LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Advantage Problemen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ajjeeerhart
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 17:43

Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door ajjeeerhart »

Beste forum lezers en Tros Radar,

Ik heb een groot probleem met Acer, voor het eerst in de 10 jaar dat ik bij hun laptop's koop.

Recentelijk is mijn Acer laptop 7520G kapot gegaan, 18 maanden na aankoop, terwijl ik een tweejarige garantie heb aangeschaft. Ik heb daarop met de klantenservice gebeld, die mij informeerde dat ze mijn garantie nummer in het systeem zagen staan, waarna ik een reparatie nummer heb gekregen. Een paar dagen later stond UPS voor de deur om mijn laptop op te halen en inmiddels ligt mijn laptop al een week bij het Acer reparatie center.

Tot mijn verbazing kreeg ik een dag nadat mijn laptop bij Acer was aangekomen een factuur voor de reparatie, omdat de mensen van het reparatie center geen garantie gekoppeld aan mijn laptop konden vinden. Zij stelden voor dat ik wederom contact opnam met de helpdesk om mijn garantie te activeren.

Nu kreeg ik gister een mail van de helpdesk om mijn garantie te activeren. Nu had ik alle formulieren ingevuld en opgestuurd, maar werd mij pas vandaag duidelijk gemaakt dat omdat ik mijn garantie pas na een jaar activeer, ik een penalty periode van 90 dagen krijg. Dus mijn garantie gaat pas over 90 dagen in. Dit kan toch niet waar zijn?

Mijn vraag is of Acer deze penalty periode mag invoeren? Dit aangezien mij tijdens de aankoop van mijn laptop en Acer garantie niet duidelijk is gemaakt dat de garantie binnen een jaar geactiveerd moest worden. Nu staat er in mijn garantie boekje dat dit inderdaad moet gebeuren, maar dit boekje heb ik pas ingekeken toen er wat mis was met mijn laptop, zoals de meeste consumenten volgens mij doen.

Het punt is dus dat ik pas vandaag op de hoogte ben gesteld van deze 90 penalty dagen, terwijl mijn laptop al bij Acer ligt. Ik heb nu twee opties:
1. 55 euro betalen om mijn laptop van Acer terug te krijgen en dan over 90 dagen wederom mijn laptop opsturen, zodat deze onder de garantie valt.
2. De reparatie factuur betalen, zodat ik mijn laptop terug krijg en van al het gezeik hopelijk af ben.

Maar volgens mij mag Acer deze penalty periode helemaal niet voeren. Weet iemand wat mijn recht in deze is? Of ben ik nu gewoon, tot een zekere hoogte, opgelicht door Acer en mijn eigen stommiteit door mijn garantie niet binnen een jaar te activeren?

Daarnaast wil ik ook een klacht tegen Acer indienen over de gang van zaken. Deze zaak loopt al sinds 28 September. Weet iemand hier de juiste gang van zaken voor?

Alvast bedankt,

Aloysius Eerhart

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door TheLD »

Ze hebben natuurlijk een reden hiervoor.

De Acer Advantage pakketten zijn los te koop en dienen aan een produkt (serienummer)gekoppeld te worden. Anders zou je 10 laptops kunnen kopen en 1 pakket. Dit dient binnen een jaar te gebeuren. Was dit niet het geval dan zou je nu een laptop kopen en pas een garantiepakket als ie kapot gaat :D

In sommige gevallen laten ze de penalty vervallen. Moet je ze niet uitmaken voor oplichter :o

NewDutchie2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2009 08:21

Re: Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door NewDutchie2 »

Bij jou wordt nog gereageerd. Ik heb een defecte 7520 aangemeld op 8 september en na 12 herinnering/klacht emails, 3 emails met info over het probleem en 3 telefoontjes blijft het akelig stil. Garantie bijkopen is weggegooid geld, Acer reageert toch niet.

NewDutchie2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2009 08:21

Re: Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door NewDutchie2 »

Gisteren maar weer eens een telefoontje a 10 cent per minuut er aan gewaagd. Helaas meneer wij hebben geen informatie over Uw klacht maar als U nu Uw serienummer geeft dan maak ik een melding. Lastig als je op je werk zit maar de mevrouw heeft mijn telefoonnummer genoteerd met de plechtige belofte dat ik na 17.00 dezelfde avond zou worden opgebeld. Gisteravond laat maar weer een nieuw reparatieverzoek on-line ingediend want er was/is nog steeds niet teruggebeld. Vanmiddag weer een telefoontje gepleegd om na te gaan of het reparatieverzoek nu wel bekend was. Kan ik niet nagaan meneer en de afdeling die er over gaat heeft een flinke backlog. Er kon dus ook niet worden aangegeven wanneer er een reactie zou komen ondanks de melding bij het on-line indienen van het reparatieverzoek dat er binnen één werkdag gereageerd zou worden.

