LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
telecom_kay
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:28

Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door telecom_kay »

Mijn slechte ervaring met MAChouse amsterdam! (winkel)

‘Ik heb een verhaal, een waar gebeurd verhaald. Bedoeld voor mensen die een Apple product willen kopen in een winkel en voor de mensen die geïnteresseerd zijn. ‘

Heb vandaag eindelijk mijn eerste macbook pro 13” 2010 opgehaald bij de MacHouse op de dam, na 1 maand gewacht te hebben. Volgens hen de eerste lading macbook pro 13”. Er waren wat logistiek problemen bij Apple zelf aldus de verkoper.
Ik kwam bij de Machouse Amsterdam aan en ik zag dat de winkel bijna leeg was. 6 verkopers bij de balie, waarvan een aantal bezig. Voordat ik de macbook ging ophalen ging ik nog even langs de software en de accessoires, want ik wou toch nog even zien of er wat leuks bij zat. Een aantal minuten later keek ik even naar de verkopers, die inmiddels allemaal niks te doen hadden. Maar helaas geen oogcontact terug, geen begroeting niks nada. BANG! -1 Misschien hadden ze alle 6 een zware dag achter de rug, dus ik ging maar zelf naar hun toe en begon te vertellen dat ik een Macbook Pro gereserveerd heb. Ik liet verder netjes mijn orderbevestiging zien aan de verkoopmedewerker.
En toen begon de DRAMA! Het duurde vanaf dat moment MEER dan 40min voordat ik de MBP in me handen had. Bij het vertonen van mijn orderbevestiging vertelde ik direct dat ik nog de studentenkorting van 6% bij wilde, een toetsenbord en een magicmouse. Niet zo moeilijk toch? Blijkbaar wel. De verkoopmedewerker was duidelijk nieuw, maar daar had ik geen problemen mee. Je moet immers toch ergens beginnen. Alleen zijn collega’s waren erg kortaf en niet behulpzaam. Het duurde echt 15 min voordat de eerste factuur aan mij getoond kon worden. Niet vreemd als zijn collega’s een focusduur hebben van 2 sec. Want de metro lezen is VEEL belangrijker en laat je klanten maar lekker wachten. BANG -1 De verkoper zelf had geen idee hoe het kassasysteem werkt
Toen kwam het eerste echte probleem. Ik keek even mee of alles klopte aan de factuur. Helaas, de 6% korting was alleen verwerkt op de MBP en niet op de randapparaturen. Ik vertelde aan hem en zijn andere collega’s dat een andere collega van hun (niet aanwezig) mij de vorige keer wel had verteld dat ik 6% korting op alle accessoires als ik een MBP aanschaf. En jah, ipv dat hij eerst navraagt bij zijn collega ging hij gelijk vanuit dat ik uit me nek lulde. BANG! -1
Later kwam waarschijnlijk de leidinggevende langs en die vertelde tegen zijn collega’s met een gedempte toon dat het idd klopt dat ik 6% korting kreeg op de randapparaturen, maar dat ze het geven van deze korting over het algemeen moeten vermijden (lekker hoor en ik sta pal voor jullie). BANG -1.
De tijd tikte lekker door en na 15 min en 100x zijn pasje gescand te hebben had hij de complete factuur. Zijn lieftallige collega’s lieten hem uiteraard aan zijn lot over, want de klant kan immers wachten. Tijdens het wachten schoot me even iets te binnen! Ik zou heel graag weten hoe het zit met de garantie van mijn Macbook! Ik weerhield een andere verkoopmedewerker de METRO te lezen en vroeg hem hoe het zit met de garantievoorwaarde. Daarop kreeg ik het volgende te horen: Je hebt 1 jaar fabrieksgarantie. Ik vroeg vervolgens, hoe zit het dan als mijn Macbook binnen 2 jaar kapot gaat door een fabrikage fout. Ik attenteerde hem dat elke consument recht heeft op 2 jaar garantie. Ik ga er niet verder over in, maar daar was die jongen vreselijk kortaf in! Hij gaf mij de volgende indruk: IDD je kan beroep doen op je consumentenrechten, maar WE GAAN het je wel heel moeilijk maken! Je kan daarom applecare nemen want dat verlengt je garantie met 2 jaar maar wanneer je laptop gestolen wordt dan heb je pech. Ze konden mij helaas niks over verzekeringen vertellen omdat ze het niet doen.
Ik vertelde hem nog eens dat het mijn eerste MacBook was, maar totaal geen reactie terug. Geen hints tips of dingen die ik misschien moet weten bij een eerste mac. Me geduld raakte inmiddels wel een beetje op, maar ik kon uiteindelijk betalen. De jongens ging vervolgens even naar boven om de laptop, muis en toetsenbord op te halen.
Hij gaf de laptop aan me en die hield ik vast met me rechterhand. Verbaasd gaf hij direct het toetsenbord en de magicmouse aan mij en eindige met de volgende zin: Veel plezier met je aanschaf. Ik hield alles beetje klungelig vast en ik keek hem zo aan! YOU ARE KIDDIN ME! BANG! -1 Dus ik vroeg nog met het laatste beetje geduld die ik nog over had of hij misschien een tasje voor me had.
Ingepakt en al en een hele uur later liep ik snel de deur uit! WEL VOOR ALTIJD!
Ik ben dus totaal niet tevreden met de service, klantvriendelijkheid, professionaliteit van deze jongens. Een dikke –6 krijgen ze van mij! Zo erg ontevreden dat ik deze tekst MOEST TYPEN om iedereen te waarschuwen! Ik kan nog steeds niet bevatten dat ik het een uur duurde om een laptop op te halen en daarbij kreeg ik NIHIL ADVIES, wat ik enigszins (persoonlijk) wel verwacht van een premium reseller…..
Ik heb trouwens wel al even op de MBP gespeeld en ik moet zeggen; het werkt uitstekend.
Ben jij dus een persoon die ook een Apple product wil aanschaffen! Koop hem dan niet bij MacHouse Amsterdam, want als je niet zo’n ” I-LOOK-RICH”-, “I-AM-APPLE”-, “I-AM-STUPID-STEEL-MONEY-FROM-ME”look hebt dan kan je wel vergeten dat je goed geholpen wordt.
Laatst gewijzigd door telecom_kay op 08 mei 2010 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door dhc »

