LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP DV9000 display probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Robinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:59

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Robinus »

Startte vanochtend mijn laptop op en kreeg een zwart scherm, heb nu mijn tv erop aangeloten en daarop doet hij het wel. Als ik mijn scherm dicht en opendoe krijg ik een blauw scherm en start hij mijn laptop opnieuw op. Weet iemand toevallig hoe ik dit op kan lossen. Dit is nu al het zoveelste probleem dat ik met mijn laptop heb... Heb hem net weer terug na 10 weken reparatie van o.a. defecte scharnier en dvdspeler. En heb geen zin om hem weer op te sturen.

Update: Na een paar keer opnieuw opstarten deed hij het weer. maar als ik hem dan weer opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde probleem. Het scherm is dus niet kapot denk ik, anders zou hij het helemaal niet meer moeten doen.

M.v.g. Robin

swartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010 16:39

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door swartje »

Hier het zelfde probleem laptop is net 2 jaar oud en videokaart defect houd in dat mijn laptop dus gewoon overleden is want repareren is duurder dan een nieuwe laptop.
Ik snap niet dat HP hun fout niet erkent heb eigenlijk geen behoefte meer aan een nieuwe HP

dbosch77
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2009 16:56

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door dbosch77 »

Hoi,

Heb ook veel moeite gedaan dit defect aan HP duidelijk te maken, maar tevergeefs. Ook Office Centre geeft niet thuis, omdat zij bij een zakelijke levering maar 1 jaar garantie geven en niet willen meegaan in het verhaal dat hun geleverde produkt ronduit slecht is.

Gevolg is dat ik nu voor 2 nieuwe computers prive en zakelijk inmiddels op Samsung en Dell ben overgestapt, het Office Centre-pasje door midden heb geknipt en alle reclamefolders met HP produkten linea recta de oudpapierbak in gaan.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik doe zelf laptop reparaties, heb er al een paar HP DV9000 gerepareerd, het is echt bizar dat die dingen het zo slecht doen, wij leveren mede daarom zelf geen HP.

2wonders
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2009 11:35

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door 2wonders »

HIer heb ik dus ook een Hp Laptop pavilion dv9000 serie.
Met een videokaart erin van geforce go 7600.

Ik heb 2 februari 2009 de laptop gekocht en zat 1 jaar garantie op. IN mijn garantie periode heb ik me laptop 2x moeten terug sturen omdat er problemen mee waren. Oa het linker scharnier helemaal kapot en omdat ik vond dat de laptop extreem snel koelde. En ik dus ook niet de sims 3 erop kon spelen (alle specificaties waren voldoende om het spel te spelen).

Her linker scharnier is noet helemaal gemaakt en hele nieuwe behuizing erom gekregen. Het koel probleem hebben ze niks op kunnen vinden en dat was allemaal perfect in orde volgens HP.

Nu van de week 1 februari om precies te zijn zet ik mijn laptop weer aan. Ik krijg allemaal strepen en opeens valt me laptop helemaal uit. Hierna wil ik me laptop dus weer aanzetten en doet hij helemaal niks meer. Het enige wat het nog doet is de verlichting. Dus zie gewoon een donker grijs/zwart scherm.

Na even op google te zoeken ben ik er dus achter gekomen dat het gewoon een productiefout is. Hierop heb ik dus de HP gemaild en krijg ik alleen maar stomme mailtjes terug van U laptop valt buiten de garantie periode. Ook heb ik in een mail terug waarin HP toegoeeft dat het een bekende fout is. Maar er word geen garantie op gegeven.

Nu vraag ik me af wat ik hiermee kan doen?

Ik heb namelijk al vanaf het begin gemeld dat de laptop naar mijn idee slecht koelde. HP geeft zelf in een mail toe dat het een wel bekende fout is. Ik heb een hoop geld betaald voor me laptop 2 jaar terug en nu na 2 jaar houd hij er dus zomaar mee op!

Wat kan ik hieraan doen? Is er een manier zodat ik wel in me recht staat aangezien het toch duidelijk om een productiefout gaat?

