LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herhaalde problemen Apple computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Traice
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:12

Herhaalde problemen Apple computer

Ongelezen bericht door Traice »

Beste mensen,

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik zal mijn verhaal in het kort omschrijven.
Op 29 augustus 2010 heb ik bij Media Markt een iMac gekocht. Deze is 5 keer omgeruild wegens DOA.
Daarna heb ik bijbetaald voor het duurdere nieuwe model. Deze is 1 keer omgeruild wegens DOA.
De laatste versie heb ik naar een Apple Reseller gebracht om te laten maken. Ze hebben hem na 6 weken wachten gemaakt op 1 ding na. Het scherm!
Er zit een gele waas in het midden van het scherm maar Apple zegt dat dit binnen de 'specificaties valt'.
In de echte Apple store in London hebben ze mij verteld dat Apple schermen geen zichtbare afwijkingen horen te hebben en dat ik Apple Care moet bellen en vragen of ze het scherm willen vervangen.
Dit heb ik gedaan en de man aan de telefoon vertelde mij dat het inderdaad niet hoort. Nu krijg ik een mail van de Apple Reseller dat ze de afwijking wel zien maar dat het te minimaal is om te repareren.
In de winkels zie ik alleen maar schermen die 100% goed zijn en geen afwijkingen hebben. Ik ben ze zelf in verschillende winkels gaan testen.
Deze machine heeft mij meer dan 2000 euro gekost en ik wil graag een egaal scherm zonder gele vlekken maar Apple blijft me steeds wegsturen.
Het is inmiddels 5 maanden later en ik heb nog steeds niet fatsoenlijk grafisch kunnen werken op mijn computer.
Wat kan ik doen? Ik ben de weg helemaal kwijt?

chava
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2010 12:35

Re: Herhaalde problemen Apple computer

Ongelezen bericht door chava »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, dacht eerst aan rookschade omdat ik op de diverse fora er allerlei berichten over las, men stelde voor de glasplaat van de iMac21 inch af te nemen en schoon te maken.
Ikzelf vind dit een slecht plan, je dient zuignappen te gebruiken.
Maar er zijn ook gebruikers die niet roken.
Vervolgens werd er beweerd door de resalers dat er wellicht condens achter zou zitten, dit terwijl er vele gebruikers werken in droge ruimten.
Het lijkt erop dat het probleem stomweg in de computer zit en een ontwerpfout is.
Ook las ik dat velen er pas last van kregen nadat de garantie was vervallen, vervolgens neemt men de computer dan wel in ter reparatie maar dan kost het je een lieve som geld!
Bij mij zitten de vlekken linksboven in het scherm en nu is tevens de rechterkant gevlekt aan het raken.
Geen idee wat ik er mee ga doen.
Ik las namelijk ook dat er gebruikers zijn die hun iMac21 onder garantie terug brachten naar de dealer waar ze hem kochten, vervolgens met een " gemaakte" iMac21 weer naar huis gingen en na een aantal maanden precies dezelfde problemen kregen.
Hetgeen volgens mij wijst op een produktiefout.
Zeer slechte zaak vind ik en Apple mag blij zijn dat er alleen concurrentie is van de doodgewone pc.
In mijn optiek dus een patstelling, breng je hem terug, ben je hem een fiks aantal weken kwijt om hem terug te krijgen met dezelfde problematiek, als je geluk hebt valt het onder garantie, heb je pech dan kost het je geld.

chava
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2010 12:35

Re: Herhaalde problemen Apple computer

Ongelezen bericht door chava »

Bij mij is het wel degelijk rookschade gebleken en dat valt niet onder de garantie, zodra ik gelegenheid heb om de gebruiksaanwijzing te lezen en er staat GEEN waarschuwing in, klim ik in de pen!

stefano
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:50

Re: Herhaalde problemen Apple computer

Ongelezen bericht door stefano »

Mijn laptop (geen Apple) wordt momenteel ook gerepareerd door MediaMarkt.

Duurt btw wel gigalang moet ik zeggen. Vind het maar apart dat jou beeldscherm niet volledig gemaakt wordt. Je hebt toch nog gewoon garantie? Anders gewoon nog een keer terugbrengen

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Herhaalde problemen Apple computer

Ongelezen bericht door LeoZ »

Volgens mij zijn ze bij Apple een beetje de weg kwijt, mogelijk is het succes naar het hoofd gestegen, gezien de vele problemen de laatste tijd rond Apple producten.

I-phone 3 en 4: klok problemen,
I-pod touch: vochtproblemen,
I-Mac: vlek problemen in het scherm.

Geen concurrentie??... Hoeveel Windows Pc's worden er per jaar verkocht (heel veel), hoeveel Apple Pc's (OS X) worden er paar jaar verkocht (veel minder).

Apple Pc's zijn erg mooi en een prima en stabiel besturingsprogramma, máár goed gebouwd... bang van niet...en Apple Pc's zijn niet bepaald goedkoop (lees: duur!)

Gesloten