LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit een ACER laptop of computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Anson »

Als u zegt en het is waar dan kunnen de consumenten verhalen(aangetoond fabricage fout of niet zelf beschadigt) op u min afschrijving(periode van gebruik) en u kunt deze weer verrekenen met de fabrikant. Of bent ik hierin te kortzichtig. Wat is hierin het probleem?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Of bent ik hierin te kortzichtig. Wat is hierin het probleem?
Het probleem is dat de fabrikanten na het verstrijken van de garantieperiode alle kosten in rekening mogen brengen en zich totaal niet hoeven te houden aan de regels van de consumentenkoop.

Door te beroepen op het regresrecht kan de winkelier alleen via een rechtzaak daarop gaan beroepen.

Oke, voor een hele grote winkelketen is dat misschien niet eens nodig, maar voor een kleine winkelier zeker wel.

Wat mij niet bevalt?

DIE VERDOMDE RECHTZAKEN!!!

Schept alleen maar vijandigheid tussen de partners!!!!

Als namelijk de fabrikanten ook aan die regels moeten houden van de consumentenkoop, is het voor de winkelieren veel gemakkelijker om die kosten naar de fabrikanten te schuiven (waar ze ook thuishoren) en hoeven de consumenten ook niet zo veel moeite te doen om hun recht te halen.

Dan zul je zien dat het allemaal veel soepeler gaat.
De consument wordt daar echt alleen maar beter van.

Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Anson »

Werkzaamheden/handelingen zijn soms heel erg omvangrijk en je weet nooit wat je wel of niet hoeft te bespreken of vergeten te vermelden, dat is de reden dat ik zegt: voeg de voorwaarden erbij. Dan zijn beide partijen beschermt en erg professioneel.

Als de fabrikanten zo moeilijk doen dan valt er voorlopig weinig voor iedereen te halen.

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

@Anson:

De Nederlandse wetgever is eigenlijk heel duidelijk. Als de eigenschappen die de consument mocht verwachten ontbreken dan heeft de consumenten recht op kosteloos herstel of vervanging. De consument mag hier tussen in beginsel kiezen.

Hiervoor geld in Nederland geen verjaringstermijn (Europees is dit vanaf 2 jaar), maar de (gemiddelde) levensduur vormt wel een belangrijke factor. Dit moet niet verwart worden met de bedrijfskundige betekenis achter economische levensduur. Om de gemiddelde levensduur te bepalen moet er gekeken worden naar producten van het zelfde soort en de mededelingen van de verkoper(s) en het merk enzovoort. Het is dus niet zo dat er een termijn staat voor computers. En dat deze drie jaar zou zijn staat ook zeker niet vast. Dat is dan ook het enige waar onduidelijk over bestaat.

Het daarbij om eigenschappen die ten tijden van de aflevering ontbraken. De consument moet aantonen dat dit zo was behalve als door de winkelier garantie is gegeven of het gebrek zich openbaart gedurende de eerste zes maanden na aflevering.

De winkelier die verkoopt aan consumenten kan gebruik maken van een dwingend recht waardoor branche verengingen ook collectief naar de rechter kunnen stappen, zoals consumenten verengingen dit kunnen voor bijvoorbeeld algemene voorwaarden. Dat zij dit niet doen geeft m.i. aan dat het volgens de winkelier niet zoveel mis is.

De algemene voorwaarden worden doorgaans ingezet door winkelier om in het nadeel van de wet af te wijken. In dit geval gaat het om half-dwingend recht en kan er dus alleen onder voorwaarden (als het in het voordeel van de consument is)van worden afgeweken.
BBCS schreef:Echter is in Duitsland in het Quelle arrest besloten dat de consument altijd recht heeft gedurende de economische levensduur op kosteloze reparatie of vervanging als de schade niet door de consument zelf is veroorzaakt.
Luxemburg, het Europese Hof van Justitie is gevestigd in Luxemburg.

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Bart007 »

Na jaren een Toshiba laptop gehad te hebben heeft mijn vrouw mij in mei jl een nieuwe Acer Aspire laptop cadeau gedaan.
Na een aantal keren de Acer te hebben gebruikt ben ik weer met de Toshiba gaan werken dit vanwege het feit dat de Acer niet erg gebruiksvriendelijk is.
Inmiddels heb ik zelf maar weer een nieuwe Toshiba gekocht en deze werkt net als mijn vorige veel prettiger en is een stuk gebruiksvriendelijker.
Tip:Geef wat meer geld uit en krijg waar voor je geld!

Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Anson »

U geeft aan dat u al jaren Toshiba gebruikt. Dat is misschien de reden dat hij prettiger werkt. Alle nieuwe/ander merk PC werkt soms anders en dat kan irritaties veroorzaken. Misschien heeft u na verloop van tijd een ander mening.

Toshiba is bekend om de makkelijk netwerk mogelijkheden en dat is handig. Netwerk verbindingen geeft altijd een hoop problemen bij veel mensen.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Toshiba is qualitatief veel beter dan Acer.
Ik werk zelf bij een computerbedrijf, dus kan het weten.

Je betaalt wel iets meer maar dan heb je ook meer.

Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Anson »

Ik zeg niet dat Toshiba kwalitatief beter is dan Acer en vice versa, maar Bart007 gaf aan gebruikersvriendelijker betekent kwalitatief beter en dat is niet zo.

acergebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 12:15

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door acergebruiker »

Ik wou een topic beginnen over Acer in verband met de slechte kwaliteit en service, maar deze topic bestaat uiteraard al.

Mijn Acer is gekocht in sept vorig jaar (acer 9920G). De afgelopen maanden heeft hij vrijwel uitsluitend bij Acer in reparatie gestaan. Vandaag heb ik de laptop voor de derde keer achter elkaar teruggestuurd in verband met een zwart scherm. Ik ben erg ontevreden over de kwaliteit, maar ook de service. De mensen van helpdesk zijn ten eerste niet te verstaan en ten tweede willen ze mij eigenlijk niet meer helpen met het probleem omdat de garantietermijn is verstreken.

Ook voor mij nooit weer een Acer

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Hier heb je weer waar het om gaat.

Regel duidelijk de garantie. Dat is bij Acer middels een verzekering.

Gewoon doen, het rechtvaardigt de meerprijs. Bij een ander merk betaal je alléén al deze prijs voor de laptop, heb je ook maar gewoon garantie waar je niet verder mee komt.

Een verzekering kun je aanspreken op hun voorwaarden ongeacht welk artikel je gekocht hebt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

De mensen van helpdesk zijn ten eerste niet te verstaan en ten tweede willen ze mij eigenlijk niet meer helpen met het probleem omdat de garantietermijn is verstreken.
Vaak willen de fabrikanten wel helpen, maar niet kosteloos helpen.
En groot gelijk hebben ze dan wel, omdat de garantie dan verstreken is.

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door trainer »

Ik heb bewondering voor je garantie-obsessie :lol:

Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Annita38 »

Volgens mij kun je zo'n ding beter (goedkoper) bij Aldi of Lidl kopen, want die geven tenminste nog 3 jaar garantie. Ik zag er pas 1 voor 399 euro, gedeeld door 3, dan ben je in ieder geval voor 133 euro per jaar verzekerd van een laptop!

Ik vind het verhaal wel erg, wat deze persoon heeft meegemaakt.

rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Ook ik heb onlangs een Acer Notebook in de vuilnisbak kunnen mieteren. Heeft 3 jaar lichte dienst gedaan en stopte er van het ene op het andere moment mee. Acer gemaild en gemeld dat ik 3 jaar wel erg snel vond voor een apparaaat datn € 1150 had gekost!
Acer wist terug te melden dat garantieperiode voorbij was en dat er geen sprake kon zijn van enige vorm van coulance. Acer zei voorts dat een notebook ca. 2 jaar mee gaat. Ik heb daarop e.e.a. nagekeken op Internet. Blijkt dat dit 3 jaar moet zijn.
Voor mij n o o i t meer een Acer.

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door pinguin »

Wij hebben diverse acers, waaronder 2 17"laptops 9 de oudste is nu dik 4 jaar)en een computer. Wij zijn altijd tevreden geweest en hebben geen problemen. Wel hebben we vooe € 80.00 3 jaar garantie bijgekocht, waarvoor bij de laptops pick up & returnservice en bij de desktop reparatie aan huis. Voor dat geld kun je het niet laten. De volgende worden ook weer acers.Een slechter produkt kan er altijd tussen zitten. De leverancier is verantwoordelijk voor de klachtafhandeling en niet de fabrikant. Probeer met deze iets te regelen over het met korting kopen van een nieuwe laptop. Succes.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ik moet even reageren.

ik heb nu mijn 3e laptop van acer. je moet kijken naar prijs/kwaliteit. de prijs van bijvoorbeeld een toshiba is het dubbele van een acer.