Ik vind het namelijk onwijs slechte service van HP en er komt hier nu dus nooit meer een HP laptop in huis!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Een opmerking:
Al doet de naam laptop vermoeden dat je dat ding gewoon op je schoot kunt zetten, of op de bank (wat ik vaak zie) kunnen niet alle computers daar tegen.
Laptops die geen koelroosters aan de onderkant hebben, kun je gewoon op de schoot zetten of op de bank.
Notebooks met koelroosters aan de onderkant mogen nooit of te nimmer op schoot of op de bank worden gezet, waardoor die koelroosters worden afgedekt. Er kan dan geen koele lucht worden aangezogen, waardoor de boel oververhit raakt en defect kan raken.

2wonders
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2009 11:35

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door 2wonders »

Mijn laptop stond op de bank op een speciaal ding die het zelfs nog extra koelde. (kan even niet op de naam komen) En verder alleen op tafel.

En google maar het is een echte fout van HP dat die videakaart kapot/los geraakt is. Ze hebben het zelfs zelf toegegeven.

EagleOne
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:21

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door EagleOne »

Hallo Alle
Mijn laptop is nu ook ongeveer 3 jaar oud ( je zou verwachten dat deze dingen toch wel minimaal 5 jaar mee gaat ( ik heb nog een oudefutitsu siemens en die is al 7 jaar oud ,en kennissen hebben een jappaner (dacht een toschiba en die i sal meer dan 10 jaar en die werken nog steeds)
Ik heb dus ook het zelfde probleem ,video kaart is niet meer voor de 100% goed .
Heb ook nieuwe drivers geprobeerd maar dit heeft niet geholpen.
Maar kunnen we nu als consument (radar) echt niks doen ??
Anders zet ik de schroeverdraaier er in ,en zie wel waar het schip strant (want zo werkt het ook niet lekker)

vrgr EagleOne

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

EagleOne schreef: je zou verwachten dat deze dingen toch wel minimaal 5 jaar mee gaat
Wie heeft jou dat sprookje verteld?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

EagleOne schreef:Mijn laptop is nu ook ongeveer 3 jaar oud ( je zou verwachten dat deze dingen toch wel minimaal 5 jaar mee gaat ( ik heb nog een oudefutitsu siemens en die is al 7 jaar oud ,en kennissen hebben een jappaner (dacht een toschiba en die i sal meer dan 10 jaar en die werken nog steeds)
Ik heb dus ook het zelfde probleem ,video kaart is niet meer voor de 100% goed .
Heb ook nieuwe drivers geprobeerd maar dit heeft niet geholpen.
Maar kunnen we nu als consument (radar) echt niks doen ??
Je mag inderdaad verwachten dat een laptop een jaar of vijf meegaat. Je kunt zelf naar de rechter stappen om kosteloos herstel of vervanging te eisen, maar je moet wel bewijzen dat het product ondeugdelijk is en daarvoor moet je met iets meer komen dan de video kaart is nu stuk. Je komt daarin een eind door aan te tonen dat de video kaart (en de laptop) geen sporen vertonen van abnormaal gebruik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef: Je mag inderdaad verwachten dat een laptop een jaar of vijf meegaat.
Onzin.
alfatrion schreef:Je kunt zelf naar de rechter stappen om kosteloos herstel of vervanging te eisen, maar je moet wel bewijzen dat het product ondeugdelijk is en daarvoor moet je met iets meer komen dan de video kaart is nu stuk.
Helemaal fout.

Dan dien je te bewijzen dat het product niet conform de koopovereenkomst geleverd is.
Ook de uitspraken van de fabrikant of winkelier op wat voor manier dan ook moeten meegenomen worden en daar kunnen rechten aan ontleent worden.

Jij baseert veel uitspraken op instanties, bedrijven, uitgevers van computerbladen waarvan de uitspraken/meningen wettelijk gezien totaal geen invloed hebben op de koopovereenkomst.

Al geven 10 computerbladen aan dat de computer zonder problemen 5 jaar mee moet gaan, dan nog hoeft de winkelier en fabrikant daar niet aan te houden.

De regeltjes van de wetboeken moeten nageleefd worden.

