LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP DV9000 display probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Sala Salsa
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:30

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Sala Salsa »

[quote="WillemV"]
Niet zo happen Sala Salsa. Mijn vermoeden dat jij gewoon BBCS bent wordt steeds meer bevestigd door jouw reacties. :wink:
Een troost: ik ben zeker BBCS niet. :lol:

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door poisonic »

Heb gister even onderzoek gedaan voor een eigen laptop... als ik er een neem laat ik hem samen stellen meer bang for your buck... http://www.pugetsystems.com/laptop.php en bijkomend voordeel uitstekende componenten... goeie service en garantie...
mg niet iedereen heeft $2800 voor een goede laptop over...
binnen kort even nieuw pctje kopen :P Pi7 6gig ram nvidia gtx295.. 1600 voor een goede pc is niks....
ben zelf knap paranoide geworden van merk pc's te beginnen met bijv siemens nixdorf,fujitsu siemens,compaq,HP deze merken adverteren ongeveer net zo als adsl en kabel.... meer is beter nou echt niet altijd helaas... helaas adverteren ze zo dat de digibeet er zo intrapt en dat is jammer...want die verdient ook beter :)

:shock: "Ruim een kwart van alle HP-laptops houdt er binnen de drie jaar mee op. Pittig detail: HP verkocht vorig jaar maar liefst 16 miljoen laptops. Bij laptops van Gateway en Acer liggen de crash percentages respectievelijk op 23,5% en 23,3%. Verder blijkt dat notebooks aanzienlijk gevoeliger zijn dan laptops: zij vertonen 20% meer (hardware)defecten. Omdat de scheidslijn tussen notebooks en laptops vaag is, werden in de tests als notebooks beschouwd die computers die minder dan 400 dollar aankoopprijs kosten" :shock:

hier schrik ik wel van.... bijna 25%.... dan zou je toch denken dat er flink wat fouten in het ontwerp zitten anders krijg je niet 4 miljoen terug binnen 3 jaar .... ik blijf erbij dat bij de meeste laptops hitte de boosdoener is.... laptops hebben tegenwoordig erg weinig koeling aan boord kleine fans en het moet allemaal super dun.... een bijna dichte behuizing en een hele bult plastic....

een instalatie bedrijf zou s zown fout percentage moeten hebben dan ken het gelijk dicht... zelfs in staal bouw mag je maximaal maar een paar mm teveel hebben of te weinig.... bij wijze van als je een meter bij hun besteld krijg je maar 75 cm .... is daar geen norm voor?

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door WillemV »

Sala Salsa schreef:
WillemV schreef: Niet zo happen Sala Salsa. Mijn vermoeden dat jij gewoon BBCS bent wordt steeds meer bevestigd door jouw reacties. :wink:
Een troost: ik ben zeker BBCS niet. :lol:
Dus je hebt verder niks inhoudelijks meer te melden BBCS, sorry Sala Salsa?

delluc
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:38

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door delluc »

Even nog voor Salsa. Vandaag was bij Kassa een item over apple en het consumenten recht. Even nog in het kort wat het consumenten recht in houdt.
Als er 1 jaar garantie wordt gegeven betekent dit niet dat de garantie naar 1 jaar af is gelopen. De consument heeft recht op een deugdelijk product en afhankelijk van het product en de prijs kan de garantie varieren, Bv voor een labtop staat een technische levensduur van 5 jaar. Volgens het consumenten recht liggen de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper en daarna moet de koper aantonen dat het probleem niet komt door oneigenlijk gebruik. Lijkt moeilijk maar als je geen kop koffie over de labtop heb laten vallen of de labtop op de keukenvloer heb laten kletteren is dat als een bewijs dat je normaal bent omgegaan met de labtop.
Kort om Salsa werkt bij bcc of een of andere toko.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

gsm-it schreef:Ik gebruik op mijn dv9623ed notebook de driver
NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7432.
Met deze driver wordt het linker scharnier niet (te) warm.

De nieuwste driver is van april 2009:
NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7713.
Deze driver is officieel door HP vrij gegeven, maar zorgt voor het oververhitten van de NVIDIA adapter. De ventilator gaat vaak maximaal draaien en toch wordt het linker scharnier te heet.

Ik heb snel de oude 7432 driver teruggezet en alles werkt op mijn notebook nog steeds perfect.

