LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer populair ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Acer populair ?

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Omdat wij oppassen op onze kleinkinderen ,kregen wij van onze jongens een Acer-Aspire 7520 laptop ka-do.
Handig voor de kinderen aan tafel met hun computerspelletjes dachten wij.
Nou ik vind het een crime van een laptop deze Acer.
Start zeer traag ,spelletjes laden duurt heel lang of lopen vast ,menig maal met de hulpdesk van Acer gebeld en aangegeven dat we helemaal niet blij zijn met deze lastige werkzame laptop.
Antwoord van Acer ja Vista is wat trager als XP, u doet er verstandig aan om hem terug te zetten naar de fabriekinstelling.
Hoe kan dit nou bij een gloed nieuwe laptop er staat bijna niets op de schijf en toch zo traag.
Hij is in middels ongeveer 18 maanden oud en weinig gebruikt daar wij het een onding vinden.
Verder heb ik er weinig verstand van om alles er af te gooien en dan misschien Windows 7 er op te zetten.
Wat is nou de oorzaak hiervan ,het apparaat of het besturingsprogramma?

Vr.gr.J.B

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door jor »

Er moet iets fout zitten in waarschijnlijk de software. Schrijf dit stukje op een Acer Aspire 7520G van 2 jaar oud. Deze draait snel en foutloos op Windows Vista Premium NL en ook de standaardspellen meegeleverd op de Acer werken ook snel. Al is een laptop natuurlijk nooit echt geschikt voor spellen.De laptop is echter voorzien van recovery-software (aparte partitie op de harde schijf) en hiermee kan je hem terugzetten naar het moment van aanschaf.

18 maanden is niet gloednieuw en hij kan behoorlijk softwarematig vervuild zijn in die tijd.
Hoe kan dit nou bij een gloed nieuwe laptop er staat bijna niets op de schijf en toch zo traag.
Laatst gewijzigd door jor op 25 jan 2010 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Stoomricardo
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:08

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door Stoomricardo »

Dit heeft doorgaans niet specifiek met Acer te maken. Sommige computers worden verkocht met Windows Vista of 7 terwijl ze daar (nog) net niet geschikt voor zijn. Vooral in het begin van Vista liepen veel mensen hier tegenaan. Aan de aanschafdatum van uw laptop te zien zou dat gewoon moeten werken. Een ander knelpunt kan het werkgeheugen zijn. Zo heb je voor Vista en 7 minstens 2 GB werkgeheugen nodig maar liever 4 GB. Met een beetje handigheid kunt u dit los aanschaffen en zelf installeren.

Ook raken de Windows besturingsprogramma's 'vervuild' door cookies en bewaarde bestanden, resten van downloads, website bezoek, etc. Daarom is het nodig om het register regelmatig schoon te maken, in feite netjes op te ruimen en daarmee de computer weer sneller te maken. Vooral al die rommel laat een computer steeds trager werken. Onvermijdelijk bij de programma's van Microsoft en tijdens het internetten. U kunt bv. die cookies wel uitzetten maar dan wordt u ook niet meer 'onthouden' bij sites waar u veel mee werkt.

Een goed programma om uw register op te schonen is dus onontbeerlijk. Een goede virusscanner en firewall is al even noodzakelijk, er bestaan ook hier goede die gratis zijn. Zo'n scanner kan uw computer ook flink trager maken. Ook als die niet goed ingesteld is. Kijk eens op speciale sites welke goed zijn. Ik heb op dit punt bv. nogal slechte ervaringen gehad met Norton. Ik kocht bij mijn huidige (Mc Afee) virusscanner direct een goede tool om het register regelmatig op te schonen. Dat kost pakweg 15 euro per jaar. Er zijn ook diverse goede gratis scanners zoals bv. het veel gebruikte CCleaner van Piriform. Kijk ook eens op Tweakersnet voor meer informatie. Succes!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door jor »

Deze laptop heeft voor 2 jaar oud best redelijke specificaties.

4GB intern geheugen.
AMD Turion 64X2 Dual-Core Processor
TL-58 (1.9Ghz)
GeForce 8400M GTurboCharge met 256MB eigen geheugen.
2X 160 GB Harde schijf.
17Inch WXGA LCD 1440-900

Voor topicstarter, ga via het acerbalkje even naar het recoverygedeelte en klik op opnieuw installeren
Laatst gewijzigd door jor op 25 jan 2010 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Stoomricardo
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:08

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door Stoomricardo »

@jor, inderdaad, dat kan het probleem niet zijn. Ik hou het dan maar op een sterk vervuild register.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door jor »

Nog even een detail, standaard zit er 3GB intern geheugen in (1 x 2GB +1x1GB) ik heb het 1GB vervangen door 2GB :wink:

Stoomricardo
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:08

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door Stoomricardo »