ik heb alle laptops verlengde garantie gekocht tot 3 jaar. de eerste aspire ging defect oa scherm. zelf weg gebracht naar s'hertogenbosch. 2e laptop ging voeding dus de lader defect,zelf weggebracht kreeg gelijk nieuwe voeding mee. de laatste ook aspire daarvan is de accu direct leeg (14 maanden oud) dus moet nw accu in. is geen garantie na 6maanden, maar krijg wel korting op nieuwe (betere) accu.
samengevat ben ik gezien prijs/kwaliteit niet ontevreden.

immers ik heb uitgerekend dat ik toch minimaal 1500 euro heb uitgespaard incl extra kosten verlenge garantie. 2x naar denbosch is niet kostbaar,woon er nl vlakbij!!

dus de volgende laptop wordt toch weer acer!

clemenslinders
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2008 17:31

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door clemenslinders »

Ik wil even reageren op posts die helemaal aan het begin staan.

Hierin wordt gesproken over hoe lang PC's zouden mee gaan.

Eerst wil ik even aangeven dat ik in ieder geval denk te weten waar ik over praat. Ik heb van 1990 t/m 2004 een vijftal computerwinkels gehad en middels deze winkels vele, vele PC's verkocht.

Hoe lang een computer mee gaat is een zaak voor de statistieken.

Het is mijn ervaring dat een desktop computer (let wel geen notebook) technisch gemiddeld een 5 a 6 jaar mee gaat.

Overigens is de economische levenstijd van een PC gelijk aan de tijd dat een PC nog enigsinds modern is en dat zit zo rond de 3 jaar.

Kan een PC dan niet langer meegaan dan 6 jaar. Natuurlijk. Indien een PC weinig gebruikt wordt kan deze zeker nog langer meegaan. Echter noemt u mij eens 5 van uw vrienden die een PC gebruiken die ouder is dan 7 jaar........Juist een PC is dan dermate veroudert dat niemand deze nog wil gebruiken.

Waar gaan desktop PC's het meeste aan kapot:
Eenvoudig, de hitte die ze zelf produceren. Elke PC heeft een ventilator, deze ventilator zuigt lucht van buiten aan en zo komt er stof de PC binnen. PC onderdelen zijn statisch geladen en trekken het stof aan. De componenten komen dus onder een laagje stof te liggen en de componenten worden nog heter (minder koeling) en een PC gaat eerder stuk. Wat kunt u doen: Plaats een PC NIET op de grond (zo krijgt u nog veel meer stof in de PC, en dit is ongeacht of uw huis schoon is of niet). Maak uw PC eens open (trek er voor alle zekerheid de stekker uit), als u in de PC blaast en er komt een stofwolk uit (dan zal uw PC nooit de 6 jaar halen), maak de PC van binnen schoon. Stekker eruit, stofzuiger erbij (niks aanraken) en ga met een nieuwe kwast over de stoffige onderdelen).

Deze hele stofprobelmatiek is iets waar fabrtikanten niks aan kunnen doen, maar komen de levensduur van uw PC niet ten goede.

Destijds gaven wij onze klanten de optie om 2 jaar garantie bij te kopen zodat men 3 jaar garantie had. Waarom deden we niet aan 4 jaar of langer. Eenvoudig, na 3 jaar wordt de kans op een defect aan uw PC relatief veel groter. Dus gaat uw PC na 3 jaar defect, dan is dat balen, maar statistisch wel te onderbouwen.

Er is ook gesproken over industriele PC's. En inderdaad een hele grote kans dat je PC 6 jaar of langer mee gaat dan moet je eigenlijk een industriele PC kopen (en nog steeds onderhouden/schoonmaken).
Maar je betaald dan wel de hoofdprijs, het is niet ondenkbaar dat het goedkoper is om, om de 3 jaar een nieuwe PC te kopen.

Ik snap best dat ik iedereen tegen het been schop die vindt dat zijn PC ook 5 jaar mee moet kunnen gaan omdat die van de buurman ook 5 jaar oud is, maar zo werkt het nu eenmaal niet.

In de loop van de jaren heb ik meegemaakt dat PC's steeds goedkoper werden. Klanten dachten dan ook altijd dat dezelfde PC steeds goedkoper werd. En dat is niet het geval. Er wordt steeds meer bezuinigt op de kwaliteit die niet noodzakelijk is om een langere levensduur dan een jaar of 2 te garanderen.

