LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door midas50 »

Beetje meelezend op dit topic kom je tot de conclusie dat een kirby een aardige stofzuiger is die een beetje veel herrie maakt.
Maar dan die prijs !
GEEN normaal mens betaalt 3000 euro of meer voor een stofzuiger.
Waanzin. Iedereen die anders beweert liegt gewoon.

Dan nog wat anders.
Forum-leden kunnen een ban krijgen mochten persoonsgegevens niet kloppen.
Volgens TROS-RADAR willen ze hiermee voorkomen dat consumenten (verkeerde) negatieve reacties over bedrijven kunnen plaatsen.
Het feit dat hier nu allerhande verkopers bezig zijn met trollen om reclame te maken voor een overbodig en waanzinnig duur stofzuigertje doet me toch twijfelen over de integriteit van TROS RADAR zelf.

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

jor schreef:Stiekem ben ik dan wel benieuwd waar je de kirby nog meer voor gebruikt. :wink:
k gebruik de kirby niet alleen voor het stof zuigen
ik gebruik de kirby voor het in de was zetten van mijn vloer
en het onderhouden er van.
ook gebruik ik hem wel eens voor shamponeren van mijn vloerkleed :P
das best makkelijk als er weer eens door de hond is gekotst op de vloer :P
en ach om eens iets heel simpel te noemen de rand van mijn zwembad moet ik ook wel eens opblazen dat is ook mogelijk.
en er zijn tal van dingen die ik er wel eens mee doe maar ik doe dat echt niet alle dagen :P
maar is gewoon verrekte makkelijk dat die dat kan.
zoals ik nu begrijp word de kirby als een stofzuiger afgedaan.
maar waarom kan ik er dan mijn vloer mee in de was zetten ?
en waarom kan ik er mee shamporellen?
waarom zit er een soort schuurmachine bij?
waar ik vreselijk om moest lachen is wel dat je er zelfs mee kon masseren.
ik weet van kennissen die hem gebruiken om hun vloer er mee te schrobben.
hoe dat werkt weet ik niet , maar het zal mij niks verbazen dat die dat kan.

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

midas50 schreef:Beetje meelezend op dit topic kom je tot de conclusie dat een kirby een aardige stofzuiger is die een beetje veel herrie maakt.
Maar dan die prijs !
GEEN normaal mens betaalt 3000 euro of meer voor een stofzuiger.
Waanzin. Iedereen die anders beweert liegt gewoon.
nee ik heb ook niet om het alleen stofzuigen gekocht al moet ik wel zeggen zins we het ding een paar jaar in huis hebben word hier minder afgestoft dan vroeger en ook minder stof gezogen.
weet niet of dit aan de kirby ligt maar de man in die een demonstratie deed had het wel gezegd.
en ik las die ellende en het negatieve berichten hier van de kirby en ik had zo iets kom laat ik nou eens zien dat er ook positieve mensen zijn.
ja het ding maakt herrie ja hij heeft een prijs kaartje maar naar 8/9 jaar heb ik er nog steeds heel veel plezier er van en hij doet het nog steeds zo als ik hem gekocht had ,O en ik heb wel eens een beurt je over geslagen ja en?
hij doet het nog steeds :P

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door midas50 »

Je kan hem gebruiken om je matras lekker in de shampoo te zetten werd als (verkoop)argument gebruikt.
Dat kan ik me wel voorstellen.
Als je net 3000 euro voor een stofzuiger betaald hebt is er geen geld meer om een nieuw matras te kopen.
Ben je wel verplicht om je ouwe uitgewoonde matrasje eens flink uit te soppen.

Maar daar heb je dan gelukkig je Kirby voor.

Btw: mijn stofzuiger is 18 jaar oud en zuigt nog steeds als een tierenlier.
Kostte toen 199 gulden.(90 euro)
Heeft geen enkele reparatie of onderhoudsbeurt gehad behalve het vervangen van de stoffilters.

