacle Pro 901, en toen kwam ze ineens op de proppen met de prijs voor de "toner" van € 359,00. Dit klopt al helemaal niet, omdat er geen sprake is van een toner, maar van inktcartridges. De printer is immers een inktjetprinter.
Toen ik haar dat duidelijk maakte begreep ze het ineens, en kwam met een prijs per cartridge van € 25,00. En dan hebben we het over een prijs die precies hetzelfde is als de originele cartridges van Lexmark.

Zij vertelde mij tevens dat hun cartridges langer meegaan omdat zij alle interne onderdelen uit de cartridge verwijderen, zoals een tussenschotje die ervoor zorgt dat de cartridge minder inkt kan bevatten. Daarnaast gebruiken zij dunnere inkt. Dit doet mij vermoeden dat zij originele cartridges van de echte merken gebruiken, deze slopen, en hier hun "eigen" inkt in doen.

Vervolgens verwees ze me naar hun website: http://www.eosprint.com/. Ik gaf haar aan dat ik deze even rustig wilde bekijken. Ze zou me tevens wat informatie via e-mail sturen, en me volgende week terugbellen.

Ik besloot eens rond te zoeken naar dit bedrijf, en kwam aldus op dit forum terecht, en lees hier alle negatieve (en een enkele positieve) ervaringen, waarbij ik ook wel het vermoeden heb dat die enkele positieve ervaring voortkomt uit medewerkers van het bedrijf zelf.

KIjkend naar de website komt deze nogal ongeloofwaardig op me over. Er wordt geen enkel concreet product vermeld op de website, en al helemaal geen prijsinformatie, uitsluitend achtergrondinformatie.
Daarnaast is men zeer actief in het promoten van carrierekansen met maar liefst minstens € 1000,00 inkomen per week.

Het komt op mij allemaal erg dubieus over, maar wat me het meest opvalt is dat ondanks diverse rechtzaken die ik hier tegenkom, die dit bedrijf ook nog eens heeft verloren, dit bedrijf nog steeds kan bestaan, evenals hun zusterbedrijf dat hier al eerder is genoemd http://www.printle.com/.

Tot slot valt het me op dat het lijkt alsof EOS zich regelmatig een tijdje stilhoudt, en dan ineens weer opduikt. Dit valt me met name op door de data waarop in dit forum wordt gepost. Er zijn telkens korte plukjes van periodes met veel posts, en dan ineens een hele tijd niet.

Ik wacht dus in ieder geval de e-mail van het bedrijf af, en het telefoontje volgende week, maar heb voor mezelf al een conclusie getrokken, dat ik dit bedrijf mijn vertrouwen niet zal geven.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door encore »

...dunnere inkt...
:lol: Dan passen er meer laagjes inkt in zeker? Hebben ze dan ook klieinere gaatjes in de cartridge? Anders loopt het er natuurlijk gewoon uit :lol:
Man , ik zou willen dat ze mij eens belden! Ik lig in een deuk met zulke nitwits. Alles voor een sale, dat het ook daadwerkelijk als oplichting overkomt valt ze daarbij zelf niet op. Briljant toch?

puk48
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:44

Re: European Office Systems oplichters

Ongelezen bericht door puk48 »

Ik werd net gebeld door eosprint. Hun inktcartridges zouden 3 keer langer meegaan dan mijn gewone cartridges. En ik zou cartridges kado krijgen.
'Wilt u dan ook een photocartridge?' vroeg ze me verbaads nadat ik mijn printer had doorgegeven. 'Ja, ik heb een HP Photosmart dus er gaat ook een photocartridge in.'
En wat zou het mij kosten? 24,59 per cartridge dus 3 kleuren plus zwart voor 98,36. De fotocartridge zou 59 euro kosten en die zou ik gratis krijgen. De cartridges zijn originele HP cartridges zei ze, die ze vullen met fijnere inkt zodat die 3 keer langer meegaat. Met een originele HP chip dus mijn printer zou die herkennen.
Nou heb ik mijn lesje geleerd met navullingen voor mijn Dellprinter die daar helemaal van in de war raakte en geen cartridge meer herkende. Ze moest erg lachen en zei me dat ik hiervoor bij hen verzekerd ben: cartridge doet het niet? Ik krijg kosteloos een nieuwe. Printer weigert? Hun monteur komt langs.
Ik betaal voor mijn inktcartridges XL inclusief de fotocartridge ongeveer 100 euro. Dus zij bieden me ongeveer net zoveel. 'Maar als u 10 cartridges bestelt krijgt u er 4 kado.'
Ik houd het liever bij de echte die het goed doen. En na de berichten op dit forum ga ik liever niet met deze lui in zee.

Gesloten