LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Salij
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 17:30

Acer laptop

Ongelezen bericht door Salij »

Ik bezit een Acer laptop type 3610. Hiervan trilt het scherm en valt van tijd tot tijd ook weg. Alleen een scherm met wat kleuren en verticale balken is te zien. Tot 2 maal een email aan Acer gestuurd voor oplossing. Geen reactie. Daarna 2x gebeld, echter na 6 minuten wachten de mededeling dat het langer dan 4 minuten had geduurd en ik daarna een boodschap kon inspreken. Eerste keer niet gedaan. 2e keer wel verzocht mij terug te bellen.
Is nu 1 week geleden en geen enkele reactie.Nu maar een boze brief geschreven
Dat is de service van ACER, dus bezint eer U begint met ACER, want zo'n slechte service heb ik nog niet eerder meegemaakt.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door fietsje »

Dit lijkt op een hardware gerelateerd probleem.
U zou eens contact kunnen opnemen met de winkel waar u het product gekocht heeft. Is de garantie al verlopen ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door dhc »

U moet niet bij Acer zijn maar bij de winkel waar U de laptop hebt aangeschaft! Zij zijn verantwoordelijk voor afhandeling van de klacht.
En...wanneer is de laptop aangeschaft?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door gravedigger »

BBCS je kan weer :twisted:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Ten eerste:

Je moet altijd eerst terug naar de verkopende partij en niet naar de fabrikant.

De fabrikant hoeft zich namelijk niet aan de consumentenbescherming te houden.

Punt 2:

Het probleem kan diverse oorzaken hebben.

Wat soms voorkomt is dat de datakabel tussen de videokaart en het scherm defect raakt, oftewel: op de plaats van het scharnier kunnen kabelbreuken ontstaan.
Nu is het gemakkelijk gezegd: vervang die kabel dan.
Heb je dan ook gelijk in, alleen zijn die kabels niet los leverbaar.
Het volledige scherm moet dan vervangen worden.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Cesar »

2e keer wel verzocht mij terug te bellen.
Is nu 1 week geleden en geen enkele reactie.Nu maar een boze brief geschreven
Kijk, daar gaat het bij mij ook om.
Je hebt afspraken vanwege een uitgebreide garantie, dus de verkopende partij vindt dat opperbest, maar je wordt niet teruggebeld.

Waarom niet Acer?

Waarom reageren ze uberhaupt nergens op?

Vervolgens is hun registratiesysteem zo fout als maar kan zijn.

Hoe komt men in mijn geval aan een verkoopdatum van een jaar eerder dan de werkelijke datum?
Waarom belt men niet terug wanneer ik deze vraag inspreek?

enz. enz.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Cesar schreef:Je hebt afspraken vanwege een uitgebreide garantie, dus de verkopende partij vindt dat opperbest, maar je wordt niet teruggebeld.
Mag ik je vragen waaruit blijkt dat Salij afspraken heeft vanwege een uitgebeide garantie?
Want dat kan ik niet terugvinden.

Salij
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 17:30

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Salij »

Bedankt allemaal voor jullie reacties, De laptop is 3 jaar oud en je kunt terug naar de Leverancier. Nou daar weet ik intussen alles van. Een ding is zeker koop nooit,nooit iets bij BCC.
Maar waarom reageert een arrogante Acer niet en ik vind dat iedereen dat moet weten. En waarom verzoeken ze je wel een klachtenformulier in te vullen vervolgens niets te laten horen? Ik zie intussen dat er nog iemand een brief schrijft. die van mij gaat oo de deur uit, met copieen naar de media o.a. Trosradar.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Cesar »

Maar waarom reageert een arrogante Acer niet en ik vind dat iedereen dat moet weten.
Dit bedoelde ik BBCS.

Sorry dat ik je op het verkeerde been zette.

sinjoker
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2009 08:12

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door sinjoker »

Beste mensen

Ik wil jullie even waarschuwen voor de Acer computers. Dan vooral de laptops en zeker de Aspire reeks. Ik en hier ben ik niet alleen hebben het volgende meegemaakt:
Na 11 maand (gelukkig nog in de garantieperiode maar op het randje) begaf mijn processor het. Dit euvel en het stukgaan van het moederbord is een veel voorkomende kwaal bij deze pc's. Het is wel raar dat deze stukken allemaal stukgaan kort na de wettelijke garantie periode. Wilt u uw dure computer laten herstellen gaat die naar Duitsland waar de herstelling plaatsvind en u mag rekenen op een bedrag tussen de 300 à 400 €. Wanneer hetzelfde toestel terug binnen moet voor herstelling dan is er zo gezegd iets anders stuk dat niet onder garantie valt en betaalt u de verzendingskosten a rato van 25 € mininmum. Als u een nieuwe pc aanschaft hou dit dan even in gedachte. Ik mijn kennissenkring ken ik zo'n 7 tal mensen die met dat probleem te maken hebben gehad..