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

dan stofzuig jij toch gewoon met je stofzuiger ben je tevreden moet je het zo houden :P
ik ben tevreden met de kirby.
en nee je kan je matras er niet mee shampoo zetten al hoewel het geen slecht idee is:p
verder wil ik niet hier verder op discussiëren omdat dit geen enkele zin heeft.
als je echt wil weten wat zo'n apparaat als kirby doet zou ik zeggen vraag een demonstratie aan. het is geheel gratis en je kan rustig tegen zo'n vertegenwoordiger zeggen nee ik koop hem niet maar wil alleen maar even weten wat het is.
maar laat hem dan ook zijn gang gaan dat hij de kans heeft om het te laten zien.
ik neem aan dat je sterk genoeg voor in je schoenen staat :D

stofzuigertje

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met een goedkope ketel uit de bouwmarkt kan ik ook meer zuigen dan een met een ZAK..

De Matrassen wassen en droog zuigen kan dus ook...

Maar daar heb ik geen €3000,- voor over als het ook goedkoper kan.
Ik zal niet zeggen dat deze Kirby slecht is, maar gezien wat je kunt wel erg duur!

En gezien de opmerking, je zou er ook mee klaar kunnen komen of mag ik geen dubbelzinnige opmerkingen maken!

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

ook aan deze opmerking merk ik gewoon dat men geen demonstratie hebben gehad of gezien.
of men heeft een andere machine gezien het lijkt er op dat veel dingen door elkaar worden gehaald.
daarom zeg ik nogmaals vraag gewoon een demonstratie aan je bent ja niks verplicht om te kopen? :P
en je bent er zelf bij kost je niks en ze maken nog wat schoon ook :P
en mij maakt het echt niet uit wat voor stofzuiger jij hebt als jij tevreden bent moet je het zo houden.
en wat jij er allemaal mee doet is moet jij ook zelf weten.:lol:
ik zeg alleen dat ik wat positiefs wil neer zetten over de kirby en dat heb ik gedaan.
en de beste vergelijking is nog altijd twee dingen naast elkaar zien ,en dat kan je bij de kirby doen en nog wel bij je thuis.
en het kost je ook nog niks enige wat tijd.
en dan heb jij met eigen ogen een vergelijking gezien ongeacht wat die kost,want het enige waar je constant over hebt is wat de machine kost ja is een boel geld zo wat ? ik kan het betalen en ik ben er blij en tevreden mee. :P
gaat niet over zijn prestatie.
gaat niet over zijn kwaliteit.
gaat ook niet over zijn betrouwbaarheid.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wij hebben wel zo'n demonstratie gehad, ooit in een ver en grijs verleden. En ik kan je vertellen: ik heb nog nooit zo hard gelachen als om die prutser, en die rotzooi! Wat een blaatverhalen had die man, echt niet te geloven. Komt ie aan met allerlei grafiekjes en zo die van geen kanten klopten, en hij durfde ook nog eens glashard te beweren dat het apparaat 3 kW aan zuigvermogen leverde maar slechts 3 ampere trok. Toen heb ik hem in zn gezicht uitgelachen, en gevraagd sinds wanneer we in Nederland op 1000 Volt waren overgeschakeld (voor degenen die natuurkundig niet zo onderlegd zijn: Vermogen (P) = Stroom (I) x Spanning (U))
Het leukste was nog: hij had zich binnen geluld met de smoes dat hij het tapijt kwam reinigen. Na 2 uur demonstreren was er ongeveer een halve vierkante meter schoon. Wel heel erg schoon moet ik zeggen :twisted:
Uiteindelijk vanwege de takkeherrie die het apparaat maakte (dat is echt arbotechnisch onverantwoord) hebben we hem na 3 uur onverrichterzake buitengeschopt. Of we hem nog wel wat telefoonnummers konden geven van familie en zo, dat hij die kon benaderen. Nadat we hem vriendelijk vertelden dat we ze dan toch eerst wel even zouden inlichten dat hij onder valse voorwendselen probeerde een schandalig duur apparaat aan te smeren hoefde dat ineens ook niet...

