Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Henk H

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Henk H »

kbogen schreef:
23 feb 2021 09:59
Zelf heb ik een Amfa4000 waterontharder een aantal maanden geleden gekocht. Merkte zeker verschil in de kalkaanslag! Vooral in de badkamer zit er bijna geen kalkaanslag meer!
Goedemiddag

Ik heb een waterontharder van Delta en daarbij een testsetje om de hardheid te meten. Ik heb nu water met 1DH hardheid en in het water van de buren meet ik 7 DH.
Hebt u uw water ook al eens getest?

vr.gr. Henk

François64

Ongelezen bericht door François64 »

gewoon niet kopen snap niet dat tv programma's hier aan mee doen ik heb douchekoppen vervangen ,kranen en krijg gewoon kalk op mijn douchekoppen en kranen

Peter vd

Ongelezen bericht door Peter vd »

Sinds een jaar een Amfa 4000 geïnstalleerd. Het apparaatje werkt totaal niet, merken helemaal geen enkel verschil in de kalkvorming. Er zit nog steeds evenveel kalkaanslag overal op. Dit is echt een waardeloze investering. Maar de uitvinder blijft maar reklame maken op rtl, ongelofelijk!
Als je de fabrikant een mail stuurt krijg je geen enkele reactie. Dus "niet goed, geld terug", is ook een loze belofte.

bekhuis

Ongelezen bericht door bekhuis »

Sinds een verhuizing 4 jaar geleden heb ik veel last van exceem omdat in deze woning zeer veel kalk in de leidingen blijkt te zitten.
Na een Amfa4000 waterontharder aangesloten te hebben aan het begin van de waterleiding in de woning zijn de klachten van de exceem flink verminderd en dat lijkt me geen toeval. Het kraanwater smaakt nu ook een stuk zachter dus ik ben zeer blij met de aankoop van deze waterontharder, die trouwens te koop is nu voor Euro 129,-

Wim vd Burgt

Ongelezen bericht door Wim vd Burgt »

De Amfas400 werkt

Eind 2020 heb ik in een opwelling een Amfa4000 geïnstalleerd.
Door de negatieve ervaringen van anderen heb ik dat aan niemand verteld, je moet gewoon je verlies nemen.

Een maand na de installatie merkte mijn vrouw op, dat ze geen kalk meer had in de badkamer, in de waterkoker en dat de was zachter was geworden.

Inmiddels, een 1/2 jaar later, blijft de badkamer, de waterkoker schoon en is de was nog steeds schoon.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het blijft altijd mooi om te zien in topics over dit soort onderwerpen: het enórm grote aantal eendagsvliegen- met vrijwel altijd anekdotisch bewijs :D

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

De werking van een magneet waterontharder kan niet bewezen worden maar dat zo'n waterontharder niet werkt ook niet. De consumentenbond heeft er in 2004 een artikel over geschreven en daarin stond dat de werking veel minder was en Duitse en Belgische onderzoeken dat aantoonden. Vragen bij onder andere Amfa die toen al bestond om met onderzoeksresultaten te komen bleven onbeantwoord en andere leveranciers kwamen met gedateerde onderzoeksresultaten. De magneet waterontharder was al jaren eerder te koop als zijnde een baat het dan niet schaadt het niet product en verdween al snel uit het assortiment als zijnde onverkoopbaar. De huidige eigenaar van Amfa heeft de magneet waterontharder opnieuw in de markt gezet en belooft iets dat niet bewezen kan worden en speelt met product plaatsing handig in op de angst die mensen voor kalk hebben omdat apparatuur door kalkaanslag defect kan gaan en dat kalkafzetting met het installeren van een magneet waterontharder tot het verleden behoort. Ik vraag me dan toch iets af, waar blijven de al aanwezige kalkresten in de waterleidingen lossen die door twee magneten op of worden ze met het leidingwater meegenomen en stromen uit de kraan mee. In mijn optiek zullen de aanwezige kalkresten in de waterleiding eerst zorgen voor meer kalkafzetting in de uitstroom kraan en pas als de waterleiding geen kalk meer bevat kalkvrij/zachter water gaan geven.

Edwin dik

Ongelezen bericht door Edwin dik »

Had een aantal jaren deze magneet amfa4000 op de leiding zitten. Kalkaanslag is totaal niet minder geworden door dit ding. Zonde van de 125 euro. Heb nu een zout/hars ontharder en deze doet wat het moet doen

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Als je water echt wil ontharden ontkom je niet aan een aquacell of amysoft installatie...

Als die magneetjes echt zouden werken dan zouden deze firmas allang failliet zijn...

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik wil er niet teveel over zeggen, maar mijn oudste zoon is expert op het gebied van waterbehandeling in al zijn facetten. Hij werkt voor een bedrijf in het noorden van het land (voor de Googelaars: vestigingsplaats Marum) wat zich bezig houdt met bronboringen, aardwarmteinstallaties en ook waterbehandeling.
Hij kent dat Amfa verhaal wel van de reclame en moet er wel een beetje om lachen. Op de vraag of zoiets ook maar enig effect zou kunnen hebben is zijn antwoord kort: natuurlijk niet.

Plaats reactie