LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
Jouw mening. Niet waar de koper op grond van de wetboeken recht op heeft. En ja, alle rechten staan in de wetboeken
Wel eens als een normaal mens gedacht? ga toch weg met die wetboeken, mensen hebben rechten,..... ach ja bij jou niet.
Mensen hebben rechten zoals die in de wetboeken zijn vastgelegd.

En als jij van mening bent dat een koper na één reparatie het recht hebben op een nieuw product, dan is dat recht waar jij het over hebt door jezelf verzonnen. Dat recht heeft de koper niet. Punt.

En ja, ik denk ook als een normaal mens.
Het probleem is dat veel mensen roepen dat men rechten heeft, terwijl die rechten totaal niet bestaan. Dat is namelijk het grote punt: mensen die beweren dat zij ergens recht op hebben, terwijl ze dat recht helemaal niet hebben.

Zo hoor je ook veel dat als een product binnen 14 dagen kapot gaat, dat de koper recht heeft op een nieuw product en dat de winkelier het product niet mag repareren. Men vindt dan dat men recht heeft op een nieuw product. Dat recht heeft men dus niet.

Ook hoor je vaak dat men vindt dat men na één keer reparatie recht heeft op een nieuw product. Ook dat recht heeft de koper niet.

Als vervanging van het gehele product niet in verhouding staat tot een reparatie, heeft de verkopende partij het recht om het product te repareren in plaats van te vervangen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: Een fatsoenlijk bedrijf lost het probleem op met zijn fabrikant / leverancier en laat de consument niet hier de dupe van worden.
De wetgever heeft niet bepaald dat de koper na constatering van een probleem na een reparatie gelijk een nieuw product kan eisen. Dus kun je dat ook niet claimen. Doe dat dan ook niet. Dan ga je eigen regels bepalen, wat niet kan.
Teunbosseman schreef:Waarom denk je dat er tig topics zijn met dit soort klachten. Als het zo moeilijk is om na 3 keer niet de oorzaak te achterhalen vraag ik me af waarom je die meuk dan verkoopt.
Val mij aub niet persoonlijk op aan. Dank u.

Je blijft wel in de rol van haperende langspeelplaat he ?
Ik heb het niet over de wet maar over wat een fatsoenlijk bedrijf zou moeten doen. En ik zeg nergens na reparatie meteen een nieuw product eisen.

Daarbij val ik jou niet aan maar diegene die meuk verkoopt. Los het probleem lekker op met de fabrikant als je als monteur er niet uitkomt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door ciske »

Je blijft wel in de rol van haperende langspeelplaat he ?
Ik heb het niet over de wet maar over wat een fatsoenlijk bedrijf zou moeten doen. En ik zeg nergens na reparatie meteen een nieuw product eisen.
Hij leest alleen maar wat hem zelf uit komt.
Alleen ben ik wel een ervaren monteur
dit klopt dus voor geen meter, verstand van pc's heb je wel wat , maar niet dat wat echt nodig is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Soms kan een storing dermate ingewikkeld zijn, dat soms wel 3 tot 4 reparaties nodig zijn om het probleem op te lossen. Vervanging van het complete product kan veel duurder zijn dan proberen de storing op te lossen. Bij zeer goedkope producten waarop bijna niet verdient wordt, zal eerder het product gelijk vervangen worden, omdat dat nu eenmaal veel goedkoper is dan proberen de storing te herstellen. Zeer goedkope printers bijvoorbeeld worden al niet meer gerepareerd maar gelijk vervangen.
Leuk :? heb je dus een wat duurder product gekocht dat in korte tijd 3 tot 4 keer gerepareerd moet worden.....echt een deugdelijk product dus. Dat was ook zo ongeveer wat je je van het product mocht veronderstellen toen je het kocht?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:Nu zeggen diverse mensen wel: de consument hoeft er niet de dupe van te zijn, dan zeg ik: de winkelier ook niet. De consument moet niet voorgetrokken worden. En nee, ik kies hierbij geen partij voor de winkelier.

