LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MyCom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

MyCom

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Goedendag,


Ik zou weleens willen weten hoe mensen de service van MyCom vinden.
Ik persoonlijk ben niet te spreken over de werkwijze van MyCom Almere.
De service bij dat filiaal is verre van dat.
Zij doen voorkomen of zij zo geweldig zijn, maar als ik dan let op het feit hoe zij met producten van klanten omgaan, dan is dat schrikbarend.
Ze sluiten de stekkers op het moederbord verkeerd aan, vergeten bepaalde dingen en de videokaart installeren ze niet goed, bovendien beschadigen ze ook nog je kast, om een nieuwe te krijgen moet je eerst dreigen met de Rechter.
Het hele gedoe omtrent de Statische electriciteit vinden ze daar een fabeltje.
Voordat filiaal is het heel normaal om componenten zonder voorzorgsmaatregelen met hun blote handen vast te pakken.
Ik heb dit topic dus gemaakt omdat ik wil weten hoe jullie ervaringen zijn met MyCom in het algemeen. Ben benieuwd naar jullie reactie.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Geen problemen met diverse bestellingen via internet welke ik kon ophalen cq gratis thuis laten bezorgen.

Rest kan ik niet over oordelen.

Statische elec is geheel geen fabeltje, ken dit al van tig jaar terug dat monteurd met een speciaal kabeltje "ontladen" werden.
Dat mycom hiervan niet op de hoogte is verbaasd mij zeer, hop terug naar school en beter opletten.

Weet nog dat bepaalde componenten in speciale anti statische plastic zakjes werden aangeleverd, dus niks fabeltje.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: MyCom

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Statische elec is geheel geen fabeltje, ken dit al van tig jaar terug dat monteurd met een speciaal kabeltje "ontladen" werden.
Dat mycom hiervan niet op de hoogte is verbaasd mij zeer, hop terug naar school en beter opletten.

Mijn idee ook. Daarom is het ook belangrijk dat je als Consument zijnde weet met wie je te maken krijgt.
Die jonge knapen denken tegenwoordig dat ze het weleventjes weten, maar als Consument zijnde word je er niet vrolijk van als je ziet hoe ze met bepaalde dingen omgaan.
Ik denk persoonlijk ook dat Tros Radar MyCom maar eens onder de loep moet nemen zoals ze ook met andere bedrijven doen.
Ik kan op MyCom Almere alleen maar zeggen, dat het een stelletje prutsers zijn.
Totheden weet ik na 1 reactie nog niet hoe het zit met al die MyCom filialen en hun service, maar dat filiaal uit Almere verdiend zeer zeker geen schoonheidsprijs.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

MyCom heb ik al erg vaak klachten over gehoord.
Service zou slecht zijn. Afhandelen van garanties zou al helemaal een ramp zijn.
Volgens mij krijgt MyCom op hardware.info ook niet een al te beste beoordeling.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: MyCom

Ongelezen bericht door aaten »

Als je de service van die zaak niet goed vind dan kom je er toch gewoon niet meer?
Koop wel eens onderdelen in Utrecht bij de MyCom en dat gaat eigenlijk altijd prima, heb er nog nooit iets laten assembleren, dat doe ik zelf wel.

Statische electriciteit wordt overigens door de meesten behoorlijk overdreven. Het geprut met anti statische bandjes en dergelijke is niet nodig zolang je maar fatsoenlijk oplet! (kast van stroom afhalen even goed een stuk metaal van de kast aanraken en niets aan de hand)

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

aaten schreef:Statische electriciteit wordt overigens door de meesten behoorlijk overdreven. Het geprut met anti statische bandjes en dergelijke is niet nodig zolang je maar fatsoenlijk oplet! (kast van stroom afhalen even goed een stuk metaal van de kast aanraken en niets aan de hand)

Als jij het overdreven vindt dat bepaalde technische onderdelen ( o.a. professionele telecommarkt ) welke enige duizenden euro's kosten standaard stuk gaan doordat er geen rekening is gehouden met statische electriciteit dan ben ik van mening dat je niet geheel op de hoogte ben tvan dit fenomeen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: MyCom

Ongelezen bericht door trebelski »

Eens met teun, als je denk dat Statische elektriciteit word overdreven heb je weinig of geen parate kennis want het is allang duidelijk dat dit fenomeen algemeen bekend is bij ( in ieder geval professionele reparateurs ) en al heel wat interne geheugens/videokaarten enz. naar de filistijnen heeft geholpen door figuren die het ook wel mee vonden vallen ( ofwel onkunde).

