LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
menno92
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 17:01

Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door menno92 »

hallo

zoals de titel al aangeeft, ik heb in augustus 2008 een laptop aangeschaft bij dynabyte (acer aspire 7720G-5A3G2Mi) en die beviel me prima tot op een gegeven moment (ergens in maart) na 7 maanden wou de laptop niet meer opgeladen worden en ging de batterij-status alleen maar naar beneden totdat de accu helemaal leeg was, en nu doet hij helemaal niets meer...

ik bel dynabyte, zij verwijzen me door naar acer en dan krijg je als antwoord: ''je accu is kapot, je garantie is verstreken, het enige wat je kan doen is de laptop voor reparatie opsturen en aangeven dat het er niet mee eens bent''.

ZIJN ER MEER MENSEN MET DIT PROBLEEM??

plz, brand maar los (volgens mij heb ik namelijk recht op een nieuwe accu)

menno

ps: wat moet ik doen?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door alfatrion »

Acer is tot niets verplicht, omdat de fabrieksgarantie inmiddels is verlopen. Dynabyte is een ander verhaal. Wijs hen op artikel 9 lid 2 uit hun AV.

ALS jij aannemelijk kan maken dat dit product niet goed was toen je het kocht, dan heb jij recht op een kosteloos herstel of vervanging. Als jullie het niet eens worden dan kun je naar de geschillencommissie gaan of naar de kantonrechter.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door Cesar »

ACER-laptop 7720G......

Komt me vaag bekend voor......

Zijn dat niet die laptops welke het binnen de garantie al opgeven?

menno92
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 17:01

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door menno92 »

ALS jij aannemelijk kan maken dat dit product niet goed was toen je het kocht, dan heb jij recht op een kosteloos herstel of vervanging. Als jullie het niet eens worden dan kun je naar de geschillencommissie gaan of naar de kantonrechter.
hoe zou ik dat aan kunnen tonen? hij start niet meer op... maar tijdens de aankoop kreeg ik dus soms ook wel eens een zwart scherm als ik hem aandeed. dit lostte ik op door hem weer uit en aan te zetten, maar de volgende dag had ik gewoon hetzelfde weer...

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Acer laptop, accu kapot na 7 maand, met garantie van 6 maand

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het product eerder al gebreken vertoonde had je die moeten melden, anders loop je de kans dat de winkelier hier onder uit kan door te verijzen naar art. 7:23 BW.

Als de serrie bekent vanwege een productiefout dan sta je erg sterk. Als het product steeds terug is gegaan voor gebreken sta je erg sterk. En verder een onderzoek door een bedrijf laten uitvoeren en als daar dan uit komt dat het voortijdig overlijden te weiten is aaan het product maakt je een kans. Als er sporen gevonden van abnormaal gebruik kun je het vergeten.

Gesloten