LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Stefanjl
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2010 17:41

HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Stefanjl »

Hoi,

Ik heb minder dan 2,5 jaar geleden een laptop gekocht voor bijna €1500,-. Hij heeft het altijd prima gedaan, behalve dan dat hij gloeiend heet werd van onderen. Maar sinds 2 weken is hij kapot, ik heb hem laten controleren door een specialist die zegt dat de 'Video-chip' is doorgebrand. Aangezien dat in een laptop allemaal op 1 moederbord zit, moet dat allemaal worden vervangen wat me toch zo'n €450,- gaat kosten. Want de garantie is namelijk slechts 1 jaar.

Nou heb ik op internet veel gezocht, en blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze serie HP laptops. Dat de video chip (nvidia) doorbrand of kapot is. En vaak al na 18 maanden. Je zou zeggen dat ik dan mazzel heb dat hij het bijna 2,5 jaar uitgehouden heeft maar ja.
In ieder geval, ik heb ook gelezen dat HP niet iets wilt doen om hun klanten tegemoet te komen op dit gebied. Nu weet ik niet of dat zeker het geval is.

Ik vind het namelijk belachelijk dat ik €1500,- neertel voor een heel dure laptop die van zeer goede kwaliteit zou moeten zijn, en dat deze binnen 2,5 jaar er zomaar mee ophoud. Ik heb zelfs nog een oude laptop van 10 jaar oud liggen die het zelfs nog doet.

Ik heb HP klantenservice gebeld, maar ja, ik denk niet dat die mij kunnen helpen. Het is waarschijnlijk toch weer een callcenter waar je niks mee opschiet. En daarnaast word mij gewoon steeds de reden gegeven dat het 'buiten de garantie is' en ze niks kunnen doen. Ik vind dit gewoon belachelijk.

Maar goed. Nu vraag ik me af wat ik hier nou mee moet. Want erg ervaren met dit soort belachelijke dingen heb ik niet!

Alvast bedankt voor reacties.

Yvonne25
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010 13:39

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Yvonne25 »

@: Stefanjl

Hi Stefan,

Wij hebben ook zo'n laptop maar dan een HP Pavillion dv9000. En toen €1750,= voor betaald.

Wij hebben dus ook hetzelfde probleem, hij word indd gloeiend heet bij de "standby" knop.

Ook hebben wij em al 1 keer terug gestuurd naar HP (via de MediaMarkt (Beeldscherm was stuk)) Dat was gelukkig (Maar ook weer niet gelukkig want binnen een jaar stuk :S) binnen de garantie. En zijn em een aantal weken kwijt geweest..
Er was toen iets met het beeldscherm.

En om em voor DEZE prijs te laten maken, vind ik echt te gek woorden!! Ik vind dat je wel een aantal jaren met zo'n laptop kunt, voor ZO'N PRIJS!!

Geloof dat we er niet veel tegen kunnen doen. Dan te laten maken.. :(

In ieder geval succes ermee...!!

Greetz,

Yvonne25

FrankPP
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:16

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door FrankPP »

Hallo,

Ook in ben in het bezit van een HP Pavilion laptop DV9595ED en had na 2 jaar en 7 maanden de problemen met de Nvidia-chip. Mijn garantie was 2 jaar. Helaas dus zou je denken. Maar voor een laptop van bijna 1600 euro gaat dat zeker niet op.

De problemen zijn ook zo vaak voorkomend dat geen enkele leverancier kan ontkennen dat ze er niet zijn.

Ik ben met behulp van een voorbeeldbrief van Tros Radar over een klacht na de garantietermijn naar de winkel (Dynabyte) gegaan waar ik het apparaat heb gekocht en daar mijn klacht ingedient en er bij gemeld dat het om het nVidia-defect gaat (kunnen ze nog even Googelen).

Na overleg door het winkelpersoneel met het hoofdkantoor heb ik kunnen bedingen dat de laptop kostenloos gerepareerd zou worden.

Inmiddels is de laptop na 5 weken reparatie terug en functioneert naar behoren.

Dynabyte heeft voor mij dus het juiste gedaan door de laptop kostenloos te repareren.

Ik denk dat elke winkel/leverancier hiertoe gedwongen kan worden en raad andere bezitters met een HP laptop met dezelfde problemen dan ook aan om met behulp van de voorbeeldbrief van Tros Radar hun beklag te doen.

Succes

voorbeeldbrief

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat gaat alleen op als gebleken is dat de videochip verkeerd wordt aangestuurd door een defecte driver, of dat het om een videochip gaat waar een bug in zit.

Ook komt vaak voor dat mensen de laptop op de schoot nemen, waardoor de koelgaten aan de onderkant afgesloten wordt, waardoor weer de laptop onvoldoende gekoeld wordt en daardoor defect raakt. Ook komt het voor dat de koelribben in de laptop verstopt raken met stof, waardoor ook weer de boel oververhit raakt.
In de twee laatste gevallen is er geen spraken van garantie en en zeker ook geen toegemoetkoming in de reparatie kosten, in deze gevallen komen alle kosten voor de koper.