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door midas50 »

Ach gossie.
Ping pong is verkoper van Kirby.
Zit te springen om een verkoopdemonstratie te geven en daagt me uit door te suggereren dat ik misschien niet sterk genoeg in mijn schoenen zou staan.....
Hoe doorzichtig, haast aandoenlijk ware het niet dat Ping pong weer(gratis) reclame kan maken voor zijn extreem dure stofzuigerspeeltje.
Trollen heet dat.
Je weet wel...dat zijn van die wezentjes die dik 3000 euro voor een stofzuiger heel normaal vinden.
Over het shampooen van een matras kan ik zeggen dat je andere Kirby-collega in dit zelfde topic zei dat dat nu juist WEL mogelijk is.
En nu zou ik jou op een idee brengen?
Kan je nagaan wat je allemaal bij elkaar zwamt, je spreekt je eigen collega tegen.
Vind je het heel erg als ik de rest van je verkoopsmoesjes ook niet geloof ?
Laatst gewijzigd door midas50 op 01 sep 2009 04:05, 1 keer totaal gewijzigd.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door midas50 »

Best pbarendse.
Bij aankoop van twee Kirby-stofzuigers oordopjes cadeau.

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

kijk aan iemand denkt dat ik verkoper ben nou dat ben ik niet maar goed .
ik had het ook wel verwacht dat men dat zou gaan denken. :P
maar nogmaals nee ik ben geen vertegenwoordiger.
maar ik heb mij er wel eens meer in verdiept in een kirby maar schijnbaar mag dat hier niet :P
nogmaals van mij mag je denken wat je wilt misschien heb ik toevallig iemand gehad die het wel een goede demonstratie kon geven. :lol:
maar ik wil hier geen woorden vuil meer maken en discussiëren met dit soort mensen omdat het geen enkel zin heeft.
er blijven mensen die altijd en eeuwig er tegen aan schoppen.
er blijven nou eenmaal mensen die altijd enthousiast.
en pbarendse tja blijkt wel weer dat er veel verschil in mensen zijn en dat jij nou net een klunsoor tegen moet komen tja daar kan ik niks aan doen.
jammer maar zo is het nou eenmaal mensen zijn zo.
de ene wil niet veranderen kan niet winnen word zelfs kwaad op die gene of probeert met allerlei beweringen iemand onder te schoffelen.
ik blijf er bij kirby is betrouwbaar,is kwalitatief goed en presteert ook goed.
ja hij heeft wat herrie en ja hij kost een boel geld.
maar ik blijf er bij ik ben tevreden en blij met het apparaat.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

pingpong schreef: ja hij heeft wat herrie en ja hij kost een boel geld.
maar ik blijf er bij ik ben tevreden en blij met het apparaat.
Dat zou ik ook zeggen als ik €3000.- had uitgegeven voor een stofzuiger die nog een rotherrie maakt op de koop toe. :D

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Machtold »

Als iemand nu tevreden is over het door hem/haar gekochte product, dan mag hij dat toch vertellen, zonder meteen voor trol of verkoper uitgemaakt te worden?
En de prijs die hij/zij daarvoor betaald heeft is ook eigen keuze. En doet niets af aan het feit of je tevreden bent of niet. Anders heb je het over de prijs/kwaliteit verhouding en dat is een hele andere discussie.

stofzuigertje

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een demo gezien en het kan natuurlijk ook aan die verkoper liggen....
Prima demo maar erg duur en opdringerige verkoper.
Ik was bij vrienden toevallig wegens regen aan het schuilen tijdens fietsen en hij was net gestart met zijn verhaal.

Deze mensen hebben dus niet zoveel geld hier voor over en zowel Plavuizen, laminaat als hoogpolig tapijt en hebben ondanks hun allergie nu een Dyson.
Deze is prima voor alles en zelfs de gordijnen worden stofvrij gemaakt door hun.
Dus voor 10% van Kirby ook tevreden.
De Dyson is stiller en wij zagen geen verschil.

