LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mac buyers pay Apple tax

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door NONO »

Zal wel aan mij liggen maar onwillekeurig bekruipt mij het idee dat ze het bij Microsoft niet meer echt goed weten.

Een Ballmer die de ene keer iets zegt en niet lang daarna het tegenovergestelde beweert: http://www.appleinsider.com/articles/08 ... ccess.html

Een reclamecampagne met Seinfeld die na twee fantastische afleveringen wegens al te overweldigend succes al wordt gestopt.

En dan nu het antwoord op een aan Brad Brooks, corporate vice president, Windows Consumer Product Marketing, gestelde vraag "You mention the economic conditions. Obviously, Microsoft is a little bit removed from sort of the end marketing of the products, but what kinds of things should the PC industry do in a time of economic challenge? ".

Je zou een reactie verwachten, dat de huidige financiële crisis de markt parten zou kunnen gaan spelen, maar dat door de goedkopere PC's Microsoft daar naar verwachting wel bij zou varen. Maar nee, het antwoord komt eigenlijk alleen maar neer op dat je geen Apple moet nemen, omdat je dan met veel "hidden costs" wordt geconfronteerd:
"But, we're also looking at the different things that you can get with Windows, and understanding what is really involved with what we call the "Apple tax."

There really is a tax around there for people that are evaluating their choices going into this holiday season and going forward. There's a choice tax that we talked about, which is, hey, you want to buy a machine that's other than black, white, or silver, and if you want to get it in multiple different configurations or price points, you're going to be paying a tax if you go the Apple way"
( http://news.cnet.com/8301-10805_3-10064 ... yondBinary )

Alsof je met de aanschaf van een Windows PC meteen klaar bent (lijkt me voor de omzet van Microsoft ook niet al te best als je bij al je oude software blijft). Wat ik zelf ervaar op dienst PC's is dat er veel situaties zijn dat ik ze in de praktijk niet eens veel minder beperkt vind dan een iPhone. Wat dus veroorzaakt wordt door het feit dat je bij een Windows machine zo ontzettend veel standaard meegeleverd krijgt.

Waar is de oorzaak van zo'n uitbarsting richting Apple dan wel te zoeken?
Misschien is het antwoord te vinden op de foto die rond de 10de minuut van deze vastlegging wordt getoond:
http://stream.qtv.apple.com/events/oct/ ... 00_ref.mov

Niet te zien is natuurlijk op hoeveel machines Windows draait, al dan niet virtueel.
Maar gezien de reacties uit het Microsoft kamp zal dat best wel tegenvallen.

Te meer daar ze er van uit zullen gaan, dat als al die studenten die dan in ieder geval al ervaring opgedaan hebben met OS X, als ze straks in het bedrijfsleven op beslissende posities komen wel eens de doorslag kunnen gaan geven.

Want als je nu als leidinggevende in de IT al je kennis en diploma's hebt gehaald in en uit het Microsoft circuit, zul je niet zo snel geporteerd zijn om voor iets anders te kiezen.

Maar als je een generatie krijgt die niet met die balast beladen is en die wel de vrije keus heeft, kon dat wel eens rap veranderen.

Al was het maar om het feit dat als mensen hun zelf opgelegde indoctrinatie dat je Windows nodig zou hebben doorbreken; zo is het per slot van rekening ook met IBM gegaan, toen mensen er achter kwamen dat je computers - en betere - bij andere fabrikanten kon betrekken.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Moppentappers »

rot toch op met dat apple promotie gedoe, als je een computer van apple koopt wordt je gigantisch opgelicht, de computer die bij apple 2300 euro kost kan je zelf voor 800 euro zelf bouwen, hou toch op!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door jor »

Nono is gewoon een Mac/applefanaat, geeft niets hoor, die moeten er ook zijn. :wink:

http://www.macheadsthemovie.com/

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=93060

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door djmaze »

@moppentappers

Klopt, ja kan hem voor 800 euro zelf bouwen maar krijg je dan ook OSX en de service die veel mensen verwachten bij aanschaf?
Dat jij en ik hem zelf bouwen wil nog niet zeggen dat iedereen dat wil doen.

Hopenlijk komt Microsoft volgend jaar sterk terug met Windows 7 om de concurrentie met OSX en GNU/Linux weer aan te gaan, na de flop met Vista

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door BBCS »

Persoonlijk vind ik dat Apple met de MAC aan koppelverkoop doet.

Ze leveren een computer met een eigen besturingsysteem.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Moppentappers »

service kent apple helemaal niet, en dat geven zelfs de meeste apple fans toe.
problemen met iphone? ga naar t-mobile.. en zo gaat het allemaal maar verder, mijn vaders ipod is kapot, en het duurt eerst een half uur voor ik iemand aan de lijn krijg en dan is het aan alle kanten weer moeilijk, een (toen) gloednieuwe ipod video met 80 GB aan opslag.
wat je service noemt..
en zodra steve jobs het loodje legt is apple niets meer waard.. daar heb je dus echt helemaal niets aan.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door queenfan »

Apple heeft wel service, mijn 2 jaar oude iMac was de dvdbrander defect en deze is kosteloos zonder problemen vervangen.

Maar bij ieder bedrijf is er wel een probleem die niet goed opgepakt is door de klantenservice.
En ja de iPhone wordt verkocht door T-Mobile en zij zijn dan volgens mij degene waar je moet zijn voor de garantie maar volgens mij, kan je mits een in de buurt, een Apple dealer.