De koper kan in de laatste twee gevallen er zelf iets aan doen om het te voorkomen: namelijk de laptop niet op de schoot zetten, of dit via een speciale schootplankje voor de laptop, waardoor de koelgaten aan de onderkant niet afgesloten worden, en regelmatig de laptop van binnen schoon laten maken.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Janneke52 »

BBCS hoe kun je (als leek) een laptop van binnen schoonmaken?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat kun je niet zelf doen, dat moet je door een vakman laten doen.

Dit valt onder onderhoud, en de mensen die dat niet doen, lopen kans dat de boel in de soep loopt.

Een paar voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet moet vaak de hele laptop uit elkaar.
En als de boel schoongemaakt wordt is het verstandig om de warmte geleidende pasta ook gelijk te vervangen.
Laatst gewijzigd door BBCS op 29 mar 2010 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En wat versta jij onder regelmatig?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

1 keer per half jaar of 1 keer per jaar.

Toolboy

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Toolboy »

Whoo van de bovenste foto wordt ik effe stil.
Wat een bende zeg!
Prima weergegeven bbcs

T

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door malaga »

Janneke52 schreef:BBCS hoe kun je (als leek) een laptop van binnen schoonmaken?
BBCS schreef:1 keer per half jaar of 1 keer per jaar.
Dat hoef toch helemaal niet.
Als je natuurlijk een laptop bij een bakker of in een werkplaats gaat gebruiken, dat is andere koek.
Ik denk, dat niemand zijn stereo/dvd speler enz. van binnen gaat schoonmaken,
of moeten de laptops ook een jaarlijkse beurt hebben.
Hier kan je nalezen, wat het onderhoud van een laptop kan zijn:

http://www.utwente.nl/icts/nsc/support/ ... rhoud.doc/

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik spreek uit ervaring.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door malaga »

BBCS schreef:Ik spreek uit ervaring.
Ik denk ieder, je maakt reclame!

FrankPP
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:16

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door FrankPP »

Het lijkt me overduidelijk dat de voorbeelden die hier getoond worden door BBCS niet representatief zijn voor de gemiddelde laptop van 1,5 tot 2 jaar oud. Diegene die dit aantreft in zijn laptop hoeft duidelijk geen aanspraak te maken op garantie. Dit is gewoon mishandeling.

Het lijkt er op dat hiermee het probleem van de slecht geproduceerde nVidia chip niet bestaat. De feiten laten echter veel ellende onder HP gebruikers zien.

En niet alleen HP gebruikers. Ook Dell's en Apple's die voorzien zijn van een slechte chip hebben hier problemen van ondervonden. Deze fabrikanten hebben echter wel zorg gedragen voor een oplossing. HP doet alsof er niets aan de hand is.

Als de laptop dus niet is mishandeld als op de foto's hierboven is er dus wel degelijk reden om aan de bel te trekken bij de leverancier/winkel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

bayer113 schreef:
BBCS schreef:Ik spreek uit ervaring.
Ik denk ieder, je maakt reclame!
Nee hoor! :D
Ik spreek alleen uit ervaring als monteur zijnde.

Het is gewoon zo dat computers en laptops tegenwoordig dermate koeling hebben, dat het verstandig is om 1 of 2 keer per jaar de computer na te laten kijken.
De foto's spreken boekdelen.
Dat kan ook al na een half jaar optreden.
En waar stof zit, is koeling veel moeilijker.

En dat heeft totaal niets met reclame maken te maken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

FrankPP schreef:Het lijkt me overduidelijk dat de voorbeelden die hier getoond worden door BBCS niet representatief zijn voor de gemiddelde laptop van 1,5 tot 2 jaar oud. Diegene die dit aantreft in zijn laptop hoeft duidelijk geen aanspraak te maken op garantie. Dit is gewoon mishandeling.
Echt wel!
FrankPP schreef:Het lijkt er op dat hiermee het probleem van de slecht geproduceerde nVidia chip niet bestaat. De feiten laten echter veel ellende onder HP gebruikers zien.
Dat probleem van slecht geproduceerde nVidia chips bestaat wel degelijk.
NVidia heeft namelijk in een bepaalde serie fouten ontdekt en de OEM leveranciers verzocht om van deze serie geen chips meer in de producten te zetten.
Alle foute geproduceerde chips worden door nVidia kosteloos vervangen. nVidia heeft hiervoor ook een bepaalde bedrag voor uitgetrokken.
Ook is het geen fabeltje dat er drivers waren uitgebracht waarin een fout zat.
nVidia heeft ook in de media verzocht om die driver niet meer te gebruiken.
FrankPP schreef:En niet alleen HP gebruikers. Ook Dell's en Apple's die voorzien zijn van een slechte chip hebben hier problemen van ondervonden. Deze fabrikanten hebben echter wel zorg gedragen voor een oplossing. HP doet alsof er niets aan de hand is.
Aangezien nVidia een bepaald programma heeft opgezet, valt het mij ook tegen dat de laptop fabrikanten hier niets mee doen.
FrankPP schreef:Als de laptop dus niet is mishandeld als op de foto's hierboven is er dus wel degelijk reden om aan de bel te trekken bij de leverancier/winkel.
Volgens de wetgever is de verkopende partij verplicht om het probleem op te lossen.
Echter.....
Dient de verkopende partij gedurende de eerste 6 maanden met het bewijs te komen dat het product volgens de koopovereenkomst geleverd is (dus zonder problemen), na die 6 maanden dient de verkopende partij met het bewijs te komen dat het product tijdens de koop een defect bezat, wat zich later pas openbaarde.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door malaga »