Ik weet niemand die er een nieuw gekocht heeft, wel vele die demo kregen en die moeten ook betaald worden, dus door lage verkoop cijfers zullen ze veel moeten demonstreren!
Dus een Kirby heeft hoge verkoopkosten en volgens mij kan dit niet goedkoper.
Dus niet echt te duur maar je betaal ook de kosten die ze maken voor mensen die het wel te duur vonden.
Op een beurs of straat demonstreren zou beter zijn, meerdere die vrijblijvend kunnen kijken en zelf bepalen of ze kopen of doorlopen.

Op een andere manier zou deze Kirby vermoedelijk voor minder als helft verkocht kunnen worden.
Dyson demo op jaarmarkt en ik zag om 14.00uur dat ze nieuwe bestelbus vol leverde omdat ze uitverkocht waren...
Dus de actie van €298,- voor €199,- was daar een succes, maar er waren ook duurdere leverbaar.
Deze winkel met normale garantie en zo had dus een kraam in hun buurt en twijfelaars konden ook een kortingsbon krijgen om alsnog later in de winkel deze voor de actie prijs op te halen.
Dit waren dus enkele honderden die dus geen Kirby meer nodig hebben.
Deze demo van Dyson was in 2008 en nu zijn er meerdere die ze voor deze prijs aanbieden maar toen was dit wel een stuntverkoop!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

@stofzuigertje: Op zich een goed idee, maar als ze de Kirby gaan demonstreren op markten en zo krijgen ze 2 problemen:
- Dikke ruzie met alle standhouders in de buurt omdat die hun klanten niet meer kunnen verstaan
- Problemen met een arbo-instructeur, omdat het ding ruim boven de 80 dB zit volgens mij. Ik heb dit uiteraard niet gemeten, maar weet nog wel ongeveer te herinneren vanuit de demo hoeveel herrie dat ding maakte. Als ik dat dan vergelijk met mijn motorfiets, komt dat aardig in de buurt, en op dat ding draag ik standaard oordopjes!

stofzuigertje

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als teveel lawaai moet Kirby dit aanpassen want er zijn dus stillere die wel goed zuigen maar het geluid wat voor de zuigkracht nodig is beter dempen!

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

Machtold schreef:Als iemand nu tevreden is over het door hem/haar gekochte product, dan mag hij dat toch vertellen, zonder meteen voor trol of verkoper uitgemaakt te worden?
En de prijs die hij/zij daarvoor betaald heeft is ook eigen keuze. En doet niets af aan het feit of je tevreden bent of niet. Anders heb je het over de prijs/kwaliteit verhouding en dat is een hele andere discussie.
over prijs kwaliteit verhouding ja dat is misschien een discussie.
ja dat altijd de zelfde smoezen boven water komen dat de kirby herrie maakt ja dat heb ik wel vaker gehoord er zijn ook stofzuigers die herrie maken of zelfs hele hoge fluit tonen hebben.de kirby valt gewoon binnen de geluid norm grenzen.
produceert alleen ander soort geluid.
gewoon om dat het op een ander manier werkt.
ik vindt gewoon dat kirby op een betere manier zorgt dat het stof en zand netjes in de stof zak komt .
en het komt er ook niet uit zo als vele stofzuigers wel doen.
en ergste vindt ik dat het nog verbrand stof is ook nog.
omdat het met aan gezogen lucht de motor koelt.
de kirby heeft een apart koel systeem voor de motor en heeft het stof strik gescheiden van de motor.
er is goed over nagedacht en ik meende dat er behoorlijk wat patent op de kirby zit.
maar afijn hier zullen de heren dan ook wel weer proberen af te kraken of maar blijven hameren dat die veel herrie maakt.
en dat die wel 3000 eurie kost
mij om het even.
ik heb ook al even gekeken en geïnformeerd hoe lang kirby bestaat
1914 zijn ze begonnen in amerika dus bestaat die al 95 jaar heeft dus 2 wereld oorlogen overleeft.
en in 87 landen over de hele wereld word die op de zelfde manier verkocht.
mij zegt dat wel dat het betrouwbaar is.
ook weet ik nu dat het met de hand in elkaar word gezet. alles dubbel word gecontroleerd dit zegt mij iets over kwaliteit.
en ik heb een goed demonstratie gehad van iemand die weinig zei maar machientje liet zien wat die kon.
dat zei mij iets over prestatie.


