LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Ik heb een Dell computer gekocht.Ik kon het niet direct installeren omdat ik dat niet kan. Ben afhankelijk van mijn schoonzoon, en die had niet gelijk tijd om het te installeren.Na een week toen hij het geinstalleerd had liep het gelijk vast. Na 2 dagen weer geprobeerd maar hetzelfde probleem. De computer was toen 11 dagen oud.
Dell gebeld en ben van het kastje naar de muur gestuurd na 2 dagen bellen heb ik geprobeerd om mijn geld terug te krijgen maar helaas ze konden het alleen maar repareren, Ik stond erop dat ze een nieuwe computer zouden sturen maar ook dat deden zij niet. Hij wordt binnenkort opgehaald en gerepareerd.
Conclusie ik heb een kapotte computer gekocht van €633,-
Kijk uit koop geen computer bij Dell online.
VERVOLG.
Donderdagmiddag 30 september werd er gebeld vanuit Duitsland, hij vertelde mij in het Nederlands dat er een lege doos werd bezorgd bij mij op vrijdag 1 oktober en dat er een briefje inzat met een telefoonnummer en dat ik binnen 48 uur dat nummer moest bellen. Ik heb het direct gedaan, en de Nederlandse persoon aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat de computer maandag 4 oktober eventueel dinsdag 5 oktober opgehaald zou worden. Het is nu dinsdagavond 20.00 uur en hij moet nog komen. Daar heb ik 2 dagen voor thuis blijven zitten. Brrrrrrr.
Dus morgen maar weer een keer bellen hoe dat nu zit. Word vervolgd.
VERVOLG.
Vanmorgen het duitse telefoonnummer gebeld. Daar vertelde een dame in het duits dat de pakketdienst 2 x bij mij aan de deur is geweest. Dat kan helemaal niet want ik ben 2 dagen in huis geweest. Dell gebeld, daar wordt alles via de computer geregistreed en daar stond niet bij dat ik niet thuis was, zij zouden het voor mij uitzoeken en ik kon aan de lijn blijven. Werd weer doorverbonden met Duitsland en kreeg die meneer die ik al eens eerder aan de telefoon had gehad (in het Nederlands). Na mijn verhaal kreeg ik het nummer van de pakketdienst in Nederland. Die gebeld, en hij zag een fout, want er stond iets verkeerd in de pakketbon. Hij beloofde mij dat de computer vandaag opgehaald wordt. Ben benieuwd. Word vervolgd.
VERVOLG.
De computer is inderdaad woensdagmiddag opgehaald voor reparatie.
VERVOLG.
De computer is terug en gerepareerd dachten we. Nou mooi niet.
Het zelfde probleem doet zich nog steeds voor, na dat het geinstalleerd was liep het bij verschillende acties weer vast. Opnieuw geinstalleerd maar dat werkte ook niet want met de instalatie liep het al vast zodat je niet verder komt. De computer heb ik nu een maand en ik kan er nog steeds niets mee. Morgen weer bellen met DELL. Ik ben er zo flauw van.
VERVOLG
Gebeld naar Dell probleem weer voorgelegd, na lang praten en overleggen wordt de computer weer opgehaald voor reparatie. Heb die meneer voorgesteld dat mijn schoonzoon even contact met hem zou opnemen om het probleem precies uit te leggen. Daar stemde hij mee in. Mijn schoonzoon contact dell opgenomen maar wat schets onze verbazing die meneer was er niet, of mijn schoonzoon het hem, even uit wilde leggen wat er nu aan de hand is met de computer. Na dat hij het probleem met hem doorgenomen heeft en hem ook verteld heeft dat de software MS office 2010, datasafe local 2.3 en McAfee niet meer op de harde schijf stond vertelde de man dat omdat er een nieuwe harde schijf geplaats is dat het er niet meer op zat. Als er een nieuwe computer geleverd wordt zit dat er wel op vanaf de fabriek, dus nu niet meer.Conclusie een computer waar alleen windows 7 op zit heb ik nu. GEWELDIG wordt vervolgd.