Acer trekt zich gewoon niets aan van garantie. Heeft iemand nog tips om Acer toch te interesseren in de reparatie van mijn laptop?

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door Henk25 »

Wat is het probleem met je laptop?
Heb je dit al gelezen: link ?

NewDutchie2
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2009 08:21

Re: Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door NewDutchie2 »

Hallo Henk,

Laptop geeft boot error foutmeldingen na aanzetten. Omdat Acer maar niet reageerde heb ik de harddisk er uitgehaald en deze via een kennis laten onderzoeken in een zgn. restore center (mijn backup was namelijk onleesbaar). Daar is geconstateerd dat er een paar beschadigingen op de harddisk zijn. Wel heeft hij alle data (op een paar beschadigde bestanden na) van de beschadigde harddisk op een andere schijf kunnen zetten.

Het enige wat Acer heeft aangegeven is ALT-F10 (herinstallatie) te gebruiken maar die fase bereik ik al geeneens na het opstarten.

In de link die je aangeeft herken ik alleen het warmteprobleem. Ook ik krijg het idee dat de laptop aan de onderzijde gauw zeer warm wordt. Daarom heb ik hem zoveel mogelijk op een docking station staan en anders een balkje zodat de warme lucht er ondervandaan kan komen.

Acer heeft trouwens nog steeds niet gereageerd.

ajjeeerhart
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 17:43

Re: Acer Advantage Problemen

Ongelezen bericht door ajjeeerhart »

Sorry voor de late reactie, maar mijn problemen met Acer zijn opgelost.

Ik was dus helemaal uit mijn dak gegaan, aangezien het al mijn 14e telefoontje was in 14 dagen. Om de een of andere reden werd daarna de verbinding verbroken. Ik heb toen niet de moeite genomen om direct terug te bellen. Een dag later zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn garantie toch nog was geactiveerd, waarna ik het reparatie center had gemaild of zij nu mijn garantie in hun computer systeem konden vinden. Dat klopte, dus mijn laptop was drie dagen later thuis. Waarschijnlijk heeft de laatste persoon waarmee ik had gesproken zich gerealiseerd dat ik al zo lang bezig was en alle voorgaande medewerkers waarmee ik had gesproken mij verkeerde informatie hadden gegeven.

Dus, de problemen zijn nu voorbij. Kennelijk helpt het wel eens om helemaal uit je dak te gaan tegen helpdesk medewerkers.

Daarnaast, @ NewDutchie2:

Ik had hetzelfde probleem met mijn laptop. Hij werd superwarm, soms al 5 min na opstarten. Ik heb toen ff zitten zoeken online naar bekende problemen. Ik heb daarom een programma geinstalleerd die de temperatuur van mijn duo processor kon meten. De temperatuur was 2x zo hoog al geadviseerd, rond de 80 graden. Een beetje verder zoeken op internet leerde mij dat de ventilator vaak het probleem is. Deze zat bij mij helemaal vol met stof, maar ook de warmtewisselaar/radiator waar de ventilator koele lucht doorheen blaast zat helemaal vol. (Bij mijn laptop lopen er twee dikke koperen kabels van de processors naar de radiator voor de warmteafvoer. Maar omdat deze helemaal vol zaten met stof, kon de ventilator blazen wat ie wilde, er kon geen warmte weg).

Het is op zich niet een groot probleem om de laptop te openen en bij de ventilator te komen, gewoon rustig en secuur te werk gaan en veel wattenstaafjes bij de hand hebben. Het maakt een wereld van verschil nu ik mijn ventilator en warmtewisselaar/radiator weer stof vrij zijn. Mijn temperatuur is nu rond de 40 graden, en mijn computer gereageerd weer supersnel. Ook mijn problemen met video's afspelen, omdat deze vaak vast liepen, zijn voorbij, omdat mijn laptop gewoon weer goed gekoeld wordt.

Succes,

Aloysius

http://i901.photobucket.com/albums/ac21 ... 1245359682
Linksonder zie je de ventilator zitten, deze kan je eruit halen om tussen de ventilatorbladen het stof te kunnen weghalen, maar let goed op dat je niet het electriciteitskabeltje kapot maakt. De ventilator kan er niet helemaal uit door dit kabeltje, maar je kan hem dan wel zo draaien om tussen de ventilatorbladen te komen. Helemaal linksonder, metaalkleurig, is de radiator. Deze zat bij mij dus helemaal vol aan de voorkant met stof (in de foto aan de kant van de ventilator). Het is wel ff pielen om de bodemplaat los te krijgen. Rustig en voorzichtig krikken hielp bij mij.

Gesloten