LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, en hoe zat het ook al weer met de accuboormachines van Makita en Gamma huismerk? Want van zo'n Makita mag je toch verwachten dat deze langer mee gaat? Of juist de Gamma? Stel dat die van de Gamma 10 jaar mee gaat en de Makita al na een jaar stuk gaat. Dan is er toch iets geks aan de hand?? Of niet?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door trebelski »

Bob Schurkjens schreef:Ja, en hoe zat het ook al weer met de accuboormachines van Makita en Gamma huismerk? Want van zo'n Makita mag je toch verwachten dat deze langer mee gaat? Of juist de Gamma? Stel dat die van de Gamma 10 jaar mee gaat en de Makita al na een jaar stuk gaat. Dan is er toch iets geks aan de hand?? Of niet?
Bob, schei alsjeblieft uit want BBCS begrijpt je cynisme niet (of wil het niet begrijpen om zijn frustraties te spuwen) en gaat alles weer 100 keer plaatsen, het is immers zijn stokpaardje :mrgreen: . En dan geeft hij anderen de schuld dat de naam van zijn zaak kapot is. Wel, BBCS kom dan gewoon niet ''7 dagen 24/7'' hier je frustraties uiten maar stort je op je bedrijf, stop je daar namelijk net zoveel tijd en energie in en je hebt/krijg je weer een goede naam.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door BBCS »

Voor kennisgeving aangenomen. :idea:

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef:Ik begrijp er geen bal van maar ventileer graag mijn mening om zo een beetje aandacht te krijgen. Bedankt Alfatrion, dat je me nu hebt bewezen hoe het er echt aan toe gaat. :idea:
Idd, bedankt alfatrion.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:
BBCS schreef:Ik begrijp er geen bal van maar ventileer graag mijn mening om zo een beetje aandacht te krijgen. Bedankt Alfatrion, dat je me nu hebt bewezen hoe het er echt aan toe gaat. :idea:
Idd, bedankt alfatrion.
Dat heb ik niet geschreven. :!:

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Op grond van de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers, of op grond van uitspraken van wie dan ook?
Op grond van de aard van de zaak.
BBCS schreef:Wat voor mededelingen heeft de verkoper en fabrikant voor uitspraken gedaan?
De verkoper heeft geen mededeling gedaan waaruit de koper moest begrijpen dat het product van slechte kwaliteit was.
BBCS schreef:Is die stoel op een normale manier (zoals bij andere stoelen gebruikelijk is) te bedienen?
De motor piept.
BBCS schreef:Wat heeft de verkopende partij voor garantie gegeven?
Dat is irrelevant, omdat de kwaliteit van het product niet afhankelijk is van de handelsgarantie.

Wobke
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 12:33

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door Wobke »

Heb een Miele wasautomaat gekocht en een verlengde garantie in de winkel afgesloten voor totaal 6 jr. Nu kom ik erachter dat het ook bij Miele kan voor 5 of 10 jr. Winkelier zegt dat bij Miele vaak dingen erbuiten vallen zoals bv scheur in rubber of spijker in pomp. Bij hun zou alles vergoed worden, wil hij wel zwart op wit zetten. Vlgs mij staat dezelfde uitzonderingsregels genoemd bij beide. Kan het vlgs hem nog overzetten. Wat is beter bij winkel (Harense Smid) of Miele zelf.
Graag ervaringen/advies.

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door Pirreke »

Verschil zit hem in onder andere eigen fouten, normale slijtage, slecht of geen onderhoud en het moeten aantonen van op de juiste manier gebruiken van het product.

Heel simpel gezegd, de meest voorkomende fouten zijn gebruikersfouten, en die vallen binnen de service van de Harense Smid.

Miele doet dit niet, zoals je kunt zien op miele.nl:
Miele schreef:lndien de door de cliënt gegeven omschrijving van de aard van de storing niet leidt tot een vaststelling van deze storing door de servicetechnicus en bovendien een verdere inspectie van het apparaat ook geen vaststelling van een mogelijke andere storing oplevert, zullen voorrijkosten en een ½ uur arbeidsloon in rekening worden gebracht.

4.2 Niet gratis worden gerepareerd defecten aan c.q. verlies en beschadiging van het apparaat als gevolg van:
- oneigenlijk gebruik
- oorzaken van buitenaf
- schade die gedekt wordt door een andere verzekering
- schade als gevolg van het gebruik van niet-originele Miele-accessoires en -toebehoren.
De Harense Smid kan ook de 5 of 10 jaar van Miele voor je verzorgen. Houd wel rekening met de verschillen...

-Peter

Gesloten