LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] windows 7 en browsen op het internet

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alex84
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2009 15:00

windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door alex84 »

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer met windows 7, daarvoor heb ik special deze computer gekocht omdate rn windows 7 op zit..

De laatste dagen heb ik ontzettend veel last om met een normale snelheid op het internet te brwosen zij het met firefox, google chrome of IE8. Op bepaalde momenten lijkt het wel alsof ik helemaal geen internetverbinding meer heb. Toch staat er dan nog steeds dat ik verbonden met mijn linksys wireless router. Dan moet ik op `het kruisje klikken zodat de pagina niet meer laad en dan op opnieuw laden klikken.

Dit probleem herhaalt zich iedere 2 minuten en is dus super irritant ,om zo op het internet te browsen, laat staan dat ik downloads op een fatsoenlijke manier binnen kan halen.

Ik heb gekeken op de windows forums en wat dingen uitgeprobeerd, maar dat mocht allemaal niet baten.
Mijn vraag is dan ook hoe kan dit? Eerste paar dagen deed het het allemaal prima
Heeft windows een fout gemaakt in een update?
Heeft iemand een oplossing? Want microsoft draagt deze zelf niet aan bijv. dmv. een update

Ik voel me iig goed genaaid, koop je een nieuwe pc met een nieuwe windows en ben je slechter uit dan met je oude !!

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik zou eerst je router eens nakijken.

Dit probleem ligt niet aan win7 maar aan wat anders.
Een virus kan zoiets ook nog veroorzaken.

alex84
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2009 15:00

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door alex84 »

quantas01 schreef:Ik zou eerst je router eens nakijken.

Dit probleem ligt niet aan win7 maar aan wat anders.
Een virus kan zoiets ook nog veroorzaken.
wel raar dat ik dan een virus heb en mijn mcaffee het niet vindt, wat dan ook raar is dat mijn oude comp met vista erop totaal geen problemen heeft.. Terwijl mijn nieuwe comp geen addware, mallware e.d. heeft en mijn oude weer wel, toch surft die oude sneller.

Zal niet aan win7 liggen? wat ook raar is dat het in vlagen komt en niet continu.... die trage snelheid heeft. Het lijkt erop dat er in win7 een programma draait die dit veroorzaakt en die je niet kunt vinden in de processen van taakbeheer. Heb zelf al gekeken tussen de services, maar weet niet precies welke service iedere keer mijn snelheid beperkt of mijn wifi-verbinding blocked. En nee dat is niet de firewall.

En hier een link van een google zoekopdracht, ik ben namelijk niet de enige
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... =&aq=f&oq=

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door quantas01 »

wel raar dat ik dan een virus heb en mijn mcaffee het niet vindt
Ik kan je zo 200 virussen laten zien op je pc die mcaffee niet ziet, en norton etc ook niet.

Geen enkele virusscanner beschermt je 100%

Ik draai al sinds Micro bezig was met win7 al het systeem en ik kom deze problemen echt niet tegen.

Misschien een keer een expert inhuren om te kijken waar het fout gaat ipv zelf te prutsen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb zonder problemen windows 7. Ik denk dat het eerder te maken heeft met dat misschien niet alle onderdelen van je computerhardware goed op elkaar zijn ingespeeld. Misschien dat daar dus nog het een en ander aan kunt veranderen.

shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door shushu »

Heb je al de tijdelijke internet bestanden verwijderd (tools--->Internet Options---->Delete files knop

Je kunt ook kijken hoe je netwerk kaart ingesteld staat (start---->Control Panel---->Network connections---->Local Area Connection, klik hierop met je rechtermuisknop en kies Properties/Eigenschappen---->klik op Configure in het nieuwe venster----->klik op tabblad Advanced----->klik op Link speed & Duplex en kies 10Mbps/Full Duplex of Auto Detect.

Misschien kan dit je probleem verhelpen. Succes!!

stofzuigertje

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat is de rest van de computer?
De 32 bits of trage processor kan dit ook veroorzaken, net als weinig geheugen.

Dus plaats een wat U heeft en was het anti virus of een uitgebreid pakket en wat zijn de instellingen?
Vooral Anti virus van de grote merken werken soms zo hard dat er voor surfen op het net tekort over bleef.

Dus geef eerst eens info wat U kocht, merk, type, geheugen en processor en zo...

