LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht Wasm.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Gast »

Ook onze bauknecht wasm. de WA 6960 levert gaatjes in de kleding op tijdens het wassen.

Marc Hüsen

johe

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door johe »

Je kunt het makkelijk zelf controleren. Neem een oude Nylonpanty en draai deze door de trommel. Blijft deze nu haken dan kun je zien of de trommel is beschadigd. Is dit niet het geval dat zit er waarschijnlijk een Bh beugel of iets dergelijks in je machine

sil

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door sil »

ook onze wasmachine, gekocht in mei 2000 bij Megapool, maakt gaatjes in de kleding. De wasmachine is een speciale lijn van Megapool, WA Stuttgart 1400.
De gaatjes ontstaan voornamelijk bij de bonte was, ws. door het centrifugeren op hoog toerental?
Er is zeker geen sprake van bh-beugels of iets dergelijks waardoor de trommel is beschadigd. Nu terugdenkend heeft de machine het ook al vanaf het begin gedaan.

sil

sil

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door sil »

marc, hoe heeft de leverancier of Bauknecht gereageerd op jouw klachten? Ben ik benieuwd naar, heb nu net zelf contact opgenomen met Megapool en daar reageerde men niet erg enthousiast.

ricardo

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door ricardo »

De gaatjes ontstaan voornamelijk in rekbare stoffen zoals die in t-shirts en polo shirts gebruikt worden en andere kwetsbare stoffen wanneer die bij maximale trommelbelading wordt gewassen en bij hoog toerental centrefuget.
Je zou kunnen stellen dat er dus eigenlijk een te grote trommel belading en een verkeert wasprogramma wordt gekozen.
Bij maximale belading bestaat de kans dat er tijdens het centrefugen kleding buiten de trommel hangt en langs de rubber manchete schuurt. Dit is bij sterke textiel soorten zoals spijkerbroeken en badlakens gewoonlijk geen probleem, maar bij kwetsbare stoffen kunnen tijdens het centrefugeren gaatjes ontstaan.

Gast

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Marc
De klacht die je beschrijft is een algemene klacht over de bauknecht wasmachine waar radar 1 week geleden een oproep voor heeft gedaan. Dus meld je aan op het telefoonnummer 0800-1343 of mail naar [email protected]. En Ricardo jij wijsneus wil jij 's ophouden met je geklets over te zware belading van de trommel!!! Ik heb nu een Siemens en nooit geen gaten, ook niet met overbelading en volle toerental.

ricardo

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door ricardo »

Nou Nou sorry hoor.... Ik wilde alleen maar adviezen geven, ik bedoelde er niemmand mee te betuttelen.....
Maar goed,.... op jou uitdrukkelijke verzoek zal ik 'm mond wel houden hoor....

Bever

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Bever »

Hey Gast,

Nooit geen is altijd he, denk daar even over na. :roll:

Bever

sdialer

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door sdialer »

Hallo gast

Wil jij zelf je mond eens houden en niet zo wijs doen met je siemensje.
Als iemand een goed bedoeld advies wil geven moet die persoon dat zelf weten, het is aan de lezer om uit te maken wat hij/zij met dat advies doet.
En ja, nooit geen is inderdaad altijd... misschien tijd voor een andere wasmachine ?[/u]

Angelique

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Angelique »

mijn bauknecht Wa 7333 ( aangeschaft in juni 2000), vertoonde vrij snel na de aanschaf al destructieve eigenschappen. toen ik er achter kwam dat de gaatjes toch echt door de de machine veroorzaakt werden ( maart 2001) , heeft Bauknecht er een zwaardere rubberen ring in geplaatst en heb ik een percentage van de waarde van het kapotte textiel vergoed gekregen.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog steeds af en toe een gaatje vind. Maar dat kàn natuurlijk ook gewone slijtage zijn ????

Gast

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Gast »

Besste Zeurkous,

Alles wat je in de wasmachine stopt, slijt sneller dan een handwas.

Sokken en kousen slijten ook sneller als je blijft zeuren. :shock: :D

Kiepe

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Kiepe »

Hierbij wil ik reageren op de wasmachine van Bauknecht. Wij hebben onze wasmachine inmiddels al een paar jaar weggedaan omdat de machine constant al mijn kleren stuk maakte. Een monteur van Bauknecht dacht dat het aan de ring in de trommel lag, maar na een paar keer wassen begon het euvel weer opnieuw. Toendertijd hebben we ook een brief naar Bauknecht geschreven en die konden verder niets meer voor ons doen. In vond het een slechte zaak, een wasmachine die constant de kleren opvrat. Het blijkt dat het nu met de nieuwere machines nog niet opgelost is. Daarom voor ons nooit geen Bauknecht meer!

resp00115438

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door resp00115438 »

Wij hebben ook een Bauknecht van 1996 met het type WA 2360.
Mag ook worden gezegd dat wij geen gaatjes in de kleding hebben ondanks dat er ook weleens een BH beugel in de gaatjes van de trommel zit gekleefd.
Met vriendelijke groet van: :mrgreen: Ernst A. Broeren den Braber.