@jord, 1 G vervangen door 2 G? Volgens mij is die 1 G van de ingebouwde videokaart en moet je dus alleen het DDR-2 werkgeheugen upgraden. Heb je zoals ik een 64-bits Vista Home Premium op een Acer X-3200 Aspire met 2 G dan is het zowel voor Vista als 7 raadzaam om er 2 G bij te plaatsen. Bovenstaande computer heeft dat al. Die 4 gigabytes laten het Microsoft stuurprogramma echt soepel draaien onder alle normale omstandigheden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door jor »

Stoomricardo schreef:@jord, 1 G vervangen door 2 G? Volgens mij is die 1 G van de ingebouwde videokaart en moet je dus alleen het DDR-2 werkgeheugen upgraden. Heb je zoals ik een 64-bits Vista Home Premium op een Acer X-3200 Aspire met 2 G dan is het zowel voor Vista als 7 raadzaam om er 2 G bij te plaatsen. Bovenstaande computer heeft dat al. Die 4 gigabytes laten het Microsoft stuurprogramma echt soepel draaien onder alle normale omstandigheden.
Nee hoor, de laptop heeft 2 geheugenlocaties waar in de eerste locatie een 2GB geheugen zat en in locatie twee een 1 GB geheugen zat. Deze zijn los en uitwisselbaar. Bij Alternate een 2GB geheugen en deze geplaatst, ergo 2X2GB intern. Het videogeheugen zit wel vast op de videokaart en deze kan niet (eenvoudig)vervangen worden.Trouwens met een 32Bit Windows versie ( en dat is deze laptop)heb je niet echt veel aan meer dan 3 GB , 32Bit kan niet meer dan iets van 3.5GB aan. De nieuwe laptop die ik al heb gekocht is met Windows 7 Premium 64Bit en deze laptop heeft standaard 4GB intern geheugen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door jor »

Voor de Acerlaptop-bezitters !! Ga er maar vast voor klaar zitten. Tros-Radar schijnt in de uitzending vandaag om 2030 uur er dieper op in te gaan en dan met name over de garantie, kijken dus :wink:

ikke2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 20:54

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door ikke2009 »

Graag wil ik ook even mijn reactie op het merk acer.Mijn laptop is ook van het merk Acer en is van 20-12-2008.Vanaf de aankoopsdatum van mijn laptop klopt er al iets niet na een uur in gebruik te zijn geweest viel de laptop uit en startte nie meer op.Gelijk terug gegaan na de winkel en heb een nieuwe laptop meegekregen.Na een week werd ie ineens zo heet dat je de muis nog niet meer aan kon raken.Weer terug na de winkel en hij werd opgestuurd.8 weken na verzending kwam de laptop terug met als uitleg:De laptop werd verkeerd gebruikt waardoor de ventilator verstopt zat met stof en dus niet meer goed kon functioneren ik moest hem op het bed of op de bank gebruiken :? maar na mijn mening komt daar juist stof van in de ventilator want dan sluit je alles af mja eenmaal weer ongeveer een maand later viel ie steeds uit en werd weer heet weer opgestuurd en weer hetzelfde verhaal.Daarna is ie nog een keer weg geweest maar het probleem is er nog steeds.langzaam maar zeker begint mijn laptop steeds meer af te takelen hij doet steeds minder en kan niet langer dan een uur aan.Nou daar gaan dan mijn 540 euro na een jaar is ie niets meer waard.Als je het mij vraagt is Acer de grootste flut fabrikant van laptops en computers.Mijn garantie is intussen verlopen dus ja opsturen doe ik dus niet meer....... :twisted: :twisted: :twisted:

twentenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:30

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door twentenaar »

Ik gebruik sinds november 2008 ook een acer aspire 7735 ZG maar ik heb nergens geen problemen mee.
Ding werkt als een trein en ik gebruik hem niet omdat hij mooi is maar gebruik hem regelmatig tot aan zijn grenzen en hij blijft het gewoon doen zonder probleem.
Hier voor had ik een laptop van samsung en targa maar daar heb ik meer problemen mee gehad dan met acer .

femkejansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:23

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door femkejansen »