:wink: Vandaag cotact gehad met Dell. Eindelijk eens iets positiefs te melden. Er zijn 2 heren, van de afdeling technicall support die mij vanaf vandaag gaan volgen, dwz dat als de computer weer terug is, dat ik weer cotact met ze opneem. Mocht het blijken dat het nog niet goed is wordt de computer niet weer opgehaald maar dan sturen zij een monteur naar mij toe. Ook als blijkt dat de computer het doet blijven zij mij de komende tijd bellen om te kijken of er nog problemen zijn. Nu maar hopen dat als de computer terug is dat die het doet. Wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door dklein01 op 20 okt 2010 21:11, 9 keer totaal gewijzigd.

thobe
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 sep 2010 20:29
Locatie: Dieren

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door thobe »

Ik vind uw conclusie nogal kort door de bocht. Bij mij op de onderwijsinstelling werken we ook met Dell computer (ik schat meer dan 1000 stuks in totaal) en nooit problemen mee. U had van te voren kunnen bedenken dat Dell bij problemen niet de handigste winkel is om te bestellen. Als u weinig verstand heeft van computers kunt u beter bij een computerwinkel een computer kopen, daar is de service een stuk beter en kunnen ze je eventueel aan huis helpen en dat nog snel ook.

Neemt niet weg dat het vervelend is dat uw PC zo snel kapot is, maar omdat het na 7 dagen is, is Dell niet verplciht om uw pc te vervangen, Dell mag de pc gewoon eerst repareren. Vaak na 3 reparaties kunt u een neiuwe computer krijgen.

Ik ben gewoon eerlijk naar u toe, Dell maakt prima computers maar als je echt goede service verwacht ga dan gewoon naar een echte winkel toe.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Je koopt toch bij een groot bekend bedrijf??? dan mag je toch aannemen dat het goed is. Kijkt u maar eens verder op deze site wat ze van Dell vinden ik ben niet de enige, en kort door de bocht? Dank u. Werkt u soms bij Dell?? Voor bedrijven zijn ze misschien wel goed maar partuculier valt er heel wat te verbeteren.

thobe
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 sep 2010 20:29
Locatie: Dieren

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door thobe »

Nee ik werk niet voor Dell. Ik werk wel voor een winkel die o.a. computers verkoopt, maar daar staat toch echt geen Dell tussen.

Ik vind uw conclusie 'koop geen computers bij Dell' kort door de bocht aangezien er dus ook genoeg mensen zijn die de kwaliteit wel goed vinden. Dat er meer mensen zijn die niet tevreden zijn over Dell is logisch, dit is een forum waar je voornamelijk komt als je klachten hebt, als je tevreden bent uit je dat vaak op sites als kieskeurig, enz.

Maar goed, bovenstaande doet er niet toe.

Waar het om gaat is dat Dell een goed product moet afleveren. Dat heeft het in uw ogen niet gedaan. Omdat Dell een internetbedrijf is met op afstand centers waar het allemaal gerepareert wordt kan Dell niks anders doen dan de PC ophalen en dus repareren.

U krijgt uw geld niet terug van Dell om de reden dat ze dat alleen hoeven te doen binnen de eerste 7 werkdagen (alleen bij bepaalde gevallen is dit 3 maanden, maar dat is nu niet ter sprake). Als ze dat daarna doen zoals sommige winkels dat doen dan is dat puur de service van de winkel en niet omdat dat moet.

Meteen een neiuwe computer geven hoeft Dell volgens de wet ook niet te doen. De verkopende partij moet u een goed product te geven, ookal betekend dat het eerst 3 x naar Dell gebracht moet worden. Pas daarna mag u een compleet nieuwe computer verwachten.

Ik geloof u inderdaad als u zegt dat ze voor grote bedrijven beter zullen zijn qua service. Vaak zijn er dan servicecontracten of iets dergelijks afgesloten zodat Dell ter plaatse kan repareren (bijvoorbeeld). Vandaar dat ik in mijn vorige post ook al aangaf dat je computers beter bij een echte winkel kunt halen.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Ik kan het helemaal niet gebruiken. De computer loopt bij de instalatie al vast. En hij is geinstaleerd door een persoon die echt verstand heeft van computers.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik ben zelf Dell reseller, op welk e-mail adres kan ik u bereiken?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Moppentappers »

U heeft de mogelijkheid om een PB aan u te versturen uitstaan, ik kan dus niet op uw prive bericht reageren.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Klopt, maar dhklein01 niet, dus ik kan niet reageren op de door hem verstuurde PB.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Wat een gezeur altijd met "koop geen computer van dat merk blabla" Bij ieder bedrijf hebben klanten goede ervaringen waar andere klanten slechte ervaringen hebben. Iedere situatie en iedere aankoop is anders, zo ook wordt elke computer met andere onderdelen in elkaar gezet. Risico is bij elektronica dat er iets stuk kan gaan.