Ik heb tevens het probleem aan de helpdesk van HP doorgegeven en zou een reactie ontvangen van de technische dienst. Helaas heb ik nooit meer iets gehoord en de foute driver wordt nog steeds op de HP website aangeboden.
Vandaag werd de NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7713 versie als aanbevolen update door Microsoft automatisch geïnstalleerd. Meteen erna begon de ventilator volop te draaien. Via Apparaatbeheer heb ik het vorige stuurprogramma (NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7432) weer teruggezet. De aanbevolen updates heb ik tevens bij de instellingen voor Automatische updates in Vista uitgezet. Na de reboot draaide de notebook gelukkig weer als vanouds, dus zonder herrie van de ventilator en met de oudere NVIDIA driver.

toplien
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 12:46

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door toplien »

Beste mensen,

Ook hier weer een slachtoffer van HP met een beeldprobleem.
Ik heb een laptop DV9645 net een Nvidia GeForce8400 kaart.
Sinds vorige week er ineens mee opgehouden. Hij wordt in in februari 2 jaar oud dus buiten de garantieperiode. Ik vind het echt schandalig dat ik zowel door de winkel als door de fabrikant weg wordt gestuurd of een rekening van 370 ex btw mag betalen. Iemand hier al verder mee gekomen?

Groet,
Plien

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

Zojuist werd, op mijn DV9623ed met Windows Vista, de NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7713 versie van HP als "belangrijke" update (dus niet als aanbevolen of optioneel) door Microsoft automatisch geïnstalleerd. Meteen erna begon de ventilator volop te draaien en werd de notebook warmer dan normaal bij het linker scharnier. Via Apparaatbeheer heb ik het vorige stuurprogramma (NVIDIA GEFORCE 8400M V7.15.11.7432) nogmaals weer teruggezet.

De "belangrijke" updates kunnen in Vista helaas NIET uitgezet worden. Na de reboot draaide de notebook gelukkig wel weer als vanouds, dus zonder herrie van de ventilator en met de oudere NVIDIA driver. De update staat nog wel in de updategeschiedenis. Nu maar hopen dat de foute driver van HP/NVidia niet nogmaals automatisch door Microsoft geïnstalleerd zal worden. De enige optie is volgens mij dan nog om Automatische updates dan maar helemaal uit te schakelen.
Een niet goed werkende foute driver wordt je dus op deze manier opgedrongen door Microsoft met zelfs het risico dat de notebook defect raakt door oververhitting van de GPU en het linker scharnier voor het beeldscherm.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

poisonic schreef:Ruim een kwart van alle HP-laptops houdt er binnen de drie jaar mee op. Pittig detail: HP verkocht vorig jaar maar liefst 16 miljoen laptops. Bij laptops van Gateway en Acer liggen de crash percentages respectievelijk op 23,5% en 23,3%. Verder blijkt dat notebooks aanzienlijk gevoeliger zijn dan laptops: zij vertonen 20% meer (hardware)defecten. Omdat de scheidslijn tussen notebooks en laptops vaag is, werden in de tests als notebooks beschouwd die computers die minder dan 400 dollar aankoopprijs kosten" :shock:
Volgens mij is de naamgeving het enige verschil tussen een notebook en een laptop. :?

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door poisonic »

gsm-it schreef: Volgens mij is de naamgeving het enige verschil tussen een notebook en een laptop. :?
Notebook werd volgens mij door ibm gebruikt ooit

ik ben het geheel met je eens :P maar een netbook das pas een naar ding :P
niet eens een dvd drive er in.... en dat scherm was ook erg mini :P

Enna
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 17:09

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Enna »

toplien schreef:Beste mensen,

Ook hier weer een slachtoffer van HP met een beeldprobleem.
Ik heb een laptop DV9645 net een Nvidia GeForce8400 kaart.
Sinds vorige week er ineens mee opgehouden. Hij wordt in in februari 2 jaar oud dus buiten de garantieperiode. Ik vind het echt schandalig dat ik zowel door de winkel als door de fabrikant weg wordt gestuurd of een rekening van 370 ex btw mag betalen. Iemand hier al verder mee gekomen?

Groet,
Plien
:shock:

Ik heb EXACT hetzelfde probleem.. moet alleen nog hp contacteren. De winkelier vertelde mij dat het mij 370 euro zou kosten exl Btw.. Maar heeft HP jou ook al weggestuurd?

delluc
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:38

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door delluc »

update met het probleem van de dv 9085.....

Misschien dat dit mensen kan helpen. Na wat gemaild te hebben laat Hp weten dat voor een aantal notebooks een verlenging van de fabrieksgarantie is gegeven. Garantie is van 12 maanden naar 24 maanden gegaan.. zie link, helaas geldt dit niet voor mijn labtop.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... =c01387690

Hp geeft in de mail aan dat de fabrieksgarantie een service overweging is en dus als er problemen zijn na de fabrieksgarantie, moet je bij de verkopende partij zijn. HP maakt zich er makkelijk vanaf, voor de rotzooi wat ze verkopen. Je had anders verwacht van zo'n partij als HP. Doen voorkomen dat ze een goed A merk zijn. Kan beter de pc bij de aldi gaan halen.

