Advies over waterfilters gevraagd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Erthanax

Re: Advies over waterfilters gevraagd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit die link:
Vitens schreef:Uiteraard wordt water waar we drinkwater van maken eerst gezuiverd. Als er dan nog medicijnresten in het drinkwater zitten, dan zijn de concentraties zo laag dat ze geen enkele invloed hebben op het lichaam. Het kraanwater is dus veilig.
Oppervlaktewater is iets heel anders dan drinkwater. Ook in de eerder gedeelde link met de bronvermeldingen van de waterfilter verkopende gezondheidsmeneer zie je hetzelfde patroon: paniekzaaien over verontreinigingen in het oppervlaktewater met veel nadruk op mogelijke gevolgen voor de drinkwaterbereiding in de toekomst vormen de argumenten om nu een waterfilter aan te schaffen. Ook uit de bronvermeldingen van de filterverkoper blijkt dat het drinkwater in Nederland van uitstekende kwaliteit is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u dan wil “waarschuwen” voor het drinkwater, dan zou ik maar een stuk plaatsen over de borstelwormen die in 1964 in het Rotterdamse drinkwater zaten. Of over het zout in 1963.🪱🪱

breien

Ongelezen bericht door breien »

Het artikel gaat over medicijnresten in het oppervlaktewater, beginproduct.
Niet over medicijnresten in het kraanwater, eindproduct.

Daarnaast zal het kleine filtertje in de waterkan heus geen wonderen verrichten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:30
Lady1234 schreef:
12 sep 2021 13:22
Als u dan wil “waarschuwen” voor het drinkwater, dan zou ik maar een stuk plaatsen over de borstelwormen die in 1964 in het Rotterdamse drinkwater zaten. Of over het zout in 1963.🪱🪱
Volgens mij is het nu 2021.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... ergrijzing
Volgens mij is het hier geen Amerika

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:30
Lady1234 schreef:
12 sep 2021 13:22
Volgens mij is het nu 2021.
Ja, en jouw artikel van Vitens gaat voornamelijk over oppervalktewater. Of is het dan ineens niet meer van belang dat we appels met appels vergelijken?

kuklos

Wat probeer je te bereiken met deze berichten?

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

16again schreef:
11 sep 2021 20:28
de auditu schreef:
11 sep 2021 19:20
Franskia schreef:
10 sep 2021 12:59
Lees het stuk van Juglen Zwaan en je wordt weer wat wijzer; posting.php?f=38&mode=reply&t=197440&si ... 9b945c82f2
Ook weer zo iemand met een webshop. Vraag hem naar zijn wetenschappelijke bronnen en je krijgt ook geen reactie meer.
Ook weer zo'n reactie....

Als Juglen Zwaan een verhaal op zijn website plaatst, staan er gewoon bronvermeldingen bij, daar hoef je niet naar te vragen.
23 verwijzingen hier:
https://www.ahealthylife.nl/drinkwater- ... er-getest/
En hier zelfs 48 (voeding niet over water)
https://www.ahealthylife.nl/het-voeding ... -op-tafel/
De claim dat bronvermeldingen ontbreken is misplaatst , maar toch al ge-liked, blijkbaar zonder te controleren of de bewering waar is.
Mijn bijdragen aan dit forum bestaan meestal uit vragen. Opvallend genoeg komt daar niet altijd een antwoord op. Een enkele keer bericht ik over mijn ervaringen met iets of iemand. Zo ook met JZ. Een tijd geleden wist deze persoon te vertellen dat eten van appelpitjes zeer schadelijk is. Zo schadelijk, dat ik mij afvroeg hoe het toch kon dat ik, met mijn appelconsumptie inclusief pitjes, nog in staat was op dit ondermaanse rond te lopen. Omdat ik ervan uitging geen medisch wonder te zijn, gevraagd of dit een eigen onderzoek betrof of van welke wetenschappelijke bron deze kennis afkomstig was. Nooit meer iets van gehoord.
Natuurlijk werd er in zijn webwinkel van alles als onmisbaar voor een gezond leven aangeprezen. :roll:
Nu mijn vraag aan u: Wat bedoelt u met: "Ook weer zo'n reactie"?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
12 sep 2021 13:37
Dit is een consumentenforum, toch? Waar consumenten informatie mogen uitwisselen? Dat doe ik. Laat iedereen ermee doen wat hij/zij wil.
Ach weer zo’n bericht waaruit iedereen conclusies mag trekken :roll:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oppervlaktewater is geen drinkwater. Dat waterleidingbedrijven in de toekomst een grotere inspanning moeten leveren voor de drinkwaterbereiding is geen reden om nu een kwestieus waterfilter voor thuisgebruik aan te schaffen. Het drinkwater in Nederland is overal van uitstekende kwaliteit.