Als in de koopovereenkomst 1 jaar garantie staat en de fabrikant en winkelier hebben in de media geen andere uitspraken gedaan en de laptop gaat na 2 jaar kapot, dan is het product wel degelijk conform de koopovereenkomst en kan er geen kosteloze reparatie of vervanging geëist worden.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Hier staat echt dat het product aan de koopovereenkomst moet voldoen en dat het product normaal gebruikt moet kunnen worden.

Hier staat dus niet dat het product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee moet gaan.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
alfatrion schreef: Je mag inderdaad verwachten dat een laptop een jaar of vijf meegaat.
Onzin.
alfatrion schreef:Je kunt zelf naar de rechter stappen om kosteloos herstel of vervanging te eisen, maar je moet wel bewijzen dat het product ondeugdelijk is en daarvoor moet je met iets meer komen dan de video kaart is nu stuk.
Helemaal fout.

Dan dien je te bewijzen dat het product niet conform de koopovereenkomst geleverd is.
Ook de uitspraken van de fabrikant of winkelier op wat voor manier dan ook moeten meegenomen worden en daar kunnen rechten aan ontleent worden.

Jij baseert veel uitspraken op instanties, bedrijven, uitgevers van computerbladen waarvan de uitspraken/meningen wettelijk gezien totaal geen invloed hebben op de koopovereenkomst.

Al geven 10 computerbladen aan dat de computer zonder problemen 5 jaar mee moet gaan, dan nog hoeft de winkelier en fabrikant daar niet aan te houden.

De regeltjes van de wetboeken moeten nageleefd worden.

Als in de koopovereenkomst 1 jaar garantie staat en de fabrikant en winkelier hebben in de media geen andere uitspraken gedaan en de laptop gaat na 2 jaar kapot, dan is het product wel degelijk conform de koopovereenkomst en kan er geen kosteloze reparatie of vervanging geëist worden.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Hier staat echt dat het product aan de koopovereenkomst moet voldoen en dat het product normaal gebruikt moet kunnen worden.

Hier staat dus niet dat het product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee moet gaan.
Onzin..

Je hebt nog een paar topics open staan BBCS..
Geef je nog een keer antwoord ?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Jij baseert veel uitspraken op instanties, bedrijven, uitgevers van computerbladen waarvan de uitspraken/meningen wettelijk gezien totaal geen invloed hebben op de koopovereenkomst.
BBCS,

Mijn voornaamste bronnen om de wet te interpreteren zijn: a) de wet zelf, b) vonnissen en arresten en c) kamer stukken. Daarnaast natuurlijk ook boeken geschreven door mensen die hiervoor doorgeleerd hebben en uitleg van juristen. Jij mag dan wel de opvatting hebben dat derden geen onderzoek mogen plegen naar de levensduur van producten, maar daar zijn geen bronnen voor die deze opvatting ondersteunen. Jij legt de wet dus (bewust) onjuist uit en bent te eigenwijs om bij mensen die er meer verstand van hebben dan jij om hulp te vragen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:
BBCS schreef:Jij baseert veel uitspraken op instanties, bedrijven, uitgevers van computerbladen waarvan de uitspraken/meningen wettelijk gezien totaal geen invloed hebben op de koopovereenkomst.
BBCS,

Mijn voornaamste bronnen om de wet te interpreteren zijn: a) de wet zelf, b) vonnissen en arresten en c) kamer stukken. Daarnaast natuurlijk ook boeken geschreven door mensen die hiervoor doorgeleerd hebben en uitleg van juristen. Jij mag dan wel de opvatting hebben dat derden geen onderzoek mogen plegen naar de levensduur van producten, maar daar zijn geen bronnen voor die deze opvatting ondersteunen. Jij legt de wet dus (bewust) onjuist uit en bent te eigenwijs om bij mensen die er meer verstand van hebben dan jij om hulp te vragen.
Ik ben niet te eigenwijs, ik ben standvastig.

Aan de andere kant is het wel zo dat als je op grond van de gemiddelde levensduur mag uitgaan, dat je van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies dezelfde levensduur en kwaliteit mag en kunt verwachten als van de duurste Makita en DeWalt. En dat is niet zo.

