LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maxtor harde schijf

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Gister had ik weer iemand met een gecrashte maxtor, als je de harde schijf vast hield voelde je ook dat er op de een of andere rare manier een afwijking in zat.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Geplaatst op 01 Jul 2009 12:48 door killdog


--------------------------------------------------------------------------------

Maxtor harde schijven (extern of niet) zijn kwalitatief niet beter als Western digital. Western digital is sneller en beter getest als Maxtor. het is beter voor je pc en nog goedkoper ook. nou zou je denken dat western digital een goedkoop poepmerk is. Maar dan heb je het mis zelf zit ik in de mediamarkt op computerafdeling en ik hoor dat mensen uiterst tevreden zijn over western digital. Maxtor harde schijven hebben vaak problemen omdat deze waarschijnlijk niet altijd even goed worden getest in de fabriek.
Dat je bij de mediamarkt op de computerafdeling werkt spreekt meestal niet voor je ;) Dat maxtor harde schijven niet goed getest worden is onzin. Maxtor heeft een periode gehad waarin ze kwalitatief slechte producten leverden (+- 4/5 jaar geleden). Bij het bedrijf waar ik toen werkte zijn we wegens het enorme uitvalpercentage overgestapt naar WD en seagate. Toen seagate in 2006 maxtor overnam schijnt de kwaliteit verbeterd te zijn, dit heb ik echter zelf niet kunnen constateren aangezien ik geen maxtor schijven meer gebruik.

Even ontopic: Als het een externe hd is en je wilt de data graag bewaren, kun je proberen de externe hd intern aan te sluiten via een IDE (of SATA afhankelijk van het type hd) kabel. Misschien heb je zo nog kans om de hd goed te benaderen. Werkt de schijf dan wel goed, dan is de behuizing niet helemaal lekker. Dan heb je iig nog de mogelijkheid om je data te backuppen en de hd te formatteren voordat je hem retour brengt naar de winkel.

Het advies om powermax te downloaden is ook goed. Powermax heeft bij tests die ik heb uitgevoerd al een aantal keren een fout in een maxtor harde schijf kunnen repareren. Niet dat de hd daarna stabiel was, maar ik had wel mogelijkheden om de data weer te benaderen en op te slaan op een andere locatie.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door Cesar »

Maxtor = Seagate.

Waar hebben we het over?

Ik draai met een Maxtor (Seagate) 1 tb en een Lacie 1tb.

Beiden draaien de gehele dag.

Nergens last van.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door TheLD »

Klopt, maxtor schijven hebben tegenwoordig allemaal seagate modelnummers(ST.....). Powermax is ook vervangen door Seatools.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door acjzr1 »

OK, even voor de duidelijkheid.
Maxtor bestaat al enkele jaren eigenlijk niet meer.
Harde schijven die tegenwoordig als "Maxtor" verkocht worden zijn niet meer de rommel zoals enkele jaren terug.
Ze komen ook niet meer van de zelfde fabrikant.
Dat de naam nog gebruikt wordt ondanks de negatieve reputatie vind ik zeer vreemd... :)
Ik koop voorlopig enkel nog Seagate of Samsung.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dat de naam nog gebruikt wordt ondanks de negatieve reputatie vind ik zeer vreemd...
Andersom is het ook vreemd. Ondanks dat een aantal mensen hier ook weten dat het inmiddels Seagate is en dat de kwaliteit nu prima is, beweren ze toch er niets mee te maken willen hebben enzo..

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Inderdaad, Ouwe aap!
Seagate heeft een zeer goede reputatie!
Het verbaast mij dus dat zij de naam "Maxtor" nog durven te gebruiken.
Het is alsof Mercedes dafjes gaat verkopen...
Niet logisch dus...

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Het is alsof Mercedes dafjes gaat verkopen...
Of Porsche volkswagen, of was het nou andersom ? :wink:

CoentjeP
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:57

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door CoentjeP »

Ik gebruik sinds 1997 harddisks van Maxtor - en alleen van Maxtor. Niet alleen op privé-pc's, ook in een geluidstudio. Ze zijn altijd duurder geweest dan andere merken, maar mij heeft dat geen windeieren gelegd in al die jaren: nog NOOIT een crash gehad, nooit problemen van WELKE aard dan ook ervaren. En ik heb minimaal 10 schijven gebruikt; de kleinste die ik gebruikte was 10 gb in 1997. De grootste die ik heb is de 250 gb-versie 7200 toeren. Omdat ik nu zoek naar een groter backup-medium stuitte ik op de berichtgeving op dit forum, waarover ik nogal verbaasd was. Vandaar dit bericht, omdat ik nog NOOIT slechte berichten heb gehoord over Maxtor. Nooit! Ik begrijp dat Maxtor redelijk recent op is gegaan in Seagate. That's new for me.

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: Maxtor harde schijf

Ongelezen bericht door scheh02 »

Alle Maxtors die ik gehad heb vertoonden problemen. Dure 1TB BIG DISK La Cie heb ik onlangs kunnen weggooien. Voordat ik dat deed heb ik hem opengeschroefd: Hee!?! Seagate-schijven.
Bij LaCie betaal je dus voor het mooie Porsche-design, maar niet voor de kwaliteit.
Western Digital en Samsungs nooit problemen mee.
Bij de Belastingdienst moesten een paar jaar geleden en hele vloot Fujitsu-Siemens laptops een nieuwe HDD hebben vanwege Maxtor-trouble's.
Ga mij nou niet vertellen dat het goed spul is.

Gesloten