LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iomega USB Desktop Hardeschijf

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Waimea
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 20:50

Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door Waimea »

afgelopen weekend heeft mijn Iomega hardeschijf van 1TB het leven gegeven. dit opzicht is natuurlijk niet goed.

nou is het omruilen van mijn harde schijf geen probleem. het Office Centre zou me zo een nieuwe mee geven als ik de oude daar inlever.

nou heb ik natuurlijk even op internet gespeurd of dit vaker gebeurd met schijven van dit merk. dit blijkt een toch wel een betrouwbaar merk te zijn. wat het alleen nog maar vervelender maakt.

wat mijn probleem is:
ik wil mijn gegevens behouden. (er staat 600GB aan informatie op. onder andere voor mijn studie.)

nou staat er op de site van Iomega dat zij een data recovery unit hebben die op basis van no cure no pay werkt en dat als jij je schijf op stuurt zij de informatie wel terug kunnen krijgen.

nou heb ik bij Office Centre navraag gedaan of dit mogelijk is. na veel bellen bleek dit 1200€ te kosten.

dit lijkt mij een belachelijk bedrag.

als ik zelf probeer die schijf te repareren ben ik mijn garantie kwijt.
neem ik een nieuwe schijf dan ben ik mijn gegevens kwijt.

is hier een betere oplossing voor?
is het mogelijk om via een ander bedrijf voor een "normale" prijs mijn data terug te krijgen?

mvg Waimea

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door alfatrion »

Afhankelijk van de staat waarin het product zijn er wel bedrijfsjes die het voor een lager bedrag kunnen doen. Vraag gewoon eens bij diverse computer bedrijven of ze dit kunnen of dat ze iemand kennen die dit kan.

Waimea
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 20:50

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door Waimea »

bedankt voor je reactie ik zal eens langs wat winkels gaan.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door TheLD »

Let wel, ook dan ben je je garantie kwijt, daar zij zeer hoogstwaarschijnlijk de hdd uit de behuizing gaan halen.

Dus: ben je een beetje handig doe dit dan zelf.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een harde schijf is een kwetsbaar artikel,

Belangrijke zaken altijd in de computer én op de externe harde schijf bewaren!,

De externe harde schijf is extreem kwetsbaar, het apparaat staat op of rondom de computer,

De kleine loopt er langs of de vrouw stoft af, of u beweegt uw arm op een ongelukkige manier, het externe schijf valt van de tafel af en valt op de plavuizen vloer! :shock:

U pakt het apparaat op, en bij het voorzichtig schudden van het apparaat hoort u gerammel in het apparaat!, :(

Meestal hangen de koppen na zo'n val aan de draadjes en zijn afgebroken,

Schijf overleden!, :(

Wanneer u uw belangrijke data ook op de interne schijf van de computer bewaard is alleen de externe schijf kapot, deze is gelukkig te vervangen, en mist u uw data niet,

Het zijn vervelende dingen, maar het kan gebeuren,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door BBCS »

TheLD schreef:Let wel, ook dan ben je je garantie kwijt, daar zij zeer hoogstwaarschijnlijk de hdd uit de behuizing gaan halen.

Dus: ben je een beetje handig doe dit dan zelf.
Klopt.

Vaak is de adapter van de externe harde schijf behuizing kapot.

Vaak overleg ik met de klanten en vervang dan ook alleen de behuizing.
Oke, dan kunnen ze wel geen aanspraak maken op de garantie, maar ze hebben wel hun harde schijf met hun gegevens.

Als de klanten bij mij die schijf gekocht hebben, dan vervang ik zowiezo gewoon de behuizing.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door magel725 »

1200 euro voor 600GB terughalen is wel heel erg goedkoop. Dat komt op slechts 2 euro per GB en meestal zit het rond de 10 euro per MB. Het is allemaal handwerk en een harde schijf kun je niet repareren. Het apparaat moet in een stofvrij vacuum open en dichtgemaakt worden en bovendien gaat het afstellen op de micrometer nauwkeurig. Dat kan Iomega zelf al niet achteraf meer doen, laat staan dat je het zelf kan. Ik zou dus even goed navragen wat ze voor die 1200 euro doen. En het duur noemen kan pas als je weet wat ze doen. Als ze voor 1200 euro alles terughalen is het het koopje van de eeuw.

Je data ben je gewoon kwijt. De les hiervan is alle data die je niet kunt missen gewoon op 2 verschillende media opslaan. 2 HDD's of een HDD en DVD of wat ook. Als de ene defect gaat heb je de ander nog. Een andere veilige manier is er niet op digitaal gebied.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Iomega USB Desktop Hardeschijf

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij een los leeg huis en losse harde schijf kun je meer en veliger terug halen zonder garantie te verliezen.
Diverse Externe kasten vanaf €15,- tot € 29,- gezien.
Vaak samen goedkoper in zelfde winkel..

Zowel IDE als Sata te koop dus koop de goede!

Gesloten