Dus HP is een dood lopend einde. Wettelijk is het ook niet mogelijk. Ben nu met de verkopende partij bezig. Deze lijkt mee te willen werken, maar dit wacht ik af. Heb de rechtsbijstand in geschakeld, deze willen helpen als het niks word, maar geven aan dat het moeilijker wordt naarmate hoe ouder het product is.
Iemand hier nog ervaring mee......

laat wel weten of het gaat lukken

JoHeRo
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2009 21:53

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door JoHeRo »

Zie eerdere post op dit forum over mijn HP DV9255ea

Na de problemen met gebroken linker scharnier, gezeur bij HP en bij de winkel, ging ook de videokaart kapot.

Verbaasd was ik toen net in die week, HP mij belde en mij een garantiereparatie aanbood, zelfs toen ik meldde dat ook mijn videokaart was overleden.
Verbaasd was ik nogmaals toen ik de laptop met 5 dagen retour had.
Verbaasd was ik daarna dat de scharnieren en de gehele deksel waren vervangen, de aansturing van de display inclusief bekabeling en dat het moederbord was vervangen. Ik heb dus een bijna nieuwe laptop en hoefde niets hiervoor te betalen.

A: Hulde aan HP dat men het probleem voor mij toch onderkende
B: Beleefd maar vasthoudend het probleem bij HP en de winkel onder de aandacht blijven brengen loont kennelijk.

John

delluc
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:38

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door delluc »

Ey JoHeRo,

hoe oud was jou laptop? ben wel benieuwd daarnaar..

snuffthepunk
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2009 21:33

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door snuffthepunk »

Mijn DV9645ed heeft afgelopen week ook de geest gegeven. Zelfde videokaart probleem. Werd altijd warm links bij de aan knop. Ik heb hem nu 2 jaar dus naar garantie kan ik waarschijnlijk wel fluiten. Extra zuur is dat de winkel waar ik hem gekocht heb failliet is verklaard.

Onbegrijpelijk van HP vind ik dat men zegt dat na de 9300 series er niets aan de hand is omdat deze modellen een andere BIOS zouden hebben. Deze modellen komen niet in aanmerking voor het verlengde garantie programma van HP. Wakie wakie HP... het ligt aan de 8400M en 8600M GPU's die er in deze laptops zitten, ongeacht welk typenummer de laptop heeft. Hoe moeilijk kan het zijn om iets toe te geven zeg.

Ik ga in conclaaf met HP maar verwacht er niet te veel van. 800 euro voor een laptop die na 2 jaar kapot is door een fabrieksfout, en dan nog 400 euro moeten betalen om hem te laten fixen ook zeker... k dacht t niet. Wat er ook uit komt... Ik zal nooit geen HP laptop meer kopen, en ik stap over naar ATI in het vervolg...

dbosch77
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2009 16:56

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door dbosch77 »

Inmiddels heb ik mijn defecte HP DV9313 weer opgehaald bij Office Centre. Thuis aangekomen direct gekeken op de HP-site om te kijken of het productnummer (GH842EA) ook op de lijst van het uitbreidingsprogramma v/d garantieservice stond, maar helaas...

Volgens de specs die ik heb opgezocht is mijn laptop voorzien van een NVidia GeForce Go 7600 videokaart, maar hij heeft precies dezelfde symptomen gegeven als de 8400 en 8600 kaarten.

Maar weer even HP contacten dus....

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

gsm-it schreef: De "belangrijke" updates kunnen in Vista helaas NIET uitgezet worden.
Er is geen duidelijk keuze menu om updates te verbergen in Vista.
Het blijkt echter dat in het venster, waar je de beschikbare updates kan (de)selecteren, een eventueel ongewenste update toch verborgen kan worden:

Klik met de rechter muisknop op de regel voor die update en
Kies Update verbergen.

Er is wel een speciale menu functie voor Verborgen updates herstellen.

delluc
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2009 13:38

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door delluc »

Zo ..... ik heb mijn labtop gerepareerd gekregen. Het bedrijf waar ik de labtop heb gekocht heeft zijn verantwoording genomen en de labtop gerepareerd (waarschijnlijk naar hp gestuurd). Het moederboard is vervangen en het geheel kost mij 25euro.... erg netjes van het bedrijf.

Danielbd
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:09

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Danielbd »

bij mij duurde het wat langer, bij mij is volgens een derde partij me moederbord kapot.. ben nog steeds bezig met aankaarten bij de winkel (dixons).

suc6

dbosch77
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2009 16:56

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door dbosch77 »

Allemaal het Radar-formulier invullen voor problemen met laptops!! Deze staat op de website. Check Radar-uitzending maandag 18 januari.

Danielbd
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:09

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Danielbd »

inderdaad, winkel moet reparatie aanbieden.
Ik heb zelf ook HP dv9700 serie

Gesloten