En ja je mag verwachten als consument dat het een goed produkt is, maar niemand heeft een glazen bol dus niemand kan zeggen of een elektronisch produkt wel of niet kapot gaat danwel wanneer.....

Ik hoor over DELL ook verschillende verhalen, de HCC heeft ze ooit eens voor de rechter gesleept. Maar dat is ook jaren terug. Elke consument moet zelf bepalen waar hij/zij een produkt koopt. Het gaat om het gevoel dat de klant zelf heeft bij een bedrijf en besluit ergens te kopen.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Dekseldopje schreef:Wat een gezeur altijd met "koop geen computer van dat merk blabla" Bij ieder bedrijf hebben klanten goede ervaringen waar andere klanten slechte ervaringen hebben. Iedere situatie en iedere aankoop is anders, zo ook wordt elke computer met andere onderdelen in elkaar gezet. Risico is bij elektronica dat er iets stuk kan gaan.

En ja je mag verwachten als consument dat het een goed produkt is, maar niemand heeft een glazen bol dus niemand kan zeggen of een elektronisch produkt wel of niet kapot gaat danwel wanneer.....

Ik hoor over DELL ook verschillende verhalen, de HCC heeft ze ooit eens voor de rechter gesleept. Maar dat is ook jaren terug. Elke consument moet zelf bepalen waar hij/zij een produkt koopt. Het gaat om het gevoel dat de klant zelf heeft bij een bedrijf en besluit ergens te kopen.
Even voor de duidelijkheid dit is een site waar je ervaringen met een product kunt delen met anderen
U heeft helemaal gelijk als je een product koopt die helemaal aan de wensen voldoet, prijs je het product aan. Maar als je een product krijgt wat stuk is en dan na een reparatie nog stuk blijkt te zijn en ook de software eraf is, en er over belt en je krijgt te horen dat de software fabrieksmatig erop wordt gezet en dat zij dat niet kunnen doen en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en er wordt belooft om gisteren mij terug te bellen en tot vandaag nog niets hebt gehoord en dan heb ik het alleen maar over de afgelopen 2 dagen. Het vertrouwen van de computer en de mensen van Dell zijn helemaal weg. 17 september 2010 heb ik een computer gekocht en wij zijn nu een maand verder en ik kan er nog niets mee. En u vindt het raar dat ik het zo gehad heb met Dell. De computer wordt vandaag of morgen zoals zij dat mij beloofd hebben opgehaald en weer nagekeken maar ik krijg de computer dan wel terug zonder software en dat heb ik niet gekocht. En helemaal bovenaan staat een dagboek van wat ik al heb beleefd met Dell.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Moppentappers schreef:Klopt, maar dhklein01 niet, dus ik kan niet reageren op de door hem verstuurde PB.
Het staat nu open.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Moppentappers »

U heeft de mogelijkheid om persoonlijke berichten te ontvangen momenteel niet aan staan.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

(het staat open) en intussen is de computer vandaag opgehaald voor de 2e keer voor reparatie.

Biggo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:40

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Biggo »

Dell levert, via de Nederlandse website, laptops met een AZERTY toetsenbord! Omruilen is niet mogelijk, dus niet bestellen!!

:evil:

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Biggo schreef:Dell levert, via de Nederlandse website, laptops met een AZERTY toetsenbord! Omruilen is niet mogelijk, dus niet bestellen!!

:evil:
Ik heb wel een qwerty toetsenbord erbij maar de belgische versie.
Dat wil zeggen dat je de instelling op Nederlands moet zetten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het vastlopen is vaak een software probleem (microsoft?).
Alleen, wat sommige Dell support mensen nog wel eens willen vergeten, is dat dat OOK onder de support valt van Dell.