hier ook mijn reactie op de uitzending van vanavond.
ik heb mijn laptop de acer aspire vorig jaar 16 feb 2009 aangeschaft.
al vrij snel gingen er dingen mis en op 16 juni 2009 is hij voor het eerst opgestuurd( reparatie mainboard has been exchanged!)daarna ging het weer een poosje goed, over de dienstverlening niks te klagen, behalve dan idd dat je weet ik niet hoevaak aan de telefoon zit á 10 ct pm
op 4 sept 2009 was het weer raak en weer voor reparatie opgestuurd (diagnose/reparatiedetails DC-IN reworked!)
bij terugkomst en eenmaal uit de verpakking gehaald en aangesloten bleek binnen 5 minuten dat hij nog steeds hetzelfde was als voor ik m opstuurde, dus wéér gebeld en weer op gestuurd op 23 sept 2009 (diagnose/reparatiedetails mainboard, battery and adapter replaced, system tested.Fan and heatpipe cleaned up, BIOS updated)
kreeg m terug en hij leek weer prima te werken, voor een week of 2....dus op 13 okt 2009 stond hij opnieuw bij het repaircentrum (diagnose/reparatiedetails lower cover replaced, system complete tested)dit keer heb ik een nieuwe laptop gevraagd omdat ik geheel mijn vertrouwen kwijt ben
na terugkomst toen onderhand de hele laptop van binnen al 2 keer in zn geheel was vernieuwd en ik dus geen nieuwe laptop had gekregen, leek alles goed te gaan. maar helaas sinds 2 weken nu viel hij spontaan steeds weer uit.
afgelopen donderdag is de laptop weer opgehaald, dit keer met een bijgevoegde brief waarin in vriendelijk verzocht wordt na zoveel raparaties binnen 1 jaar een nieuwe laptop te leveren, tevens heb ik deze brief ook naar het acer kantoor in Den Bosch gestuurd.
het is nu wéér wachten op reactie en hopen op een nieuw goedwerkend toestel.
heb al zovaak aan de telefoon gehangen met ze dat ik het idd ook belachelijk vind nog binnen mijn garantie periode dat mijn telefoon rekening oploopt buiten mijn macht.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Goh,joh wat een leuke reacties.Echt er is weinig op gedownload misschien als ik het moet inschatten is de laptop denk ik 2mnd over de 18mnd.gebruikt en heel weinig dvd's gebruikt.Ook nooit in een stoffige omstandigheid gebruikt.
Ook heb ik zo nu en dan de browser verschoont.Evenzo moest ik wel eens heel veel updates doen daar de laptop soms weken lang niet werd gebruikt.
Ik zit ook het liefst achter mijn Packard Bell uit 2006 met Windows XP er op,dit is dan wel een torentje.
Ik heb veel informatie gelezen in de reactie's,maar ben niet zo,n computerfreak
om precies de stappen van At/mZ te volgen om de laptop Acer Aspire 7520 misschien op te crade of zou windows 7 beter werken i.p.v. Vista.


Met de reclame van W.A leuk om te horen.

Vr.bedankt Allen
J.D

marian25
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:45

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door marian25 »

Hallo allemaal

De acer recovery niet zomaar starten aub want dan zijn alle bestanden van je harde schijf.Eerst even een backup maken en dan pas recovery doen.
vele mensen slaan na de installatie van een laptop de recovery dvd's maken over en dan zijn er inderdaad naderhand problemen met het herstellen.
Ik heb zelf een computerbedrijf en wij zorgen er altijd voor dat dat allemaal gebeurd is.
Zodat mensen meteen vooruit kunnen.Meteen aan de slag met een nieuwe laptop.
Het Acer probleem is voor mij niet onbekend.
Het is goed dat er een keer aandacht aan besteed word.
Wij als Partner van acer kunnen meer maar dan nog loop je geregeld tegen problemen aan.Acer heeft PB overgenomen en levert momenteel ook de service van pb is mijn ervaring.
Wat me in de uitzending opviel is dat ze de computerbedrijven op willen laten draaien voor de garantie na de garantieperiode en dat vind ik niet kloppen.
een fabrikant hoort een degelijk product te leveren en de onderdelen moeten ook te verkrijgen zijn.
Maar dat is niet met alle onderdelen zo,helaas.
Kijk maar eens naar PB,een gemiddelde levensduur laptop 1 1/2 jaar,medion 3 jaar garantie,als er iets is zelfs binnen het eerste jaar dan laat medion het over aan de winkelier en aan de klant,repareren ho maar.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat alle merken eens moeten doen is de juiste testapparatuur gebruiken zodat ze alles goed kunnen testen en meteen de problemen oplossen.
Wat de consument moet doen voor een langere levensduur van een laptop.
Geregeld schoon laten maken van de ventilator.
Een laptop op schoot,zelfs in bed is heel handig,maar de koelers die wij geregeld zien zijn zeer slecht schoon en dit bekort de levensduur aanzienlijk.

Een merk met 2 jaar garantie en 1 jaar op de batterij is Samsung.
Toshiba is ook een merk met weinig problemen en een goede levensduur.

Groetjes Marian

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Acer populair ?

Ongelezen bericht door jor »

J.Dubbeltje schreef:[
om precies de stappen van At/mZ te volgen om de laptop Acer Aspire 7520 misschien op te crade of zou windows 7 beter werken i.p.v. Vista.[/b]
Vr.bedankt Allen
J.D
De laptop terugbrengen in de beginstand is geheel niet moeilijk, kijk naar het plaatje welke ik plaatste.
Anders breng hem even naar een computerwinkel , deze vragen er ongeveer €25.- voor. Bv Mycom of Computerland of waar je hem kocht uiteraard. Driver voor Windows 7 zijn er ook voor dit type maar dan ben je zo rond de €100.- verder inclusief de Licentie.

Gesloten