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: MyCom

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Als je de service van die zaak niet goed vind dan kom je er toch gewoon niet meer?
Dat zal ik ook zeer zeker niet meer doen.
Een winkel die er een rotzooitje van maakt en\of de boel belazerd, daar kom ik ook niet meer.
Koop wel eens onderdelen in Utrecht bij de MyCom en dat gaat eigenlijk altijd prima, heb er nog nooit iets laten assembleren, dat doe ik zelf wel.
Dat is het beste wat je kan doen, mits je er verstand van hebt.
Doch het feit dat jij Statische electriciteit overdreven vindt, kun je het assembleren maar beter overlaten aan een ervaren iemand.
De forums waar ik geregeld op kom staat vol met pc. klachten van mensen zoals jij.
Als ik een Amateur zou zijn, zou ik zeer zeker geen Computer van jou kopen.
Mensen zoals jij die net als die knaapjes van MyCom Almere het hele gedoe rond de Statische electriciteit onzin vinden, behoren geen Computers te assembleren.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

benikeennederlander schreef:
Als je de service van die zaak niet goed vind dan kom je er toch gewoon niet meer?
Dat zal ik ook zeer zeker niet meer doen.
Een winkel die er een rotzooitje van maakt en\of de boel belazerd, daar kom ik ook niet meer.
Koop wel eens onderdelen in Utrecht bij de MyCom en dat gaat eigenlijk altijd prima, heb er nog nooit iets laten assembleren, dat doe ik zelf wel.
Dat is het beste wat je kan doen, mits je er verstand van hebt.
Doch het feit dat jij Statische electriciteit overdreven vindt, kun je het assembleren maar beter overlaten aan een ervaren iemand.
De forums waar ik geregeld op kom staat vol met pc. klachten van mensen zoals jij.
Als ik een Amateur zou zijn, zou ik zeer zeker geen Computer van jou kopen.
Mensen zoals jij die net als die knaapjes van MyCom Almere het hele gedoe rond de Statische electriciteit onzin vinden, behoren geen Computers te assembleren.
Dan komen we gewoon allemaal naar jou toe, als je jezelf zo geweldig vindt. En het is niet "geen verstand van hebben" maar "geen kennis op het gebied van.." aangezien we allemaal verstand hebben.....

Wat betreft Mycom, ik heb er een tijdje gewerkt en de kennis wisselde tussen collega's behoorlijk. Ik heb in Leiden gewerkt en de kennis was daar gewoon goed, we vulde elkaar goed aan tijdens de werkzaamheden en het geven van juiste informatie aan klanten. De onkunde op het gebied van statisch elektriciteit was er bij de filliaal in Leiden zeker niet. Kortom MyCom is een goede winkelketen alleen de verkopende medewerkers wisselen qua kennis. Zoals je dat dus bij elke winkel hebt. Of wilt iemand soms beweren dat er 1 winkelketen danwel de daar werkend personeel is die alles altijd perfect doen?

Ook is het zo dat mensen zeuren dat je wordt afgescheept met bepaalde dingen door een medewerker. Vind het soms dat heel lomp dat die medewerker de schuld krijgt of afgekafferd wordt, terwijl ze alleen maar beleid van het bedrijf moeten voeren. Consumenten vergeten vaak dat er buiten de regels naar de klant toe ook nog intern regels gelden waar je als werknemer aan moet houden, anders vlieg je de laan uit.

In a nutshell, na een tijdje gewerkt te hebben in Leiden voordat ik bij een echt ICT bedrijf aan de slag ging, was ik zeer te spreken over hun service, kennis en gedrag naar klanten toe was correct en coulant waar het kon binnen de regels van het bedrijf.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: MyCom

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik ben vaak klant geweest van mycom in leiden. Nooit problemen gehad, altijd keurig geholpen. Een keer was er iets stuk en dat is gerepareerd, zonder zeuren, morren of lange wachttijd.
Mijn ervaringen met mycom zijn dus eigenlijk prima.

Trudy

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dekseldopje schreef:Dan komen we gewoon allemaal naar jou toe, als je jezelf zo geweldig vindt.

Nogal voorbarige conclusies en aannames trek je. Er staat nergens vermeld dat de melder - benikeen nederlander - zichzelf geweldig vindt.....sterker nog, tis een reactie op een andere reactie - aaten - betreffende dat statische electiciteit overdreven zou zijn.