U is dus gewaarschuwd... blijf ver van Acer weg.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door D1RK »

zoals BBCS al aangeeft, de kabel is vaak stuk en zeer moeilijk te vervangen.

Een compleet scherm is duur en gezien de kwaliteit kun je deze goedkope beter open laten staan en niet meerdere keren per dag dicht doen.
Als je het scherm nogmaals beweegt word deze soms weer goed als je ver acher over zou gaan en dan zo staan laten als desktop.

Als je een blauwe 15 pins aansluiting hebt ( 3 x5) kun je ook een losse monitor van 17"kopen voor slechts €79,95 zoals ik ook wel eens doe.

Een laptop is nu eenmaal kwetsbaarder tenzij je een echte en dure Toshiba Tecra zou nemen.
Deze zijn wel steviger en zelfs zandbak bestendig zoals de militairen in Afghanistan nu weten!

Een reparatie is vermoedelijk duurder dan de restwaarde en voor € 398,- is een nieuwe sneller, beter en goedkoper want hoelang doet die batterij het nog..... kost ook vrij veel....!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Na 11 maand (gelukkig nog in de garantieperiode maar op het randje) begaf mijn processor het.
Zeker een AMD processor????

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door cherokee »

Dat laatste begrijp ik niet. Met processoren van AMD is niets mis.

tim
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:34

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door tim »

De acer service was voor mij TOPPIE! Mijn scherm was gescheurd bij de scharnieren en mij werd vertelt dat dit vaker scheen voor te komen bij bepaalde laptop-series.

Dinsdag 24 februari werd me laptop afgehaald en 1,5 week later, vrijdag 6 maart, werd me laptop herstelt terug gebracht. Hierbij moet ik nog opmerken dat ik zelfs achteraf heb zitten schroeven aan mijn scherm. Hier heb ik niks over gehoord.

Ook is mijn laptop 1 jaar en 10 maanden oud en heb ik geen extra garantie bij gekocht. (viel dus niet meer onder de standaard 1-jaar garantie).

Ik moet wel opmerken dat ik geholpen werd door de "Acer customer after-sales" (kostte me 10 minuten tijd om daar te komen). Een normaal gesprek voeren met de standaard support-desk (0900-20 20 767) gaat inderdaad niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat laatste begrijp ik niet. Met processoren van AMD is niets mis.
Sorry dat ik het zeg, maar mijn ervaring als monteur is toch anders.

Het probleem van AMD is dat ze nogal wel eens uitvallen en dat de processor gewoon kapot is, iets wat ik bij Intel nog niet vaak gezien heb.

Als bij een computer met een INTEL processor de boel niet meer doet, is het moederbord kapot, bij AMD is dan heel vaak de processor kapot.

Je kunt bij een Intel processor rustig de ventilator uitschakelen, dan zal hij niet kapot gaan, iets wat je bij AMD niet hoeft te proberen.

Dit is mijn ervaring als monteur.

sinjoker
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2009 08:12

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door sinjoker »

Dus u beweerd dat het probleem van kapotte processors uit de wereld zou zijn bij acer ?????

Groetjes sinjoker

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Sorry dat ik het zeg, maar mijn ervaring als monteur is toch anders.

Het probleem van AMD is dat ze nogal wel eens uitvallen en dat de processor gewoon kapot is, iets wat ik bij Intel nog niet vaak gezien heb.

Als bij een computer met een INTEL processor de boel niet meer doet, is het moederbord kapot, bij AMD is dan heel vaak de processor kapot.

Je kunt bij een Intel processor rustig de ventilator uitschakelen, dan zal hij niet kapot gaan, iets wat je bij AMD niet hoeft te proberen.

Dit is mijn ervaring als monteur.
Dit is een typische uitspraak van +- 6 jaar geleden. Tegenwoordig gaat dit verhaal niet meer op. AMD processoren maken nu ook gebruik van een thermische meting waardoor de pc uit zal gaan als de cpu te warm word. Dit wil niet zeggen dat er aan beide merken cpu's geen schade kan ontstaan als gevolg van een te warme CPU.
De TLB bug is de laatste serieuze bug waar AMD processoren mee te maken hebben gehad. Deze is een tijdje terug opgelost.
Het verschil in uitval tussen AMD en Intel processoren is momenteel niet noemenswaardig.
Overigens adviseer ik ook niet om de koeling van een intel processor los te koppelen bij een draaiend systeem, dit kan blijvende schade veroorzaken.
Laatst gewijzigd door D2Freak30 op 12 mar 2009 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Geplaatst op 12 Mrt 2009 10:53 door sinjoker
--------------------------------------------------------------------------------
Dus u beweerd dat het probleem van kapotte processors uit de wereld zou zijn bij acer ?????

Groetjes sinjoker
Nee, ik beweer dat het verschil in uitval tussen Intel en AMD cpu's niet ver meer uit elkaar ligt.

Gesloten