BBCS schreef:
bayer113 schreef:
BBCS schreef:Ik spreek uit ervaring.
Ik denk ieder, je maakt reclame!
Nee hoor! :D
Ik spreek alleen uit ervaring als monteur zijnde.

Het is gewoon zo dat computers en laptops tegenwoordig dermate koeling hebben, dat het verstandig is om 1 of 2 keer per jaar de computer na te laten kijken.
De foto's spreken boekdelen.
Dat kan ook al na een half jaar optreden.
En waar stof zit, is koeling veel moeilijker.

En dat heeft totaal niets met reclame maken te maken.
Ik begrijp niet, dat je mensen welke niets van de materie afweten bang gaat maken, als zij hun laptop niet om het halve of jaar laten nakijken.
Dit is weer zoiets, om de consument op kosten te jagen en als je monteur bent, zou je vermoedelijk ook graag een laptopje van iemand van stof willen bevrijden ?!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

De reden dat de consument dit in principe niet zelf moet doen, heeft puur te maken met statische electriciteit (wat door veel mensen als onzin wordt bestempeld of als sterk overdreven.)

Electronica van computers en laptops kunnen niet tegen statische electriciteit, waarbij de spanning tot wel 5000 Volt kan oplopen.
Voor de mens niet schadelijk, maar voor de electronica een nachtmerry.
Ik begrijp niet, dat je mensen welke niets van de materie afweten bang gaat maken, als zij hun laptop niet om het halve of jaar laten nakijken.
Bekijk de foto's.
DAT is de realiteit.

Dat jij er anders over denkt doet er niet toe, de foto's spreken voor zich.
Dit is weer zoiets, om de consument op kosten te jagen en als je monteur bent, zou je vermoedelijk ook graag een laptopje van iemand van stof willen bevrijden ?!
Ik zeg het helemaal niet als doel om klanten te krijgen.
Zal ik hier ook nooit doen.

En qua kosten:
Dat valt ook wel mee.

Het gaat erom:
Onderhoud is nodig, en om te voorkomen dat de boel door de stof naar de knoppen gaat.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een computer totaal moet afkeuren doordat er teveel onderdelen defect zijn.
En voorkomen is beter dan genezen.
De reparatiekosten van het vervangen van defecte onderdelen is nog altijd veel hoger dan de kosten van onderhoud.

yogi beer

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door yogi beer »

Een Desktop PC kun je met een stofzuiger en Perslucht mooi schoonmaken. een laptop weet ik niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

yogi beer schreef:Een Desktop PC kun je met een stofzuiger en Perslucht mooi schoonmaken.
Klopt.
Alleen moet je er wel voor zorgen dat de ventilatoren door de lucht niet draaien. De stuurelectronica van de ventilatoren kunnen opgeblazen worden.
Als de computer zeer stoffig geweest is, is het verstandig om de warmte geleidende pasta tussen de (grafische)processor en het koelblok te vervangen.
De warmte geleidende pasta heeft de nare eigenschap als die veel te warm geworden is, niet meer zo goed de warmte te geleiden en een isolerende eigenschap krijgt.
Zelf vervang ik die warmte geleidende pasta bij een schoonmaak beurt eigenlijk standaard.

yogi beer schreef: een laptop weet ik niet.
Een laptop gaat in het algemeen wat lastiger.
De gehele behuizing moet open, en soms dient ook het moederbord volledig worden losgehaald.
Zie de foto's.
Niet iets wat je zonder veiligheidsmaatregelen qua statische electriciteit doet.

Zelf heb ik een speciale werkmat die met aarde verbonden is en een polsbandje die ook met aarde verbonden is.
Het doel hiervan is de statische electriciteit die wij maken, en ook de kleding, om die af te laten vloeien, zodat statische electriciteit geen schade meer kan veroorzaken aan de electronica.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door TheLD »

BBCS heeft zeker wel een punt. Veel laptops en pc's zitten na een ruim een jaar vaak onder het stof (fan/thermal module). Mensen hebben de laptop bv op schoot, op bed, op de bank etc.

Ik zie regelmatig pc's met spinnenwebben die nog geen jaar in gebruik zijn.

Een laptop is vaak ook wel goed schoon te maken. De meeste fan's kun je wel bij, anders even een busje perslucht (speciaal voor pc/laptop) erbij.

Gesloten