Met het hebben van verstand behoort toch ook begrijpend lezen :wink:
De onkunde op het gebied van statisch elektriciteit was er bij de filliaal in Leiden zeker niet. Kortom MyCom is een goede winkelketen alleen de verkopende medewerkers wisselen qua kennis
Je moet dus net mazzel hebben dat je wordt geholpen door een medewerker met kennis?
Ook is het zo dat mensen zeuren dat je wordt afgescheept met bepaalde dingen door een medewerker. Vind het soms dat heel lomp dat die medewerker de schuld krijgt of afgekafferd wordt, terwijl ze alleen maar beleid van het bedrijf moeten voeren. Consumenten vergeten vaak dat er buiten de regels naar de klant toe ook nog intern regels gelden waar je als werknemer aan moet houden, anders vlieg je de laan uit.
Mensen zeuren ?? Je bedoelt klanten neem ik aan ?? heb je nooit geleerd dat een zeurende klant ook een klant is welke een gemiste kans is als je deze niet omzet naar een tevreden klant?
En dat er een beleid moet worden utgevoerd is natuurlijk prima maar als een medewerker zich hier niet in kan vinden, wel dan moet die daar niet gaan werken.
Consument heeft hier niks mee te maken, die ziet de mewerker als aanspreekpunt / spreekbuis van het filiaal.


Mooi dat jij tevreden bent over jouw filiaal, blijkbaar zijn er filialen ( zoals bij zoveel winkels ) welke het minder goed snappen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ook is het zo dat mensen zeuren dat je wordt afgescheept met bepaalde dingen door een medewerker. Vind het soms dat heel lomp dat die medewerker de schuld krijgt of afgekafferd wordt, terwijl ze alleen maar beleid van het bedrijf moeten voeren. Consumenten vergeten vaak dat er buiten de regels naar de klant toe ook nog intern regels gelden waar je als werknemer aan moet houden, anders vlieg je de laan uit.
Maar, als de regels van het bedrijf voor ontevreden klanten zou zorgen is het dan nog wel een "goed" bedrijf?
Een klant hoeft natuurlijk geen rekening te houden met medewerkers die beperkte service ( is een constatering, geen feit ) bieden vanwege dat ze bang zijn de laan uit te vliegen als ze iets niet volgens de interne regels doen?

Het bedrijf zou op die manier klanten verliezen en alsnog medewerkers de laan uit moeten sturen, omdat het slechter gaat met het bedrijf?
Zou het dus niet logisch zijn om interne regels aan te passen als deze ervoor zorgen dat er ontevreden klanten zijn?

Buiten het feit van het ontladen om, wat inderdaad een must is bij het bouwen van PC's. Verschillende onderdelen zijn er best gevoelig voor als er niet ontladen wordt.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daan_1978 schreef:Maar, als de regels van het bedrijf voor ontevreden klanten zou zorgen is het dan nog wel een "goed" bedrijf?
Das niet aan mij om te zeggen, maar als ik een vergelijking maak met internetbedrijven dan zijn er tig ontevreden klanten maar nog steeds meer dan tig tevreden klanten.
Wat is de definitie van een "goed" bedrijf? Daar gaat het hier ook niet om, gaat erom hoe het bedrijf omgaat met klachten / opmerkingen etc etc etc en de beperkte kennis is dit geval.

Daan_1978 schreef:Zou het dus niet logisch zijn om interne regels aan te passen als deze ervoor zorgen dat er ontevreden klanten zijn?
Als er alleen maar onteveden klanten zouden zijn, dan zou een directie oid eens achter op hun kop moeten krabben of de interen regels ind wel correct zijn.
Daar heb je o.a ook OR, personeelsvertegenwoordigers voor welke dit kunnen aankaarten.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

In het geval van MyCom is er ook geen OR o.i.d. Wat betreft regelvoering was het erg strikt als werknemer, waar je als persoon coulant wilde zijn, moest je dat juist vanwege je plichten tegenover je werkgever dat niet zijn. En dat maakte het soms lastig vond ik zelf.