nog even dit ja een kirby kan stofzuigen en als geen ander maar hij kan ook boenen poetsen schrobben shamponeren blazen volgens mijn telling meer dan 25 mogelijkheden dat betekend dat het niet alleen een stofzuiger is.
het is eigenlijk enige in zijn soort

ik zet weer een bericht je puur om dat ik weet dat hier weer reactie op komt :P

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door plumber »

Heb een vlek in de marmeren vloer was een peuleschilletje
voor de Kirby dus hij mocht komen.Nou marmer ging dus niet
maar hij ging ff verder met demonstreren.Liet hij een foto van
een vierkante meter zien van de huismijt.Nou kan mij voorstellen
dat oudere mensen hun eigen rot schrikken als ze die foto zien en
hem dan kopen de Kiby.Zo wordt dus 80 % van hun omzet gehaald.Zijn
gewoon een stelletje boeven die verkopers.

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door midas50 »

Reageren op onzinnige verkoop praatjes is tijd verspillen.
PINGPONG is verkoper van Kirby.
Probeert hier een nutteloos brulmonster (98 decibel) wat ook nog kan stofzuigen, voor het totaal absurde bedrag van 3500 EURO te slijten.
Geef je weinig kans.
Succes.
TOPverkoper.

pingpong
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 aug 2009 19:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pingpong »

midas50 schreef:Reageren op onzinnige verkoop praatjes is tijd verspillen.
PINGPONG is verkoper van Kirby.
Probeert hier een nutteloos brulmonster (98 decibel) wat ook nog kan stofzuigen, voor het totaal absurde bedrag van 3500 EURO te slijten.
Geef je weinig kans.
Succes.
TOPverkoper.
bedankt voor het compliment dat ik een top verkoper zou zijn
en prijs kaartje gaat al weer omhoog van de kirby :P :P :P
maar nogmaals ik ben geen verkoper.
ja ik weet er wel een boel van dat klopt wel, en ja maar nogmaals nee ik verkoop ze niet.
dus ik wil ook niet vals beschuldigt worden :shock:
ik heb het idee dat jij hier bent om het forum wat aan te sturen en dat jij betaald word door radar.:P
als ik zo over het forum heen kijkt zie ik jou naam over al wel eens staan.
dus ik denk eerder dat iedereen door jou word bedrogen
en jij word betaald om hier de boel aan te wakkeren.
ik ben gewoon enthousiast over de kirby heb meer gevraagd aan mensen en service van de kirby wat nodig is maar zo als ik ook al eerder zeg het mag schijnbaar niet ik weet niet wat jij er op tegen heb.
maar ik kan ook dus dingen van jou zeggen.
maar het is mij om het even, al zou ik een verkoper zijn. zie ik niet dat ik dat ding ergens probeer te verkopen. ik zeg alleen maar dat ik positief ben er over ben jij gaat spontaan mij beschuldigen van verkoper.
ik vraag mij af waarom jij dat zo graag zou willen dat ik dat was en als het zo was wat heb je er aan toch ook niks.
op één of andere manier heb jij zo'n verschrikkelijke afkeer gekregen van de kirby dat jij wie dan ook die hier op reageert en het is ook maar een beetje positief is die word door jou gigantisch afgekraakt
het is mij daarin wel duidelijk.
jammer dat ik bestaat :P

Gesloten