kuklos

snellie schreef:
12 sep 2021 13:37
Dit is een consumentenforum, toch? Waar consumenten informatie mogen uitwisselen? Dat doe ik. Laat iedereen ermee doen wat hij/zij wil.
Jij wisselt geen informatie uit. Jij zoekt berichten uit die het negatieve benadrukken, die je zelf niet snapt en die plaats je dan. En zodra en vragen over komen speel je de vermoorde onschuld. Dat is geen informatie uitwisselen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@snellie

Dat stuk in het AD is van 2011.

ECHTE problemen met het drinkwater zijn dus, zoals ik al schreef, van lang geleden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
12 sep 2021 12:31
https://www.vitens.nl/over-water/medici ... n-in-water

Zo "gezond" is ons kraanwater.
Ik lees vooral aanwijzingen, hoe het water gezond te houden.
En natuurlijk zegt Vitens dat het water dat ze leveren van goede kwaliteit is. Wat ik best wel geloof. Al zou het tegendeel waar zijn , dan gaat Vitens geen paniek zaaien.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

de auditu schreef:
12 sep 2021 13:38
Mijn bijdragen aan dit forum bestaan meestal uit vragen. Opvallend genoeg komt daar niet altijd een antwoord op. Een enkele keer bericht ik over mijn ervaringen met iets of iemand. Zo ook met JZ. Een tijd geleden wist deze persoon te vertellen dat eten van appelpitjes zeer schadelijk is. Zo schadelijk, dat ik mij afvroeg hoe het toch kon dat ik, met mijn appelconsumptie inclusief pitjes, nog in staat was op dit ondermaanse rond te lopen. Omdat ik ervan uitging geen medisch wonder te zijn, gevraagd of dit een eigen onderzoek betrof of van welke wetenschappelijke bron deze kennis afkomstig was. Nooit meer iets van gehoord.
Natuurlijk werd er in zijn webwinkel van alles als onmisbaar voor een gezond leven aangeprezen. :roll:
Nu mijn vraag aan u: Wat bedoelt u met: "Ook weer zo'n reactie"?
Eten van appelpitten is voor zover ik weet ook verre van gezond. Maar als je de rest van de appel ook opeet, krijg je praktisch gezien nooit teveel pitten binnen. Tezamen met een hoop goede stoffen, die ook in de appel zitten.
Mijn "Ook weer zo'n reactie" is natuurlijk even veelzeggend als het "Ook weer zo iemand" , waar ik op reageerde.

Hoorn Aad van

Ongelezen bericht door Hoorn Aad van »

Beste reageerders,

Waarom in 's hemelsnaam gaat iedereen serieus op die vraag in?
Het is toch de meest baarlijke nonsens om ons leidingwater extra te filteren.
Filteren op wat ?

Ik zie ook iets over kalk voorbij komen.
Ik kan mij iets herinneren van een firma die apparaatjes aanbood die als een omhulsel om de waterleiding kalk zou tegenhouden
Heef iemand wel enig idee hoeveel energie je nodig hebt om demi water te produceren waar dus alle mineralen uit zijn.

De starter van dit probleem beweert het verschil te kunnen proeven.
Prima, koopt u dan een zo duur mogelijk filter en veel succes er mee.
Misschien dat u zo rond 1 april volgend jaar nog eens dit topic kunt herhalen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Zojuist hebben wij een hulpartikel gepubliceerd over waterontharders:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... xeproduct/
De informatie in dit artikel kan mogelijk bijdragen aan de keuze om wel of geen waterontharder of waterfilter aan te schaffen.

Groet,
Radar ^MN

Plaats reactie