Voorbeeld. Aan het einde van het 286 tijdperk (voor de niet kenner: een oude PC) konden we nog een partij moederborden kopen van 1 fabriek die deze nog maakte. Alle andere fabrikanten hadden zich toegelegd op de 386 en 486. Ineens merkte wij dat bij de laatste zending de klok niet goed meer liep. Hij liep binnen enkele uren minuten achter (en dat bij alle moederborden). Na het zorgvuldig bestuderen van een nieuw en een oud bord zagen we het verschil. 1 weesrtandje..... Zo'n weerstandje kost een paar cent, maar met 30.000 per maand was dit toch voor de fabrikant de moeite om hier op te besparen. De PC deed het toch....(Dat was het antwoord wat we van die fabrikant kregen, waar we daarna geen zaken meer mee deden.) En zo zijn er (minder schokkende) voorbeelden waarop fabrikanten bezuinigen om PC's goedkoper te maken.

Er werdt aan het begin melding gemaakt dat C!T test had gedaan over hoelang een PC mee zou gaan. En de auteur van die post schreef ook ergens dat men maar moest bewijzen als C!T er naast zou zitten. Wel dat is niet zo moeilijk. Om te beginnen schrijf ik hierboven over zoiets als stof, waar in dergelijke onderzoeken geen rekening mee wordt gehouden. Maar kijk eens naar de levensduur van harddisks. Uw harddisk fabrikant zal de levensduur van uw harddisk melden in uren MTBF 100.000 uur is geen uitzondering. Dit zou neerkomen op 11 jaar. en dat kun je echt op je buik schrijven. Dit zijn test onder optimale laboratorium omstandigheden. Een PC (dus ook harddisk), gaat bijvoorbeeld langer mee als je deze nooit uitzet (kost wel meer stroom). Als de PC/harddisk nooit uit gaat blijft de temperatuur constant en zit je minder met krimpen en uitzetten, waar ook (uiteindelijk) componenten aan kapot gaan.

Bij deze post past het ook om over laptops te praten.

De meest voorkomende defecte laptops die ik heb meegemaakt hebben de volgende problemen.
- Geeft geen beeld meer
- Batterij defect

Met het open dicht doen van een laptop buig je een kabel. Deze kabel heeft geen draden maar is meer een stuk plastic lint met daarop metalen sporen opgedampt. Iedereen weet dat als je een stuk ijzer maar vaak genoeg buigt dan krijg je metaal moeheid en het metaal breekt. Dit gebeurd ook als u uw laptop open en dicht maakt. MAW als je je laptop niet dicht hoeft te maken, laat hem dan lekker open staan en doe deze alleen dicht als je de laptop meeneemt, dit scheelt in de levensduur van je PC. Een goede PC winkel kan dit wel verhelpen (en constateren) door zo'n kabel te vervangen, maar dit is redelijk prijzig. Ik schat de kosten voor u in op 85 tot 150 euro.

Defecte batterijen komen sinds de Li-ION batterijen minder vaak voor. Deze nieuwe batteijen zouden ongevoelig moeten zijn voor het vaak en nodeloos opladen. Echter, het is mijn ervaring dat dit nog steeds een rol speelt. Je zou kunnen overwegen om thuis waar je gewoon 220 hebt, de batterij eruit te halen en om gewoon de stroom uit het stopkontakt te gebruiken.

Verder doet het 'hard neerzetten' van een laptop ook geen goed aan de levensduur.

De gemiddelde laptop (deze hebben we aanzienlijk minder verkocht, maar toch genoeg om een goed idee over te hebben), gaat minder lang mee dan een desktop PC. Ik heb u al verteld dat PC's niet ongestraft goedkoper worden. En zo is het ook met laptops. De afgelopen jaren zijn laptops relatief mee rin prijs gezakt dan desktop PC's dus bedenkt u zelf of het mogelijk is dat ook de kwaliteit minder is geworden.

Ik schat dat de gemiddelde laptop die ook echt als laptiop gebruikt wordt en dus geregeld mee op reis gaat een goede 3 jaar mee gaat voordat de eerste reparatie optreed.

Bij laptops blijf je overigens het nadeel houden, dat als er iets kapot is, dat het nogal snel het moederbord is en dat het dus al snel niet meer loont. U hoort dat misschien niet graag, maar kiest u voor zo'n laptop, dan kiest u ook daarvoor. In onze winkels bespraken we dit soort zaken dan ook altijd met onze klanten en niet alle winkels zullen hun klanten hierop attenderen.


Natuurlijk is het balen als je PC eerder kapot gata dan waar je op gehoopt had. En als je je PC netjes onderhouden hebt dan verklein je de kans, maar **** HAPPENS. Je kunt nu eenmaal domme pech hebben.

