LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
miens
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:20

AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door miens »

Beste mede-Radar-forummers,

Even een ervaring delen en advies aan jullie vragen.

Mijn AEG wasmachine van 2 en half jaar (dus geen garantie meer) heeft versleten lagers. Nu zo'n 3 weken geleden heb ik dit gemeld bij AEG en er is een servicemonteur langs gekomen. Deze beste man is even bezig geweest, wat gekeken in zijn pc en verteld dat de lagers stuk waren (wat ik al wist), onderdeel besteld, nieuwe afspraak gemaakt en factuur van 100e geschreven. Nu, ruim 2 weken later, zijn de lagers nog steeds niet op voorraad en zit ik nog steeds zonder wasmachine.
Ik heb een brief naar consumentenbelangen gestuurd en hierin mijn onvrede en probleem uitgelegd. Hierop heb ik een standaard brief terug gekregen, waarin gesuggereerd werd dat mijn wasmachine gemaakt is, een wasmachine van hoge kwaliteit wel eens stuk kan gaan en dat de coulance-regeling bestaat uit het maximum-reparatietarief (in mijn geval 260eur).

Moet ik hiermee genoegen nemen? Zelf denk ik dat dit niet de juiste service en kwaliteit zou moeten zijn.
Op deze manier nooit meer een AEG (of wat er dan ook onder de "mijn apparaten"-vlag valt), want ik had wel iets meer service verwacht van een -ik citeer uit de brief- huishoudelijke apparaten van hoge kwaliteit.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn!

Gr, Martine

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door dhc »

Als ik het dus goed begrijp wordt ipv €260, slechts € 100 in rekening gebracht?
Als dat klopt dan heb je niet te klagen. Het gebruik van een wasmachine kan zeer verschillen. De één gebruikt hem 3 keer per week, de ander twee keer per dag.
je kunt dus niet simpelweg stellen dat een wasmachine -tig jaar probleemloos moet draaien.
Ik vind de coulanceregeling een aardig compromis.

Dat je (te) lang moet wachten op reparatie is wat anders....

miens
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:20

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door miens »

Neehoor, de rekening voor het bezoek van de monteur om met eigen ogen te kunnen zien wat er aan de hand is (wat ik al gemeld had), is bijna 100euro.
De totale rekening zal 260e worden.
Is dat redelijk?

Ik heb een gezin met twee kleine kinderen (dus ook kleine kleertjes) en was ongeveer 5 wassen in de week op verschillende temperaturen, dus heb geen wasserette aan huis ofzo....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door dhc »

Toch denk ik, en weet eigenlijk wel zeker, dat je dit niet gaat winnen.
Machine is uit de garantie en daarom ligt bij U de bewijslast. Ik zou toch maar die rekening betalen, voor €260 heb je geen nieuwe machine.


Zelf veel problemen ondervonden met een Bsch, continu gebreken en weinig coulance.Nooit meer een Bosch dus...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ligt er misschien ook aan hoe duur de machine was.

miens
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:20

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door miens »

De wasmachine kostte 790 euro.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Oei das wel een dure :shock:
En dan zo snel kapot :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door ciske »

miens schreef:De wasmachine kostte 790 euro.

kijk eens op een beun site , ben je stukkie voordeliger uit.

Electrolux Nederland
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:19

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Beste Martine,

Spijtig te horen dat u niet tevreden bent. Misschien kunnen we samen kijken naar een gepaste oplossing. U kunt ons bereiken op het nummer (0172) 468 172.

Met vriendelijke groet,

Electrolux Consumer Care Webteam

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind reparatie kosten binnen twee-en-half jaar erg snel. Van een wasmachine van kwaliteit mag je in alle redelijkheid toch verlangen dat deze langer meegaat dan dat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door ciske »

Is gewoon een gevalletje pech hebben , een merk zegt niet altijd wat.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door dhc »

alfatrion schreef:Ik vind reparatie kosten binnen twee-en-half jaar erg snel. Van een wasmachine van kwaliteit mag je in alle redelijkheid toch verlangen dat deze langer meegaat dan dat.
Je hebt helemaal gelijk. Maar jij weet ook dat bedrijven vaak niet willen meewerken aan een oplossing en wordt het weer een welles-nietes spelletje dat je als consument 9 van de 10 keer verliest.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege klo te moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

dhc schreef:Je hebt helemaal gelijk. Maar jij weet ook dat bedrijven vaak niet willen meewerken aan een oplossing en wordt het weer een welles-nietes spelletje dat je als consument 9 van de 10 keer verliest.
Dat lijkt me overdreven, zeker hier. Welke mogelijke oorzaken zijn er hier dan aan te wijzen anders dan slechte kwaliteit?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door ciske »

Electrolux Nederland schreef:Beste Martine,

Spijtig te horen dat u niet tevreden bent. Misschien kunnen we samen kijken naar een gepaste oplossing. U kunt ons bereiken op het nummer (0172) 468 172.

Met vriendelijke groet,

Electrolux Consumer Care Webteam

hier wordt door sommingen overheen gekeken? afwachten wat TS doet.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door plumber »

verwijderd vanwege vervelend moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@miens:

Het is een misverstand dat je geen garantie meer hebt na 2 jaar. Dat je 260 euro zou moeten betalen lijkt mij idioot veel. Is bekend wat de reparatie normaal kost bij AEG zonder aanspraak op garantie?

Stel dat de reparatie normaal 200 euro kost. En de levensduur is 8 jaar. Jij betaalt dan 2,5 jaar gedeeld door 8 jaar, keer 200 euro. De rest moet AEG zelf betalen. In dit geval zou je dan €62,50 moeten betalen.

Zie (informatie Overheid): http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_Europa

AEG houdt zich hier kennelijk niet aan.

miens
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2012 16:20

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door miens »

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik heb ondertussen weer (telefonisch) contact gehad met AEG-consumentenbelangen en er is aangeboden dat ik een nieuwe wasmachine krijg, met 200e bijbetaling.
Hier ben ik mee akkoord gegaan en als het goed is, wordt deze binnen 10 werkdagen geleverd.
Duurt nog lang, maar ach, zal niet op alle slakken zout gaan leggen.
Al met al zit ik dan toch 5 tot 6 weken zonder machine.

Gr, martine

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Bob
Beste Bob, je verhaal klinkt mooi maar je ziet 1 ding over het hoofd. Aeg geeft al coulance door max € 260 te rekenen. Wellicht rekenen ze anders € 400 dat is niet te bepalen, dus de hoeveelheid coulance kun je pas afleiden als je een bruto reparatieprijs hebt.
Ooit een monteur gesproken van groot merk en hij vertelde me dat ze lachen om dit soort acties. Bv motor kost consument incl plaatsen en voorrijden 300 euro, inkoop kost ding paar tientjes dus zelfs met 75% korting draaide hij nog winst.
Hoe dan ook je wordt geflest waar je bijstaat.

Rick

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG wasmachine versleten lagers na 2 jaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Fijn voor topicstarter dat er een redelijke oplossing is gevonden. Moraal van dit verhaal: koop een goede en goedkope wasmachine. Een AEG van 800 euro gaat kennelijk net zo snel stuk als een goedkope.

Gesloten