LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mio 168 aansluitconnectors

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
malamute1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2008 11:50

Mio 168 aansluitconnectors

Ongelezen bericht door malamute1975 »

Beste allemaal,

Op 20-01-2006 een Mio 168 gekocht. Al enige tijd problemen met de connector aan de onderzijde.Deze is voor het opladen en synchroniseren. Mio vorige week gecontacteerd en om raad gevraagd. Helaas meneer, 2 maanden buiten de garantie, kunnen niets meer voor u doen.Ja opsturen en zelf betalen.Ik ben eens op het web gaan speuren en wat blijkt: enorm veel mensen die dezelfde problemen hebben.Mio wil me echter niet uit coulance helpen en vindt dit dan ook een echt slechte service van Mio. Coulance wordt alleen gegeven op apparaten die 2 weken buiten de garantie vallen. Ik heb al een officiele klachtenbrief naar Mio gestuurd maar krijg dus nul op mijn rekest. Wie heeft er tips.

Alvast bedankt,
Groetjes Roel

hoog0630
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2008 12:52

Re: Mio 168 aansluitconnectors

Ongelezen bericht door hoog0630 »

Ik heb een tijd bij halfords gewerkt.

Ik weet dat mio maar een jaar garantie hanteerd en een half jaar op het lcd scherm. Het aansluit gedeelte is een echt zwakpunt.
In nederland zijn er verschillen inporteurs en dealers.

Wij werkte altijd samen met het belgiese bedrijf Europea trade.
HIer waren ze over het algemeen nooit zo moeilijk.

ik weet dat mio zelf erg moeilijk is met garantie.
Aangezien het een ouder model is is het denk ik niet zo veel om er veel tijd in te steken...

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: Mio 168 aansluitconnectors

Ongelezen bericht door mixer »

Ik heb een Mio digi walker gehad en eigenlijk alleen als navigatiesysteem. Er stond route 66 op.
Het ding moest altijd aan de stroom liggen anders verloor hij na 7 uur zonder stroom de gegevens.
Als navigatie heeft hij het nooit goed gedaan en de Activ Sync is 1 keer gelukt.
Daarna was verbinding met de pc niet meer mogelijk.
Wel opladen.
Na een tijd las hij de sd kaartjes niet meer die contactpuntjes bleken kapot en de garantie was inmiddels verlopen.
Het moederbord was na een paar weken al kapot en werd nog vervangen via de garantie.
Kortom er ligt een apparaat van ruim € 600 in de la, waar ik contactadressen op kan invullen en die ik als rekenmachine en wekker kan gebruiken en een kaartspelletje.
Ik heb heel veel geklaagd via internet bij Mio maar nooit een reactie gehad.
Behalve dat de winkel meldde dat het een bekend zwak punt is van het apparaat.
Ik kan de naam Mio niet meer horen.
Maar ja nu moet ik een nieuwe laptop kopen want de mijne is echt kapot. Heeft ook intens 6 jaar gedraaid, maar hoe kun je ontdekken wat een goed merk is en vooral goeie garantieafhandeling bij gebreken.
Wie het weet mag het zeggen.
Met vr. gr.

Rinaldootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008 15:46

Re: Mio 168 aansluitconnectors

Ongelezen bericht door Rinaldootje »

Beste Roel,

Ik heb al vele van deze MIO's gerepareerd. Ze hebben allemaal dezelfde klacht: door het erin steken en er uit halen van de laad/pc-kabel, scheuren de gesoldeerde contacten los van de printplaat.
Een handige doe-het-zelver (of iemand in je kennissenkring) kan dit met een kleine soldeerbout en wat tin makkelijk verhelpen. Ik plak aan de bovenkant wel altijd een stukje stevig rubber, zodat de connector beter in geklemd zit in de behuizing. Dan is het ook wat moeilijker om de connector weer los te laten scheuren van de print.

Suc6

PS het is ook redelijk simpel om hem te upgraden naar Windows Mobile 2003 Second Edition. Daar wordt ie ook erg stabiel van. Deze upgrade zet wel alles terug naar fabrieksinstellingen. Google er eens naar.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mio 168 aansluitconnectors

Ongelezen bericht door D1RK »

Vele Notebooks en Navigatie systemen hebben stekkers die de zwakke schakel vormen, een Notebook is geen schoot boek tenzij je draadloos zonder enige kabel zou werken!

Rinaldootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008 15:46

Re: Mio 168 aansluitconnectors

Ongelezen bericht door Rinaldootje »

Geachte D1rk,

Ik heb vele notebooks, PDA's en smartphones gerepareerd, maar alleen de MIO-168 (HP maakt gebruik van dezelfde connector!) heeft zoveel klachten over afgebroken connectoren.... :evil:

Gesloten