Ik vind jou maar een arrogant, verwend blaaskaakje!
Type "voordringen bij de kassa in de supermarkt...."

Get a life, waar maak je je druk om? Je hebt je speeltje toch?

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Volgens mij is het zijn goed recht hier zijn ervaring neer te zetten, zoals hij het ziet. Of wij het er nou mee eens zijn of niet. Misschien kunnen er mensen wat mee, gezien het enthousiaste van bovengeschreven verkopers.

Nu vind ik in het algemeen dat heel veel verkopers niet echt zin hebben in hun werk. Je ziet soms duidelijk aan hun gezicht dat ze of er geen zin hebben, of..dat het hun dag niet is.

Terwijl ik vind dat wat jij ook meemaakt, een klant mag dat niet merken. Dat is niet representatief voor het bedrijf waar je voor werkt. Dus wat ik hierboven lees, zie ik ook als een indicatie wat ik kan verwacht als ik bij die Applestore naar binnenloop. En daar is een forum van RADAR voor.

telecom_kay
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:28

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door telecom_kay »

dhc schreef:Ik vind jou maar een arrogant, verwend blaaskaakje!
Type "voordringen bij de kassa in de supermarkt...."

Get a life, waar maak je je druk om? Je hebt je speeltje toch?
Ik heb het stukje tekst niet alleen voor mezelf geschreven, maar juist voor de mensen die van plan zijn om een eigen mac aan te schaffen. Blijkbaar is het jou dat nog niet doorgedrongen. Begrijpelijk van iemand die mensen bevooroordeeld

Als ik in een winkel iets koop dan verwacht ik service en advies, want anders kan ik het net zo goed online bestellen en ben ik dan zelfs goedkoper uit.