En ja ik bedoelde zeurende klanten, en het klopt dat dat ook klanten zijn. Alleen ligt het er ook aan hoe het gebeurd. Voorbeeld van een klant die een Corsair usb stick terug kwam brengen omdat ie het ineens niet meer deed, en dan ons verantwoordelijk houden dat hij er geen backup van had, om vervolgens allerlei ziektes bij te halen en te bedreigen om zijn gelijk te krijgen. Sorry maar dan wil ik als persoon en als werknemer geen service verlenen. Normale beargumentatie en een normale omgang leidt vaak toch tot een goede afhandeling, ookal zijn er uitzonderingen te bedenken bij velen van ons hier. Een verkoper kan soms niet veel doen dan doen wat hem opgedragen wordt, slecht nieuws en regels naleven hoort daarbij.

En MyCom deed heus wel wat met feedback van klanten, kritiek probeerde ze altijd te gebruiken om hun service te verbeteren. Voorbeeld is toendertijd dat laptops gratis 3 jaar garantie vanuit MyCom zelf, en bij desktops was dat 5 jaar garantie vanuit MyCom zelf, om zo een service zelf te kunnen verlenen wanneer er bij de eigenlijke garantie de fabrikant het moest doen, wat dus weer zou betekenen dat het opgestuurd moest worden. Op die manier hebben we vele reparaties succesvol uitgevoerd, ookal ligt het ook bij het verloop daarna aan hoe de gebruiker er zelf mee omgaat.

Kan nog herinneren dat iemand met zijn tenen (ja dit is geen geintje) de kabel van de laptop naar zich toe trok om de laptop wat dichterbij te hebben, waarna de laptop viel en de plug en aansluiting brak. Mevrouw deed eerlijk haar verhaal maar claimde wel dat wij zowel de adapter en de aansluiting op de laptop kosteloos moesten repareren......sorry maar consumenten kunnen soms ook te ver gaan, maar wel klagen over slechte service op fora's.....

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Kan nog herinneren dat iemand met zijn tenen (ja dit is geen geintje) de kabel van de laptop naar zich toe trok om de laptop wat dichterbij te hebben, waarna de laptop viel en de plug en aansluiting brak. Mevrouw deed eerlijk haar verhaal..........
Als het een vrouw betrof, waren het "haar" tenen en niet "zijn" tenen. :mrgreen:

Maar je hebt klanten wie er werkelijk niks aan kunnen doen dat iets kapot gaat en klanten wie het zelf kapot maken en toch proberen te claimen.
In veel gevallen is dat vaak wel te filteren en dan begrijp ik dat de service deur dicht gaat voor betreffende klant.
In sommige gevallen zal je het voordeel van de twijfel moeten geven.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: MyCom

Ongelezen bericht door aaten »

Teunbosseman schreef:
aaten schreef:Statische electriciteit wordt overigens door de meesten behoorlijk overdreven. Het geprut met anti statische bandjes en dergelijke is niet nodig zolang je maar fatsoenlijk oplet! (kast van stroom afhalen even goed een stuk metaal van de kast aanraken en niets aan de hand)

Als jij het overdreven vindt dat bepaalde technische onderdelen ( o.a. professionele telecommarkt ) welke enige duizenden euro's kosten standaard stuk gaan doordat er geen rekening is gehouden met statische electriciteit dan ben ik van mening dat je niet geheel op de hoogte ben tvan dit fenomeen.
Werk er alleen al een flink aantal jaren mee. Nooit last gehad van standaard stuk gaande onderdelen die over het algemeen vrij gevoelig zijn. Wat ik zei: zorg dat je in iedergeval dezelfde lading als de producten hebt waarmee je werkt, polsbandjes enzo zijn daarbij vrij overdreven. Ben benieuwd op welke componenten jij doelt die al dood neervallen bij het uitpakken.

Maar goed mag je mening zijn. #hetismaareenvak

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dekseldopje schreef:In het geval van MyCom is er ook geen OR o.i.d. Wat betreft regelvoering was het erg strikt als werknemer, waar je als persoon coulant wilde zijn, moest je dat juist vanwege je plichten tegenover je werkgever dat niet zijn. En dat maakte het soms lastig vond ik zelf.
Nou meen ik mij te herinneren dat een OR verplicht is bij een x aantal medewerkers.
Mocht dit zo zijn en er wil niemand in de OR plaatsnemen tsja........ dan zou ik eerder als medewerker mijn leidinggevend erbij halen en deze de "zeurende" klanten laten behandelen. Wordt die voor betaald.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

aaten schreef:
Teunbosseman schreef:
aaten schreef:Statische electriciteit wordt overigens door de meesten behoorlijk overdreven. Het geprut met anti statische bandjes en dergelijke is niet nodig zolang je maar fatsoenlijk oplet! (kast van stroom afhalen even goed een stuk metaal van de kast aanraken en niets aan de hand)

