[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • [HP] Pavilion p6340nl
Pagina 1 van 1

[HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 10 aug 2010 22:40
door GielleXe
Hallo,

Paar maanden geleden een HP pc gekocht een maal aangekomen helemaal blij met de pc. Maar paar weken laten deed hij het niet.
Contact op genomen met hp en laten ophalen.
7 dagen laten kreeg ik hem weer terug.
Maar hij was nog niet gerepareerd. Toen nog maar een poging gedaan.
Weer laten ophalen en weer laten repareren.
Toen kreeg ik mijn pc weer terug paar dagen later.
Ze haden 1 ding vervangen. Ik vond dit helemaal goed.
Eenmaal de pc uit de doos zag ik dat me pc heel erg beschadicht is. en hij deed het nog steeds niet.
Hp weer een nieuwe afspraak gemaakt en weer komen ophalen.
Paar dagen later weer terug gekregen. Er was weer iets vervangen.
Ik haal de pc weer uit de doos en zag dat de pc de zelfde beschadigde delen had als de vorige keer.
En de pc deed het nog steeds niet goed.
Ik heb toen weer contact opgenomen met hp en heb meteen gevraagt of ik geen nieuwe kon krijgen dit ging helaas niet. en moest hem opsturen en laten repareren en ze ging de pc kast vervangen.
De pc is nu weer weg. voor de 4e keer in 1,5 maand tijd.

Heeft iemand hier ervaring mee met dit zelfde probleem?
Zoja hoe hebben jullie dit aangepakt.
Is het toen verholpen met de problemen ?

bedankt..

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 11 aug 2010 15:45
door rememberme1
Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Als het product binnen zes maanden na de aanschaf kapot gaat of een gebrek vertoont, dan neemt de wet aan dat het product bij de aankoop al niet in orde was. (bron: Consumentenbond.nl)

De verkoper moet dan aantonen dat het gebrek is ontstaan door uw schuld of door normale slijtage (omgekeerde bewijslast). Anders hebt u recht op kosteloze reparatie of vervanging van het product. Dit moet binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast worden uitgevoerd. Als reparatie of vervanging niet mogelijk is heeft u recht op teruggave van de aankoopprijs (ontbinding). Met een tegoedbon hoeft u in dit geval geen genoegen te nemen.
(bron: Consumentenbond.nl)

Mijn advies, als wat hierboven vermeldt staat in jouw voordeel spreekt. Schrijf een formele brief met als onderwerp dat jij geen vertrouwen meer hebt in het product en graag naar een blijvende oplossing zoekt waar ook jij wat aan hebt.

Schrijf de formele brief, maak een kopie van de reparatieoverzichten en voeg ze bij de brief als bijlages en probeer het initiatief te nemen met een voorstel. Vermeldt wel even hoe jij jouw pc na de eerste reparatie hebt terug gekregen maar ga er niet te diep op in tenzij HP begint met discussieren erover.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 11 aug 2010 23:43
door Ouwe aap
De verkoper moet dan aantonen dat het gebrek is ontstaan door uw schuld of door normale slijtage (omgekeerde bewijslast). Anders hebt u recht op kosteloze reparatie of vervanging van het product.
TS heeft niet gezegd of HP de verkoper is. Zo ja, dan heb je gelijk. Zo nee, dan heeft hij een redelijke uitdaging. Hij had de reparatie's beter via de winkel kunnen laten lopen.
Ik denk dat HP gewoon in zijn recht staat door het ding gewoon nog maar een keer te laten repareren.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 17 aug 2010 02:39
door BBCS
rememberme1 schreef:Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Als het product binnen zes maanden na de aanschaf kapot gaat of een gebrek vertoont, dan neemt de wet aan dat het product bij de aankoop al niet in orde was. (bron: Consumentenbond.nl)

De verkoper moet dan aantonen dat het gebrek is ontstaan door uw schuld of door normale slijtage (omgekeerde bewijslast). Anders hebt u recht op kosteloze reparatie of vervanging van het product. Dit moet binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast worden uitgevoerd. Als reparatie of vervanging niet mogelijk is heeft u recht op teruggave van de aankoopprijs (ontbinding). Met een tegoedbon hoeft u in dit geval geen genoegen te nemen.
(bron: Consumentenbond.nl)

Mijn advies, als wat hierboven vermeldt staat in jouw voordeel spreekt. Schrijf een formele brief met als onderwerp dat jij geen vertrouwen meer hebt in het product en graag naar een blijvende oplossing zoekt waar ook jij wat aan hebt.

Schrijf de formele brief, maak een kopie van de reparatieoverzichten en voeg ze bij de brief als bijlages en probeer het initiatief te nemen met een voorstel. Vermeldt wel even hoe jij jouw pc na de eerste reparatie hebt terug gekregen maar ga er niet te diep op in tenzij HP begint met discussieren erover.
Hierbij ben ik het niet mee eens.
Het probleem is nu dat de TS zelf eerst naar HP is gegaan en daardoor problemen en schade is ontstaan.
Die schade kan hij niet bij de verkopende partij verhalen, behalve als HP zelf de verkopende partij is.
Als HP niet de verkopende partij is, kan het heel goed zijn dat de verkopende partij de garantieclaim zal afwijzen en dat alle kosten voor rekening komen van de TS.