Ik zou graag willen aankaarten op het feit dat ik 1 uur heb staan wachten voor een macbook, wat in een andere fatsoenlijke winkel binnen 2 min afgehandeld zou moeten worden.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door LeoZ »

Als ik zo bij mijn werkgever (Beveiliging) te werk ga... lig ik er binnen een week uit!!

Ik geef telecom-kay 100% gelijk!... een heel goed advies!

Ik betwijfel of ik zelf zo veel geduld had kunnen opbrengen, mogelijk was ik met het gedrag van deze "verkopers" binnen 10 minuten zo de winkel uit gelopen, na een vervelende opmerking richting deze "verkopers"!

Gelukkig is het niet overal zo, bij Mediamarkt (Den Haag) verkopen ze ook Apple pc's en daar wordt men vriendelijk geholpen.

Ook bij gewone Pc's winkels bij mij in de buurt wordt men vriendelijk én professioneel geholpen.

Vorig jaar was ik op vakantie in Glasgow en was even in een hele grote Apple store waar een hele batterij aan Apple pc's bruikbaar klaar stonden, met een hele batterij aan verkopers die iedereen direct holpen.

Bij de Apple store die telecom-kay noemde zal ik snel voorbij lopen! :mrgreen:

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door Rustig »

Wat een duimzuigverhaal zeg, en hoe dom. Wie gaat een maand na de aankoop een discussie voeren met een verkoper over de garantiebepalingen.

Ik geloof nix van dit slechte opstel.

stofzuigertje

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor de koop krijg je meestal vriendelijke verkopers die alle tijd nemen...

Maar het ophalen en flut dingen erbij zoeken en nog 6% korting eisen is vragen om problemen.
Ze werken op provisie en dus willen ze de verkoop doen, niet een aflevering van product.
Helaas zijn vele winkels zo, dus niet alleen deze, dus regel alles voor de koop en je zult minder problemen hebben.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik denk dat "Rustig" in de eerder genoemde Apple "winkel" werkt... óf... een Burn-out heeft!... :mrgreen:

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Toevallig was ik afgelopen week bij Machouse, maar dan de locatie Rotterdam (ik kom regelmatig in een APR, diverse vestigingen, ook Machouse A'dam). Men liet mij rustig rondkijken en toen ik info wilde hebben, stapte ik op één van de medewerkers af die mij verder hielp. Zo hoort het naar mijn idee en je kan het natuurlijk altijd anders treffen. Met slecht personeel heb ik geen ervaring bij de APR's (Apple Premium Resellers; ze heten dus geen Macstore), in ieder geval niet zoals hierboven beschreven wordt. Da's mijn verhaal.....

stofzuigertje

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Hansi 2124,

Als je koop kunnen ze verdienen....

Bij alleen ophalen zouden ze wel eens anders ook bij jou kunnen zijn.

Het zijn verkopers en vooral als je provisie kreeg kun je bij afhalen reeds bestelde en betaalde een slordige trage verkoper krijgen.

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Het zou kunnen, maar zoals ik al aangaf, heb ik daar dus geen ervaring mee.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:@ Hansi 2124,

Als je koop kunnen ze verdienen....

Bij alleen ophalen zouden ze wel eens anders ook bij jou kunnen zijn.

Het zijn verkopers en vooral als je provisie kreeg kun je bij afhalen reeds bestelde en betaalde een slordige trage verkoper krijgen.
Russische logica? Leg uit!

telecom_kay
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:28

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door telecom_kay »

Hansi2124 schreef:Toevallig was ik afgelopen week bij Machouse, maar dan de locatie Rotterdam (ik kom regelmatig in een APR, diverse vestigingen, ook Machouse A'dam). Men liet mij rustig rondkijken en toen ik info wilde hebben, stapte ik op één van de medewerkers af die mij verder hielp. Zo hoort het naar mijn idee en je kan het natuurlijk altijd anders treffen. Met slecht personeel heb ik geen ervaring bij de APR's (Apple Premium Resellers; ze heten dus geen Macstore), in ieder geval niet zoals hierboven beschreven wordt. Da's mijn verhaal.....
De titel van het onderwerp is misschien misleidend. In me tekst heb ik het over de Machouse in Amsterdam.
De APR in Rotterdam heet volgens mij iFactor. Een ander bedrijf dus.

telecom_kay
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:28

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door telecom_kay »

Rustig schreef:Wat een duimzuigverhaal zeg, en hoe dom. Wie gaat een maand na de aankoop een discussie voeren met een verkoper over de garantiebepalingen.