Als jij het overdreven vindt dat bepaalde technische onderdelen ( o.a. professionele telecommarkt ) welke enige duizenden euro's kosten standaard stuk gaan doordat er geen rekening is gehouden met statische electriciteit dan ben ik van mening dat je niet geheel op de hoogte ben tvan dit fenomeen.
Werk er alleen al een flink aantal jaren mee. Nooit last gehad van standaard stuk gaande onderdelen die over het algemeen vrij gevoelig zijn. Wat ik zei: zorg dat je in iedergeval dezelfde lading als de producten hebt waarmee je werkt, polsbandjes enzo zijn daarbij vrij overdreven. Ben benieuwd op welke componenten jij doelt die al dood neervallen bij het uitpakken.

Maar goed mag je mening zijn. #hetismaareenvak

Wederom zeg je dat overdreven is terwijl absoluut niet zo is, bewijzen ten overvloede.
Dat jij er geen problemen mee hebt gehad, blij voor je, of je hebt iedere keer mazzel gehad.

Componenten welke ik bedoel:
Ik heb bij de grootste Europese distribiteur van data, communicatie en internet gewerkt....de mensen welke met componenten werkte van bv Cisco, 3Com, Siemens en weet ik veel welke merken nog meer hadden allemaal bandjes en schoenen met rubberen zolen.

Wellicht zijn deze onderdelen gevoeliger dan datgene waar jij mee werkt, maar geloof me dat als deze maatregelen niet waren genomen je dienstverband van korte duur was........sommige van deze onderdelen kosten enkele duizenden euro's.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: MyCom

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Wat ik op MyCom kan zeggen is, dat ze ervoor moeten zorgen dat ze goed personeel indienst nemen, mensen met Computer kennis en niet van die jochies van in de 20 of 30, die denken dat ze de wijsheid inpacht hebben omdat ze ooit eens iets geïnstalleerd hebben.
Een Computer assembleren bestaat toch wel uit meer dingen dan alleen maar stekkertjes aansluiten, stekkertjes aansluiten kan een kind van 10 zelfs nog.
Als iemand verstand van Computers heeft, dan weet de persoon zelf hoe gevaarlijk statische electriciteit kan zijn voor bepaalde componenten.
Natuurlijk mag je niet het gehele Computerketen overeen kam scheren, maar het is wel logisch dat als een klant belazerd word door een bepaald filiaal en beklag doet op een Consumenten forum, dat je een ketting reactie krijgt.
Ik las ook dat er een zei, dan komen wij naar jou toe, je kan mij bereiken op Bleeping Computer .com alsmede PCTechbytes.net . :)

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: MyCom

Ongelezen bericht door aaten »

Teunbosseman schreef: Wederom zeg je dat overdreven is terwijl absoluut niet zo is, bewijzen ten overvloede.
Dat jij er geen problemen mee hebt gehad, blij voor je, of je hebt iedere keer mazzel gehad.

Componenten welke ik bedoel:
Ik heb bij de grootste Europese distribiteur van data, communicatie en internet gewerkt....de mensen welke met componenten werkte van bv Cisco, 3Com, Siemens en weet ik veel welke merken nog meer hadden allemaal bandjes en schoenen met rubberen zolen.

Wellicht zijn deze onderdelen gevoeliger dan datgene waar jij mee werkt, maar geloof me dat als deze maatregelen niet waren genomen je dienstverband van korte duur was........sommige van deze onderdelen kosten enkele duizenden euro's.
Die bewijzen ten over van jou durf ik te betwijfelen. Zeker als je bij een bedrijf hebt gewerkt waar altijd in een overdreven mate met anti statische beveilgiging werd gewerkt, volgens je eigen theorie zou je dan nooit ergens last mee moeten hebben.

Overigens blijft lezen ook een kunst, ik zei dat het door veel mensen behoorlijk overdreven wordt terwijl je door kleine maatregelen al dezelfde lading als je componenten kunt krijgen waardoor er dan niets meer aan de hand is. Heeft niets met mazzel te maken maar gewoon met goed opletten. Dan verder nog, de duurdere componenten van siemens worden ingekapseld tegen statische electriciteit, deze zijn juist minder gevoelig.

Gesloten