De consument ondervindt problemen als de wasmachine stuk is, niet de monteur, leverancier of fabrikant.
De winkelier behoort goede afspraken te maken met de fabrikant anders zou deze naar mijn mening dat niet moeten inkopen.

Zie al dat ik dat met mijn klanten doe, kan de zaak wel opgedoekt worden.

BBCS schreef:Als ik onpartijdig de situatie bekijk en de mensen zeggen dat de consument daar niet de dupe van dient te zijn, is mijn onpartijdige antwoord: waarom moet de winkelier dan daar wel de dupe van zijn?
Als ik partij voor de winkelier zou kiezen, zou ik zeggen: schijt aan de consument. Dat doe ik dus niet.
Jij zal nooit of te nimmer onpartijdig zijn opdat het je werk is dus zal je altijd preken voor eigen parochie.
De winkelier hoeft er niet de dupe van te zijn als deze maar goede afspraken maakt ( inkoop, levering, claims etc etc )
BBCS schreef:Soms kan een storing dermate ingewikkeld zijn, dat soms wel 3 tot 4 reparaties nodig zijn om het probleem op te lossen. Vervanging van het complete product kan veel duurder zijn dan proberen de storing op te lossen. Bij zeer goedkope producten waarop bijna niet verdient wordt, zal eerder het product gelijk vervangen worden, omdat dat nu eenmaal veel goedkoper is dan proberen de storing te herstellen. Zeer goedkope printers bijvoorbeeld worden al niet meer gerepareerd maar gelijk vervangen.
Het zal best met de huidige technologieen lastiger zijn om een storing te vinden / op te lossen maar 3 tot 4 reparaties......sorry hoor......dan is er toch echt wat mis gegaan in de ontwikkeling van het apparaat.

BBCS schreef:En in tegenstelling wat veel mensen hebben, mag een winkelier diverse pogingen ondernemen om het probleem te verhelpen, in plaats van na één of twee pogingen het complete product te vervangen. Dat recht heeft die winkelier nu eenmaal. Dat is in de wetgeving ook voorzien.

Kort gezegd: als bij een product in een korte tijd problemen ontstaan na reparatiepogingen, kan de koper na één of twee pogingen geen nieuw product eisen. Als de verkopende partij probeert om in korte tijd het probleem op te lossen en de verkopende partij heeft daar bijvoorbeeld 3 tot 5 pogingen nodig, kan de koper dat niet weigeren en kan de koper niet een nieuw product eisen.

Afspraken met je fabrikant voorkomt dit.
En of er geweigerd kan worden als binnen korte tijd na aankoop problemen blijven ontstaan. Alleen los ik dat op met de fabrikant. Veelal daardoor komt de klant steeds weer terug en zie je deze niet op forums als dit verschijnen.

Ik zie mijzelf als staan met mn pocket uitgave wetboekje met artikeltje zus en zo.......klant gaat zo naar de concurrent en zegt al het vertrouwen op.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door BBCS »

Teunbosseman schreef: Je blijft wel in de rol van haperende langspeelplaat he ?
Nee hoor. :D

Teunbosseman schreef:Ik heb het niet over de wet maar over wat een fatsoenlijk bedrijf zou moeten doen.
Kun je daar rechten aan ontlenen?

Het gaat er niet om hoe jij en ik erover denken, maar wat exact de regels zijn.

Ook begrijpen diverse mensen niet hoe ingewikkeld het kan zijn om ingewikkelde storingen op te lossen. In het verleden heb ik vaak gehoord: "een zekeringetje is snel vervangen. "

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door BBCS »

Teunbosseman schreef: En of er geweigerd kan worden als binnen korte tijd na aankoop problemen blijven ontstaan.
Ligt helemaal aan de soort storingen/klachten.
Ik ben van mening dat bij dat soort zaken eerlijke communicatie naar de klanten behoort en ook de klant op de hoogte te brengen wat er precies aan de hand is.

Wat ook heel vaak gedaan wordt:
Bij producten die problemen blijven geven: de klant een leenproduct en het product naar de werkplaats voor grondig onderzoek en duurtest.