Ik geloof nix van dit slechte opstel.

Omdat mijn garantietermijn begint vanaf de datum dat ik hem ontvang misschien. Het gaat wel om een product van over €1000,-. Lijkt me dan niet gek als ik daar iets meer over wil weten.

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

telecom_kay schreef: De titel van het onderwerp is misschien misleidend. In me tekst heb ik het over de Machouse in Amsterdam.
De APR in Rotterdam heet volgens mij iFactor. Een ander bedrijf dus.
Nee hoor. iFactors zit inderdaad ook in Rotterdam (Lijnbaan), maar Machouse heeft ook een vestiging in Rotterdam. Bij het CS. En dáár ben ik geweest.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door suz123 »

Je bent verbaasd dat er niemand op je af komt (rennen) op het moment dat jij ergens naar staat te kijken. Vergeet niet dat heeeel veel mensen het ook bloed irritant vinden.
Je kan dan wel proberen oogcontact te maken maar zelf naar de balie lopen en je vragen stellen is toch ook niet lastig?

Verder is die hele service idd wel bagger..

queenfanmichel
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2005 13:16

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door queenfanmichel »

telecom_kay schreef:
Hansi2124 schreef:Toevallig was ik afgelopen week bij Machouse, maar dan de locatie Rotterdam (ik kom regelmatig in een APR, diverse vestigingen, ook Machouse A'dam). Men liet mij rustig rondkijken en toen ik info wilde hebben, stapte ik op één van de medewerkers af die mij verder hielp. Zo hoort het naar mijn idee en je kan het natuurlijk altijd anders treffen. Met slecht personeel heb ik geen ervaring bij de APR's (Apple Premium Resellers; ze heten dus geen Macstore), in ieder geval niet zoals hierboven beschreven wordt. Da's mijn verhaal.....
De titel van het onderwerp is misschien misleidend. In me tekst heb ik het over de Machouse in Amsterdam.
De APR in Rotterdam heet volgens mij iFactor. Een ander bedrijf dus.
Een van de APR winkels in Rotterdam is MacHouse, en ja er zit ook een iFactor.

http://www.machouse.nl/static.tpl?show= ... 8764172393

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door NONO »

LeoZ schreef:Gelukkig is het niet overal zo, bij Mediamarkt (Den Haag) verkopen ze ook Apple pc's en daar wordt men vriendelijk geholpen.
Is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst bij een Mediamarkt ben geweest, maar wat me bij filialen van dat bedrijf wel eens opvalt is, dat als er van een bepaald type Apple computer, reeds een nieuwe versie op de markt gekomen is, je daar toch nog het oude type aantreft.

En dan tegen de originele prijs, die af en toe dus hoger is dan van het vernieuwde type.

Persoonlijk zou ik dus niet zo snel een Apple bij de Mediamarkt halen.

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mijn slechte ervaring bij Macstore Amsterdam!

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Daar heb je een beetje gelijk in. Zo'n ervaring heb ik ook eens gehad met de MM in Rotterdam Lijnbaan. Maar ik heb deze week bij de MM Arena mijn nieuwe Macbook Pro gekocht en daar staan inmiddels ook de nieuwste versies van op de toontafels. Apart van de vorige modellen die inderdaad nog tegen de oude prijs verkocht worden. Maar misschien gaan die binnenkort wel naar beneden vanwege de uitverkoop van deze modellen. Bij deze MM werd ik goed geholpen.

Gesloten