Het is nu de zaak tussen de TS en HP waarbij de verkopende partij nu totaal geen partij is, mits dat HP zelf geen verkopende partij is.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 20 aug 2010 20:41
door berend12
Hoi GielleXe,
Wat onprofessioneel van hp dat ze zo met je probleem omgaan.
Heb je wel eens van het juridisch loket of de rechtswinkel gehoord?
Bij een van de twee zou ik maar eens langsgaan, kijk wat het dichtste bij jou in de buurt is.
Hoop dat ze snel je klacht oplossen, als de kast door hp beschadigd is dan kunnen ze jou net zo goed meteen een nieuwe pc geven.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 24 sep 2010 18:37
door k@@tje®42
Ook ik heb een 1 half jaar terug een hp touchsmart gekocht die na 1.5 jaar kapot ging. Hij is begin juli opgestuurd naar het internetbedrijf waar hij gekocht is en die hebben hem doorgestuurd naar hp zelf.De pc had als gebreken een kapot moederbord en lcd scherm ,eigenlijk dus bijna alles. Ik ben er altijd zeer zuinig op geweest juist omdat het een duur scherm was.Ik weet zeker dat ik hem zonder schade verstuurd heb. Het internet bedrijf heeft ook op mement van ontvangst geen schade aan de pc gezien.De reparatie zelf heeft bijna 3 maanden geduurd wat natuurlijk al veel te lang is.Toen ik de doos open maakte zag ik tot mijn verbazing dat de computer enorm beschadigd was.Krassen ,barst in het zij paneel achterkap zat niet meer netjes dicht dus keek je zo naar binnen, standaard achterkant helemaal scheef, pootjes waar hij op staat zijn verbogen en krassen op een lijst van aluminium.Ik was hier al bang voor door een eerdere ervaring met een hp pavilion die een maand oud was en kapot ging ,ook die is toen beschadigd terug gekomen en met een missend onderdeel ,hij was 2 maanden oud toen hij terug kwam maar hij zag er uit als een computer van 5 jaar oud.hp heeft dat toen die tijd niet opgelost maar de winkelier. Ik heb de mensen van het internet bedrijf ook gewaarschuwd omdat het met deze computer zo lang duurde dat ik geen hogen dunk heb van hp en ook het verhaal verteld hoe het toen die tijd is gegaan met die pavilion.Ik heb me nu ook voorgenomen om nu toch de schade te verhalen of bij het bedrijf of bij hp zelf de foto's met schade van de touchsmart zijn naar de internet winkel gestuurd,en hun sturen ze door naar Hp. wat ik vandaag al gehoord heb is dat hp de reparatie heeft uitbesteed.Ik vind dat de service zo beroerd is van hp en hoe ze met de spullen van mensen omgaan is een grote schande.
Een oplossing vanuit hp heb ik eerlijk gezegd geen hoop maar het internetbedrijf levert tot nu toe een perfecte service dus hopelijk komt het toch nog goed misschien met hun hulp.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 29 sep 2010 10:45
door k@@tje®42
Ik heb toch nog een vraagje hoeveel tijd moet ik het internetbedrijf geven om het op te lossen de schade aan de touchsmart door hp?Omdat de reparatie ook al bijna 3 maanden duurde heb ik er zo langzamerhand de buik van vol.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 05 okt 2010 19:09
door yugai21
Ikzelf heb ook nogal wat problemen met HP.
Ik heb op een Zaterdag gebeld om m'n laptop te laten maken.
En de afspraak was dat ze hem die Maandag nog kwamen ophalen.
Woensdag waren ze nog steeds niet gekomen, dus heb ik HP opgebeld.
Die konden me [na mij 20 minuten te laten wachten] niet helpen.
Want ik moest de UPS bellen voor wanneer ze de laptop kwamen halen.
Dat bleek diezelfde dag nog te zijn en ik heb ze zelf m'n laptop mee gegeven.

De maandag erop [gisteren] belde ze me op het werk op.
En zeiden ze dat ze m'n laptop KWIJT waren.
Waar de laptop gebleven is weet ik niet.
Wat zijn m'n rechten dan als ik op zo'n manier behandeld wordt?

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 07 okt 2010 23:14
door k@@tje®42
Kun je hem niet achterhalen via de UPS label trackingcode van ups. Het is natuurlijk een schande dat ze hem kwijt zijn zoiets mag niet eens gebeuren maar bij hp kijk ik nergens meer van op als ik zie hoe ze met andermans spullen omgaan.ook snap ik niet dat zij zich niks aantrekken van die klachten die ze krijgen radar staat er vol mee hoe dat bedrijf te werk gaat ik wil ook nooit geen hp spullen meer hebben.Of het is naar een jaar kapot en als het kapot is moet je eerst op de knieën liggen voor een beetje service en krijg je die service dan slopen ze je de computer bij die technische dienst.Een goede raad van mij kant mag dat lappie terug komen controleer hem goed op krassen en weet ik wat nog meer ze gaan heel schandalig met spullen van een ander om ik kan het weten want ik heb het al 2 keer meegemaakt.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 08 okt 2010 14:38
door TheLD
Weer zo'n vaag verhaal. Je hebt een trackinglabel van UPS, deze heb je natuurlijk laten tekenen door de koerier van UPS. Dit is je bewijs van afhalen.