Noweakness
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2009 21:08

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door Noweakness »

Het systeem zal hier geen schuld aan hebben als je het mij vraagd. Vragen naar merk/mhz of hoeveel erin zit zal dit probleem niet oplossen.
Probeer de router eens aan te sluiten via een kabel. Bij de action +- 3euro voor 10 meter utp kabel. Klik je achter in je router in poort 1/2/3 of 4, de andere in je netwerk kaartje achter de computer. Krijg je een melding op wat voor locatie je zit: Klik je op "thuis netwerk". Vervolgens vraagt ie welke bestanden je wil delen. Klik je gewoon op volgende/voltooien.
En internetten maar. Vergeet niet je draadloos netwerk kaartje even uit te zetten, anders heeft het niet veel nut.
Mocht het wel goed lopen op een kabel licht het probleem aan de router, draadloze instellingen. Wat is het signaal van de router? 2 van de 6 streepjes is kantje boord en zal niet stabiel lopen. Ook al heeft het verbinding je zakt weg tot een zeer laag signaal waardoor het internetten erg traag gaat.
Een andere optie is je kanaal van het draadloos internet veranderen. Deze instellingen kun je vinden op: 192.168.1.1 of 192.168.15.1 (meest voorkomende ip adressen van routers). Type dit in je internet explorer adres balkje. Gebruikers naam en wachtwoord zal waarschijnlijk: user / admin, admin / password wezen, of net omgekeerd bij user / admin. Standaard staat het kanaaltje meestal op 9, je zou kanaaltje 6 eens kunnen probleren.

Ik denk dat je er zo wel uitkomt.

Succes ermee.

shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door shushu »

Het zou best kunnen dat de hardware in z'n machine een probleem kan zijn. Te veel applicaties open, aan het browsen en aan het downloaden kan er ook voor zorgen dat het browsen langzaam lijkt. Het is sowieso altijd handig om als er over een pc gepraat wordt de specs erbij te vermelden. Zeggen dat je een computer hebt is zo algemeen, dat zegt niks. Net als iemand zegt ik heb een auto.....

Windows 7 is dan wel lichter dan Vista, het wil niet zeggen dat het geiljk soepel draait. Weet ook niet welke editie TS op z'n machine hebt staan. Heeft TS Firefox of iets dergelijks geinstalleerd staan, en zo ja gaat het browsen daarin wel snel?

Musicmaker81
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2006 20:49
Locatie: Giessen

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door Musicmaker81 »

Heb je dit probleem ook met andere machines? (lees laptops/pc's).
Je kunt eens proberen om bij de fabrikant van je router een nieuwe firmware op te halen en deze te installeren. Lees wel goed de readme van de firmware!

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

alex84 schreef:
quantas01 schreef:Ik zou eerst je router eens nakijken.

Dit probleem ligt niet aan win7 maar aan wat anders.
Een virus kan zoiets ook nog veroorzaken.
wel raar dat ik dan een virus heb en mijn mcaffee het niet vindt, wat dan ook raar is dat mijn oude comp met vista erop totaal geen problemen heeft.. Terwijl mijn nieuwe comp geen addware, mallware e.d. heeft en mijn oude weer wel, toch surft die oude sneller.

Zal niet aan win7 liggen? wat ook raar is dat het in vlagen komt en niet continu.... die trage snelheid heeft. Het lijkt erop dat er in win7 een programma draait die dit veroorzaakt en die je niet kunt vinden in de processen van taakbeheer. Heb zelf al gekeken tussen de services, maar weet niet precies welke service iedere keer mijn snelheid beperkt of mijn wifi-verbinding blocked. En nee dat is niet de firewall.

En hier een link van een google zoekopdracht, ik ben namelijk niet de enige
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... =&aq=f&oq=
Draait je vista pc ook draadloos? Ik ben geen voorstander van draadloos namelijk. Probeer je windows 7 pc eens met draad op je router aan te sluiten en kijk of je dezelfde problemen houd.
Je meld ook dat het met vlagen komt, is het niet gewoon een webpagina (of een aantal) die niet goed laden? Hyves b.v. is soms zo langzaam als ......... Ligt niet aan de pc of optionele hardware, maar aan de site zelf.

Succes.

oinkoink12
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mar 2009 03:15

Re: windows 7 en browsen op het internet

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

PEBCAK

Gesloten