LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Taupe
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:39

TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door Taupe »

Ongeveer zo'n 8 à 9 maanden geleden heb ik in de ANWB-winkel in Zoetermeer een TomTom 720 gekocht. Tot op heden heb ik daar in het geheel geen problemen mee gehad, tot ik een nieuwe PC heb aangeschaft. Wat blijkt? De applicatie om mijn TomTom bij te houden (TomTom HOME) werkt niet op mijn nieuwe PC (besturingssysteem Vista 64 bits).

Na veel heen en weer-gemail met TomTom hebben ze dit toegegeven, met het advies om maar een XP-machine te gebruiken om de TomTom bij te houden. Er is geen zicht op een aanpassing van de kant van TomTom; zij wijten het aan het besturingssysteem Vista.

Een XP-machine heb ik niet meer, dus kan ik de TomTom - die in de tussentijd ook weg was geweest voor een reparatie - niet meer goed gebruiken. Bij de reparatie hebben ze mijn instellingen, waarvan ik een back-up had gemaakt, overschreven door een nieuwe installatie, en mijn oude instellingen kan ik ook niet meer terugzetten. Ik moet het nu doen met een Engelse stem (of een Chinese bijvoorbeeld). De Nederlandse stem hebben ze er niet op gezet.......

Weet iemand meer van deze problematiek bij TomTom, en mogelijk een oplossing?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door BBCS »

Er worden een aantal zaken door elkaar gehaald.

Als eerste moet de software geschikt zijn voor een 64 bits besturingsysteem.

De normale windows is 32 bit en als je dan een 32 bit programma wilt draaien op een 64 bit besturingsysteem, dan kan dat problemen opleveren.

Dat TomTom de software ook niet voor 64 bit gemaakt heeft, heeft ook met het feit te maken dat het grootste gedeelte van de gebruikers een 32 bit besturingsysteem hebben.

Daarbij kan het ook zijn dat de software wel onder XP draait en niet onder Vista. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

stofzuigertje

Re: TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je als eerste deze nieuwste wilt kom je dit probleem tegen.
Net als de eerste Vista niet op oude printers werkte en je een beperkte keuze had.

Als in September Windows 7 komt die ook 64 bits is zal dit wel snel opgelost worden.
Niet eerder dus indien mogelijk pas na introductie kiezen uit voordelige opruiming van Vista of de misschien niet zo uitgewerkte Windows 7.

Via familie of collega kunt U dit toch ook doen, want ik verwacht dat ze geen aanpassingen doen voor bestaande apparaten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door dhc »

Doe al twe jaar geen update meer, kom met mijn TT CLASSIC, de allereerste, nog steeds overal....

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door Beertje02 »

32bits software laat zich meestal goed installeren op 64bits.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Nee helaas. De leverancier van dit product is de aangewezen persoon voor een aanpassing van de applicatie voor ondersteuning op een afwijkend besturingssysteem. Je kunt op internet zoeken naar je versie voor Tom Tom en of er een oplossing is om deze op Vista 64 bit te draaien, verder is er weinig mogelijk.
stofzuigertje
Geplaatst op: 24 Jun 2009 17:27 Onderwerp:

Als je als eerste deze nieuwste wilt kom je dit probleem tegen.
Net als de eerste Vista niet op oude printers werkte en je een beperkte keuze had.

Als in September Windows 7 komt die ook 64 bits is zal dit wel snel opgelost worden.
Niet eerder dus indien mogelijk pas na introductie kiezen uit voordelige opruiming van Vista of de misschien niet zo uitgewerkte Windows 7.

Via familie of collega kunt U dit toch ook doen, want ik verwacht dat ze geen aanpassingen doen voor bestaande apparaten.

Volgens mij zie je het niet zo helder. Nieuwste? Vista is er al sinds begin 2007, lijkt mij niet meer het nieuwste. Tom Tom 720 is 9 maand geleden aangeschaft, lijkt me ook niet meer zo nieuw.

Vista werkte niet op printers? Je bedoeld waarschijnlijk dat printers niet door vista werden ondersteund.

ALS windows 7 komt, word er natuurlijk geen extra aandacht besteed aan ondersteuning voor applicaties op het oude OS. Bij de lancering van een nieuw OS word de ondersteuning op het oude OS echt niet grondig onderhanden genomen. De rest van je info is zo onduidelijk dat ik geen idee heb wat ik daarr op moet antwoorden.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: TomTom HOME werkt niet op Vista (64 bits)

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Waar stofzuigertje volgens mij op doelt is dat windows 7 vooral gericht is op 64 bit. Microsoft wil in ieder geval dat zoveel mogelijk mensen naar 64 bit gaan. Omdat vista en windows 7 hetzelfde driver model hebben is de kans groot dat wat onder windows 7 werkt ook onder windows vista werkt.

Gesloten