Toke

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Toke »

Hallo,

Wij hebben meerdere kledingstukken met kleine gaatjes. Dit is al langere tijd maar we begrepen niet waar dat door kwam. Wij hebben een Bauknecht wasmachine type WA 3573 van 5,5 jaar oud. We zien regelmatig dat er kledingstukken op de brede rand blijven liggen.

We hebben bij aankoop een verzekering voor 5 jaar afgesloten. Dat is maar goed ook want er is binnen die tijd al 3 keer een monteur geweest die de computer heeft vervangen of gerepareerd. Net na de verzekeringsperiode gingen de lagers kapot doordat de rubberen kering niet goed werkte. Hierdoor loopt er water in de lagers die daardoor gingen roesten en kapot gingen. Een mankement waar de monteur bij zijn eerste bezoek al op wees dat dit een algemeen bekend probleem is van een Bauknecht wasmachine. Voor mij waarschijnlijk geen 2e Bauknecht.

Toke van Alphen :cry: [/b]

marjan

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door marjan »

:cry: onze wasmachine heeft andere klachten nl. was wordt goor, er blijft vuil achter in de afvoerslang, wat zich ophoopt. er komen roest (dunne) plekken in de rubber afdichting volgens de leverancier moet dit beoordeelt worden door een monteur, maar eerst moet je 100 Euro voorrijkosten betalen en maar afwachten of je klachten gegrond worden verklaart en je je geld terug mag verwachten. Dus laat dan maar zitten en veel spoelen met dettol en water terug laten stromen via de afvoerslang om al het achtergebeleven vuil eruit te spoelen. Dat werkt!!!
We hebben alleen nog maar vloeibaar wasmiddel gebruikt dud het kan niet aan de waspoeder liggen. Misschien hebben nogmer mensen dit probleem.
service no: 8583 205 12000 en serie no: 3100 4685 1332

truus

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door truus »

ben in bezit van de W A 5540 wasmachine
heb nog een ander probleem erbij,als ik op tempratuur beneden de 60 graden was stinkt de was na het drogen,was ik twee keer dan heb ik het niet,de afvoer is oke ,was met dash, met de wasmachine hiervoor nooit gehad. moet altijd de deur na drukken om goed in het slot te laten vallen,anders blijft hij midden in het programma staan,volgens de monteur ook een typisch bauknecht foutje.

anna*

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door anna* »

Na vier jaar ellende en kosten hebben we onze Bauknecht-wasmachine weggedaan. Verschillende keren een monteur: een keer een sok, toen een zakdoek in de krochten verdwenen; gaatjes in kleding; scheur in zomerdekbed; nieuwe manchet; nog steeds gaatjes; nieuwe pomp; veel lawaai; tenslotte lagers kapot. Geen coulance bij aankoop nieuwe Bauknecht. Toen (gelukkig maar, gezien de algemeenheid van de klachten hier) gekozen voor een ander merk. NOOIT meer Bauknecht!

Gast

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb ook een hele voor geschiedenis met de bauknecht wasmaschine.
ik heb mijn 3de bauknecht sinds 1998 :!: bij de laatste wasmaschine heb ik regelmatig gaatjes in het wasgoed en pluk ik uit de filter kleine onderbroeken en sokken :!: hij doet het dan ook niet meer :(

Kora Slagter Beverwijk

kever
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:39

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door kever »

:twisted: ik heb eeb bauknecht wa 9540 ook deze eet was op maakt gaatjes in kleding na de uitzending van 20-10 bauknecht gebelt de telefoniste was zeer onvriendelijk :cry: er kon een monteur komen die de wasmachine zou nakijken kosten 95.40 voorrijkosten en dan nog reparatie kosten.deze wasmachine heeft al meer aan reparatie kosten gehad al wat ik er voor moest betalen.was goed uit slang halen 150 e
lagers vastgelopen 450 e.koolstof borstel135 e.tel maar op bauknecht wordt meer dan een keer betaald al met al een dure wasmachine :evil: :twisted:

Boety

Re: Bauknecht Wasm.

Ongelezen bericht door Boety »

Ik heb zelf ook een bauwknecht wa 5540 en heb hem nu bijna 4 jaar in die 4 jaar heb ik een halve kledingkast weg moeten gooien omdat de wasmachine kleding stuk maakte. Ik heb vele monteurs gezien en heb zelfs een keer een nieuwe wasmachine gekregen. Echter een hopeloze wasmachine en een hopeloze service die wordt geboden. Echter ik heb nooit een vergoeding gehad wat betreft mijn kleding dit moest ik via mijn verzekering regelen zeiden ze. Ze weten zich altijd goed in te dekken die Smeerlappen. Ik heb zelfs een brief geschreven nadat ik moe werd van alle klachten en de slechte service het antwoord hierop was dat ze een monteur gingen sturen die het probleem wel even zou oplossen. Ik was een keer zo boos dat ik de wasmachine bij de winkel heb gebracht waar ik hem had gekocht echter hier verwezen ze mij naar de fabrikant en zij hadden hier nix mee te maken. Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd terwijl je nog steeds met een wasmachine zit opgescheept waar je bijna niet in durft te wassen.

Gesloten