Is het nu zo dat het eene merk beter of slechter is dan het andere....Normaliter is het alle waarde naar zijn geld. Koop je een duurder merk, dan zou je mogen verwachten dat de kwaliteit iets beter is (maar nog steeds kun je pech hebben).

Ik zou iedereen hooguit adviseren kies een computerwinkel ergens in de buurt en kijk even dat ze er een eigen TD hebben. Het is geen garantie, maar waarschijnlijk weten ze dan meer waar ze over praten. Je bent natuurlijk wel meer geld kwijt dan als je je PC koopt via het internet of via de supermarkt.

Ik hoop dat enkele mensen hier toch iets aan gehad hebben.


M.vr.gr.



Clemens Linders

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door D1RK »

1 Als dit model waar de oorspronkelijke vraag over ging alleen bij BCC leverbaar was is dat een slecht voorteken.
Deze alleen met 3 jaar garantie kopen,

2 De normale op de website vermelde zijn meestal beter en zouden ook zonder extra garantie kunnen.

3 Voor levensduur kun je beter een desktop hebben, alles is beter bereikbaar en vervangbaar door willekeurige merken en dus goedkoper als je ooit moet repareren,
Zelfs een kapot moederbord is door een willikeurig merk te vervangen en dat is in Laptops veel lastiger, alleen geheugen en harde schijven zijn uitwisselbaar, de rest zelden..

4 Laptops hebben matige koeling en op schoot kun je deze koelsleuven afdekken en dat is niet goed voor leeftijd.
Extra doppen op de onderzijde voor meer koelruimte verlengen de levensduur, maar niemand die dit doet,
Plakvilt wat onder stoelpoten hoorde kun je hier ook voor gebruiken.
Dan staat de laptop hoger en is de ventilatie beter....

deze tip is goedkoper dan een nieuwe laptop kopen!

jpderuijter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2007 09:35

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door jpderuijter »

Ik heb ook een acer laptop. Vorig jaar september gekocht. Inmiddels is hij al 5 x terug geweest voor hetzelfde probleem.
De UPS die de laptop moet ophalen en terug brengen moeten er elke keer om lachen. Ze halen wekelijks vele laptops op van Acer.
Dus zij zullen nooit een acer kopen gezien de problemen die iedereen er mee heeft.
Mijn grootste probleem is wel dat ik hem opstuur voor reperatie en hem vervolgens zgn. gerepareerd terug krijg maar dat het dan niet zo blijkt te zijn. Dus nog steeds hetzelfde probleem.
Vervolgens moet die laptop dus weer weg, en dan heb je kans dat het even gerepareerd is.
Nu was ik het na vier keer voor dezelfde klacht behoorlijk zat. Dus ik wilde mijn geld terug omdat het een ondeugdelijk product is.
Daar reageren ze dus gewoon niet op.
Ze doen of hun neus bloed en zeggen stuur hem maar in en dan zult u wel zien.
Krijg ik hem weer terug!
Volgens mij hebben ze daar een enorm bord voor hun kop.
Gelukkig had ik wel de verlengde garantie erbij gekocht.
Trouwens ook leuk: ik heb de laptop al 5 x terug gestuurd. De vijfde x zei ik tegen de helpdesk dat het al voor de 5 x was dus dat ik nu mijn geld terug wilde.
Zegt hij: mevrouw er staat hier alleen maar dat het nu voor de tweede maal is! Ik boos: nee meneer het is voor de 5 de x.
Mevrouw dat kan niet want hier staat het niet.
Gelukkig had ik alle opgeplakte reparatie nummers op de doos laten zitten, dus die heb ik er even afgepeuterd en even alle nummers opgenoemd. Verontschuldigd die man zich niet, ben je mal. Het is heel gewoon bij acer om iemand voor leugenaar uit te maken.

VOOR MIJ DUS NOOIT MEER EEN ACER!

fostusa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2006 12:04

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door fostusa »

kijk al dat gezeur want die heeft dit en die heeft dat en blablabla het zal wel daar kan ik me niet druk om maken. elk ding en elk product heeft zijn plus en minpunten.

het enige wat ik kan zeggen is dat er wel een bekend probleem is met Acer dat hij niets meer doet en dat dat door de accu komt.

bij ons deed de muis niets meer en wou hij niet meer aan enz enz enz van alles en nog wat en sinds de accu eronder vandaan is (bekend probleem zo heeft Ginbijk bedrijf waar wij hem gekocht hadden geconstateerd) is het goed. nooit geen problemen weer gehad.

Gesloten