Teunbosseman schreef: Alleen los ik dat op met de fabrikant. Veelal daardoor komt de klant steeds weer terug en zie je deze niet op forums als dit verschijnen./quote]

Ben ik het niet mee eens.
Sommige mensen zijn zeer onredelijk en kun je nooit naar de zin maken. Bij hen kun je nooit iets goeds doen. Wat je ook doet.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: Je blijft wel in de rol van haperende langspeelplaat he ?
Nee hoor. :D
Jawel hoor, want je blijft hangen.
BBCS schreef:
Teunbosseman schreef:Ik heb het niet over de wet maar over wat een fatsoenlijk bedrijf zou moeten doen.
Kun je daar rechten aan ontlenen?


Zal jij beter weten als monteur zijnde voor het bedrijf waarvoor je werkt of deze wel of niet fatsoenlijk is. Rechten nee, klantenservice --> ja
BBCS schreef:Het gaat er niet om hoe jij en ik erover denken, maar wat exact de regels zijn.

Ook begrijpen diverse mensen niet hoe ingewikkeld het kan zijn om ingewikkelde storingen op te lossen. In het verleden heb ik vaak gehoord: "een zekeringetje is snel vervangen. "
Daarom nogmaals, maak afspraken met je fabrikant. Ingewikkelde storingen kunnen best voorkomen maar laat de consument niet de dupe zijn van ontwerpfouten.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:
Teunbosseman schreef: En of er geweigerd kan worden als binnen korte tijd na aankoop problemen blijven ontstaan.
Ligt helemaal aan de soort storingen/klachten.
Ik ben van mening dat bij dat soort zaken eerlijke communicatie naar de klanten behoort en ook de klant op de hoogte te brengen wat er precies aan de hand is.
We hebben het toch over dezelfde storingen binnen korte tijd ? Nou dan.
Ik ben van mening dat een VEREISTE is om eerlijk te zijn naar de klant, hoeft niet eens hier ter sprake te komen.

Teunbosseman schreef: Alleen los ik dat op met de fabrikant. Veelal daardoor komt de klant steeds weer terug en zie je deze niet op forums als dit verschijnen./quote]
BBCS schreef:Ben ik het niet mee eens.
Sommige mensen zijn zeer onredelijk en kun je nooit naar de zin maken. Bij hen kun je nooit iets goeds doen. Wat je ook doet.
Oh, dus omdat jij onredelijke klanten hebt ben je het er niet mee eens...hahaha....das een argument zeg.
Tuurlijk hebben wij ook meer kritische klanten en tis een kunst hoe je daar mee omgaat.
Daarom zie je die klanten ook niet op dit soort forums en jouw klanten wel :mrgreen:

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Heb vandaag 2 maal de droger getest voor de zekerheid. Wasgoed komt er gewoon kletsnat uit. (kastdroog stand)
Ik ga morgen zelf even langs BCC en kijken wat ze ervan vinden. :) Ik hou jullie op de hoogte. ;)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:En mensen die totaal geen verstand van reparatie hebben kakelen maar wat rond, terwijl mensen die wel verstand van reparatie hebben heel goed weten hoe lastig het kan zijn om de oorzaak van een storing te achterhalen. Soms zijn daar wel 3 reparaties voor nodig.
Je bent weer terug. Ik begon je leugens al bijna te missen :P
Dat is dan jammer voor de verkoper, dat gaat hij maar uitzoeken op een manier en moment dat de consument er geen last van heeft. Als je door elke reparatie 2-3 weken verder bent, heb je 6 weken geen wasmachine. Dat is onaanvaardbare overlast en dat weet je ook.
Dus uitingen van mensen die beweren dat de consument recht op een nieuw product heeft als het product voor een tweede keer ter reparatie wordt aangeboden slaat totaal nergens op.
Nee de consument heeft bij non conformiteit (defect dus) sowieso al recht op vervaning, conform artikel 7:21 1c. Vervaning kan alleen niet geeist worden indien het een kleine afwijking is die met geringe kosten en zonder overlast kan worden herstelt. Tevens kan dit ook niet geeist worden als met het product niet zorgvuldig is omgegaan na verzoek van vervanging.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:Laat ik het zo zeggen: Als een product na reparatie binnen een x tijd weer kapot gaat, kan de koper geen nieuw product eisen. Punt.
Je kletst uit je nek. In artikel 7:21 1c staat duidelijk dat je als KOPER de vervanging van een non-conform product kunt eisen tenzij dat redelijkerwijs niet verlangt kan worden (bijvoorbeeld product wordt niet meer geleverd) of de afwijking te gering is om vervaning te eisen
Al gaat een product binnen zes maanden na aankoop kapot, dan nog kan de koper geen nieuw product eisen. Die zes maanden heeft betrekking op dat de wetgever bepaald heeft dat als het product binnen zes maanden na aankoop kapot gaat, dat er vanuit gegaan mag worden dat het product ten tijde van de koop niet in orde was. Wat niet betekent dat de koper dan gelijk een nieuw product kan eisen.
De 6 maanden houden in dat een verkoper het tegendeel moet bewijzen. Kan hij dat niet dan is er sprake van non-conformiteit en heeft koper recht vervaning te eisen. Geld terug mag ook natuurlijk.
Het gaat erom dat de verkopende partij in de gelegenheid moet worden gesteld om het probleem op te lossen. Daar is geen minimum of maximum aantal reparaties aan bepaald wanneer de koper tot eis van vervanging over kan gaan. In de praktijk is dat 3 keer.
Dat staat nu juist niet in de wet. Het recht van de koper om vervanging, reparatie of geld terug te eisen wordt alleen beperkt door 3 uitzonderingen: als de afwijking te gering is dit te rechtvaardigen, als dit rederlijkwijs niet kan worden verlangt, als met dezelfde overlast voor koper het product gerepareerd kan worden indien dat veel minder kosten voor verkoper meebrengt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:... heb je 6 weken geen wasmachine.
Dan kunnen ze nog lang zoeken als de wasmachine onderzocht wordt terwijl de wasdroger het probleem geeft. :mrgreen:

Ik ben het zeker met u eens dat zoveel reparaties en de droger niet kunnen gebruiken in dergelijk korte tijd teveel overlast oplevert.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door bosse bol »

bosse bol schreef:
megatron29 schreef:Bijna een maand geleden een Bosch droger gekocht bij BCC. Apparaat deed hel al niet goed toen hij pas nieuw was. Afgelopen week werd hij helemaal niet meer warm. BCC gebeld en toen hebben ze een Bosch monteur gestuurd. Deze had geconstateerd dat een stekker op een module niet goed vast zat. Nu droger weer in gebruik en word weer niet warm. Wat kan ik het beste doen? Geld terug vragen of een andere droger eisen?
Als de stekker op de module niet vast zat dan heb je kans dat de hele module
naar de knoppen is door het trillen.Zou dus minimaal een nieuwe module
eisen.Wat die wetten en regeltjes aangaan,ze bestaan dus maar daar is alles mee gezegd want ze hebben er gewoon maling aan omdat de meeste
consumenten geen stappen ondernemen vanwege juist die regeltjes.
Mijn ervaring is een potig iemand mee nemen die zijn mond houd en jij
je zegje doen.Moet je eens opletten wat er dan gebeurt :wink:
Nou je merki wel dat BBCS weer in de running is,ellenlange epistels
waar je totaal niets aan heb.Verwarmings element werkt niet en waarschijnlijk
module de oorzaak.Gewoon een nieuwe eisen of een nieuwe module.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef:... heb je 6 weken geen wasmachine.
Dan kunnen ze nog lang zoeken als de wasmachine onderzocht wordt terwijl de wasdroger het probleem geeft. :mrgreen:

Ik ben het zeker met u eens dat zoveel reparaties en de droger niet kunnen gebruiken in dergelijk korte tijd teveel overlast oplevert.
Natuurlijk ging het om een droger dat weet ik. Mijn opmerking was meer algemeen. Stel je bent een gezin met 3 kinderen en volgens de regels van BBCS kun je dan gewoon gezellig 6 weken de was niet doen. Dat is onaanvaardbare overlast zeker als een nieuwe machine in een paar dagen geleverd kan worden. En daarom houdt de stelling van onze garantiedeskundige "vriend" :twisted: geen stand.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:
Emmy75 schreef:
olaf79 schreef:... heb je 6 weken geen wasmachine.
Dan kunnen ze nog lang zoeken als de wasmachine onderzocht wordt terwijl de wasdroger het probleem geeft. :mrgreen:

Ik ben het zeker met u eens dat zoveel reparaties en de droger niet kunnen gebruiken in dergelijk korte tijd teveel overlast oplevert.
Natuurlijk ging het om een droger dat weet ik. Mijn opmerking was meer algemeen. Stel je bent een gezin met 3 kinderen en volgens de regels van BBCS kun je dan gewoon gezellig 6 weken de was niet doen. Dat is onaanvaardbare overlast zeker als een nieuwe machine in een paar dagen geleverd kan worden. En daarom houdt de stelling van onze garantiedeskundige "vriend" :twisted: geen stand.
Dat heb ik helemaal niet beweerd!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:Dat heb ik helemaal niet beweerd!
Nee jij beweert nooit he.

Volgens jouw regels hoeft er pas na 3x tot vervanging over te worden gegaan, daar waar de wet stelt dat vervanging direct kan worden geeist door de koper.

3x betekent in de praktijk 6 weken, want een reparatie duurt gemiddeld 2 weken. En dat is gewoon onaanvaardbaar!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef:
BBCS schreef:Dat heb ik helemaal niet beweerd!
Nee jij beweert nooit he.

Volgens jouw regels hoeft er pas na 3x tot vervanging over te worden gegaan, daar waar de wet stelt dat vervanging direct kan worden geeist door de koper.

3x betekent in de praktijk 6 weken, want een reparatie duurt gemiddeld 2 weken. En dat is gewoon onaanvaardbaar!
Jij hebt een veel te grote mond!

Als de verkopende partij de overlast door middel van een leentoestel tot het minimum beperkt, blijf jij met je geëis totaal nergens!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

BBCS schreef: Jij hebt een veel te grote mond!
Kunt u dat zien dan ? Ik kan alleen zien wat iemand met een toetsenbord aan virtuele inkt produceert. Nergens kan ik de afmeting van iemands mond aan zien.
BBCS schreef: Als de verkopende partij de overlast door middel van een leentoestel tot het minimum beperkt, blijf jij met je geëis totaal nergens!
Alsof TS een leentoestel zou krijgen ?? Dat gebeurt haast niet. Het hebben van leentoestellen, de logistieke kosten ervan heen en weer en dan nog de reparatiekosten staan totaal niet meer in verhouding tot vervanging van het apparaat door een nieuw exemplaar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
olaf79 schreef:
BBCS schreef:Dat heb ik helemaal niet beweerd!
Nee jij beweert nooit he.

Volgens jouw regels hoeft er pas na 3x tot vervanging over te worden gegaan, daar waar de wet stelt dat vervanging direct kan worden geeist door de koper.

3x betekent in de praktijk 6 weken, want een reparatie duurt gemiddeld 2 weken. En dat is gewoon onaanvaardbaar!
Jij hebt een veel te grote mond!
Hoezo grote mond. Een (virtueel) gezin met 3 kinderen 6 weken niet laten wassen omdat je troep verkoopt dat vind ik pas een grote mond hebben.
Als de verkopende partij de overlast door middel van een leentoestel tot het minimum beperkt, blijf jij met je geëis totaal nergens!
Een leentoestel staat nergens in de wet als methode om de overlast te beperken. En ik zou een gebruikte wasmachine als leentoestel moeten accepteren. Je bekijkt het maar. De wet is duidelijk: reparatie of vervanging kan geeisd worden naar keuze van de KOPER, niet de verkoper.

Gesloten