Indien HP de laptop kwijt is, dan heb je dit afhaalbewijs. HP zal dit zeker gaan oplossen nadat je het afhaalbewijs hebt gemaild/gefaxt.

Vraag: ze bellen je op en geven aan dat ze hem kwijt zijn? Verder werd er inhoudelijk niet op ingegaan?

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 09 okt 2010 14:57
door yugai21
TheLD schreef:Weer zo'n vaag verhaal. Je hebt een trackinglabel van UPS, deze heb je natuurlijk laten tekenen door de koerier van UPS. Dit is je bewijs van afhalen.

Indien HP de laptop kwijt is, dan heb je dit afhaalbewijs. HP zal dit zeker gaan oplossen nadat je het afhaalbewijs hebt gemaild/gefaxt.

Vraag: ze bellen je op en geven aan dat ze hem kwijt zijn? Verder werd er inhoudelijk niet op ingegaan?
Ik heb een kopie van het bewijs ge e-maild en gefaxt.
Maar ze komen alleen maar met laptops aan die niet van mij zijn.
Ik ben al naar IT'S geweest.
Daar heb ik de laptop gekocht.
En die zeiden dat als ik het na 3 weken nog niet terug heb.
Dat ik dan recht heb op een nieuwe laptop.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 10 okt 2010 19:54
door TheLD
En die zeiden dat als ik het na 3 weken nog niet terug heb.
Dat ik dan recht heb op een nieuwe laptop.
Dat zou mooi zijn, is het probleem opgelost.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 12 okt 2010 18:50
door yugai21
TheLD schreef:
En die zeiden dat als ik het na 3 weken nog niet terug heb.
Dat ik dan recht heb op een nieuwe laptop.
Dat zou mooi zijn, is het probleem opgelost.
Eerst zien dan geloven.
En daatbij heb ik veel liever dat het voor alle mensen wordt opgelost.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 22 okt 2010 18:26
door yugai21
Ik heb nu zo ongeveer toch gelijk gehad met eerst zien dan geloven.
Want nu hebben ze me gisteren gebeld.
En zeggen ze dat het de verkeerde was, dat ik een compensatie in geld krijg [hoeveel weet ik nog niet.]
En dat ik zelf dan een nieuwe laptop moet kopen ondanks het feit dat ik m laptop pas sinds de carnavals vakantie heb.
Ik vindt dit buiten alle proporties.
En dat HP zich moet schamen om zo met de spullen van een ander om te gaan.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 25 okt 2010 07:18
door k@@tje®42
Ik heb tot heden nog niets vernomen van mijn touchsmart hij is nu 2 weken weg en om eerlijk te zijn hou ik ook mijn hart vast of het allemaal wel goed komt ze hebben beloofd om er een nieuwe kast omheen te zetten.Maar door mijn eerdere ervaring met hp zal dat wel met een hoop rompslomp gebeuren aangezien dat het eerdere probleem met een vorige pc die ook door hun beschadigd was nooit is goed gekomen ontbrekende delen die toen weg waren door hun zijn nooit hersteld omdat ze er niet meer aan konden komen ik hou jullie op de hoogte.

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 03 nov 2010 11:32
door k@@tje®42
inmiddels meer als 3 weken geleden en nog steeds niks gehoord zucht

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 10 nov 2010 18:38
door yugai21
k@@tje®42 schreef:inmiddels meer als 3 weken geleden en nog steeds niks gehoord zucht
Bij Mij is het net andersom.
Ik hoor genoeg maar er gebeurd niks.
[Terwijl ikzelf de nodige moeite gedaan heb om mijn zaken in orde te hebben.] :roll: :|

Re: [HP] Pavilion p6340nl

Geplaatst: 11 nov 2010 09:53
door k@@tje®42
Bij mij is het nu meer als 4 weken geleden plus de andere vier maanden dat de touchsmart is weg geweest. Is bij mekaar bijna 5 maanden maar hij is nu nog niet terug. 2 weken terug heeft het bedrijf gezegd u heeft hem binnen 2 weken terug maar helaas hij is er nog niet.Vanaf aankomende dinsdag schakel ik mijn rechtsbijstand's verzekering in laten hun het maar oplossen.Ik heb mijn best gedaan en weet ook niet meer wat ik er aan kan doen.Mijn pc is nu al bijna een halfjaar weg alles bij mekaar is de waarde van die pc is een stuk minder geworden.Ook heb ik in die tussen tijd een andere pc moeten kopen omdat ik zonder zat ik waarschuw mensen kijk aub uit met hp de service van dat bedrijf is zo beroerd en met geen pen te beschrijven.