In principe zou ik beginnen met alles opnieuw te installeren - en dan de nieuwste drivers voor het systeem te installeren.
Ja, dat kost tijd - maar is allicht sneller dan steeds maar weer moeten opsturen.

Aan de hand van je serienummer (servicetag) kan je via support.dell.com de nieuwste drivers downloaden - en eventueel een BIOS update.

Even voor meneer - ik werk ook niet voor Dell, maar met Dell producten, en heb zelfs een conflict momenteel ivm vermiste levering (waar wel door getekend is, maar niet door iemand van ons bedrijf). Dus die opmerking hoef ik alvast niet te krijgen.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Dank u voor de informatie, maar mijn schoonzoon heeft het al geprobeert en de problemen blijven bestaan.
Ik heb mijn computer inmiddels weer terug gekregen, en medewerker van Dell heeft samen met mij de computer aan de praat gekregen.Na een half uur er opgewerkt te hebben blijft het probleem zich maar steeds voordoen. Of ik nu een mail wil versturen of op internet wil surfen of een programma openen om de haverklap loopt het vast of hij staat gewoon aan maar het beeld blijft zwart. Maandag belt de medewerker mij weer om samen te kijken of de computer nog kuren heeft. Ik heb zelf van een ½ dag een logboek gemaakt. Het zijn 2 kantjes van een A4 van problemen met de computer. Wij zijn nu een maand verder en de computer doet het nog steeds niet. Ik ben er heel verdrietig over. :(

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Hopenlijk wordt het snel opgelost.

Ikzelf heb gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van Dell customer service. Wel heb ik intussen mijn 2e Dell notebook. De eerste werkt nog prima (na 5 jaar). Maar wilde toch wat snellers. Het is wel een Latitude (zijn wat degelijker), ik ben in iedergeval erg te spreken over de kwaliteit van Dell. Zeker als ik de Acer en Packerdbell notebooks soms zie en hoe snel deze sneuvelen.

dklein01
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:47

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door dklein01 »

Een dell computer zal wel goed zijn? Maar het is toch zo dat als welk apparaat ook maar niet werkt en na 2 reparaties nog niet werkt dat het vertrouwen eruit is.

Maandag heeft de medewerker van Technical Support terug gebeld. Wij hebben 2 testen laten draaien op de computer om te kijken of het een foutcode aangeeft. De eerste test wat een 1 uur duurde kwam niets uit.
De tweede test een diagnostic status die kon wat langer duren. De medewerker zou de volgende morgen weer terug bellen wat er gebeurd is. Na dat het 10 uur gedraaid heeft gaf het een foutcode aan en zat weer vast. Volgende morgen belde hij en wij hebben geprobeerd om de muis af en weer aan te koppelen om te kijken of die het dan wel weer deed maar dat bracht niets op het bleef vast zitten. Hij vertelde mij dat de foutcode aangaf dat de comminucatie tussen de harde schijf en het moederbord niet goed was. Dat vond hij heel raar omdat er al 2x een nieuwe harde schijf en 1x een nieuw moederbord vervangen is. Nu sturen zij mij een monteur aan huis. En als dat ook niet helpt zou hij de case sluiten een betoog schrijven, maar hij kon mij niet beloven dat ik een nieuwe computer krijg. MAAR WAT DAN :?: ik heb het nog niet 1 keer naar 27 september kunnen gebruiken. Het is gewoon een ondeugelijk toestel. Word vervolg.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Dell computer

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Nou ja het "toestel" is wel in z'n totaliteit deugelijk, echter er is 1 of meerdere onderdelen die niet functioneren. Dat zegt op zich niks over de computer zelf in totaliteit.

Als je dus een auto koopt en na 4 jaar plezier houdt de motor het voor gezien, dan is dat gelijk de schuld van de auto danwel het bedrijf/merk? Elk onderdeel heeft afzonderlijk een taak en maakt met andere onderdelen 1 geheel.

Er kan altijd wat stuk gaan. De situatie die je nu schetst is denk ik uitzonderlijk. Of de chipset is niet goed maar dat kan ook een driver issue zijn. En mocht het de chipset zijn, dan is het niet de schuld van Dell maar misschien een fout in produktie van de chipset die op dat moederbord is geplaatst.

Ben benieuwd wat er uit komt, hou ons op de hoogte zou ik zeggen :D

Gesloten