Wat veel organisaties willen is een lijst waarin de levensduren staan van de verschillende producten van de dezelfde soort. De zogenoemde levensduurtabellen. Dan is het voor de consument gemakkelijk te zien wat hij koopt en wat hij ervan mag en kan verwachten.
Zo werkt het dus niet en dat systeem kan nooit werken.

Wat ook niet kan is dat als de fabrikant 1 jaar garantie geeft (dus maar voor 1 jaar garant staat voor de goede werking), dat de winkelier dan voor 5 tot 6 jaar garant moet staan voor de goede werking. Kan niet.
Vergeet ook niet dat de meeste fabrikanten geen laptops meer in reparatie nemen die ouder zijn dan 3 jaar.
Na 3 jaar zijn de meeste onderdelen niet meer leverbaar en worden ook steeds moeilijker leverbaar. Hoe kan dan de winkelier verplicht worden om na 4 jaar nog kosteloze reparatie of vervanging te eisen? Financieel kan dat zeker niet. De winkelier moet dat dan uit eigen zak betalen, en zoveel verdient hij niet.
Bij dat soort regels wordt gekeken naar de draagkracht van de grote concerns, maar de kleine ondernemer is wel de pisang!

Waarom is het zo dat men totaal gefixeerd is op de koper en heeft men schijt aan de verkoper? Bij een geschil zijn er altijd twee partijen en niet één partij!

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door angel1978 »

Aan de andere kant is het wel zo dat als je op grond van de gemiddelde levensduur mag uitgaan, dat je van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies dezelfde levensduur en kwaliteit mag en kunt verwachten als van de duurste Makita en DeWalt. En dat is niet zo.
Een leugen. kwaliteit wordt ( en werd ) nergens genoemd.
Wat veel organisaties willen is een lijst waarin de levensduren staan van de verschillende producten van de dezelfde soort. De zogenoemde levensduurtabellen.
Waar staat dat veel organisaties dat willen ? Heb het wel hier als suggestie op het forum gezien.
Zo werkt het dus niet en dat systeem kan nooit werken.
Aanname, gestoeld op helemaal niets !
Wat ook niet kan is dat als de fabrikant 1 jaar garantie geeft (dus maar voor 1 jaar garant staat voor de goede werking), dat de winkelier dan voor 5 tot 6 jaar garant moet staan voor de goede werking. Kan niet.
Als een winkelier dit niet kan, moet hij de spullen niet verkopen.. In alle andere gevallen is dit een probleem tussen fabrikant en winkelier !
Vergeet ook niet dat de meeste fabrikanten geen laptops meer in reparatie nemen die ouder zijn dan 3 jaar.
Na 3 jaar zijn de meeste onderdelen niet meer leverbaar en worden ook steeds moeilijker leverbaar. Hoe kan dan de winkelier verplicht worden om na 4 jaar nog kosteloze reparatie of vervanging te eisen? Financieel kan dat zeker niet. De winkelier moet dat dan uit eigen zak betalen, en zoveel verdient hij niet.
Dan moet hij/zij de marges verhogen.. Da's een andere keuze dan rotzooi verkopen.. Probleem en keuze van de winkelier dus.
Bij een geschil zijn er altijd twee partijen en niet één partij!
Exact !!! 2 ( twee ) partijen en niet 3. Jij bent diegene die continu die fabrikant erbij wil halen.. Dit gaat tussen winkelier en klant..