En koppelverkoop, je hoeft niet te keizen voor een Mac en als het koppelverkoop is had de staat oid al lang ingegrepen.
Ik vindt dit een gezeik om niks, staat het je niet aan koop dan een pc en doe er mee wat je wilt.
Als er iets gemeld wordt over Apple staan de Windowsfanboy weer klaar om hun gezeik te verkondigen over koppelverkoop, te duur enz.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Moppentappers »

En als ik een goed bericht over microsoft zou posten zouden de mac fans (10x zo hard) gaan lopen zeuren, voorlopig loopt NONO hier reclame loopt te maken.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door djmaze »

Ach... Apple OSX, MS Windows, OS/2, Syllable, GNU/Linux, BSD, etc. etc. Illegaal of niet, ze hebben allemaal hun kuren en crashes.

Toegeven dat mijn GNU/Linux nog nooit een dag uit de running is geweest, maar wel af en toe mijn werk vertraagd. Uitgerekend maakt het dus weinig uit of je 1 dag per jaar uit de running ligt of elke dag 10 minuten minder hard werkt.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door queenfan »

@ djmaze, inderdaad elk OS is door de mens gebouwd en dus onderhevig aan storing (wij zijn vere van perfect).

Ook Mac OSX crashed maar gemiddeld een stuk minder dan Windows maar crashen doet hij.

De bekende blue screen of death heb je ook in OSX versie de kernel panic, die is bij mij in 2 jaar dat ik een Mac heb 1 keer voorgekomen.
Maar ik ken mensen die hebben wel vaker een kernel panic gehad, kwestei van opnieuw installeren en het probleem is verholpen.

rejstartel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:38

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door rejstartel »

ok, maar Apple is en blijft beter

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door BBCS »

En die BSOD van Windows vind ik persoonlijk ook nog wel meevallen.

De computer bij mij draait 24/7 en nooit geen blauwe scherm.

Oke, laatst had ik wel een BSOD, maar de oorzaak daarvan was een defecte harde schijf (systeemschijf) en dan is het logisch dat je dan een BSOD krijgt.

In de tijdperk van Windows 98 was een BSOD heel gewoon, maar XP behoorlijk stabiel dat BSOD niet zo gek meer voorkomen.

Wat ook vaan een BSOD veroorzaakt zijn brakke hardware.

Sommige mensen hebben inderdaad veel BSOD's, maar de oorzaak daarvan ligt bij het feit dat in hun computerkast voornamelijk goedkope brakke zooi in zitten.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Beertje02 »

BBCS,

Wat dacht je van brakke drivers.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door BBCS »

Ook.

Sorry, die was ik vergeten. :oops:

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Rustig »

Goede topic van nono. Het moet iedereen duidelijk worden dat MS niet alleen de weg kwijt is in software-land maar in alles!!


:twisted:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door BBCS »

Een persoonlijke mening:

Microsoft is met Office een bepaalde weg ingeslagen.
En wel met dat ribbon.

Waardeloos.

En waarom was het nodig om diverse items in Windows op een andere plaats te zetten en anders te plaatsen?

Je zoekt je rot in Vista om iets te vinden, terwijl je in XP het blindelings te pakken hebt.

Ik merk aan mijn klanten dat ze Office 2007 niet fijn vinden en steeds meer klanten stappen over op Open Office.

Dat zegt toch genoeg dacht ik zo.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door fietsje »

Microsoft is de weg helemaal niet kwijt. Ze doen nog steeds waar ze goed in zijn :
Microsoft blijft kopiëren

Voor veel computergebruikers blijft een punt van kritiek dat Microsoft maar blijft kopiëren en de laatste jaren zelf niet eens met wat nieuws op de proppen komt. Microsoft aapt Apple al na sinds de jaren tachtig, maar het wordt weer eens pijnlijk duidelijk bij Windows 7.

Zo heeft de multitouch-interface verdacht veel weg van die van Apple's iPhone, gaat de vernieuwde taakbalk wel erg lijken op de Dock uit OSX en ook de nieuwe 'Jumplist' van Microsoft toont veel overeenkomsten met de OSX List View. Ook het ondersteunen van locatie-, bewegings-, en lichtsensors lijkt van Cupertino afgekeken.
http://webwereld.nl/articles/53391/vijf ... ows-7.html

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Moppentappers »

leuk, maar microsoft kwam met multi touch bij die surface tafels, en raad eens wat apple op de iphone ect. introduceert? juist, multi touch
iedereen kopieert, daar is niets mis mee.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door fietsje »

@moppentappers :

dus je hebt de link wel gelezen.
Lees dit dan ook even

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch
In 1999, Fingerworks, a Newark-based company run by University of Delaware academics John Elias and Wayne Westerman, produced a line of multi-touch products including the iGesture Pad and the TouchStream keyboard.[4] Westerman published a dissertation in 1999 on the subject. In 2005, after years of maintaining a niche line of keyboards and touchpads, Fingerworks was acquired by Apple Computer.
In 2001 Steve Bathiche and Andy Wilson of Microsoft began work on an idea for an interactive table that mixes both physical and virtual worlds. Research and Development expanded rapidly in 2004, once the idea caught the attention of Microsoft Chairman Bill Gates. In 2007 Microsoft introduced Microsoft Surface, a functional multi-touch table-top computer based on a standard PC platform including an Intel Core 2 Duo processor, Windows Vista, and 2 GB of RAM.[7]
Wie was er nu eerder ? los van bell labs die het idee bedacht
of meneer Wellner die het 1e prototype al in 1991 bouwde :
http://www.youtube.com/watch?v=S8lCetZ_57g

PS: hadden we toen al windows ???

Ik ben het wel eens met de stelling beter goed gekopieerd dan slecht bedacht.

Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Mac buyers pay Apple tax

Ongelezen bericht door Anson »

Ach origineel, als niemand zegt dat je hebt gepikt of plagiaat gepleegd hebt, ben je origineel.

Gesloten