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Aan de andere kant is het wel zo dat als je op grond van de gemiddelde levensduur mag uitgaan, dat je van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies dezelfde levensduur en kwaliteit mag en kunt verwachten als van de duurste Makita en DeWalt. En dat is niet zo.
Nee, die woorden leg jij mij stelselmatig in de mond. Dit komt omdat jij alleen zwart en wit kent, maar daarnaast zijn er nog een aantal grijstinten zijn.
BBCS schreef:Wat ook niet kan is dat als de fabrikant 1 jaar garantie geeft (dus maar voor 1 jaar garant staat voor de goede werking), dat de winkelier dan voor 5 tot 6 jaar garant moet staan voor de goede werking.
Dat kan heel goed. Het probleem is hier dat jij hier zo eigenwijs bent dat je niet wilt afstappen van het idee dat garantie hetzelfde is als kosteloos herstel.
BBCS schreef:Vergeet ook niet dat de meeste fabrikanten geen laptops meer in reparatie nemen die ouder zijn dan 3 jaar. Na 3 jaar zijn de meeste onderdelen niet meer leverbaar en worden ook steeds moeilijker leverbaar. Hoe kan dan de winkelier verplicht worden om na 4 jaar nog kosteloze reparatie of vervanging te eisen?
Er bestaat ook nog zo iets als ontbinding. Het probleem is hier dat jij hier zo eigenwijs bent dat de verkoper in alle gevallen eerst de mogelijkheid moet krijgen om het product te herstellen of te vervangen. In dergelijke gevallen kan heeft de consument direct recht op ontbinding.
BBCS schreef:Waarom is het zo dat men totaal gefixeerd is op de koper en heeft men schijt aan de verkoper? Bij een geschil zijn er altijd twee partijen en niet één partij!
Dat is logisch wanneer slechts één partij zijn verplichten niet volledig is nagekomen. Wanneer de koper zijn betaalverplichtingen niet volledig of op tijd nakomt dan kan de verkoper de wettelijke rente eisen, een incassobureau in de arm nemen en/of naar de rechter stappen. Doorgaans zijn consumenten heel netjes aan hun betaalverplichtingen waardoor de meerderheid van zaken uitmond in dat slechts de andere partij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan.

Jij pleit er voor om de verkoper te ontslaan van zijn juridische verplichtingen, omdat je ze zo zielig vind, maar ik hoor je nooit over om de koper te ontslaan van zijn betalingsverplichtingen in het geval ze in financiële problemen zitten. Is er bij jou een spiegel in de buurt?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:Een leugen. kwaliteit wordt ( en werd ) nergens genoemd.
Kwaliteit en prestaties worden anders wel genoemd in de richtlijn consumptiegoederen onder overweging punt 8 en artikel 2 lid 2 sub d.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Dan moet hij/zij de marges verhogen.. Da's een andere keuze dan rotzooi verkopen.. Probleem en keuze van de winkelier dus.
Ik hoor het al, jij weet niets van de winkelieren af.

Als een winkelier netjes 40% winstmarge hanteert en daarbij ook nog 8% garantieafwikkelingen marge berekent, kan dan wel.
Echter de concurrent berekent niet meer dan 4% winstmarge.

De winkelier die netjes 40% winstmarge en 8% garantiemarge hanteert staat te boek als veel te duur en als oplichter.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
Dan moet hij/zij de marges verhogen.. Da's een andere keuze dan rotzooi verkopen.. Probleem en keuze van de winkelier dus.
Ik hoor het al, jij weet niets van de winkelieren af.

Als een winkelier netjes 40% winstmarge hanteert en daarbij ook nog 8% garantieafwikkelingen marge berekent, kan dan wel.
Echter de concurrent berekent niet meer dan 4% winstmarge.

De winkelier die netjes 40% winstmarge en 8% garantiemarge hanteert staat te boek als veel te duur en als oplichter.
Maar levert wel de kwaliteit die je mag verwachten. In combinatie met de service ( die goed behoort te zijn ) zou dat voldoende klanten op moeten leveren om te overleven.

Een winkelier die de garantie en Nederlandse wet aan zijn laars lapt, DIE is een oplichter.

deejee038
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:04

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door deejee038 »

ik heb sinds vorig jaar een dv9760ed die ik 2ehands via marktplaats heb gekocht. Top apparaat met 2x160GB, weinig gebruikt en ècht in nieuwstaat. Nu is er bij mij ook spontaan een scharnier ontwricht/kapot (de rechter).
Begrijp ik nou goed dat ik 'm niet kostenloos via HP kan laten repareren? Het is toch een veelvoorkomend probleem dat duidt op een constructiefout?!
Iemand een idee wat ik er mee kan doen? Wat kost eigenlijk zo'n reparatie als ik 'm laat maken? Vr.gr.

Gesloten